Kisalföld logö

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Teszteltük az ötperces szabályt a telefonos ügyfélszolgálatokon

A tavaly született törvény szerint öt perc alatt beszélnünk kell az ügyintézővel. Teszteltünk, s valóban javult a helyzet. Tízjegyű azonosítókat elő!

Számlaügyintézés – minden esetben emiatt kerestük meg a szolgáltatókat, hogy lássuk, valóban sikerül-e betartaniuk az ötperces szabályt.

Első próba: GDF Suez

Apropónk is van, márciusban és áprilisban sem kaptunk számlát. A gépi hang két perc után tízjegyű azonosítót kér, ám – ezek szerint rossz szokásként – a befizetett csekket megtartjuk, de a számla többi részét viszont nem, így az – a tízjegyű azonosítóval – már régen a kukában landolt. Ügyintézőt végül enélkül is kapcsolnak 2 perc 52 másodperc után. A GDF átment a teszten, az ügyünk is megoldódni látszik, hisz küldenek újra csekkeket.

Következhet az E.On

Itt is felhívják a figyelmünket a tavaly életbe lépett törvényre, a beszélgetést rögzítik, öt évig tárolják, kérésre rendelkezésre bocsátják. Ismét tízjegyű azonosítót kérnek, s majd három percbe kerül, hogy a megfelelő nyomógombbal eljussunk a számlaügyintézéshez. Akkor viszont rögtön kicsörög, s harmadikra felveszi egy munkatárs. Három perc húsz, szintidőn belül – mindezt péntek délelőtt.

A türelem kulcskérdés: Az ügyfélszolgálatok rögzítik hívásunkat, öt évig tárolják, s öt perc alatt ügyintézőhöz kell kapcsolniuk. Számunkra az utóbbi a legfontosabb. Fotó: M. M.
A türelem kulcskérdés: Az ügyfélszolgálatok rögzítik hívásunkat, öt évig tárolják, s öt perc alatt ügyintézőhöz kell kapcsolniuk. Számunkra az utóbbi a legfontosabb. Fotó: M. M.

A harmadik próba: T-Home

Egy kolléga hívta fel a figyelmet rájuk, aki nemrégiben először 20 perc után szakította meg a hívást, addig nem jutott semmire. Másodjára negyven percébe telt, de elért egy ügyintézőig. Igaz, mindezt csúcsidőben, este hét és nyolc között intézte. Péntek délelőtt jobb a helyzet. Búgó női hang kér kilencjegyű azonosítót, de végül megelégednek egy telefonszámmal is. Másfél perc után megtudjuk, hogy március 15-én zárva lesznek üzleteik (mindezt április 3-án), két percnél a főmenüig jutottam el. Három percnél még mindig gombokat nyomkodok, ám hirtelen kicsörög, s 3.55-nél ügyintézővel beszélek.

A Magyar Posta is átment a próbán

Alig két perc alatt már az ügyintézőnél is voltunk. Az országban elsőként egyébként Csongrád megyében született jogerős bírósági ítélet egy telefonos ügyfélszolgálat élőhangos bejelentkezésével kapcsolatban, a szolgáltatót – a fogyasztóvédelmi felügyelőség döntésével egyezően – elmarasztalták a hosszú várakoztatás miatt. A fogyasztóvédelmi felügyelőséghez azzal a panasszal fordult egy ügyfél, hogy a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 1412-es számú, telefonos ügyfélszolgálatánál egy esetben az élőhangos bejelentkezésre 23 perc 50 másodpercet várt, míg más esetben 1 óra 3 perc 8 másodpercig tartó várakozás ellenére sem jutott el az élőhangos bejelentkezésig. A büntetés végül 100 ezer forintos fogyasztóvédelmi bírság lett.

Végül egy gyors mobilteszt


Végül egy gyors mobilteszt pénteken ebéd után: Vodafone négy perc ötvenöt, Telenor egy perc tizenöt másodperc, T-Mobile (a bejelentett megnövekedett várakozási idővel együtt is) három perc tíz másodperc az ügyintézőig. A teszten mindenki átment, ám azért az kijelenthető, hogy egy nap alatt hét ügyfélszolgálatnak csak az utasításait követni a kezelő jelentkezéséig (ahol aztán majd a gondunkat elmondhatjuk) önmagában sem egyszerű feladat.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyertesek! Két szerencsés Olvasónk trükközhet megyénk két legtehetségesebb bűvészével!

A kisalfold.hu két szerencsés Olvasója hamarosan találkozhat megyénk két kirobbanó formában lévő bűvészével, Juhász Marcellal és Kiss Balázzsal. Tovább olvasom