Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 7°C Még több cikk.

Termékbemutatók új csomagolásban

„Rossz látni, hallani, mennyi idős bánja meg, hogy rábeszélték drága holmira termékbemutatón. Ezért kérjük, írják meg, mit ajánlanak a szakértők" – keresték meg nyugdíjasok szerkesztőségünket, akik szerint új csomagolást kaptak ezek az értékesítési formák.

– Szórólapon, telefonon egyre többször hívnak minket, nyugdíjasokat termékbemutatókra. Azért tartom ezt most trükkösnek, mert azzal csalogattak, hogy életmód-előadás, egészségügyi vizsgálat, energiatakarékos módszer bemutatója lesz, de a helyszínen csalódás ért: egy vérnyomásmérés után csak a terméküket tukmálták ránk.

Rögtön haza is szoktam jönni, de rossz látni, mennyi időst rábeszélnek valami drága holmira. Pedig gyanús kellene legyen, hogy a hatvanezres árból negyvenezret engednek. Ha húszezerért is megéri eladni, akkor miért a háromszorosával kezdik? – panaszolta a lapunkat megkereső Hamburger Istvánné.

Dani Józsefné szerint se véletlen, hogy a nyugdíjasokat hívják. "Új dolgokat szívesen tanulunk és időskorban mindenkinek van valami egészségügyi baja, ezért tudnak minket elcsábítani, s mi aztán bízunk a tisztességességben, hiszünk a reklámnak. Ezért mondok én most már nemet minden ilyen meghívásra" – állítja az asszony.

Szórólapokon, telefonon invitálják gyakran a nyugdíjasokat termékbemutatókra. Hamburger Istvánnénak a csalogatás csalódást okozott. Fotó: Bertleff András
Szórólapokon, telefonon invitálják gyakran a nyugdíjasokat termékbemutatókra. Hamburger Istvánnénak a csalogatás csalódást okozott. Fotó: Bertleff András

Azt le kell szögeznünk, hogy a termékbemutatók megtartása önmagában nem jogszerűtlen, de a vevők gyakran érzik magukat csalódottnak.

Ezt mutatják a fogyasztóvédelmi panaszok. Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi békéltető testület elnöke azt javasolja, hogy ha a nyugdíjas kíváncsiságból elmegy egy ilyen rendezvényre, előre tudatosítsa magában: addig nem vesz semmit, nem ír alá semmit, amíg nem beszélt arról otthon maradt családtagjaival.

Tapasztalatai alapján az idősek hamarabb érzik nyomasztónak az ilyen programokon szokásos eladói módszert. Szerinte gondoljanak arra: miért ne áradozna az ügynök a termékről – eladni akar.

Horváth László szerint tipikus hiba például, hogy a vevő azt hitte, húszezer forintért vett egy terméket, de az csak a „részlet" volt, valójában elérte a kétszázezret a vételár.

A testületükhöz fordulók esetei alapján az is többször kiderült, hogy hagyományos üzletben jóval olcsóbban kínálták ugyanazt az árut, amit a termékbemutatón. Az ajándék pedig, amit az ügynökök kisorsolnak, sokszor csak a kínált termékek megvételekor levásárolható utalvány.

– Azt kell tudni, hogy termékbemutatók esetében a vásárlástól nyolc munkanapon belül el lehet állni. Ilyenkor az eladó a teljes összeget kell hogy visszafizesse, kötbért se vonhat le.

Viszont nekik kell visszajuttatniuk az átvett terméket az eladóhoz, sokszor az ország távoli megyéjébe. Erre számítani kell – figyelmeztet a szakember.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szigetköziek kérése a miniszterhez ért - képgaléria

Átvettem a petíciót, s az illetékes tárcának továbbítom - mondta Navracsics Tibor,… Tovább olvasom