Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 19°C Még több cikk.

Teljes lezárás a Híd utcában - kerülőúton a buszok

Közmű-rekonstrukciós munkák miatt a győri Híd utcát 2011. június 16-tól várhatóan egy hétre teljes szélességében lezárják.

- Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy közmű-rekonstrukciós munkák miatt a Híd utca 2011. június 16-tól várhatóan egy hét időtartamra teljes szélességében lezárásra kerül - tudatta a kisalfold.hu portállal Domanyik Eszter, Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Kommunikáció, Marketing és Turizmus Osztályának vezetője.

A lezárás idején a 2, 2A és 8-as jelzésű autóbuszjáratok Sziget felé Rába kettős híd – Kossuth Lajos utca – Városház köz – Hársfa utca – Köztelek utca – Radnóti Miklós utca – Stromfeld utca terelőútvonalon közlekednek, a Stromfeld utcánál térnek vissza eredeti útvonalukra. Nem érintik a Híd utca, Rába Quelle fürdő megállóhelyet, de megállnak a Petőfi tér, zsinagóga, a Kossuth Lajos utca, kispiac és a Köztelek utca megállóhelyeken.

A 14-es jelzésű autóbuszjáratok ugyanezen a terelőútvonalon közlekedve a Köztelek utcánál térnek vissza eredeti útvonalukra. Nem érintik a Semmelweis utca, Rába Quelle fürdő és a Botond utca megállóhelyeket, de megállnak a Petőfi tér, zsinagóga, és a Kossuth Lajos utca, kispiac megállóhelyeken.

Olvasóink írták

  • 16. Freehill 2011. június 11. 10:24
    „#15: Úgy tudom, Budapesten is van olyan autóbuszvonal, amelyen a forgalmi helyzet függvényében az alapértelmezettől eltérő, alternatív útvonal is használható. Mivel megállóhely nem marad ki, nyugodtan lehet rugalmas a közlekedési cég. Az alternatív útvonal minimálisan (és az eredeti, terelésmentes állapotnál talán nem is) hosszabb, viszont időben sokkal gyorsabb lehet.”
  • 15. gig 2011. június 10. 22:50
    „Érdekes dolgot láttam ma délután.

    Az Erkel Ferenc utcán közlekedő egyik csuklós busz a jelenleg szokásosnak nevezhető módon, vagyis egyenesen hajtott át a Kossuth utcai kereszteződésen a Petőfi híd felé. Egy másik, szintén csuklós busz vezetője letért jobbra, aztán meg balra, ezzel a praktikusabb megoldást választva (lehet, hogy olvasta az itteni hozzászólásokat).

    Akkor ez most hogy is van? Mitől függ, hogy melyik busz merre megy? Nincs kötött útvonal? Improvizálnak a sofőrök? Vagy a számozástól függ? A Kisalföld Volán szerint: "A Belváros irányában az autóbuszok továbbra is az Erkel Ferenc utca - Dr. Róth Emil utca - Petőfi híd - Zechmeister utca - Jókai utca útvonalon közlekednek." A második esetben (időben az történt korábban) a Dr. Róth Emil utca kimaradt.”
  • 14. urbaniastapista 2011. június 10. 17:42
    „Ha az egykori növényolajgyár telkén keresztülvezető utat nem ajándékozzák oda a telektulajnak és először azt építik meg, akkor ez a perpatvar sem jöhetett volna létre.”
  • 13. Freehill 2011. június 10. 14:40
    „Sajnos az utóbbi években nagy divat mindent a végsőkig beszűkíteni, ezzel sokszor lehetetlen helyzetbe hozva a buszközlekedést. Nem tudom elképzelni, hogy ez kinek és miért jó :(”
  • 12. gig 2011. június 10. 14:22
    „#11

    Kösz az infót! Bíztam benne, hogy azért az itt közöltnél mégiscsak részletesebb a teljes tájékoztatás.

    Az Erkel utca egyirányúvá tétele még nem is lenne gond (íróasztalon a dolog nyilván valahogy úgy néz ki, hogy Híd utcán oda, Erkel utcán vissza, csak hát az élet nem az íróasztalon zajlik), az időzítés viszont mindenképpen rossz volt, a tereptárgyakkal való leszűkítés (nem csupán itt, hanem más "felújított"=elrontott szakaszokon is) finoman fogalmazva kifogásolható. Lehet, hogy nem akarják elbontani a pár hónapja rossz helyre odaépített útakadályokat, de nem akarásnak ugyebár tudjuk, mi a vége.

    Akkor marad a HAHA visszafelé a Petőfi hídnál...”
  • 11. Freehill 2011. június 10. 13:59
    „#9: gig: a cikkben valóban nem szerepel (mivel az csak az új változásokról szól), de a KV honlapján fent van: http://www.kvrt.hu/index.php?hlid=401 "A Belváros irányában az autóbuszok továbbra is az Erkel Ferenc utca - Dr. Róth Emil utca - Petőfi híd - Zechmeister utca - Jókai utca útvonalon közlekednek."
    A megfelelő megoldás szerintem is az lett volna, ha az Erkel utcát később egyirányúsítják, addig nyugodtan oda lehett volna terelni a Híd utca mindkét irányú forgalmát. De sajnos nem ez volt a sorrend, és több ponton annyira beszűkítették az Erkelt, hogy láthatóan már csak bontásokkal lehetne kétirányúvá tenni. Azt viszont gondolom, nem akarják elbontani, amit fél éve építettek...”
  • 10. Freehill 2011. június 10. 13:52
    „#7 Gáz:
    1) Ha ilyen okos vagy, biztosan tudsz helyette jobb megoldást. Hadd halljuk!
    2) Nem csak autóval, hanem jóval nagyobb járművel is jártam arra. Ha nincs szembe irányú forgalom és parkolás (ezt a rendőrségnek kell biztosítania), simán át lehet férni. Megértem, hogy nehéz elképzelni, de ha nem tudsz valamit, akkor nem szitkozódni kellene, hanem inkább utánajárni.”
  • 9. gig 2011. június 10. 13:01
    „#8

    Ez nem is tűnik olyan illogikusnak, csupán a tájékoztatásból kimaradt, a térképről pedig lemaradt az infó. Most akkor melyik megállóban ácsorogjon az, aki visszafelé akar menni?

    Az Erkel utca utolsó szakasza pedig valóban HAHA-kategóriájú körzet, a Városház köz sikánjához hasonló kihívásokat tartogat a buszvezetők számára. Az Erkel utcából a Kossuth utcán át a Rába kettős felé elvileg fordulhatnának a buszok- az nem lehet akadály, hogy egyrészt a másik irányba egyirányú a forgalom, sőt, szabályosan ott sem lehet balra fordulni, mi több, közlekedésre szinte alkalmatlan a terep, különösen a Rát Mátyás tér környékén. Adódik a legkevésbé agymenős megoldás, tudniillik az Erkel utcából akár jobbra is ráfordulhatnának a Kossuth utcára drága buszaink, majd a köv. kereszteződésben balra. A helyzet így sem rózsás, de talán ez a legkevésbé problémás változat.

    Amúgy pl. a 14-es számára a "megszokott út" a Semmelweis, majd Híd utcákat jelenti. Azokat addigra megnyitják?

    A végére pedig egy halk súgás a közelekedéskáoszosítók fülébe (hátha odatalál): az Erkel utcának a Kossuth és Semmelweis utcák közötti újbóli (természetesen - és sajnálatosan - ideiglenes) kétirányúvá tétele könnyedén megoldaná a problémát. Csak a parkolást (megállást és várakozást) kellene ideiglenes megtiltani.”
  • 8. Gáz 2011. június 10. 11:38
    „gig
    Visszafele a megszokott úton mennek, az már működik, csak a Petőfi hídra nem fognak tudni felmenni a körforgalom építés miatt. HAHA”
  • 7. Gáz 2011. június 10. 11:35
    „Gratulálok a győri közlekedésmérnököknek és mindenkinek aki ezt ilyen remekül megoldotta. Remélem jutalmat is kap érte! Életében nem ült buszon, de ebben a városrészben még csak nem is járt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Szerencsétlen buszsofőrök! Hogyan férnek el a város ház közben?
    Freehill te sem jártál még erre autóval az tuti!
    Eleve szigetbe nem lehet bejutni szinte sehonnan (révfaluból esetleg!).
    Lassan a Petőfi híd felöl sem!”
  • 6. gig 2011. június 10. 11:30
    „#5: Na, már csak az hiányzik, hogy az egyirányúsításmániások keze ide is elérjen! Kicsit unalmas már ez a nóta, lassan minden utca egyirányú lesz a környéken.

    Az tény, hogy a térkép szerint csak egy irányban közlekednek a buszok, de naivan azt gondolom, valamerre vissza is fognak jönni onnan, ahová tartanak. Ha az a cél, hogy a környéken élők a belváros felé is rajtuk utazzanak, esélyes, hogy valahol errefelé fognak tekeregni.

    Az észrevételem egyébként nem elsősorban a terelésre, hanem a környék úthálózatára vonatkozott. Vonjunk csak vállat nyugodtan, ez van, hozzá kell szokni, aztán már nem is olyan elviselhetetlen. Avagy, idézve az előttem szólót: nehéz az erre élők és közlekedők dolga, de nem lehetetlen.”
  • 5. Freehill 2011. június 09. 23:40
    „#4: "Tipikus esete annak, amikor"... amikor valaki tájékozottság teljes hiányában írogat hülyeségeket és rágalmaz olyanokat, akiket nem is ismer.
    #3: Miből gondolod, hogy kétirányú marad a forgalom a terelés idején? Milyen "két szembejövő busz"-ra gondolsz? Teljesen világosan látszik a térképen, hogy csak egyik irányban fognak erre járni.
    Nehéz lesz a buszvezetők dolga, de nem lehetetlen (nyilvánvalóan többször is kipróbálták már az előkészítés során). Sajnos a környék úthálózatából adódóan nincs jobb megoldás. De legalább tanszünetben lesz, akkor kisebb a forgalom.”
  • 4. pozdorja 2011. június 09. 21:37
    „Tipikus esete annak, amikor egy irodában leterített térkép alapján jelölik ki az útvonalat. Tuti egyik sem mozdult ki az irodából hogy megnézze a terepet.”
  • 3. gig 2011. június 09. 21:01
    „A Városház köz esetében sok humorérzéket kívánok a buszsofőröknek, az utasoknak és valamennyi arra közlekedőnek.

    A Kossuth utca felől ugyanis az ominózus kanyar busszal szabályos módon bevehetetlen, ez az apróság pedig buszok arra járása esetén a szabályosan közlekedni vágyó autósok számára is kihívást jelent majd. Röpke 20 méteren belül jön az a "sikán", amit - bár kétirányú a forgalom - egyetlen személyautóval is művészet padkaérintés nélkül abszolválni. Na, de majd busszal! Főleg két szembejövő busz esetén lesz az igazi a helyzet. Csuklós vajon fog-e erre járni? Ha ez is megvolt, jöhet városunk turisztikai látványossága, a Bercsényi liget, amelynek ezen szakaszán nem csupán a felbecsülhetetlen értéket képviselő szeméthalom köti majd le az alkalmilag erre járók figyelmét, hanem az atomtámadás utáni állapotokat idéző útburkolat, ami akár Svájc domborzati térképének kicsinyített változata is lehetne.

    Aki pedig szemből, a Köztelek utca irányából érkezik, annak ez előbbieken túl már csak egy "látványosság" marad: a Kossuth utcára ugyanis vakon kell kifordulni, az útszakasz jobbról beláthatatlan.

    Nem is baj, ha sokan megtapasztalják, milyen élményeket tartogat ez a környék (pusztán közlekedési szempontból, természetesen).”
  • 2. Freehill 2011. június 09. 20:33
    „A Google még nem frissítette.”
  • 1. cspogi43 2011. június 09. 17:27
    „Hogyan?Ismét Vásárhelyi P híd a Jedlik híd?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

130 millió forintból újul meg a győri GYÁÉV-uszoda nyáron

A GYŐR-SZOL Zrt. azt tervezi, hogy a GYÁÉV-uszodára napkollektorokat szerel fel. Így évente 10 ezer… Tovább olvasom