Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 22°C Még több cikk.

Takarították a győri csatornákat

Matuzsálemi korú csatornák vezetik el a főgyűjtőkbe Győr szennyvizét. Van közöttük olyan „beton alagút", amelyik 1936-ban épült.



A város alatt húzódó elvezetőket fo lyamatosan ellenőriznie kell a szolgáltatónak, mert a beton el öregedik s a repedéseken keresztül a szenny a talajba szivároghat. Az öregedési folyamatot a viszonylag savas talaj, s a belváros északi ré szén a Mosoni-Dunán tavaly le vonult árhullám okozta hidroló giai problémák is elősegítik.

– A szennyvízcsatornák állapo tát folyamatosan ellenőrizzük – tá jékoztatta a Kisalföldet Nyíri Lajos, a Pannon-Víz rt. üzemmérnök ség-vezetője –, a legnagyobb figyel met a belvárosi csatornahálózatra kell fordítanunk, életkora miatt. A szakember elmondta, hogy 2005–2006-ban mintegy 8,2 ki lométer szennyvízcsatornát kell felújítaniuk. Ennek 90 százaléka Győr belvárosában, például az Apáca, a Király, a Jedlik, valamint a Czuczor utcák alatt húzódik.

A tervek szerint 2007–2008-ban 3–3 kilométert újíttat fel a társa ság. Ez összesen mintegy 1 milli árd 164 millió forintba kerül négy év alatt. Ha erre a Pannon-Víznek ennyi pénze lenne, már most bele kellene fogni, s hogy ütemesen haladjanak, évente 5–6 kilomé tert kellene felújítaniuk. – A nagy átmérőjű főgyűjtő csa tornákban – a belvárosban és Ady városban van ilyen – jelentős szennyeződés rakódott le az évek során, azokat is tisztíttatni kellett. „A munkát végző budapesti ipari búvárcsapat közel háromszáz köb méter csatornaiszapot takarított ki belőlük.

Velük végeztettük el a vas út alatti átvezetések ellenőrzését is, amire a Tihanyi Árpád úti aluljáró építése miatt is szükség volt." Nyíri Lajos üzemmérnökség-vezető A társaság a betoncsatornák fel újítását az egri Umwelt Technik Kft.-től rendelte meg, akik kor szerű technikával kibélelik a csö veket. Így, szemben az útfelbon tással, a forgalom akadályozása és a lakosság zavarása nélkül elvégez hetik a munkálatokat.

Az üzemmérnökség-vezető elmondta, hogy a béleléses eljá rás költsége 30–40 százalékkal alatta marad a feltárásos tech nológiáénak. A szakember pél dának hozta: a Corvin utcában ki kellett cserélni az öreg csator nát, ami 8 millió forintba ke rült. Ezenkívül 4 millió forin tért állították helyre az utat a munkák befejezése után. – Ivóvízvezetékeink elfogadható állapotban vannak. Jelentős felada taink nincsenek, az acélcsöveket kell kibélelni. Mintegy ezernégy száz méter vezetéket kell felújíta nunk.

A csomóponti rekonstruk ciók is jelentős feladatot adnak szakembereinknek. Egy tolózár csere több mint félmillió forintos költséget jelent a társaságnak. Ezek mellett a sürgősségi javításokat kell elvégeznünk, amelyeket felújítá sokkal jelentősen megelőzhetünk – mondta el lapunknak Nyíri La jos. Tóth Gyula Főgyűjtők: A nagy átmérőjű csatornákban jelentős szennyeződés rakódott le az évek során.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győrön bukott ki a bérletügy?

A Pénzügyminisztérium szerint Győr is visszaélt a buszbérletek után igényelhető támogatással, többek között ezért kell változtatni a jogszabályon, a megyeszékhely azonban ezt visszautasítja, s továbbra sem mond le arról, hogy a diákok ingyen utazhassanak a helyi tömegközlekedési eszközökön. Tovább olvasom