Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Tábla van, traffipax még nincs

Győr-Moson-Sopron - Eddig 20–30 önkormányzat jelezte a megyei rendőrkapitányságon, hogy szívesen látna teljesen vagy részben önkormányzati működtetésű traffipaxot a településen. Van, ahol már kint is van a „kamerával megfigyelt település" tábla...
Amióta decemberben megjelent az a kormányrendelet, amely elvben engedélyezi a magáncégek bekapcsolódását a közúti sebességmérésbe, egyre több önkormányzat lát lehetőséget az új rendszerben.

Szabadfi Árpád megyei rendőrfőkapitánynál és kollégáinál eddig közel harminc település önkormányzata érdeklődött a lehetőségekről, a főkapitány elmondása szerint azonban sokat egyelőre nem tud(hat)tak meg.

Táblát igen, kamerát is, de szabálysértést rögzítő műszaki eszközt egyelőre nem találtunk, mivel az önrkormányzatok ilyet még nem helyezhetnek ki.


– Még mindig nem jelent meg a szabályozás arról, milyen feltételekkel és technikai rendszerben működik majd a dolog, s egyelőre nem is tudjuk, ez mikorra várható – mondta Szabadfi Árpád.

Azt sem tudni még, kinek és mennyiért éri majd meg beszállni az üzletbe; csak egyvalami biztos: az adatok végül a rendőrséghez futnak majd be, méghozzá a manipulálás lehetőségének kizárásával, s ők szankcionálják a szabálysértéseket is.

Több biztonságtechnikai cég is felismerte az új szabályozásban rejlő lehetőségeket. Úgy tudjuk, Győrben két olyan vállalkozás is van, amely – nem ingyen persze – segítő kezet nyújtana a többmilliós beruházási költséget egyedül vállalni nem tudó önkormányzatoknak.

Például bérleti díj fejében – az önkormányzat megrendelésére – a  kívánt helyszínen mérné a sebességet a saját eszközeivel és szakembereivel, vagy csak az üzemeltetést vállalná át a településtől – a rendelet egyik lehetőséget sem zárja ki. A települések eddig is vásárolhattak ugyan traffipaxot – ahogy azt a megyében egyedüliként Sopron meg is tette –, azt azonban csak a rendőrség üzemeltethette.

Ma még csak figyelmeztet: Az befut az önkormányzathoz a forgalomszámlálást is tudó szerkezet jóvoltából, hogy mikor és mekkora sebességgel haladt el egy-egy jármű az adott útszakaszon, azt azonban már nem rögzíti, hogy milyen autó. Fotó: Bertleff András

Győrújfalun – amelynek polgármestere azt nyilatkozta, „ugrásra készen várják, hogy sebességmérésbe az önkormányzat is bekapcsolódhasson" – mindenesetre már most meglepő táblával szembesülhetnek az autósok. „Kamerával megfigyelt település" – áll a főúton felszerelt sebességkijelző alatt, azt azonban nem sikerült megtudnunk, hogy ez pontosan mire vonatkozik. Mert az ugyan befut az önkormányzathoz a forgalomszámlálást is „tudó" szerkezet jóvoltából, hogy mikor és mekkora sebességgel haladt el egy-egy jármű az adott útszakaszon, azt azonban már nem rögzíti, hogy milyen autó. Bár úgy tudjuk, térfigyelő kamerák felszerelése is szerepel az önkormányzat tervei között, ez csak távlati terv, s egyelőre „magántraffipaxok" sem léteznek. Így valószínűleg a nemrég felszerelt táblát „vizuális visszarettentésnek" szánta az önkormányzat, reményei szerint így bírva lassításra a falun áthaladó napi 14 ezer autó vezetőjét.


Bármit figyel(tet)hetnek, de szólni kell

A „kamerával megfigyelt település" tábla elvileg bármelyik faluba kikerülhet, nem mindegy azonban, hova és hogyan. Dr. Smuk Péter alkotmányjogász szerint az önkormányzat közbiztonsági okokból bárhová felszereltethet térfigyelő kamerát, azt azonban a konkrét helyen, jól láthatóan jelezni kell. – Ha ez hiányzik, akkor a hozzájárulásunk nélkül rögzítik a képmásunkat és más személyi adatainkat, ami sérti a rendőrségi törvényt – mondja a szakember. A térfigyelő kamerákat egyébként az önkormányzat csak felszereltetheti, működtetésüket minden esetben rendőrségi munkatársaknak kell végezniük.

Olvasóink írták

  • 16. Miszter Tejfel 2008. február 19. 15:26
    „Az iskola és az óvoda rossz helyen van, Útmenti, ezt meg a falu vegye tudomásul. Tegyenek ki elé korlátot, ha nincs (lehet, hogy van), mert ha egy gyereket elütnek, az 30-cal is nagyon fáj neki. Egyébként azt én sem értem, hogy kit miért zavarnak a bekötő utak korlátozásai.”
  • 15. útmenti 2008. február 15. 09:15
    „Hogy minek? Elmagyarázom neked pancser.Ha annyira ismered azt az útszakaszt,akkor tudnod kell,hogy alig beérsza faluba egy meglehetősen veszélyes "S" kanyarral találkozol.Ez különösen este,rossz látási körülmények között veszélyes, mert a La Perla vendéglőből, még inkább a Teke büfféből kivilágítatlan vendégek tántoroghatnak át az úton.Én már találkoztam ilyen esettel,nem kívánom neked.Nappal meg azért veszélyes,mert az előbbi bekötöut bonyolítja le a" helyi" gépkocsiforgalom 95%-t, mert a falu közintézményeinek 95 %-a ebben az utcában található.Egyszer próbálj meg kihajtani, balra nagy ívben kanyarodni ebből az utcából és megtapasztalod,hogy jobbra nézve mintegy 30-40 m a belátható útszakasz hossza,ahonnan 50-60-70 km/ó sebességgel érkeznének(szerinted helyesen) a Győr felöl közlekedő "sok büdös idegen"Egyébként ezt a táblát mintegy 100 méter megtétele után oldja a fenti kereszteződés.
    Hát, ennek pancser.A lassítás benzingőzét meg nem szívja szinte senki,mert az említett szakaszon mindössze egy lakóépület található.”
  • 14. pancser 2008. február 14. 18:00
    „Tulajdonképpen nem zavarnak a mellékutcákba kitett táblák, főjjenek a helyiek a saját levükben. Igenis van 30-as tábla afőúton mindjárt ahogy bérünk a faluba Győr felől. Minek? Nyilván azért, mert a helyiek egy kicsivel több benzingőzt akarnak szívni. Rajta hát legy 20 km-es tábla is, sőt 10 km-es is, persze a helyiekre ne vonatkozzon, csak arra sok a büdös idegenre aki kénytelen falujukon átautózni.”
  • 13. útmenti 2008. február 14. 15:38
    „Még mielőtt a sok matematikus "beájulna" önmaga nagyságától, egy dolgot az igazság kedvéért le kell szögezni.A falun átvezető szigetközi útról van szó, ahol nincs 30 km/ó sebességkorlátozás.Ezzel a táblával a főútról leágazó,viszonylag rövid és többnyire keskeny mellékútakat védik, ami indokolt is és azt hiszem ez nem csak helyi sajátosság, az ide betérő elenyésző forgalmat, ami még csak nem is átmenő forgalom, ez a korlátozás nem hátráltatja.A forgalom a főúton kétségkívül nagy,bár lehet, hogy a napi 14000 kicsit túlzás,de esetenként előfordulhat.Az is kétségtelen,hogy a felállított sebességjelző! (és nem mérő) kijelzők lassították a forgalmat, azaz számos vezető szembesülve a sebességtúllépés tényével, lassít és ezzel a mögöttes forgalmat is az előírt sebesség betartására készteti.Tudni kell, hogy a sebességjelző mellett iskola és óvoda működik.
    Akkor mi is a problémátok?”
  • 12. and 2008. február 14. 10:03
    „Na ne má!! Napi 14000 autó 30 km/h-val, ötvenméterenként egy-egy jármű éjjel nappal. Ez egy blöff, mármint az 14000 autó. Aztán majd jönnek a környezetvédők, hogy szennyezett Újfalu levegője? Tudniillik 30-as tempót visszakapcsolt állapotban, nagyobb fordulatszámon lehet megoldani, ez pedik több szennyező kibocsátást jelent.
    Építsenek elkerülő utat. Ja abból nem lesz bevétel, csak kiadás?”
  • 11. pancser 2008. február 13. 22:05
    „Igen kitett magáért Győrújfalu, 30-as táblák mindenfelé a mellékutcák elején is. Remélem feljelentik magukat, mert szentül hiszem hogy egyikük sem tartja be a helyiek közül. Itt kezdődik a Kresz megcsúfolása, amit a 30-as táblákal művelnek a helyi önkormányzatok!”
  • 10. lHunter 2008. február 13. 19:53
    „Ezek ráadásul még hülyének is nézik az embereket!!Számolják már ki,hogy mennyi az a 14000 autó naponta!”
  • 9. G 2008. február 13. 16:09
    „Csatlakozok az elöttem szólóhoz!”
  • 8. lHunter 2008. február 13. 14:58
    „Szánalmasak ezek az újfalusiak!!A helyett,hogy legalább egy zebrát felfestetnének kamera meg sebességmérő kell nekik!De csak azért,mert ebből pénzt remélnek!Szarrágó népség!Ha-Ha-Ha!”
  • 7. mirror 2008. február 13. 13:25
    „és milyen jó privát bevétel lesz ez a készüléket működtető "szakiknak"!”
  • 6. András 2008. február 13. 12:04
    „Szerintem kajakra be kéne tartani mindenhol minden sebességet főleg az ilyen falukban , hogy 0 bevételük legyen ebből az üzletből és még a méregdrága berendezések ára se térüljön meg!!!!”
  • 5. fater 2008. február 13. 10:59
    „Hogy már ebből is üzlet legyen?”
  • 4. Plakátmagány 2008. február 13. 10:25
    „A kedvencem Győrben a 14-es (vámosszabadi) főút a nagy hídtól a szigetközi elágazásig. Aki nekem megmondja, hogy itt miért kell 30-cal menni, ami egy jobb biciklivel már nehezen tartható, az előtt le a kalappal. Azt írják: úthibák. Akkor csinálják meg az utat, szóljanak, ha kész van és ne a jogsikat gyűjtsék!”
  • 3. Túrabakancs 2008. február 13. 09:06
    „Hány embert fognak 30-as táblánál 45km/h-val haladva min.
    30.00-ft-ra megbüntetni? Valószínű rengeteget! Pedig ennél
    a sebességnél a legritkábban történnek sérülées balesetek.
    Innen is látszik, hogy a pénz beszedése a fő feladat, a többi
    teljesen mellékes a hatóság részéről. A figyelmetlenségből
    adódik a legtöbb baleset, ez ellen pedig nehéz védekezni!
    Kíváncsil leszek mennyi trafi fogja megúszni "sérülés" nélkül
    az első 1-év próbaüzemét...”
  • 2. pancser 2008. február 13. 08:49
    „Nagyon kiváncsi lennék, hogy a sok ostoba 30 km-es korlátozást hány helybéli tartja be, vagy az csak az idegenekre vonatkozik?”
  • 1. Kp 2008. február 13. 08:46
    „Először inkább a sok hülye korlátozást kellene megszüntetni meg a kinnfelejtett 30as táblákat, amik 2 évvel az útfelújítás után is kinn vannak. Utána aztán lehetne traffizni.

    Amúgy Ausztriában miért tudják a település kezdete táblát a házakkal egy vonalba tenni, nálunk meg miért teszik ki a pusztába, fél km-re a falutól?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Diákok: pénteken lejár a határidő!

A köz- és felsőoktatásban tanuló diákoknak egyaránt érdemes szem előtt tartaniuk a pénteki napot,… Tovább olvasom