Kisalföld logö

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 11°C | 19°C Még több cikk.

Szóljon bele az új győri buszközlekedésbe!

Győr - Remélhetően a jövő év elejétől teljesen megújulhat Győr tömegközlekedése (buszközlekedése). A város ehhez pályázati támogatást remél, s mindenképpen számít a lakosság javaslataira.
Várják a lakossági észrevételeket, javaslatokat

A pénteki városházi sajtótájékoztatón Németh Zoltán alpolgármester emlékeztetett rá, hogy a város önkormányzata a múlt év novemberében meghatározta a tömegközlekedési irányelveket. A technikai (egyebek között utastájékoztatási) rendszer kiépítésére pályázatot nyújtott be idén március 19-én, a Regionális Operatív Programból erre a célra 600 millió forintos támogatást remél. Ez az alapja, hogy a tömegközlekedést a valós igényekhez lehessen igazítani.

Az önkormányzati képviselők május közepéig véleményezik a Kisalföld Volán hálózati terveit. Ők a véleményüket nyilván választóik képviseletében mondják el – ám maguk jobbára nem busszal járnak, s minden lakoshoz sem juthatnak el. A polgármesteri hivatal viszont a lehető legrészletesebben kívánja megismerni a győriek véleményét és akaratát.

Ezért kérdőív készült, amely letölthető Győr város internetes honlapjáról, elérhető az önkormányzati irodákban, beadható a városházi, okmányirodai épületekben, részönkormányzati kirendeltségeken.
A név nélkül kitöltendő kérdőíveken egyebek között arra kíváncsiak, milyenek az utazási szokások, mely időszakokban, milyen járatokon, milyen gyakran utaznak az emberek, vagy ha nem busszal járnak, annak mi az oka, milyen feltételek megléte esetén vennék igénybe a tömegközlekedést. Ezzel együtt a Kisalföld Volán teljes körű utasszámlálást is végez, amilyen még nem volt a városban.

Ősszel már az említettek ismeretében a konkrét terveket tudják lakossági fórumokon ismertetni. Elhangzott: ha sikeres lesz a pályázat, még az idén kiépülhet a rendszer és a jövő év elejétől teljesen új szerkezetű tömegközlekedése lehet a városnak.

Olvasóink írták

40 hozzászólás
12
  • 40. adolf 2008. július 19. 17:09
    „A bérlet és jegy árakrol:talán olcsobbak lehetnének ha az a sok vén k....va is füzetne egy minimális összeget.Az utazo közönség megtanulhatna köszönni és nem a buszsoföröket kéne szidni.A járat kimaradásrol:ha 10percenként indul a busz,az egyik soför 30km/h-val megy,az utána indulo 60km/h-val megy akkor több mint valoszinü h féltávon utoléri és ezért mennek párosával a buszok és ha utánna megint egy lassu soför indul akkor persze hogy 20percet kell várni egy buszra.Az iskolai elkésések:nem 3/4 8kor kell elindulni iskolába!”
  • 39. Apró 2008. június 05. 10:51
    „Addig amíg mindenkinek kocsival jár még az "árnyékszékre" is, addig nem lesz TÖMEGKÖZLEKEDÉS. Nem részletezem, mert hányok a Volántól és a közlekedési moráltól. Szörnyű !!!!
    Tanuljanak/tanulhatnénak pl. Olaszországtól: (Rómában)
    2 percenként jár a metró és 5 percenként a buszok. Éjszakai járatok szintén vannak.

    De néhány példát azért említenék, hiszen fizetem a volán bérletét havi 10.000 Ft-ot (2 főre) és ezért a pénzét nem kapok ún. "szolgáltatást".

    1.) A 14-es járat útvonalát ideje lenne felülvizsgálni és kettészabni: Adyváros-Belváros és Belváros-Sziget útvonalra. Megszűnne a fél órás járatkimaradás (mely jelenleg mindennapos hétköznap 17.30 óra táján. Vagy egy másik pl: 17.10 után nincs több járat ami Szigetbe menne - a következő busz 17.48 környékén "téved" a Klastrom megálló felé. Magyarra lefordítva: közel fél óra kimarad járat nélkül. "nesze paraszt" oldd meg - ha tudod a hazautad !

    2.) Minden reggel 4-5 busz megy egymás után a Liget utcai fordulóban. A Belváros fele vissza egy se ! Gondolom ez a sofőrök kenyárvásárlási szokásainak tudható be (lásd: Gyarmati kenyér frissen jó) Csakhogy ! Én nem azért fizetek a volánnak, hogy a sofőr munkaidőben vásárolgasson. Oldja meg munkaidő letelte után, mint más dolgozó ember !

    Egy szónak is 100 a vége: ezeket az intézkedéseket olyanok hozták/hozzák akik életükbe nem tették fel a seggüket egy buszra sem ! Nem kérdőívezgetni meg statisztikázni, járatszámolgatni kell, hanem VÁLTOZTATNI ! Rugalmas, pontos és színvonalas közlekedést várnánk a pénzünkért mi UTASOK !!!!”
  • 38. kaga 2008. június 02. 22:19
    „Hát igen,kéne kéne már az a bizonyos éjszakai járat!még ha óránként menne,vagy 40 percenként egy az is jó,csak legalább járna!más nagyvárosokban mindenhol van!
    jah meg a hétvégéken az a 30-40 perces követés tényleg elég foghíjas!!nem?kicsit süríthetnék!igazán,egy 20 percre legalább mindet!”
  • 37. vki 2008. május 22. 18:14
    „Minden reggel a 7:08-as 7-es busszal szoktam járni! De már egy ideje állandóan késik, vagy kimarad!!! Ma reggel is úgy jöttek a buszok, h hivatalosan a 7:08-as busznak 7:15-re kéne hozzánk érnie a következő busz pedig 7:15-kor indul. Ennek ellenére már 7:10-kor a buszmegállóban voltam és ott is álltam 7:30-ig! Ekkora már 3 busznak kellett volna nálunk lennie!!! Mikor egymás után jött kettő de csak a teli kisbusz állt meg a nagy busz pedig továbbment!! Arról nem is beszélve, hogy a hivatalos 20 perc alatti menetidő 30 perc de mind1!
    Nem tom ki nem tud számolni!!!!!! De azzal szívesen találkoznék!!”
  • 36. adyvárosi 2008. május 20. 18:21
    „Jó lenne ha lenne egy olyan busz ami Révai utca-Adyváros között közlekedne! Például vissza lehetne állítani a 7-es buszt! Régen is így járt és szerintem úgy jobb volt! Így ha vki adyvárosi és Révai utcába akar menni akkor nem kell 3 zebrán átmenni!!”
  • 35. 2 csaj 2008. május 20. 08:40
    „A buszsofőrök magtartásán is lehetne változtatni! Vannak idegbetegek akik egyfolytába bazdmegoznak és egy csomó kisgyerek van a buszon!! Persze vannak kivételek ők vannak többségben!!!:) Olvastuk hogy egy gyereket majdnem elütött egy busz, szóval lehetnének megértöbbek! Meg ha vki fut a buszra az mi a fsznak nem lehet megvárni mikor integet is!!”
  • 34. Marcalvárosi 2008. május 20. 08:35
    „Örülnék neki ha a 22-es a menetrend szerint járna!!!!”
  • 33. 2 csajszi 2008. május 20. 08:34
    „Kedves Szandika08!!! Ha az én buszom 10 percenként járna akkor összetenném a két kezem!!!!! Örülj neki h te te buszod 10 percenként jár!!! Azt nem hiszem el hogy ha 10 percenként jár a buszod akkor hogy tudsz elkésni???!!!! Amúgy meg ott van a 11R-es busz is!!! Mi három igazolatlanért már igazgatóit kapunk b...meg!!!!!”
  • 32. révai utca 2008. május 20. 08:28
    „Kedves Antal!! te olyan hülye vagy!!! miért kellene felszámolni a RÉVAI decentrumot és miért kellene áthelyezni a vidékit? szerintem ez igy van jól!!!!!!!!!!!!! És arra nem gondoltál hogy a vidékibe sokkal több busz van mint a révaiba!!!!??? A vidéki buszok hogy a fszba férnének el a rávai utcába???”
  • 31. Marcalvárosi 2008. május 20. 08:17
    „Marcalvárosban a Lajta uti postánál szoktam MINDEN nap felszállni és a 7óra 20-as busz ami 24-re lenne a postánál az 22-kor van ott és így egy csomó ember le szokta késni. Ennyit arról hogy egyszerre 3 csuklós busz szokott menni!!!!!!!!!!!!! Meg marhán 5 percenként jár mikor MINDEN REGGEL 20 percet várok arra a ....... buszra!!!!!!!!!!!!”
  • 30. christy 2008. május 20. 08:17
    „A Kakeshegy utcánál szoktam felszállni és jó lenne ha az Ipari parkból indulna 7:10-es 38-as busz is mert a 7-es busszal egy ideje nem lehet rendesen közlekedni főleg mióta Adyvárosban lámpa lett!! (Így nem lehet időbe bejutni a városba!)
    Az elmúlt napokban is 15 percet álltunk adyvárosban (mert pirosat kapunk az már eleve 5 perc + kétszer soronpót kaptunk)és más busszal nem tudok közlekedni mivel felénk csak EGY járat van!!!!!!!”
  • 29. SZAJU 2008. május 14. 09:09
    „Nem tudom, a Kisalföld Volán levelezési rovata minek van.
    A hozzászólásokra nem válaszolnak, a személyes levelezés igencsak személyes, mert saját magammal levelezek max.
    Ugyebár arra hivatkoznak, hogy ez személyes kapcsolattartásra szolgál, nem vélemény cserére, na igen. Valóban személyes, mert így nem látja senki, hogy a másik embernek reagáltak-e a hozzászólására, vagy csak ő van ilyen kivételes helyzetben.
    Írjatok csak nekik, aztán győzzétek kivárni a választ......”
  • 28. sziget 2008. május 13. 21:10
    „Tótól indul a Szabad uti temetőbe mért csak délután 3 órán át közlekedik, szerintem a belvárosból kellene indítani egész napos járatokkal. Pld.óránként.”
  • 27. nyul2 .Elemérné 2008. május 13. 09:23
    „hét Te retek volány! Te csak disznek vagyol. EL kellene törüni az összesát, mindegyik buzt. mi a lótetünek kell. mánjen mindenki gyálog, vagy bicajjal.ugyeugye?
    szerintem jo lenne a régi buz is, nem kő uj fénylő, ha ez annyira elveszik a pénzüket,hogy nem tudnak felvenni becsületes munkást, aki elindul menetrend szerint.
    vagy sikaszt.
    a volánvezér meg egy maffiodzó. villája van a hegyen. hova megy a drága jegyár.
    NEM ÉRTÁM : Győrbe a légdrágább az egész országban a busz (jegy is meg havijegyis), és a benzin meg ugyanannyi itt is mint szegeden meg debrecenben. És mégis mi haldoklunk.
    a Debreceniek hogy építenák, fejlesztánek,gazdagok, új villamos is kőnekik. ozt olcsabb a jegy nálajuk

    hogyan van ez?
    valasz: valoki sekkaszt.”
  • 26. nyuli elmerne 2008. május 13. 09:18
    „törüljék el a négyes buszt mer befüstö az ablakjaja alája. GRILL FERI!
    erről is a gyulcsán tehet.”
  • 25. nyuli elmerne 2008. május 13. 09:18
    „törüljék el a négyes buszt mer befüstö az ablakjaja alája. GRILL FERI!
    erről is a gyulcsán tehet.”
  • 24. {gli} 2008. május 13. 07:08
    „Nagyon szúrópróba szerű lehetett a teljes körű utasszámlálás. Nem volt szerencsém hozzá. De ...
    Az egésznek valahogy az lenne a lényege, hogy a jelenleginél többen, megelégedetten vennék igénybe a tömegközlekedést. Mindezt úgy, hogy eközben a ráfordítás költségei ne nőjenek, sőt ...
    Van-e értelme Győrben, mondjuk hétvégén 30 vagy 40 percet, esetleg 1 órát várni a következő járatra? Nincs. Azaz sűríteni kellene, de az költségtöbbletet okozna.
    Más kell. Például bevonni a helyi tömegközlekedésbe az egyéb -meglévő- eszközöket. Ez a vasút, és még a költségteher is csökkenhetne nagyobb forgalom sűrűség és sebesség mellett. Nézte az illetékesek közül valaki a menetrendjét. Szerintem nem. Írtam már erről pár alkalommal, eddig minden eredmény nélkül.”
  • 23. ICEMAN 2008. május 12. 23:17
    „LOFASZPICSA AZ EGÉSZ GYEREKEK!”
  • 22. valaki2 2008. május 12. 12:12
    „upho egyet értek veled :D”
  • 21. Freehill - 2008. május 12. 11:48
    „{gli}: ha olvastad a cikket, kiderül, hogy teljes körű utasszámlálás is volt, tehát a kérdőívektől függetlenül is pontosan ismert az egyes vonalak és járatok terheltsége, sőt, még az is, hogy hányan utaznak jeggyel, bérlettel, illetve ingyen! Az viszont nem derül ki, hogy (1) aki jelenleg NEM utazik busszal, az milyen feltételek mellett, mikor, honnan hová utazna, (2) a Belvárosba tartó buszokról hányan, milyen irányba szállnak át (mely közvetlen viszonylatokra lenne még szükség), (3) morrison példájára hivatkozva, aki a csanaki buszokon utazik, az tényleg a Tihanyi Árpád útra akar menni, vagy pedig csak kényszerből van ott, és valójában a legrövidebb úton szeretne eljutni Ménfőcsanakról a Belvárosba, stb. Az ehhez hasonló kérdések miatt van szükség a kérdőíves felmérésre is, melyet az utasszámlálás adataival összedolgozva nagyjából korrekt kép kapható a valós utazási igényekről.

    Ha kiépül az új forgalomirányító rendszer, valamilyen változás biztosan lesz a hálózatban, hiszen ez az egyik célja az egész pályázatnak.”
40 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Válság a Vöröskeresztnél?

Magyarország - Míg a vidéki nagyvárosokban az aktivisták ünnepléséről szólnak a hírek, addig a… Tovább olvasom