Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 14°C Még több cikk.

Személyvonat ütközött kamionnal Rábapatonán

Személyvonat ütközött kamionnal a rábapatonai vasúti átjáróban kedden 12 óra körül. A balesetnek egy könnyű sérültje van, a kamion vezetője. A vonaton utazók közül senki nem sérült meg.
A kamion fülkéje leszakadt és a sínek mellé repült, a raktér pedig kidöntötte az átkelő fényjelző készülékét. A rakomány a sínek melletti árokba borult, a mozdony ablaka kitört.

A kamion pilótafülkéje leszakadt

A vonat az ütközés helyszínétől 500 méterrel feljebb tudott csak megállni, az utasokat leszállították, gyalog kellett átmenniük a szántóföldön.

Fotó: H. Baranyai Edina

Fotó: H. Baranyai Edina

Az utasok a szántóföldön keresztülvágva tudták csak megközelíteni a főutat.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. gysevfan 2008. február 29. 22:06
    „l.au:
    kérdezd a hatóságot, csak 120 km/h óra feletti sebességtartományú vasúti pályán kötelező minden átjáróban a csapórúd. 160 felett pedig nem is lehetne már szintbeli kereszteződés...”
  • 35. l.au 2008. február 29. 21:29
    „2008van!normális esteben már minden helyen van soronpó is!itt mér nem??ha már a piros lánpát nem is akkor azt biztos észrelehetne venni!”
  • 34. Egy vasutas 2008. február 29. 15:32
    „Én már csak annyit szólnák hozzá hogy a KRESZ szabályok minden esetben a vasútnak adnak elsőbbséget. Még a sorompó fehér fénye is csak azt jelzi hogy a berendezés működik, és nem azt hogy szabad az út. Az autós is csak 30/40 km/h sebességgel közelítheti meg a vasúti átjárót. És minden esetben me kellene győződnie arról, hogy nem jön-e vonat. Ezen szabályok miatt a vasúti utasítások is lehetővé teszik a fehér fényt adó vagy sötét sorompó melett való közlekedést. Persze jelentős sebesség korlátozással (15 ill 5 km/h).
    Ezt azért találták így ki mert a vonatnak sokkal nagyobb hely kell a megálláshoz mint egy autónak. Jelen esetben a vonat mindössze kb. 250 tonnát nyomott és 120 km/h sebeséggel haladt ezért kb. 500 m-en meg tudott állni. Egy több mint 2000 tonnás tehervonatnak már 1000 m-re is szüksége van a teljes megálláshoz. Pedig az lasabban is közlekedik.
    Én hivatalból többször is utazom mozdonyon és szinte minden egyes alkalommal volt olyan helyzet hogy az autó (néha autóbusz vagy kamion) gyanúsan közel ment át a vonat előtt. Néha olyan közel hogy a mozdonyvezető belefehéredett (én is). És akadt már olyan eset is hogy gyorsfékezni kellett, de szerencsére a kamion (mert az is kamion volt) még időben át ért (a vonat megállt a kamion meg persze tovább ment mintha mi sem történt volna) és eltelt egy-két perc mire a mozdonyvezető kiheverte az ilyedséget.
    Szóval én ezzel az egésszel csak oda akartam kilyukadni hogy Magyarországon a vezetők (és nem csak a kamionosok) jelentős hányada nagyon figyelmetlen és nem érzi azt felelőséget amit akkor válalt fel amikor a vezetőülésbe beült. A szabályokat nem azért találták ki hogy a közlekedőket bosszantsák, hanem azért hogy mindenki hazaérjen.
    A vasúti "KRESZ" könyvek vörös borítót kaptak és összesen kb. 900 oldal. Annakidején amikor azokat tanultam, a tanárom azt mondta azért ilyen színű mert minden egyes pontja vérrel íródott. A vasút veszélyes üzem és tiszteletben kell tartani.”
  • 33. gysevfan 2008. február 29. 13:18
    „igen, a legfontosabb, hogy nem halt meg senki. most.
    de a lényeg, hogy a szabályok betartása, illetve be nem tartása miatt történt megint baleset. az, hogy fehéren villog egy fénysoromó (vagy éppen sötét - ami ugye autósnak elvileg stop tábla, vagy nem megy le a csapórúd) több okból is adódhat, de olvassatok utána az f2. forgalmi utasítás 3. pontjában, hogy ilyenkor a mozdonyvezetőnek milyen kötelességei vannak. választási lehetősége nincs, parancsot teljesít szolgálata közben.
    http://www.zolikom.hu/rendelet/2007_f1_f2/f2.zip
    a sofőr verziója amúgy nem érdekel, mert úgy van kiépítve a vasút-közút biztonság szempontjából minden, hogy a sorompók időben záródjanak (a behatási pontok amúgyis túl vannak méretezve egy kicsit, ezért is kell néha többet állni egy sorompónál autóval).
    az, hogy a kamion hibásodott meg, nem elfogadhatót számomra: félreránthatta volna a kormányt, így esetleges felboruláskor is csak a saját rakománya sérült volna meg, nem veszélyeztet még néhány életet.
    kérdezek én is: mi van, ha nem tud megállni, és oldalbakapja a személyszállító kocsikat?!?”
  • 32. Hanni 2008. február 28. 23:46
    „Lokax,erre én már nem tudok mit mondani... Aki lopással hasonlítgatja össze az itt történteket,ahhoz már csak ennyi a mondandóm:no comment...
    Nem hinném,h a sofőr szándékosan hajtott volna bele abba a pirosba...De amint látom,itt is megvan ez a tipikus negatív emberi tulajdonság:így is eléggé a padlón van nyomorult,hát rúgjunk bele még egyet...Én ezt a gondolkodásmódot sosem fogom,és nem is akarom megérteni”
  • 31. yda 2008. február 28. 22:04
    „gysevfan!
    Honnan tudod, hogy az a kamion 80-al jött ki a faluból? Csak nem ott voltál és mérted??
    Egyébként is, a sofőr verzióját ismeri valaki? Nem biztos, hogy addig el kellene ítélni őt! Mi van ha nem tudott megállni, mert a kamion hibásodott meg? Vagy biztos, hogy az a lápma piros volt mikor ő odaért? Nálam is előfordult már, hogy a jelzőlápma fehéren villogot és jött a vonat.
    Elsősorban az a legontosabb, hogy a balesetben nem halt meg senki.”
  • 30. d. 2008. február 28. 21:29
    „span!
    Látom nem értettél.
    én azt irtam akkor sem haltak éhen......
    A multik meg mehetnének oda ahonnan jöttek, a tartositos kenyerükkel együtt!”
  • 29. robika12 2008. február 28. 19:31
    „hár ha a faluból jött ki a teherautó akkor pont vele szemben süt a nap de most sok hülyeséget olvastam hogy sofő igy meg úgy hát nem könnyű a kamionos élet”
  • 28. gysevfan 2008. február 28. 18:23
    „majdnem nyolcvannal száguldott ki a kamion a faluból. a mozdonyvezetőnek arra volt ideje, hogy bevágja a sarokba a fékkart. de arra már nem, hogy kimeneküljön a vezetőállásból. mi van, ha történetesen egy rakott sóderes kamionba durran bele? mint majd´ egy éve ilyenkor, csak az hála istennek üres volt.
    kövezzetek meg, de én örülök, hogy végre a vétkes járt pórul. annak meg pláne, hogy nem halt meg. ha még cinikus is lennék, akkor azt mondanám, hogy azért örülök, mert így élete végéig fizetheti a saját baromsága miatti kártérítést. a saját cégének, meg a gysevnek. a kamion még csak olcsó mulatság, de egy ilyen mozdony mai áron majd´ másfél milliárd forint. meg a pálya helyreállítása (betonaljak, sín, átjáró, biztosítóberendezések, jelző) sem kevés pénz...
    uff”
  • 27. SPAN 2008. február 28. 14:39
    „Lokax !!!
    Eldobom az agyam tőled.
    Ekkora hülyeséget még nem olvastam.
    Ha te sötétben kerekezel 1 szakadék felé akkor szándékossan esel le?Nem azért mert nem láttad a szakadékot?
    Korrekt:Te még sosem vétettél semmit?Még sosem mentél be kereszteződésbe úgy hogy nem fértél átt vagy narancssárga volt?
    Mert az is piros és tilos.Csak ottan jobban figyelnek és vigyáznak rád.
    d:A statisztika csalhat +- ban is. És elárulom csak neked hogy hetente megmentek 8-9 embert mikor vétt a szabájok ellen.
    A türelem az én fegyverem.
    Ja és még sosem kaptam kitüntetést peddig 2milla fölött vagyok.
    A kenyérnek valót meg lóval viszik a földröl a malomba és onnét a pékhez. 2008 van már :-))) és sokkk multi áruház.”
  • 26. Lokax 2008. február 28. 07:53
    „Hanni, hibázni valóban lehet és valóban emberi tulajdonság.
    A fénysorompó tilos jelzésén átmenni viszont nem hiba, hanem szándékosság. Ahogy nem hiba az sem, ha ellop valaki valamit.
    Van, amit lehet mentegetni azzal, hogy ember az illető és hibázik. Ez nem olyan.”
  • 25. Korrekt 2008. február 27. 23:24
    „....nézzétek meg a 2-ik fotót, rajt van a fénysorompó.
    Na most, az biztos pirosat mutatott. Ez egy normális Eu országban az egyik regdurvább kihágás, a legsúlyosabb következményt vonja maga után.
    Erröl ennyit:(

    ( az már szinte tragi-komikus, hogy néhányan védik a kamionost, ha a ti gyerekeitek vagy hozzátartozók lett volna a balesetben, akkor is ezt nyomtátok volna?)”
  • 24. Hanni 2008. február 27. 23:13
    „xy....
    Köszönöm szépen,teljesen igazad van.Szerintem a hozzászólók 99%-a semmi közelebbi információról nem tudott,mégis okosabbak akarnak lenni mindenkinél.
    Kedves Kobi!
    Biztosíthatlak róla,h ez a sofőr nem hajnali 4kor kezdett,és nem hinném,h bármikor is túl lett volna terhelve.Az adott cégnél ugyanis nem szokás,lehet ,h máshol mások a körülmények,de ha nem tudod a tényeket,legalább ne állíts valótlant...Sajnos elmondhatom magamról,h déltől egészen este 9ig ott voltam a mentésnél,és jópár résztvevőjét személyesen is ismerem.Ismét elmondanám,h nem menteni akarom a sofőrt,hibázott,ez igaz.De lássuk már be,hibázni is emberi dolog...Akár veled is megtörténhetett volna,kresz-szabályok ide vagy oda.Hagyjuk már szegény embert békében,szerintem ezek nélkül a tudatlan hozzászólások nélkül is van elég baja most bőven...”
  • 23. d. 2008. február 27. 20:33
    „span !
    ismerjük el h ez azért csak statisztika. Tudjuk h sok esetben a kamion közvetett okozoja a baleseteknek,amit persze nem lehet,vagy nehezen lehet bizonyitani.
    Továbbá ugytudom h a kenyeret nem kamion szállitja.
    De akkor sem haltak éhen az emberek, amikor lovaskocsival szállitották a boltokba.
    Éhen tehát nem halunk, de a levegőszennyezéstől sulyos egészsékárosodásokra számithatunk.”
  • 22. xy.... 2008. február 27. 20:27
    „hihetetlen h egyes emberek miket merészelnek kimondani,miután azt se tudják mi az igazság,elöször tudd meg mi volt valojában és utána mond oylanokat ami nemigaz!!”
  • 21. SPAN 2008. február 27. 20:06
    „2007. adatai részlet
    64% személygépkocsi
    9% ??? teherautó
    amiben benne van a kamion is.
    7xtöbb az úrvezetők javára.
    Ja és ami ütközött az pótos 7.5 tonnás volt és nem kamion.

    bringás: várd meg a boltban a kenyeret míg a vonatra kiviszi 1 teherautó és a vonatrol meg a boltba 1 másik.
    :-)) éhenhalnál.
    És ha lehet ne ócsároljatok egy 55 éves embert akiről nemtudtok semmit. (én sem ) jobbulást k. neki.”
  • 20. d. 2008. február 27. 20:03
    „kedves kobi!
    Köszönjük de nem kérünk a kamionosok által teremtett "kényelmes" életből ! Kényelmesebb lenne zaj,por és kipufogáz nélkül,és eszement száguldozás nélkül, lakott területen.
    Gondolom te nem a 85-ös és nem a 86-os ut melett élsz.
    Probáldd ki!Biztos vagyok benne hogy nem sokáig birnád.”
  • 19. kobi 2008. február 27. 19:50
    „Hogyan mertek véleményt mondani ha nem tudjátok milyen ez a világ?ti akik akis 8órátok lleteszitek aztán hazafelé bénáztok a kis B tekel!!!Ez a sofőr volt ugy hogy hajnalban 4-kor kezdet aztán este 9-kor végzet ez szerintetek hány óra!!azért hogy a ti kényelmesen élhesetek.”
  • 18. Cs.Ágnes 2008. február 27. 18:23
    „Fogalmam sincs,hogy milyen a kamionosélet,de azt tudom,milyen a mozdonyvezetőé.Nap mint nap átélem,mint feleség.Aki ezt a hivatást választja,az fél lábbal a sírban van,fél lábbal a börtönben,pont az ilyen sofőrök miatt.El lehet képzelni,hogy milyen az,amikor látod,hogy el fogod ütni a járművet,vagy az öngyilkost és nem tehetsz ellene semmit,mert sok-sok tonna van a hátad mögött és nem tudsz megállni...Minden szolgálatban előfordul,hogy valaki áthajt a tilos jelzésen.És csodálkozunk,hogy jobb munkafeltételekért sztrájkolnak?”
  • 17. lalaaa 2008. február 27. 14:45
    „már nem azért de szerintem Rábapatonán az egész vasútvonal belátható.A balesetek 99%-a az emberek figyelmetlenségéből származik.Nem hibáztatni akarom az illetőt de azért körülnézhetett volna.Ezt tanítják a vezetésnél is nem?De azért sajnálom a sofőrt.Nem lehet könnyű neki ezek után.remélem tanult a hibájából és őrülten nagy szerencséje volt.”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vocational-iskolák veszélyben

Győr-Moson-Sopron - Újkéren és Sopronkövesden önkormányzati támogatás nélkül működésképtelenné… Tovább olvasom