Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Széchenyi híd – Nem késik a munka

Győr - November 30-ig befejezik a győri Széchenyi híd felújítási munkálatait. Mint arról korábban már hírt adtunk, az átfogó rekonstrukció keretében a kétirányú kerékpáros-forgalomnak is teret biztosít a beruházó, vagyis a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A 14-es főúton húzódó, harmincéves Széchenyi hídon a több százmilliós rekonstrukció március óta tart. A belváros felőli, nyugati oldalt május végén adta át Molnár Csaba kancelláriaminiszter, akkor részben átépítették a járdaszegélyt, teljesen felújították a szalagkorlátokat és a pálcás acélkorlátokat, elvégezték a hídsaruk korrózióvédelmét, a dilatációk cseréjét, a betonfelületek tisztítását, javítását és védelmét. Megújultak a feljárólépcsők, kicserélték az aszfaltot a teherforgalom által leginkább igénybe vett két szélső forgalmi sávon, s zajvédő falat építettek.

Zajvédő fal ugyan nem épül az ezután sorra került keleti oldalon, viszont az újabb, 204 millió plusz áfa költséggel járó ütemben – az eredeti tervektől eltérően – egy kétforgalmú kerékpárutat is kialakítanak, további 104 millió forintért.

A közúti és a pálcás szalagkorlátokat is teljesen felújítják a híd keleti oldalán. Fotó: Krizsán Csaba
A közúti és a pálcás szalagkorlátokat is teljesen felújítják a híd keleti oldalán. Fotó: Krizsán Csaba

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tudatta: a régi, monolit vasbeton járdaszegélyt elbontják, ennek helyére teljesen új, konzolosan megszélesített monolit vasbeton járdát építenek – így lesz lehetőség a kétirányú kerékpáros-forgalom átvezetésére a híd jobb oldalán. Ezenkívül kicserélik mind a négy, leromlott állapotú dilatációs szerkezetet, teljesen felújítják a közúti szalagkorlátokat és a pálcás korlátokat, valamint a közvilágítási rendszert – tekintettel az új kerékpárútra.

A közútkezelő forgalomtechnikai osztályát arról is kérdeztük, hogy sikerül-e tartani az ütemet, mivel a híd másik oldalán megvalósult beruházáshoz képest a kívülálló számára a mostani munka lassabbnak tűnik, és munkásokból is mintha kevesebb lenne, mint tavasszal. A beruházó erre írásban így válaszolt: „A munkálatok a megfelelő ütemben zajlanak, a hídon a fizikai dolgozók, gépkezelők, munkairányítók létszámát mindig az adott munkafázis határozza meg. Egyazon nap alatt is sokat változhat a munkaterület képe mind a hídon, mind pedig a híd alatti munkatérben. A látványosság, produktivitás tekintetében persze előfordulhatnak még az átlagostól nagyobb mértékben eltérő munkafázisok. Ilyen lehet például a négy darab dilatációs szerkezet cseréje vagy a korlátok visszahelyezése is." Az illetékesek leszögezték: a kivitelező várhatóan a szerződés szerinti határidőre, tehát november 30-ig elkészül a munkával.


Olvasóink írták

  • 5. bero 2009. augusztus 18. 20:48
    „de eddig nem láttam sehol egy szösszenetet sem erről a témáról, vagyon miért? ez eleve természetesnek kellene lenni, hogy az ott lakók nyugalma és egészsége is fontos legyen egy ekkora volumenű munkánál!!!!!!!!!!”
  • 4. egy_győri 2009. augusztus 14. 21:30
    „a híd keleti oldalán is élnek emberek! A zaj pedig iszonyú, mert a hang egyszerűen lepattan a nyugati zajvédő falról, és jön kelet felé. Pedig azt hittem, végre megszabadulhatunk a kamionoktól. Most is dübörögnek, és nagyon halljuk, pedig mi nem is a 3. emeleten lakunk.”
  • 3. bero 2009. augusztus 12. 09:11
    „az viszont nagyon érdekelne, hogy a Damjanich út felé miért nem raknak zajfogófalat. az építkezés zaját nem lehet elkerülni de a megnövekedett főleg kamion de személyautó forgalom miatt már a felújítás előtt is elviselhetetlenség határán volt a híd forgalmának zajterhelése az utca 3 emeletes lakóházainak felső szintjein.
    a folyó fölé tudtak falat húzni akkor a lakóházak miért nem kapnak? nem hiszem , hogy olyan nagy összeg lenne, pláne most a felújítás idején. csak egy kis emberség és gondolkodás kellene a nyugalomhoz.”
  • 2. urbaniastapista 2009. augusztus 07. 22:35
    „Biciklizzen a miniszter azon a kerékpárúton, tolja át babakocsival a kisgyermekét, és görkorcsolyázzon oda vissza a felesége. Azután meggondolná, milyen hülye ötleteket sózna rá a városra.”
  • 1. Poncius_01 2009. augusztus 07. 18:52
    „Azért jobb helyeken a hídhoz tartozik a "szabad nyílások" utáni rész is.
    Magyarul a földtöltéseken nyugvó szakaszt is illett volna felújítani.
    Az első tengelytörő bukkanó a felújított résztől kb. 5-re van.
    Molnár Csaba a felújított részről lehet hogy helikopterrel távozott.

    Lehet, hogy határidőre lesz kész, csak az a kérdés hogy egy ilyen
    kis munkára mi indokolja a 8 hónapnyi időt.
    Összehasonlításul a még igazán el sem kezdett, új Révfalu-Sziget közötti híd
    tervezett átadása 2010 augusztus. Tehát egy tök új híd építése 12 hónap
    egy részleges 1-1 sávot érintő felújítás 8 hónap.
    Magyar Közút illetékesei el kellene gondolkodni, igaz a kivitelező
    az Mszp-Szdsz kormány házi cége vagyis a Strabag (kartellbotrány óta Magyar Aszfalt)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megváltoztatnák a csődtörvényt, megvédhetné a fizetéseket

Győr - A munkabér-kifizetésnek elsőbbséget kell élveznie a banki követelésekkel szemben, eszerint… Tovább olvasom