Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Százmilliót blicceltek el mostanáig

A Kisalföld Volánnál a buszsofőrök szigorú ellenőrzése óta kevesebb a bliccelő a győri buszokon.

Domonkos Gyula üzletágvezető - helyettes a begyűjtött érvénytelen jegyekkel.
A hamis bérlettel vagy jegy nélkül utazók miatt a társaság az első negyedévben százmillió forintos veszteséget szenvedett el. A sofőröket már kevesebb atrocitás éri, de kell még vitatkozniuk az utasokkal.

A Kisalföld Volán másfél hónappal ezelőtt a buszsofőröknek írásba adta, hogy a fel- és leszálláskor szigorúbban kell ellenőrizniük az utasokat. Az intézkedésre azért volt szükség, mert soha nem látott számban jelentek meg bliccelők a győri buszokon. Mindez a január 1-jével megszüntetett ingyenes diákbérleteknek volt (egyrészt) betudható, de mivel az utasok hozzászoktak ahhoz, hogy a buszokon csak elvétve találkoznak ellenőrökkel, így ők is különböző módszerekkel próbálkoztak – zömében sikerrel.

A leggyakoribb megoldás a lejárt vagy hamisított bérlet felmutatása volt, de az összegyűjtött „relikviákból" tucatszám előkerültek többször használt (értsd: telelyuggatott) jegyek is. Napi átlagban több száz hamis bérletet, illetve jegyet találtak az utasoknál. S még egy adat: az első hónapokban a buszbérletet vásárlók száma 12–14 ezerrel csökkent, de az utasszám semmivel sem lett kevesebb. A bliccelők százmilliós kárt okoztak, ekkor lépett a Volán, s adta ki a belső rendeletét – erről március 1-jei számunkban írtunk A  potyázók miatt szigorít a Volán címmel. De akkor még nem lehetett tudni, mit érnek el ezzel...


 Valóban, amikor a Kisalföld egy hónappal ezelőtt ismét írt a témáról (Napi sokszáz bliccelő – 2005. március 9.), senki  nem tudta, ezzel az intézkedéssel el lehet-e érni a kívánt célt. Az nem volt kérdés, hogy a siker kulcsa a sofőrök kezében van, akiknek mostantól a vezetésen kívül az ellenőr szerepét is el kell játszaniuk. Az sem volt titok, hogy az igazgatói intézkedés sokuknál egyáltalán nem vált népszerűvé, sejteni lehetett ugyanis, elkerülhetetlenek lesznek az attrociátások. Így is lett: bár tettlegességre nem került sor, de heves szópárbajt (nevezzük így) többször is jelentettek a sofőrök.Lencse Gyula, a Kisalföld Volán Rt. helyiüzletág-vezetője elmondta, „mostanta a kollégák is megértették, hogy ez a bevételkiesés az ő jövőjüket is veszélyeztetheti, így a jegyellenőrzéseket komolyan veszik."

Az asztalon körülbelül ötszáz elvett jegy és bérlet hevert tegnap, a legtöbbet a buszvezetők szedték be, de a csoportos ellenőrzéseken is fennakadtak néhányan. Mindezzel azt sikerült elérni – tette hozzá Lencse Gyula –, hogy a negyedév végére a veszteség megállt százmillió forintnál (talán kicsit alá is megy), azon a szinten, amelyet már januárban is regisztráltak.

Több tízmillió forintot nyert a volántársaság a szigorításokkal, de a bliccelések természetesen nem szűntek meg teljesen. A sofőröket ért attrocitások is csökkentek valamelyest, többek között azért, mert az utasok nagy része belátja, a háromszáz forintos havi diákbérlet kevesebbe kerül, mint két buszjegy, ha azt a sofőrnél vásárolja az ember. Ennyiért pedig fölösleges kockáztatni.

Az utasokat természetesen mi is megkérdeztük, többségük elfogadta: az utazásért fizetni kell, s nem is értik, mi értelme van a háromszáz forintos bérletek hamisításának. A diákok említették, hogy a sofőrök néha durván kérik tőlük a havi jegyet, amelyre persze ők is visszaválaszolnak... Arra a kérdésre, hogy van-e havi bérletük, igennel válaszoltak. Arra, hogy találkoztak-e ellenőrrel mostanában a buszokon, nemmel. Ugyanennyire egyértelmű volt a válasz arra (a fiataloktól és az idősebbektől egyaránt), hogy felszállnak-e a buszra, ha épp nincs náluk a jegy. Csakhogy igent mondtak.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Védett lesz Újváros egy része

Műemléki jelentőségű területté nyilvánította a kulturális tárca Újváros nagy részét. A jogszabály pluszpénzt nem jelent. Az április 5-i Magyar Közlönyben jelent meg az a rendelet, amely szerint holnaptól a belvároson kívül műemléki jelentőségű terület lesz a Kossuth utca egy része és annak környéke is, de pénzre és más emberi hozzállásra is szükség van a megóvásához. Tovább olvasom