Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

Számos épületet újítanak fel Újvárosban

Tavaly ősszel minősítette kiemelt szociális városrehabilitációs projektnek a kormány Győr-Újváros fejlesztését.



Az önkormányzat az év májusában pályázatot nyújtott be a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez 1,1 milliárd forint uniós forrásra.

Ehhez Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata 275 millió forint önrészt biztosít, így közel 1,4 milliárd forint kerülhet a körzetbe. A szebb időket látott városrész újjáélesztése az önkormányzat egyik kiemelt törekvése.

Ennek érdekében számos, hajdan patinás épületet újítanak fel. A Kossuth Lajos utcában hat műemléki védelem alatt álló ház, a páratlan oldalon a 15-ös, 19-es, és a 21-es, a páros oldalon a 22/B., a 26-os és a 28-as számú házak újulnak meg. Ezek mindegyike nagyon értékes, de rendkívül rossz állapotban lévő épület, amelyekben a fejlesztés után összesen negyven modern szociális bérlakást alakítanak ki. Emellett öt üzlethelyiséget és egy rendőrségi irodát is megnyitnak.

Végre a Kossuth utca is átléphet a 21. századba.
Végre a Kossuth utca is átléphet a 21. századba. Fotó: Cseh Róbert


Ezeken túlmenően a Kossuth Lajos Általános Iskolának a homlokzata fog megújulni teljes egészében, csakúgy, mint a Szent József katolikus plébániatemplomnak, amelynek a tetőszerkezetét is kicserélik. Ide kapcsolódik a Bercsényi liget egyes és hármas teknőjének a felújítása is, ott egy pihenő parkot alakítanak ki padokkal, virágosítással, fásítással, létrehoznak egy KRESZ-parkot és egy játszóteret a gyerekeknek, valamint nyilvános illemhely, és szelektív hulladékgyűjtő sziget is helyet kap. Ezt a megújulást jól jelzi az egyéb pályázati forrásból már kialakított műfüves focipálya is. Fekete Dávid alpolgármester és Sági Géza, a Győrszol Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette a projekt részletes műszaki tartalmát.

Borkai Zsolt polgármester a nyitóünnepségen úgy fogalmazott: "ez a projekt nagyon fontos Győr számára, hiszen egy olyan egykori patinás városrész megújításáról szól, amely kiemelt szerepet játszott a város életében. 2007 óta folyamatos figyelmet szentelünk Újvárosnak és Szigetnek, a Jedlik-hídhoz kapcsolódó fejlesztésekkel beindult a környék fejlődése. Nagy segítséget jelent azonban, hogy sikerült EU-s pénzeket elnyernünk a további fejlesztésekhez.

A teljes rehabilitációs projekttel, valamint az önkormányzat kiegészítő beruházásaival jelentős előrelépéseket tudunk tenni a városrész megújításában, nem is beszélve az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválhoz kapcsolódó további infrastrukturális fejlesztésekről.

Kiemelten kell azonban odafigyelnünk a városrész szociális helyzetére, a hátrányos helyzetűek segítésére, valamint a már elkészült fejlesztések megóvására."

Az Újváros rehabilitációját elősegítő pályázat ezért többről szól, mint az épületek rekonstrukciója és a közterek rendezése. A városrészben sok hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű család él, a projektnek ezért vannak olyan elemei is, amelyek túlmutatnak a lakhatási gondok megoldásán, és egészségügyi, szociális vonalon is alternatívát nyújtanak, illetve a program részét képezik szakmai végzettséget adó képzések és a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatására irányuló iskolai foglalkozások is.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Bertram 2013. április 01. 23:23
    „Dejó, újabb dolog ami ingyen lesz a kisebbségnek és lesz mit megint lelakni.”
  • 22. szocdem 2013. március 28. 08:31
    „21. vonLichthofen 2013.03.28. 04:27

    Itt nem hottentottákról van szó, hanem állampolgárokról - akiknek többsége a "nemzet teste" tehát nekik kellett volna egyszerű gazdasági logika, vagy emberség által vezetve szociális lakásrendszer kialakítását. Nem tették!!! Mi nins meg hozzá?? Logika, ismeret, vagy emberség? A "legokosabb" jelzőt inkább hagyjuk - mert nevetséges..”
  • 21. vonLichthofen 2013. március 28. 04:27
    „hogy a világ állítólag legokosabb népének reprezentánsai - írja a szocdem.
    szocdem, ebbe azért nem kellene belekeverni a zsidókat!”
  • 20. szocdem 2013. március 27. 22:00
    „19. 19 2013.03.27. 18:37

    " vagy csak szórakozik velünk."

    Nem szórakozok, csak szeretném megtudni, hogy a világ állítólag legokosabb népének reprezentánsai miért tiltakoznak az ellen, hogy a szegény(ebb) sorsú honfitársaiknak az EU végre szociális lakásokat építsen, ha már ők nem követelték eddig akár a roppant egyszerű gazdasági logikától, akár emberségüktől vezérelve...”
  • 19. 19 2013. március 27. 18:37
    „Ne haragudjatok rá, szocdemnek egyszerűen vagy semmi fogalma nincs, hogy mire gondoltok(a holdon lakik ufo munkások között), vagy csak szórakozik velünk.”
  • 18. szocdem 2013. március 27. 17:44
    „15. dzsoni 2013.03.27. 15:42

    "Szocdem! Próbálj meg élni ezek között az "emberek" között."

    Ezt sajnos nem értem. Akik olyan anyagi helyzetben vannak, hogy nem alkalmasak arra hogy lakáshitelt vegyenek fel - a lakosság 70%-a ilyen EU paraméterek szerint!!! - mért is nem lakhatnak szociális bérlakásban mint a többi európai államban??? Arról polemizáltunk eddig, hogy a szociális rendszer részeként szükség van szociális bérlakásokra, amit a város most 44 db erejéig a rászorulók rendelkezésére fog bocsátani az új - nem a város lakóit terhelő - projecttel.
    neked nem kell ott laknod köztük - maradj a villádban ha ott jobban érzed magad de gondolom nem is vagy akkor jogosult.

    " ez a réteg a méltó életet úgy értelmezi, hogy azt csinálnak amit akarnak!"

    Nos én munkásemberek között élek, sok szegénysorsú ismerősöm és barátom van, de egy se jellemző rájuk amiról Te írsz. Valószínű hogy nem is láttál még munkás, vagy munkanélküli szegény családot ezek szerint. Szégyellném ha így alkotnék véleményt olyanokról akiket nem is ismerek.. Ne feledd: a szociorasszizmus is rasszizmus!! Az ember nem annyit ér amennyije van, hanem annyit, amennyire a társadalom többi tagja tartja saját magát!!”
  • 17. szocdem 2013. március 27. 17:31
    „16. urbaniastapista 2013.03.27. 16:29

    A házgyári panelok. Teli van velük az ország, négy módosítást éltek meg de az alapvető szerkezeti problémát, a hegesztett kötéseket nem sikerült kiküszöbölni. Azért van Pécsen a szellemház, és azért szokott időnként lehullani a homlokzatukról pár komplett elem (pár éve is volt ilyen Budapesten) mert a hegesztés elfárad, elorozsdál és nem bírja a terhelést, ezért elnyíródik.
    Valamikor a 80-as években volt róla szó, hogy az élettartamuk maximum 50-60 év, tehát ez nagyjából 10 év múlva elkezd majd tömeges problémákat okozni. A felelősök szégyellhetik magukat, mert bár többen is nyilatkoztak már hogy állami szinten is foglalkoznak a problémával, semmi nem történik. Sőt! egysdzerüen leállították a lakásépítést, noha évi 60 ezret kellen építeni hogy a szociális katasztrófát megelőzzük! Forrás is van rá (EU) munkahelyet is teremtene, de inkább csak a panamázás a jellemző. (Ócsai lakópark fából és gipszkartonból, 680 eFT/m2-ért.. téglából a harmadáért is lehet ugyan ezt, sokkal magasabb komforttal építeni!

    Azért is örülök a Győri projectnek, mert itt - az ország többi városával szemben - legalább történik valami, akkor is ha ez nagyon kevés.”
  • 16. urbaniastapista 2013. március 27. 16:29
    „#10. szocdem
    Mi az a " Hajdúváz 1-IV" , amiben ezrek laknak Győrben?”
  • 15. dzsoni 2013. március 27. 15:42
    „Szocdem! Próbálj meg élni ezek között az "emberek" között.
    Nagyon szépen hangzik amiről papolsz, csak ez a réteg a méltó életet úgy értelmezi, hogy azt csinálnak amit akarnak! Szó szerint! Joguk van rombolni, megfélemlíteni, rabolni. Nem ismerik mi az, hogy szemetes, wc, fürdőkád, iskola, munkahely!”
  • 14. szocdem 2013. március 27. 12:22
    „13. furioso 2013.03.27. 11:36

    "Ismered a kifejezést: közös teherviselés?"

    Bátorkodom ismerni. Sőt a tudományos tartalmát ismerem, ami többféle rendszerverzióban realizálja a kifejezést, és nem a lózungok értelmezhetetlen szintjén, ahogy itt most felmerült.

    "Legyenek méltóak a társadalom támogatására."

    Mindenképpen és vitathatatlanul megérdemlik, mert:
    1. Emberek
    2. Magyar állampolgárok, a honfitársaink, nem holmi banánköztársaság őslakosai. Megérdemlik hogy méltó életük legyen!
    3. TUDOMÁNYOS értelemben nincs "méltó" és "méltatlan" azok között akik szociálisan támogatásra szorulnak!!!

    Egyébként már sokkal több mint egymillió aláírás gyűlt össze a Feltétel Nélküli Alapjövedelem (FNA) EU platformon, így nem kizárt hogy sokan akkor is alanyi jogon kapnak majd pénzt az államtól ha egyébként sosem dolgoztak. :) :) így az okfejtéseid nem csak meghaladottak lesznek, hanem végképp értelmüket vesztik! :)

    "semmi ellentételezés nincs"
    Alább leírtam hogy miért valótlan ez az állítás matematikailag IS. Szerintem olvasd el figyelmesebben - mert ha ez egyszer egy vizsgádon egy algebrai megoldás elve lenne, (ti. "szöveges feladat") meg fogsz majd bukni! :)”
  • 13. furioso 2013. március 27. 11:36
    „Szocdem!
    Legyenek méltóak a társadalom támogatására. Ne csak azzal, hogy elfogadják (kikövetelik!) amit kapnak, de semmi ellentételezés nincs. Még szándék szintjén sem....
    Ismered a kifejezést: közös teherviselés?”
  • 12. szocdem 2013. március 27. 10:39
    „11. furioso 2013.03.27. 09:59

    "Miért kell azoknak a lakhatását, egyéb gondjait megoldani az államnak, akik egy kanyit nem tettek be ebbe a költségvetésbe,..."

    Nos mint ahogy említettem rendszerszintű a probléma, amit egyrészt egyszerűen nem ért a Magyar társadalom, másrészt a kérdésben foglalt állítás - "kanyit nem tettek be" - magában foglalja az aktuális rendszercsőd szellemi alapjaink teljes vertikumát.
    Azt is említettem hogy a szociális bérlakások többek között azt a célt is szolgálják, hogy ne kényszerítsen a társadalom olyan családokat lakás hitelbe, akik jövedelmi viszonyaik miatt arra teljesen alkalmatlanok. Ők nem tettek egy "kanyit" sem a közösbe?? :) :) Ejnye ejnye.. a mindenható bankok pozitív hitelminősítését a polgártársak azért nem tűzték anno büszkén a mellükre, mert papírból volt, és hamar megrongálódott volna! Márpedig a bankok csak jövedelemmel rendelkező embereknek adtak hitelt. Nekik mért ne lehetett volna szociális lakást adni a jövedelmi viszonyaik miatt?? (azért mert a társadalom tiltakozik az ellen hogy bárkinek "jó legyen", vagy netán jobb legyen, mint amit az egyes egyének a saját helyzetükről, lehetőségeikről gondolnak!!)
    Nem utolsó sorban nem tudom miért kellene szocioraszzista elvek perspektívájából aggódni egy olyan befektetésért, ami nem csak hogy jövedelmez a társadalom egésze számára, de a befektetés sem a társadalom "zsebéből" van finanszírozva. Ugyan ilyen alapon lehet aggódni Győrből az EU által támogatott Belgiumi vagy Hollandiai szociális lakásépítésekért is, mert épp annyival járulnak hozzá az itt lakók mint ha azok itt valósulnának meg!!

    "Abban igazad van, hogy szociális bérlakásokat kell építeni, de nem azok számára, akik beköltöznek, aztán sem lakbért, sem közüzemi díjakat nem hajlandók fizetni."

    Nos meg kell jegyeznem hogy ma Magyarországon több mint 350 ezer embernek abszolut nincs semmi jövedelme. Egyetlen fillér bevétele sem! A civilizált országokban ha ez nem százezrekkel, hanem néhánnyal előfordul, ott a közösség biztosítja ezeknek az embereknek a lakhatást, sőt a rezsifizetést is. Miért? Mert a gazdaság az Ő fogyasztásuktól is működik!! A mienk azért nem működik, mert egyrészt nincs a fogyasztási oldalon vásárlóerő, (kifejezetten a bérek, és a szociális ellátások színvonalának együttes negatív hatása miatt) másrészről egyre kevesebb a fogyasztó!!! (még ha lenne is vásárlóerejük egyre kevesebbet vásárolnának)

    Nos a legszegényebbeknek is kell hol laknia, és a társadalomnak igen is nem csak kötelessége, hanem egyszerűen GAZDASÁGI ALAPÉRDEKE hogy gondoskodjon ezekről a tagjairól is. Ezzel lehet nem egyetérteni, és meg lehet nevezni azokat a kiváló mai gazdasági elemeket - egy millió munkahelyet, a pörgő, fejlődő, munkahelyek ezreit létesítő kisvállalkozásokat, amik lehetővé teszik bárki számára hogy 5-10 milliós lakáshiteleket vegyenek fel, elegendő jövedelemmel látja el őket ahhoz hogy 50-100 ezres rezsiket fizessenek stb. - amelyek cáfolják, hogy a széles és minden területet átfogó, MUNKAHELYTEREMTŐ ÉS FENNTARTÓ szociális rendszerre szükség van!

    A demográfiai hatásokat, a gazdasági hatásokat, amik meglehetősen negatív jövőképet mutatnak a szociális rendszerünk legfontosabb részének - a magyar szellemiség általad kifejtett és összefoglalt érvelésén alapuló - szándékos lerombolása miatt, nem akarom részletezni, mert kevés itt a hely. De azért nem árt ha tudod: Európában egyedül mi vagyunk ezzel így!! Ezért se léptünk be oda még se kulturális, se gazdasági, se erkölcsi értelemben - csak szóban.”
  • 11. furioso 2013. március 27. 09:59
    „6. gig-gel egyetértek, 10. szocdemmel az alábbiakban nem:
    "...- ne építenének tömegesen szociális bérlakásokat, hogy a tömeges hajléktalanságot, illetve az arra alkalmatlan családok devizahitelekbe kényszerítését elkerülhessék"
    Miért kell azoknak a lakhatását, egyéb gondjait megoldani az államnak, akik egy kanyit nem tettek be ebbe a költségvetésbe, csak a markukat tartják? Oldják meg a saját problémáikat tanulással, asszimilálódással, vagy ahogy akarják.
    "...- ne óvnák az épített környezet történelmi emlékeit akár jelentős anyagi többletek felhasználásával is.."
    Mikor jártál utoljára a város ezen részén? Gondolod, ha ezeket az épületeket felújítják, s visszaadják használatra ennek a rétegnek, akkor ez nem kidobott pénz? Ők eddig is eredményesen óvták ezt az épített környezetet...
    Abban igazad van, hogy szociális bérlakásokat kell építeni, de nem azok számára, akik beköltöznek, aztán sem lakbért, sem közüzemi díjakat nem hajlandók fizetni. S a még dolgozók állják az ő költségeiket is.
    Küldjék őket dolgozni, kötelesek legyenek minden munkát elvállalni, s álljanak meg a saját lábukon. A mi vérünket elég régóta szívják.”
  • 10. szocdem 2013. március 27. 09:05
    „6. gig 2013.03.26. 22:20

    "szóljon, aki szerint ez épelméjű tett!"

    Nos, bátorkodom szólni!

    És meg szeretném jegyezni, hogy egész Európában nincs olyan nemzeti gyengeelméjűségre valló trend mint Magyarországon, hogy:
    - ne használnák ki az EU 90%-os támogatását a szociális bérlakásépítés, fejlesztés terén, amiből az államnak még BEVÉTELE IS VAN (tehát nem a "közösség" -et terheli!)
    - ne erősítenék az építőipari szolgáltatások piacát, amik alapvetőek MINDEN gazdaság szerkezetének működtetésében
    - ne építenének tömegesen szociális bérlakásokat, hogy a tömeges hajléktalanságot, illetve az arra alkalmatlan családok devizahitelekbe kényszerítését elkerülhessék
    - ne óvnák az épített környezet történelmi emlékeit akár jelentős anyagi többletek felhasználásával is
    - egy településen belül oylan látványos fejlesztési különbségek kialakulását engedné meg magának az önkormányzat, ami a környezet erodálásához, az épített önkormányzati vagyon pusztulásához vezetne.

    ehhez hozzá kell tenni azt is: Győrnek rövidebb távon legalább évi ezer, hosszabb távon legalább évi 300 db SZOCIÁLIS BÉRLAKÁST KELLENE ÉPÍTENIE hogy a város polgárait a Hajdúváz 1-IV tipusú épületekből majdan evakuálni tudja, és el tudjon kerülni egy nagyobb méretű helyi katasztrófát. Megjegyzem. a mai szabályok között ez akár a beruházások után 10% profitot is eredményezne a városnak amellett hogy jelentősen megnőne a közösségi tulajdon nívója, és minősége - a helyi szolgáltatóipari piac működtetéséről meg már ne is beszéljünk, mert ez már rendszer szintű, és nem moralizálós téma..”
  • 9. imre1964 2013. március 27. 08:44
    „Rövidesen kisüt a nap és akkor végig kell menni a Kossuth utcán a városvezetőknek.
    Az utcán mást nem látni mint dolgozni akaró cigányok álldogálnak reggeltől estig az utcán.
    Miért nem velük bontassák el a romot amit ugyanis ők tettek tönkre.
    Ez nem rasszizmus csak az igazság ami nálunk ismeretlen fogalom.”
  • 8. gyugyu1 2013. március 27. 07:53
    „<moderálva>”
  • 7. thermoline 2013. március 27. 06:28
    „Ez olyan lesz ott mint a gyorskölcsön:)”
  • 6. gig 2013. március 26. 22:20
    „Akárhányszor (immár legalább harmadszor) zeng ugyanaz az óda a fantasztikus fejlesztésről, 900 milliót költeni 40 romos lakás szociális bérlakássá alakítására, lakásonként így átlag bő 22 milliót látványosan megsemmisíteni: szóljon, aki szerint ez épelméjű tett! És 6 ház kirittyentésétől miért lépne át a Kossuth utca a XXI. századba? Már rég abban van amúgy. Pont ilyen rozzant, már-már többségében megélhetési semmittevők által lakott országban élünk napjainkban, csak néha szeretjük díszesre vakolni a homlokzatot, hogy ne legyen látható, mennyire romos az életünk. Leginkább a közéletünk.

    A becsületesen élők, dolgozók mikor kapnak hasonló fejlesztéseket, egy mosolyért cserébe?

    Gyalázat, ami Újvárosban e projekt keretében zajlik. Úgyis eldöntötték, szóval csakazértis végigcsinálják, de ne kürtöltessenek már ennyit maguk előtt.

    A Bercsényi liget felújítása szép terv, de amennyi ebből a projektből jut rá, az megint látványmosogatásra elég. Az edény nedves lesz, de tiszta nem. Ha nem nyúlnak hozzá a háborús állapotokat idéző útfelületekhez, csak kivágják a fákat és elpusztítják a füvet, hogy helyére műfüvet rakhassanak le, azzal aligha jutunk előbbre. És ugye bárki ingyen használhatja majd azt a focipályát? Úgy sejtem, aligha...

    Így lehet tönkretenni egy országot, jól bevált már a recept: sok pénzt adunk azoknak, akik nem tettek érte semmit, nem is tudják értékelni, megbecsülni az ajándékot, mindezt azok pénzéből, akik güriznek. Ezáltal még tovább növekszik a társadalmi feszültség, élesednek az ellentétek. Aztán jól meglepődünk, ha...

    És uniós forrásból, szociális megfontolásból 5 üzlethelyiséget alakítanak ki? Ez komoly? Csak nem halmozottan hátrányos helyzetű kereskedelmi vállalkozások számára? :)”
  • 5. Agadir 2013. március 26. 20:21
    „Ha szociális bérlakások lesznek, akkor akár a Dunába is szórhatnák azt a pénzt.

    Ha már ennyit ráköltenek, miért nem csinálnak itt normális lakásokat, és alakítanak ki szociális bérlakásokat máshol, kevésbé értékes ingatlanokban?”
  • 4. Wolfi 2013. március 26. 19:23
    „Kerítés kellene oda...jó magas.”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fidesz - Rezsicsökkentést támogató aláírásgyűjtés Győrben

A városban három helyen várják az érdeklődőket az ívekkel önkéntesek. Tovább olvasom