Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Szállításnál is fontos az állatvédelem

Az élőállat-szállítás során tapasztalt rendellenesség esetén az állat-egészségügyi hatóság elrendelheti a jármű félreállítását, az állatok etetését, itatását. Előfordult, hogy egy baromfiszállítmány fele megfagyott, mire a megyébe ért.


Bár vannak pozitív változások, még mindig előfordulnak szabálytalanul, étlen-szomjan, sokszor több száz kilométeren keresztül szállított állatok. A megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állat-egészségügyi igazgatója, dr. Szabó Tamás megkeresésünkre elöljáróban megjegyezte, az uniós csatlakozás után megváltozott az élőállat-szállítás rendje.

– Korábban voltak állat-egészségügyi határállomások, ahol a határon átlépő szállítmányokat kontrollálták. Pihentetőállomások is léteztek, ahová adott esetben az állatorvosok kötelezően beutalták az állatokat etetni, itatni, esetleg hogy új almot kapjanak. Az unióba lépés után az állat tartójának, szállítójának nagyobb a felelőssége. De van egy fontos rendszer, a TRACES. Ennek megfelelően az indítóállomáson a hatósági állatorvos kitölt egy hatósági bizonyítványt, amit elektronikus úton elküld a fogadóhelyre, hogy tudja kontrollálni, milyen úton haladt a kamion, mi történt az állatokkal – mondta dr. Szabó Tamás.

– Fontos az együttműködés a hatóságok és az országok között is. Gyakori a hosszú távú szállítás, például amikor a spanyol disznót hazánkba hozzák levágni. Ha az osztrákok problémát észlelnek, elhullott, elcsigázott állatok vannak a raktérben, jelzik nekünk. S csak úgy járulnak hozzá a továbbszállításhoz, ha az első magyar pihenőhelyen pihentetik, vagy az első vágóhídon levágják őket a további szenvedés megelőzése érdekében. Volt rá példa, hogy az ország keleti végébe indított állatokat a kapuvári vágóhídon le kellett vágni – magyarázta dr. Szabó Tamás.
Hasonlóan súlyos eset volt, amikor az ország másik végéből érkező baromfiszállítmány fele megfagyott, mire a megyébe ért, mert az oldalponyvák nem voltak lehúzva.

– Előfordult, hogy felborult kamionból sertéseket vagy éppen lovakat mentettek ki a tűzoltók. Ilyen esetben a hatósági állatorvosnak a helyszínen kell eldöntenie, hogy pihenőhelyre küldi az életben maradt állatokat, ahol megetetik, -itatják azokat a továbbszállító jármű megérkezéséig, vagy kényszervágást rendel el – tudtuk meg dr. Szabó Tamástól.

Az igazgatóság tevékenységi körébe tartozik az élő állat szállítására használt járművek vizsgálata, s az alkalmasságot bizonyító igazolás kiadása. A sofőröknek kötelezően részt kell venniük tanfolyamon, amelyen állatvédelmi szakemberek oktatják őket.

Olvasóink írták

  • 1. fityesz 2011. augusztus 01. 15:51
    „Persze Pityu.Papíron van csak így.Ez mind mese habbal.Szállítottam én már 500 km-re sertéseket itatás és ellenőrzés nélkül.Örülnek,ha sofőrt kapnak a szállítók.Az ellenőrzésnél a hatóság becsukja szemét,száját.Sőt korruptak is vannak köztük.Ott a <moderálva> gyerek,akit most függesztettek fel állásából sikkasztás miatt.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A férfiak előnnyel indulnak az állásinterjún?

Minél magasabb képzettséget igényel egy állás, annál nagyobb a férfiak előnye, egyetemi végzettség esetén a férfiak önéletrajzait 60 százalékkal többször nézik meg, mint a nőkét. Tovább olvasom