Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Száll a por: ismét szmogriadó Győrben

Győrben az elmúlt két napban a szálló por koncentrációja meghaladta a riasztási küszöbértéket.

"A szálló por (PM10) koncentrációja esetében az egészségügyi határérték napi átlaga 50 μg/m3. A tájékoztatási küszöbérték (két egymást követő nap) 75 μg/m3, míg a riasztási küszöbérték két egymást követő nap 100 μg/m3.

Győrben a szálló por koncentrációja 2011. november 14-én 111 μg/m3, míg 15-én 108 μg/m3 volt, vagyis az átlépte a riasztási küszöbértéket.

A győri önkormányzat kéri a lakosságot, hogy az elkövetkező napokban szüneteltessék az avarégetést, és a diesel üzemű járműveket lehetőség szerint csak szükséges esetben használják!" - közölte Domanyik Eszter, a győri Városháza szóvivője.

Olvasóink írták

  • 19. Tündenéne 2011. november 17. 12:36
    „11. bogabo 2011.11.17. 08:21

    És mi van az egészséges környezethez való jogunkkal?
    A Magyar Köztársaság (jelenleg még hatályos) Alkotmánya kimondja:

    "18. § A Magyar Köztársaság elismeri és érvényesíti mindenki jogát az egészséges környezethez."
    Hát pontosan ezt teszi. Ha nem tenné, és fuldokolnál a szmogtól, vagy a gyereked asztmás rohamot kapna, akkor meg azért ellenkeznél, nem?”
  • 18. AntiFricc 2011. november 17. 12:11
    „16 pappe
    Sajnos nem így van.
    Azt tudtam, hogy jóval több porszennyezést okoznak benzines társaiknál, de azt nem, amit pár napja az egyik csatornán hallottam: 20-szoros a különbség...
    Aki közlekedett azt tudja mit jelent az, ha egy diesel autós kövér gázt nyom...
    Amint koromokádót látok magam előtt, belső keringetésre térek át... Nem szomjazom a mocsokra...”
  • 17. AntiFricc 2011. november 17. 12:08
    „14 bojtár
    Mi a probléma?”
  • 16. pappe 2011. november 17. 10:21
    „Egyébiránt a modern dízelmotorok káros szennyezőanyag-kibocsátása semmivel sem rosszabb, mint a hasonló benzineseké. Ne mindig a "százéves" Ikarusból induljunk ki. :))”
  • 15. vikri 2011. november 17. 10:14
    „Még egy bünti a dízeleseknek... (az üzemanyagár mellett).
    Szerintem sokkal több káros anyag jön máshonnan: teherautók, buszok, gyárkémények - ezekre kellene többet költeni (támogatni), hogy korszerűbbek legyenek.”
  • 14. bojtár 2011. november 17. 10:09
    „8. AntiFricc 2011.11.16. 21:57
    szerintem kicsit járjál utánna mit irogatsz:)”
  • 13. AntiFricc 2011. november 17. 09:11
    „11
    Akkor ezzel a gondolattal a 25 éves Skodát, Ladát miért nem használhatják pl. ilyenkor Bp. belvárosában? Ez is az emberi szabadság korlátozása?
    Tűzgyújtási tilalomban sem lehet tüzet gyújtani... Ez így van, ilyenkor az emberi jogok hátrébb sorolandók...”
  • 12. urbaniastapista 2011. november 17. 09:08
    „#11.
    Az, hogy a dízelmotorok ontják magukból a pm 10 és pm 2 részecskéket - ez a legkárosabb légszennyezés az emberre - régóta tudott, csak nem veszi a felelősségét senki, hogy ezt tudatosítsa mindenkiben. Ausztriában már 10 éve elkezdtek erről komolyan vitatkozni, le is nézik kultúrkörökben azt, aki dízelautóval közlekedik. Ettől persze még ott is sok a kormoló.”
  • 11. bogabo 2011. november 17. 08:21
    „Nem büntetheted csak a dieselt (szerintem), mivel vásárláskor nem írtál alá olyan papírt, amin elfogadod, hogy szmog idejében nem tudsz majd közlekedni. Ez (szintén szerintem) az emberi szabadság korlátozása, tulajdonképp diszkrimináció, szóval amíg nincs a 4. hozzászóló által írt hasonló tervezet, vagy akár szabály, addig csak kérni lehet.. veszel egy új diesel autót nagynehezen, és akkor még ne is tudd használni?
    Nekem benzines astrám van, csak úgy ez felmerült bennem...”
  • 10. goldboy 2011. november 17. 00:17
    „Ha szeretett vezetőnk, a felsúti géniusz, hagyna egy kis pénzt a zemberek zsebében, akkor fűtenének ők akár villannyal is. Járnánk hybryd autóval, ha lenne miből. De így a sok adó után örülünk a 20 éves szoci kocsinak és a rongynak/fának. A szegénység nem környezetbarát. Betiltani mindent lehet, hisz mi úgysem számítunk...A városházi karikaautókat pedig mi fizetjük úgyis...”
  • 9. Túrabakancs 2011. november 16. 22:31
    „A hatóság részérő a butaság és a rosszindulat az oka annak, hogy szmog
    esetén az autók mozgását korlátozzák. Ahogy írták többen alább a fő
    gond az égetésekkel van, mindegy hogy milyen területen történik az. A második
    fő probléma pedig a buszok és teherautók hatalmas károsanyag /por/ kibo-
    csátása, mivel ezek Diesel üzemanyaggal mennek. A mai modern és nem
    modern autók alig löknek káros anyagokat a légtérbe, hiszen nem kétütemű
    autók lavíroznak már az utakon mint régen. Vegyen mindenki maszkot az arca
    elé mint külföldön látható, és akkor a lakosság mehet nyugodtan az útjára, mindegy
    hogy autóval vagy épen gyalog. Ennyi, oszt´ rotty!”
  • 8. AntiFricc 2011. november 16. 21:57
    „Ne kérjük, büntessük a dieselt használókat ilyenkor. Így is épp elég kivétel van, pl. buszok, taxik amit nem lehet betiltani...”
  • 7. Karlos 2011. november 16. 21:08
    „5. igen, az autóknak semmi közük a szmoghoz. Mindenki tüzel mindent amit és ameddig tud, csak az arany árban lévő gázt be ne kelljen kapcsolni amig nem muszáj. Nincs az embereknek pénze. Ennyi.”
  • 6. juhit 2011. november 16. 20:36
    „Talán mert a gáz ára magas. Nem hiszem , hogy minden második házban élők imádnak fát hasogatni...”
  • 5. Madarász 2011. november 16. 20:06
    „Nem az avarégetés itt a legnagyobb probléma! Lassan minden második háznál áttértek fa tüzelésre és íme itt a hatása.”
  • 4. és? 2011. november 16. 19:34
    „Kérik a lakosságot? Az mit jelent? Bírságolnak is, vagy csak lehetőség szerint ne menjenek? Ennek mi értelme? Miért nem csinálnak a belváros körül mondjuk egy zónát, ahova ilyenkor csak az engedélyesek hajthatnak be, vagy csak a kék és zöld matrica?
    Vagy egész városra tiltást. Bár a zóna jobb lenne, ha valaki például a városból indul munkába a városon kívülre, nem sok vizet zavar talán, ha belső részeket nem érint.
    De ennek nem sok értelme van. Aki teheti... Félek, hogy sokan tesznek rá magasról, amíg csak kérik...”
  • 3. Roly 2011. november 16. 19:19
    „A jelenleg érvényben levő műszaki vizsgával egybekötött KÖRNYEZETVÉDELMI FELÜLVIZSGÁLAT (zöldkártya) rendszere nem felel meg a valósan mért károsanyag kibocsátás értékeinek! Ha öreg autód van, lehet annak 0ás co2 kibocsátása, akkor is piros és/vagy fekete plakettet kap, a kora miatt. Az új autóknak vajon hány százaléka menne át zöldkártya vizsgálaton? Akik a levegő minősége miatt nem használhatják majd autójukat, a kieső időszakra, vajon visszakapják a teljesítményadó néven befizetett súlyadó arányos százalékát? Elvégre nem használhatják (használhatták) autójukat. ...”
  • 2. astra1 2011. november 16. 17:46
    „És mennyi diesel megy el?”
  • 1. anuvuk 2011. november 16. 16:40
    „A Tihanyin, előttünk több száz régi típusú vidéki busz megy el, naponta többször!
    Nem ártana lecserélni őket, - tudom miből?!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt százalék alatt a munkanélküliség Győr-Moson-Sopron megyében

Győr-Moson-Sopron megyében 4,7 százalék a nyilvántartott álláskeresők aktív népességen belüli aránya… Tovább olvasom