Kisalföld logö

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 21°C | 31°C Még több cikk.

Sopron-Budapest: utolsó útunk a Volán buszon

Viszlát Volán busz, hiányozni fogsz!
A 6.50-es

Fülünkbe csengett a régi nóta, mert szomorkodunk és nosztalgiázni támadt kedvünk, amikor péntek reggel 6.50-kor egy utolsót utaztunk Kapuvárról Győrbe a Volán Sopron-Budapest járatán.

Hogy is szólt? "Biztonság, luxus, kényelem, minden kilométeren. Volánbusz!"

Úgy tudjuk busz szombat reggel megy utolsó útjára. A soproniak, a kapuváriak és a csornaiak járnak a legrosszabbul, április 15-től közvetlenül csak vonattal juthatunk el a fővárosba - de erre már nem is pazaroljuk a szót.

A jó hír az lehet, hogy a Kisalföld Volán a Győr-Csorna-Kapuvár-Sopron vonalon két új buszjárat indít: Sopronból Győrbe 6.05-kor, Győrből Sopronba 16.30-kor.

Kapuváron a Fő téren péntek reggel 6.50-kor körölbelül 30 ember vár a buszra, diákok, felnőttek vegyesen. A gyorsjáratnak is nevezett busz körülbelül 50-55 perc alatt ér Győrbe, így a becsengetésre épp beérnek a tanulók az Eötvös park közelében lévő iskolákba (Jedlik, Révai, Kazinczy).

Kapuvár, Fő tér
Kapuvár, Fő tér

Pisti, a sofőr kedvesen üdvözöl minden utast, s teszi ezt hosszú-hosszú évek óta, még pénteken és szombaton utoljára.

A járat Kapuváron megtelik, a buszvégen már csak állóhellyel szolgálnak. Vagyis a járat kihasználtsága Kapuvár és Győr között 100 százalék vagy afölötti, de gondoljuk a Kisalföld Volán ezt is megszámolta, nem csak Győr és Budapest között.

Good bye

- Holnap befejezzük - mondja a sofőr a kapuvári buszpályaudvaron a forgalmistának, aki kézfogással búcsúzik Pistitől és a járattól.

S indulunk, nincs megállás, csak a csornai pályaudvar, aztán Győr, Enese is kimarad, hála az elkerülőnek.

- Ez ma megy utoljára? - kérdezi Csornán egy felszálló utas.
- Nem, holnap - jön a gyors válasz.

Az emberek továbbra is a járat megszűnéséről beszélnek, ésszerűtlennek, átgondolatlannak tartják, még annak ellenére is, hogy a Kisalfld Volán ugyanebben az időben indít buszt a két megyei jogú város között, vagyis elvileg, aki a megyében közlekedik nem tapasztalhat változást, legfeljebb más lesz a komfortérzet. 

Aztán Győrben a parknál Pisti leszáll a buszról és az ajtónál elbúcsúzik az utasoktól. Még elgondolkodunk azon, vajon megmarad a sofőr munkája? Vagy erősíti a munkanélküliek táborát?

Egy olvasónk így számolt

Egy alkalomra számítva Győr-Budapest

Ha van egy buszjárat, átlag 40 fizető utassal, ami kb 100 000 Ft bevétel
a másik oldalon: 80 liter gázolaj 33 600 Ft
Sofőr munkabér + járulékok 3 000 Ft
Busz amortizáció 12 000 Ft
Vállalati költségek (árbevétel 5%) 5 000 Ft
összesen: 53 600 Ft

Az adózás előtti eredmény 46 300 Ft!!!/út




A búcsú pillanata: Viszlát!
Győr - A búcsú pillanata: Viszlát!


A Kisalföld Volán tájékoztatója

Győrből Budapestre naponta 5.30-kor, visszafelé 15 órakor indul busz. A hét utolsó tanítási napján és az első tanítási napot megelőző munkaszüneti napon további járatok indulnak: Győrből Budapestre 11.00, 13.30, 16.15 és 18.30 órakor, Budapestről Győrbe 13.30, 16.15, 18.30 és 20.50 órakor. A Győr–Csorna–Kapuvár–Sopron vonalon két új buszjárat indul: Sopronból Győrbe 6.05-kor, Győrből Sopronba 16.30-kor.

Olvasóink írták

40 hozzászólás
12
  • 40. LükeAladár 2012. április 16. 09:55
    „16. IV.Béla 2012.04.13. 20:36: Tévedsz.
    http://hu.wikisource.org/wiki/A_magyar_helyes%C3%ADr%C3%A1s_szab%C3%A1lyai/A_kiejt%C3%A9s_szerinti_%C3%ADr%C3%A1sm%C3%B3d
    27. pont”
  • 39. tovari 2012. április 14. 15:44
    „36. miracle
    ja bocs, vörös köd
    de végül is tök mindegy egykutya mind”
  • 38. Dwatson 2012. április 14. 15:31
    „A vonatpártiaktól kérdezném:nem mindenki ereje teljében lévő ember az aki utazik,és előfordulhat-e,hogy a pályaudvaron valamelyik kísérőm felsegítheti-e a csomagomat a vonatra,netán a mozdonyvezető,vagy a kalauz? Segítek:NEM! Még a peronra sem engedik a kísérőt,nem hogy segítenének,ellentétben a segítőkész buszsofőrökkel.”
  • 37. Dwatson 2012. április 14. 15:13
    „36. miracle 2012.04.14. 12:17
    Azért ne hasonlítsd Magyarországot Ausztriához meg Svájchoz mert az ottani bérek többszörösei az itteninek,és megengedhetik maguknak az ottaniak hogy autóval járjanak!”
  • 36. miracle 2012. április 14. 12:17
    „tovari
    Narancsköd? Nálam? Olvasgasd többet a hozzászólásaimat.
    Rolee76, Dwatson
    Miért ne hasonlítsam? Muszáj nekünk mindig egyéni észak-balkáni utat járnunk? Fizetéseknek pedig mi köze ahhoz, hogy az állam (tartomány,önkormányzat) hány fajta tömegk.formát tart fenn? Pláne, hogy ekeesebbet, mint nálunk, pedig ők jobban el vannak eresztve. Talán éppen ezért.”
  • 35. machers 2012. április 14. 09:36
    „30. tovari 2012.04.14. 07:36
    Rosszul látod. Van ott iq, de narancsköd egy pici sincs. Olvass vissza a kommentekben!”
  • 34. Megakrieger 2012. április 14. 09:00
    „24 egy apró észrevétel (nem vitatkozva, csak kiegészítve téged ): Úgy tudom Bp - Pozsony - Bécs útvonalon van hajójárat (IS)
    (azt nem tudom ez mennyire felel meg a tömegközlekedés kritériumainak, gondolom inkább csak idegenforgalmi szempontból lehet értékelni, de létezik -létezett- ez tény)”
  • 33. Megakrieger 2012. április 14. 08:55
    „egy újabb szempontot is figyelembe lehet venni:
    lehet, hogy a vonat ugyanazon települések között jár, de attól még bőven megférnek egymás mellett (amennyiben kihasználtak - és ez a Győr - Sopron - Budapest vonallal szerintem így van), hiszen más-más utazási igényeket elégítenek ki és településen belül is máshova visznek így inkább egymás kiegészítőiként kellene rájuk tekinteni.
    A vonat jellemzően inkább nagyobb távolságoknál kényelmes, és hosszú távon gyorsabb, viszont a busz rugalmasabban alakítható útvonalon jár, így útvonalhálózata kiterjedtebb és általában pontosabban megközelíthető vele az úti cél.

    A kedvezmények eltörlése nem jelentene egyértelműen arányosan nagyobb megtakarítást, ez leginkább a vonatokra igaz. Szerintem ott mindenképpen jó, hogy van kedvezmény, de ezekből kevesebb fajta kellene viszont az érintettek száma maradhatna. A közalkalmazottak részére szóló 12 alkalmas igazolványt hibás lépésnek tartom, jobb és célszerűbb volt a korábbi arcképes utazási igazolvány, melynek kiválása pénzbe került viszont korlátlan számú 50 százalékos utazásra jogosított- szerintem ezt kellene visszavezetni és a kiváltásának költségét megemelni (régen 600 Ft körül volt azt hiszem) ez lehetne mondjuk egy 10-es egy évre és a joosultak körét más kedvezményekről át lehetne vezetni ide. A vasúttársaságnak is lenne belőle pénze a vonat így is meg úgy is megy, jegyet is vesz az ember és még örül is, hogy féláron utazhat, persze ez egy külön téma és kiragadott példa...

    röviden: a vonat és a busz megfér egymás mellett, viszont a menetrendeket nem kellene már-már szándékosnak látszó módon rosszul megtervezni, mindenkinek az az érdeke, hogy a tömegközlekedés jól működjön és sokan használják.”
  • 32. Rolee76 2012. április 14. 07:59
    „miracle Ausztriában és Svájcban jó fizetés is van nem csak jó közlekedés!!!”
  • 31. Rolee76 2012. április 14. 07:54
    „miracle Ausztria kb 100évvele van előttünk Svájc megy kb 500-al így felesleges hozzájuk hasonlítani a csoringer országunk!!!Náluk nem probléma a vasÚti közlekedés de itt ahol fák nőnek ki a vágányok közül ott nincs miről beszélni!!!Biztosan Te a vasutat preferálod de had legyen meg az ország azon rétege is aki a buszt!!!Vannak olyan buszok is amelyek simán elvisznek 70-80 embert is és nem is kerülnek annyiba mint a vonat!!!”
  • 30. tovari 2012. április 14. 07:36
    „28. miracle
    mondták már hogy demagóg vagy?
    ami nem is baj, csak neked iq hiány is párosul vele, némi narancs köddel”
  • 29. Dwatson 2012. április 14. 06:36
    „28. miracle 2012.04.13. 22:49
    Ausztriához meg Svájchoz ne hasonlítsd Magyarországot!”
  • 28. miracle 2012. április 13. 22:49
    „A sok tudatlan, nem tudják mit tesznek....:
    "Ausztriában a busz közlekedés elsősorban a vasúthálózatot hivatott kiegészíteni. Ezért távolsági járatok nincsenek, a helyközi járatok menetrendjét pedig a vasútéhoz igazítják. " http://wikitravel.org/hu/Ausztria
    "Svájc a lehető legkomplettebb tömegközlekedési rendszerrel rendelkezik. A hálózat alapját a vasút adja, ehhez busz- és tavi hajójáratok kapcsolódnak." http://wikitravel.org/hu/Sv%C3%A1jc
    "Regionális forgalomban már nem alkalmaznak külön vasúti tarifát, a közlekedési szövetségek jó közelítéssel mára lefedik az ország teljes területét. Így a párhuzamos vonat és buszközlekedés nem jellemző, egyszerre nem finanszíroznak két eljutási lehetőséget. " http://hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9metorsz%C3%A1g_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9se”
  • 27. miracle 2012. április 13. 22:42
    „Rolee76
    Busz 50-55 fő, vasúti kocsi (darabja) 70-80 fő, csomaghely utóbbin 2x akkora. Tehát 1 kieső buszt röhögve elbír 1 plusz kocsi. Feltéve, hogy a vonat kihasználtsága, több mint 90% most is, mert ha nem, akkor 0 plusz kocsi is. A busz gyakorlatilag sehol sem a távolsági közlekedés preferált eszköze (100+ km).
    Azt pedig döntsük el, mi a vita csapásiránya: legyen-e és miért egyszerre busz is vonat is, és ha igen ,akkor csak azért-e, hogy többen dolgozhassanak?
    A Gaskó papa nem fog semmit megoldani, kétszínű bóhoc, akkor nem tetszett neki a vonalbezárás, most igen (napi 2 pár vonat az ugyanis az).”
  • 26. miracle 2012. április 13. 22:40
    „Rolee76
    Busz 50-55 fő, vasúti kocsi (darabja) 70-80 fő, csomaghely utóbbin 2x akkora. Tehát 1 kieső buszt röhögve elbír 1 plusz kocsi. Feltéve, hogy a vonat kihasználtsága, több mint 90% most is, mert ha nem, akkor 0 plusz kocsi is. A busz gyakorlatilag sehol sem a távolsági közlekedés preferált eszköze (100+ km).
    Azt pedig döntsük el, mi a vita csapásiránya: legyen-e és miért egyszerre busz is vonat is, és ha igen ,akkor csak azért-e, hogy többen dolgozhassanak?
    A Gaskó papa nem fog semmit megoldani, kétszínű bóhoc, akkor nem tetszett neki a vonalbezárás, most igen (napi 2 pár vonat az ugyanis az).”
  • 25. Rolee76 2012. április 13. 22:19
    „miracle!Te egy nagyon tájékozott ember lehetsz,úgy ismered a buszokat mint a tenyered!Fogalmad sincs a busz befogadó képességéről!!!Arra kíváncsi lennék hova a francba pakolod a bőröndöd a vasúton ha teli lesznek a kocsik???Ja te biztosan olyan vagy aki leül a csomagját maga mellé pakolja és szarik a többiekre!!!
    Guci01:A Pisti is és a Zoli is akár csak a két Csornai járatos sofőr és a Győri fordát végző sofőr is munkanélküli lesz!!!De a Sínbohocok majd megoldják a ha jön a megváltó a Mr.Gaskó!!!Aztán talpalhatnak gyalog vagy mehetnek egyéni közlekedéssel mint miracle javasolja!!!”
  • 24. miracle 2012. április 13. 22:00
    „Dehogy nincs: egyéni vagy tömegközlekedés.
    Hajó ne legyen esetleg, ott a Duna? Vagy repülő? Győrben metró ?”
  • 23. sorok_közt 2012. április 13. 21:47
    „Miracle!

    Nem az a lényeg, hogy -szerinted- mitől rosszabb a busz. A lényeg az, hogy egy nem adnak választási lehetőséget. Nem dönthetem el magam, hogy nekem melyik a jobb (pedig megfizetem az árát) ! Ezt úgy hivják: s z o c i a l i z m u s”
  • 22. tovari 2012. április 13. 21:38
    „21. miracle 2012.04.13. 21:34
    szerintem ne te döntsd el kinek mi a jó”
  • 21. miracle 2012. április 13. 21:34
    „Ja tényleg, retyó sincs. Beszélgetni sem lehet, csak a szomszéddal. Nagyobb csoportoknak esélye sincs egyben buszozni.”
40 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jedlik híd és környéke: további felújításokat terveznek

Olvasónk szerint látatlanban vették át a Jedlik hídhoz csatlakozó úthálózatot. A győri útkezelő… Tovább olvasom