Kisalföld logö

2018. 04. 24. kedd - György 14°C | 23°C Még több cikk.

Sólyom is ünnepelte a vasutat

Porva-Csesznek - A megmentett Cuha-völgyi vasutat ünnepelték vasárnap a bakonyi, Porva-Cseszneki vasútállomáson. A rendezvényen megjelent a köztársasági elnök is.
Különleges utast szállított vasárnap a kis bakonyi vasútállomásra befutó szerelvény: a kirándulók mellett Sólyom László köztársasági elnök is a rajta utazott, igaz, őt nem a család, hanem kormányőrök várták leszálláskor. Arra az ünnepségre érkezett, amelyen a korábban megszüntetésre ítélt, majd hosszas lobbimunkával megmentett vasúti szárnyvonal „életben maradását" ünnepelték. A rendezvényen kiderült, hogy az örömbe kis ürüm is vegyül...

Kellemeset a hasznossal: Sólyom László államfő nemcsak politikusként, hanem kirándulóként is érkezett. Fotó: Bertleff
Kellemeset a hasznossal: Sólyom László államfő nemcsak politikusként, hanem kirándulóként is érkezett. Fotó: Bertleff


Az ünnepségen ott volt mindenki, aki szívén viseli a bakonyi vasútvonal sorsát, s tett azért, hogy a sínek mentén továbbra is „legyen élet". A vasútmentő akció előzményei két évvel ezelőttre nyúlnak vissza, akkor jelentette be a közlekedési tárca, hogy a Veszprém-Veszprémvarsány közötti vonalszakasz is a megszüntetésre ítélt 28 szárnyvonal között van. Akkor kezdődött az a küzdelem, amelynek eredménye tavaly tavaszra érett be: tucatnyi civil és szakmai szervezet, önkormányzat fogott össze, hogy megmentsék a vasútat. Sikerült: a vonal először lekerült a megszüntetendő vonalak listájáról, majd a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) ideiglenes védettség alá vonta Kárpát-medence vasútépítési jellegzetességeit reprezentáló vasúti szakaszt.

A tegnapi ünnepségen tehát a jelenlévők már a jövőt tervezgethették, de előtte felidézték a vasútmentő akció állomásait: a 14 ezer aláírás összegyűjtését, a civil szakértők munkáját, vagy a „Túrázz a vonatért!" megmozdulás kirándulásait. Az már csak hab volt a tortán, hogy – bár a programban eredetileg a köztársasági elnök levelének felolvasása szerepelt – maga Sólyom László is együtt ünnepelt a vasútbarátokkal. Nem is pusztán hivatalból: a nagy kiránduló hírében álló államfő hét unokáját is magával hozta, s az ünnepség után „nagyapai minőségben" megismerkedett a vidékkel.

– Örömmel látom a helyi közösségek szaporodó összefogását, azt, hogy kikövetelik a beleszólást a sorsukat és jövőjüket alakító kérdésekbe. Néhány napja tapasztaltam meg, milyen jelentős hatása van a Nagybörzsönyi Erdei Kisvasút újjáélesztésének. Ez a civil kezdeményezés az egész térség életére, a megélhetésre, és az ottaniak lelkiállapotára is kedvező hatással van. Remélem és várom, hogy a sikeres mentőakciót követően a Magas-Bakonyt átszelő Cuha-patak mentén is kibontakozik ez a fellendülés – mondta Sólyom László, majd elismerő oklevelet adtak át a vasút megmentésében nagy szerepet vállalt szervezetek képviselőinek.
Az örömbe azért egy kis üröm is vegyül; Kancsal Károly, Bakonyszentlászló körjegyzője figyelmeztetett: a megmenekülés egyelőre csak ideiglenes, a közlekedési tárca ugyanis még mindig nem jelentette ki egyértelműen, hogy zöld utat ad a vasútnak. Ráadásul az érintettek úgy érzik, szándékosan ellehetetlenítik a vonal működését, többek között az átgondolatlan menetrenddel, a csatlakozások megszüntetésével. Reményt jelent, hogy a hogy a KÖH nemsokára felülvizsgálja az ideiglenes védetté nyilvánítást, s jó esély van arra, hogy végleges védettséget kap a bakonyi vasút.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. load 2008. május 02. 21:53
    „23. ken
    Tojok rá, hogy meg akarsz-e bocsájtani nekem, vagy sem.
    Nincs szükségem a könyörületedre.
    Túlértékeled magad.
    Gyurcsánnyal kapcsolatban legalább annyi - ha nem több - az averzióm, mint a másik népbolondítóval.
    Magyarországot bátrabb emberek kezébe kéne adni.
    Ennek legfőbb akadálya a - hozzád hasonló - gondolkodásra képtelen pártelkötelezettek küldetéstudata.”
  • 23. ken 2008. május 02. 09:23
    „22. Load.
    Amivel te küzdesz barátom, az a kóros Gyurcsány-függőség esete, mély szocialista agyérbeszűküléssel, krónikusan vörös látászavarokkal. De ne félj, megbocsájtok. Te és a hasonlók nem tudjátok még, mit cselekedtek!”
  • 22. load 2008. április 30. 21:16
    „21. ken
    Megtehetném, hogy a velem kapcsolatos véleményed az ostoba médiabefolyásoltság kategóriája sorolom, de a neveltetésem tiltja.
    Én nem hülyézek le senkit anélkül, hogy ne tennék legalább 1-2 kísérletet modandójának értelmezésére.
    Úgy tűnik, te egy kicsit hirtelenebb vagy.
    Gátlástalanul hülyézel le mindenkit, akinek a véleménye nem hajszál pontosan egyezik a tiéddel. Pedig meglehet, hogy az illetőnek igaza van, csak a te ismereteid kevesek ezek lényegének megértéséhez.
    Hülyézni nagyon megtanultál, de a legtöbb gyerek az óvodai nagycsoportban - úgy 5 éves kora táján - már képes az érvek és ellenérvek rendszerének alkalmazásával is tisztázni vitáit, vélelmény különbségeit.
    Ez neked jól láthatóan még nem megy.
    De azért ne csüggedj! Az infantilizmus sem tart örökké.
    Egy bizonyos kor elérése után a diagnózist - általában - oligophreniára változtatják.”
  • 21. ken 2008. április 30. 17:04
    „Load, ha rajtad múlna, ebben az országban csak bankok meg multiplázák lennének csupa vattaagyú ökörrel. Ami meg nem termel hasznot, az rohadjon el, lakatot rá, pusztuljon ebek harmincadján... Ennyi eszed van”
  • 20. load 2008. április 30. 09:53
    „19. Valaki
    Eltévesztetted a címzést.
    A svájci vasúttal nem én példálóztam, hanem ken barátod a 9-es hozzászólásban.
    Neki magyarázd el, hogy a magyar szárnyvonalakat nem Svájcban kell működtetni, hanem itthon!
    Hazai jövedelem és költség viszonyok között.”
  • 19. Valaki 2008. április 30. 08:22
    „12. load

    A svájci fizetéset is mellékelhetted volna veretes hozzászólásodhoz! !!!”
  • 18. matriné 2008. április 30. 07:51
    „Romándon még áll a bakterház! Oda kellene beosztani Kókávan nés Gyurcsánnyal váltó műszakban! Igaz már nem mjár a vonat, hisz megszüntették. Habár az eddigi semmittevést legalább együtt kurhatják el!”
  • 17. load 2008. április 29. 21:20
    „14. ken
    "...igazság fogadatlan prókátora".
    Szépségdíjas terminológia!
    Igazi reductio ad absurdum.
    Egyedül találtad ki, vagy segítettek?”
  • 16. ken 2008. április 29. 20:38
    „matriné! Addig örülj, amíg vannak kormányőrök, különben a Feriteket már nem lehetne az utcára engedni...”
  • 15. matriné 2008. április 29. 20:24
    „Az a törvény ép oly ostoba mint aki kreálta!Sok-sok másikkal együtt!”
  • 14. ken 2008. április 29. 17:38
    „Na, megjött az igazság fogadatlan prókátora, mindannyiunk esze, Loadító, aki most jól odamondott... Brrr!”
  • 13. load 2008. április 29. 17:09
    „11. matriné
    "Mi a francnak örzik kormányőrök?"
    Mert a 2000 évi XXXIX. törvény így rendelkezik.”
  • 12. load 2008. április 29. 17:07
    „9. ken
    Most éppen a hozzád hasonló kisvasút szakértőkre lenne szükség.
    A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázat útján üzemeltetésbe akarja adni a Szerencs-Hidasnémeti vasútvonalat.
    Egy fillért sem kell érte fizetni, csak fenntartani és üzemeltetni.
    A hely remek túrisztikai terep.
    Az üzleti terved elkészítéséhez adatokkal is segítségedre lehetek.
    A Gornegrat-Zermatt svájci kisvasút 9 kilométerére 76 SCH a retur menetjegy. Nem egészen 12 ezer forint.
    A Szerencs-Hidasnémeti vonal 90 kilóméterére 2.700 Ft.
    Szerintem vágj bele!
    Soha vissza nem térő lehetőség.
    Neked menni fog.”
  • 11. matriné 2008. április 29. 08:29
    „Mi a francnak örzik kormányőrök? Hisz egy "Jó ember" nemm árt Ő a légynek sem! Főleg a bűnözők örülnek neki legjobban, hisz semmiféle hatalma nincs a bűnözés feltárattatásban! Normális ember meg minek is bántaná? De hát Magyarországon annyi a kidobni való pénz, hogy a kormányőrök gázsija az csak smafu a többihez képest. No és ha fogy az államkassza akkor vannak csicskások akik az alantas rendeletekre fosztogatják a lakósságot! Hát az elnök úr meg vígan mosolygva ezt is végig nézheti, hisz Ő csak van és ne azért, hogy beleszólhasson az efféle ügyekbe!”
  • 10. ice 2008. április 28. 20:17
    „Momentá pont ezen a szakaszon jók a turisztikai lehetőségek, szerintem egy jó koncepcióval, marketinggel nem lenne veszteséges a vonal üzemeltetése. De jelen állapotában sok állomás lepusztult ami nem vonzza az embereket, nagyon egyszerű példa még ívókút sincs sok helyen. Szerintem tudatos fejlesztéssel megoldható lenne a finanszírozási probléma. Bár szerintem ez az elképzelés sok más vonalra már nem húzható rá. Mindenesetre kár lenne ezért a gyönyörű vonalért, ajánlom mindenki figyelmébe....”
  • 9. ken 2008. április 28. 16:46
    „bbéla, te teljesen hülye vagy. Svájcban, az osztrák Alpokban sem számolják fel a hegyi kisvasutakat, hanem fejlesztik, idegenforgalmi látványosságot csinálnak belőle. A Colosseumot sem rombolják le, csak mert nincsenek már gladiátorjátékok, persze az ilyen tökkelütötteknek feleslegesen magyarázom, mert ti anyátokat is alirtanátok, ha nem lehet belőle pénzt csinálni.”
  • 8. bbéla 2008. április 28. 14:08
    „Myko teljesen egyetértek Veled. Csak hát az a rohadt finanszírozás?Gondolod, hogy gazdaságosan működik a "kisvasút"?”
  • 7. Myko 2008. április 28. 12:45
    „Az ország egyik legszebb környezetében fekvő állomás a porva-cseszeneki. Csodálatos az a környék,ott a Bakony mélyén...nagyon jó,hogy nem szüneteltetik rajta a személyszállítást!!!”
  • 6. bbéla 2008. április 28. 12:34
    „Ken a seggnyaló hogy tiltakozik. Csak jelezni szerettem volna, hogy milyen jó bakter lenne Sólyom a kisvasút vonalán. Így már remélem megfelel. Egyébként hülyézd apucid!”
  • 5. ken 2008. április 28. 10:47
    „Akkor most megint summás leszek: bbéla, te hülye vagy!”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szijjártó kérdése a Széchenyi térről

Győr–Budapest - Szijjártó Péter győri országgyűlési képviselő a parlamentben kérdést intéz… Tovább olvasom