A 6-os busz rendszeresen zsúfolt, az is előfordult, hogy nem fért fel az utas a vásárcsarnoknál a 10 óra 19 perces járatra. Ön mit tapasztalt?
Egy győri olvasónk azzal a panasszal keresett meg bennünket, hogy sokszor jár a városi 6-os busszal délelőttönként, ami rendszeresen zsúfolt. Hozzátette: december 1-jén az is előfordult, hogy nem fért fel a vásárcsarnoknál a 10 óra 19 perces járatra.
Az észrevételre Tóthné Ledó Anna, a Kisalföld Volán Zrt. üzletág-igazgatója válaszolt: „Győr helyi közösségi közlekedésének kiszolgálását társaságunk a város által megrendelt, illetve jóváhagyott menetrend alapján végzi. A menetrendben meghirdetett autóbuszjáratok esetében elsődleges szempont, hogy a kibocsátott szállítókapacitás összhangban legyen az utazási igényekkel. Ennek megfelelően autóbuszjáratainkat terv szerint az utazási igényeknek megfelelő befogadóképességű autóbusz végzi. Műszaki probléma esetén sajnos előfordul, hogy a meghibásodott csuklós autóbuszt csak kisebb befogadóképességű szólóval tudjuk pótolni. Esetenként lehet olyan rendkívüli helyzet, hogy egy-egy járaton a megszokottnál lényegesen nagyobb számú utas jelentkezik, ami valóban zsúfoltságot okoz. A váratlan helyzetekre sajnos nem tudunk tervezni, az ezekből adódó problémákat nem lehet még azonnali intézkedéssel sem orvosolni. A jelzett problémákból adódó kellemetlenség miatt utasaink szíves elnézését kérjük."
Az észrevételre Tóthné Ledó Anna, a Kisalföld Volán Zrt. üzletág-igazgatója válaszolt: „Győr helyi közösségi közlekedésének kiszolgálását társaságunk a város által megrendelt, illetve jóváhagyott menetrend alapján végzi. A menetrendben meghirdetett autóbuszjáratok esetében elsődleges szempont, hogy a kibocsátott szállítókapacitás összhangban legyen az utazási igényekkel. Ennek megfelelően autóbuszjáratainkat terv szerint az utazási igényeknek megfelelő befogadóképességű autóbusz végzi. Műszaki probléma esetén sajnos előfordul, hogy a meghibásodott csuklós autóbuszt csak kisebb befogadóképességű szólóval tudjuk pótolni. Esetenként lehet olyan rendkívüli helyzet, hogy egy-egy járaton a megszokottnál lényegesen nagyobb számú utas jelentkezik, ami valóban zsúfoltságot okoz. A váratlan helyzetekre sajnos nem tudunk tervezni, az ezekből adódó problémákat nem lehet még azonnali intézkedéssel sem orvosolni. A jelzett problémákból adódó kellemetlenség miatt utasaink szíves elnézését kérjük."
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

A Győri Filharmonikus Zenekar koncertje - Nézze itt! ÉLŐ közvetítés a kisalfold.hu-n május 2-án
A Győri Filharmonikus Zenekar és a kisalfold.hu első közös kísérlete komolyzenei koncert élő közvetítésére szerdán lesz, amelyet egy világsztár, Sergei Nakariakov trombitaművész tesz különlegessé azzal, hogy szárnykürtjén játszik.
Olvasóink írták
Képesek 1 szem csekkel vagy valami apróságért befutni a városba. Nem tudnak aludni vagy otthon tenni venni ?!
Szerintem unatkoznak és nem tudják már hogy mivel üssék el az idejüket..... Nekem délnél előbb eszembe nem jut kitenni a lábam.”
Beresforder #19: úgy tudom, 10 buszba került ilyen utasszámláló berendezés! Tehát ha nem is minden nap minden járatról, de - a buszok megfelelő cserélgetésével - mindenhonnan lesz viszonylag friss adat.
Győrben szerintem is lehetne létjogosultsága a kötöttpályás közlekedésnek: erről már több tanulmány is készült, és a város még részletesebb vizsgálatokra is pályázott nemrég.”
Ha minden járatra meglennének a fő számok, akkor könnyebb lenne a buszparkot is hozzá igazítani a forgalmi igényekhez.
A villamosról meg annyit, hogy szerintem egy Marcal 2 - vasútállomás - Gyárváros - Ipari park útvonalra csak a villamosokat kellene megvenni és indulhatna is a járat. Legfeljebb a 83-as melletti bevásárlóközpontokig kellene meghosszabbítani a síneket. Lehetne gyorsjárat 4, max. 5 megállóhellyel.”
Eszébe sem jut, hogy ezt reggel 8 után is megtehetné...”
De van valami, böki a csőrömet, és hátha olvassa valaki egy illetékes, aki tehet ez ügybe valamit.
Sajnos egyre gyakoribb hogy az első ajtón szinte alig férek fel, mert mindig ott van a sofőr fülkénél egy személy, aki éppen a világ legfontosabb dolgát mondja a sofőrnek és a felszálló utasok, sem hatják, meg hogy odébb álljon.
Legtöbbször nők de vannak férfiak is.
Az utasok felszállását, jegyvételét, jegykezelését, kisseb csomag biztonságos felvitelét a buszra teljesen ellehetetlenítik.
Mivel sem, a sofőr sem az "útonálló utas nem veszi észre magát, ezért teszem itt szóvá!”
Dorcihka: nézd meg a menetrendet, a 14-esen már most is 4 "pótjárat" van reggel 7 és 8 között, elhiszem, hogy ez is kevés, de ennyi busz van! Több busszal nyilván kényelmesebb lenne az utazás, szerintem mindenki örülne neki (azért ne úgy képzeld el, hogy a volánosok direkt élvezik, ha jól kiszúrhatnak az utasokkal...), viszont így is több száz millió forint veszteség keletkezik minden évben, akkor honnan lenne pénz több buszra?
Lehet mindenféle aljas rágalmakat kitalálni a Volánosokra, de ők is csak abból tudnak főzni, ami van...”
Borb77: soha nem mondd, hogy soha :) Általában tényleg nem csuklós a 6-os, de a reggeli és a délutáni csúcsban is rendszeresen van rajta néhány csuklós. A 2-essel gyakran utazom, hetente legalább 3-4-szer, én is sajnálom, hogy le lett rövidítve. De a saját szememmel láttam, hogy amíg a nádorvárosi részen ki volt/van tömve, addig a Korányi térre járatonként max. 2-3 ember utazott vele. Sajnos némileg érthető, hogy a városnak erre nem volt pénze :( Viszont a 40 perc túlzás, arrafelé jár a 11-es, 14-es, 23-as is, mindhárom 10 percenként.”
A nyugdíjas problémára az egyetlen megoldás az lenne szerintem, ha az ingyenesség csak reggel 8 óra utánra szólna. De ezt senki nem meri meglépni, mert ők a legnagyobb szavazóbázis, ha a nyugdíj utána még azt is elvennék tőlük, hogy nem mehetnek ingyen, reggel 8-ra a piacra: lázadás lenne.”
Arról nem is beszélve,milyen vezetési stílusa van egy-két sofőrnek mondott lénynek.nagy gáz,nagy fék.lehet,hogy a téeszbe ez elmenne,de utasokat szállítanak,nem krumplit!”
Nyilván így születnek meg egyéb járatmegszüntetős döntések is az íróasztal mellől lásd. 2-es busz nem jár a Korányi térig. Most bukdácsolhatunk úttalan utakon, és várhatunk a 10 perc helyett 40 percet.”