Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

Sokat fizet a Tescóban? Az üzletláncok ezekkel a trükkökkel ösztönzik még több vásárlásra!

Gondolkodott már azon, miért nem tudja megállni a felesleges pénzszórást a boltokban? Nos, leginkább azért, mert számos jól bevált módszert vetnek be az üzletek. Szavazás.
Olvasóink között gyaníthatóan kisebbségben van az a racionális réteg, mely vásárlóként mindig (ön)fegyelmet tud gyakorolni az üzletekben.

Magyarán elhatározza, hogy kizárólag csak négy zsemléért és egy liter tejért ugrik be a boltba, majd hidegvérrel végrehajtja tervét.

Négy zsemle? Plusz még akciós mosópor és kis nasi

A többség esetében sokkal inkább a következő jelenségről beszélhetünk. Még el sem jutottunk a pékárukig, de látjuk, hogy akciósan kínálják a kedvenc mosóporunkat.

Mosópor már a kocsiban, irány a zsemlékért. Igen ám, de olyan friss, szinte meleg a helyben sütött kakaós csiga, nem beszélve a sajtos pogácsáról! Oké, most már van nasink is, végre indulhatunk a tejért.

A hűtőpultban megpillantunk egy szintén leértékelt joghurtot - a kedvezmény azonban csak négyes csomagra érvényes -, s persze, ha már itt járunk, most is kihagyhatatlannak bizonyul a Túró Rudi. Legyünk őszinték: utóbbi példák még csak nem is kirívó esetet mutatnak be.

A trükkök a bevásárlókocsikkal kezdődnek

"Az, hogy minél több pénzt hagyjunk az üzletek kasszájában, s olyan élelmiszereket is megvásároljunk, melyekre valójában nincs szükségünk, tudományos kutatásokon alapul.

Az Egyesült Államokban már a hetvenes évek elején komoly elkezdtek foglalkozni azzal, miként lehet szinte észrevétlenül növelni a vásárlói kedvet.

Hozzánk ezek a `trükkök´ a '90-es évek közepén érkeztek meg. Volt idő, amikor szinte harcot kellett azért vívnom, hogy kosarak is maradhassanak az üzletben a nyugdíjasok érdekében, ne csak bevásárlókocsik.

A vásárlásra ösztönzés első lépcsőfoka ugyanis itt kezdődik: a jóval nagyobb kocsiba, jóval több termék fér el. Nem véletlen, hogy szupermarketekben sokkal több bevásárlókocsi található, mint kosár" - kezdte a kisalfold.hu-nak neve elhallgatását kérő informátorunk.

Emberünk jelenleg már nem, de korábban évtizedekig dolgozott a győri kereskedelemben vezetőként.













Hogyan rendezik be az üzleteket? A lényeg, hogy a vásárlónak végig kelljen járni a boltot


"Nyilván adott üzlet belső elrendezésétől, lehetőségeitől is függ, de szintén egypontos módszer, hogy az alapvető élelmiszereket az épület két távoli pontjába helyezzék el.

A bejárathoz közel célszerű a pékárukat, a zöldségeket, a gyümölcsöket kínálni, míg a felvágottakat és a tejterméket lehetőleg minél messzebb. Így a vásárlónak gyakorlatilag keresztül kell haladnia az egész üzleten.

A prémiumtermékek fenn, a saját márkásak lenn

A polcok elrendezésénél alapelv a prémiummárkáknak kikiáltott termékeket szemmagasságba rakni. Ezért a gyártók, forgalmazók keményen fizetnek az üzletláncoknak. 

A  sokszor ugyanolyan jó minőséget képviselő, saját márkás termékeket pedig az alsó polcokra kötelező elsüllyeszteni, ha nem egyenesen eldugni" - folytatta forrásunk. Hozzátette: a szóban forgó, bevett módszerek általában jóval eredményesebbek, mint például hostessek alkalmazása. 

Pörgős zene? Dehogy, a lassú dallamokra szeretjük költeni a pénzt

"Az sem véletlen, hogy a rendszerváltás után épített bevásárlóközpontok tágasak, sok-sok ember `elnyelésére´ alkalmasak, leszámítva a karácsony előtti nagy rohamot, a hosszabb munkaszüneti ünnepeket.

Kutatások igazolják ugyanis: nem szeretünk nyomorogni, a tömeget kevesen bírják jól. Ha viszont nyáron működik a légkondicionáló, kellemes, nyugodt zene szól, akkor hajlandóak vagyunk még jobban megnyitni a pénztárcánkat.

A lassú zene egyébként nem vicc. Gyors ütemek esetén tempósan vásárolnánk, viszont kissé andalító zenére még szívesebben időzünk a polcok között. Utóbbi tényt szintén tudományos kutatások igazolták" - tudta meg portálunk.

A törzsvásárlói kártyák "aranyat érnek" a láncoknak

Informátorunk búcsúzóul elmondta: "a törzsvásárlói kártyák többnyire akciókat, kedvezményeket, esetleg pár forint visszatérítést nyújtanak. Van az a mondás, hogy `sok kicsi, sokra megy´, ami igaz, hisz `aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli´.

Azt is jegyezzük meg azonban: a törzsvásárlói kártyák rengeteget elárulnak a vásárlói szokásokról, új trendekről, melyek bizony `aranyat érnek´ a láncoknak".
   

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Telt ház, taps és könnyek - Elbúcsúztak Pingiczer Csabától Győrben - fotók

Megtelt délután a Győri Nemzeti Színház előtti tér, ahol hozzátartozói, barátai, kollégái és… Tovább olvasom