Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 18°C Még több cikk.

Sínre kerül a vasút-villamosítás?

Győr–Celldömölk - A legjobb esetben is négy és fél évet kell várni arra, hogy villanymozdonyok közlekedjenek Győr és Celldömölk között. Az első tenderkiírás mindenesetre már megjelent.

Még bő három hétig, április 20-ig lehet ajánlatot tenni a Győr–Pápa–Celldömölk vasútvonal villamosításának megvalósíthatósági tanulmányára – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által nemrégiben kiírt közbeszerzési pályázatban. A beruházás ezzel sínre kerülhet, a helyieknek már csak azt kell kivárni, hogy a munkálatok elkezdődjenek és befejeződjenek. Nem lesz könnyű, mert hosszú időről van szó.

Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a Kisalföld kérdésére azt a tájékoztatást adta, hogy az ominózus tanulmánynak idén augusztus végére, a kiviteli terveknek 2010 decemberére kell elkészülniük. Ennek az előkészítési szakasznak az árát 840 millió forintra „lőtték be". Az igazán drága mulatság magának a fejlesztésnek a megvalósítása lesz, amely elérheti 15 milliárd forintot. A tervek szerint a költségek 85 százalékát az Európai Unió állná: a kérelmet 2011-ben nyújtják be, és az Európai Bizottság remélhetőleg rábólint a projektre. Ha így történik, 2011 végi kezdéssel és 2013 végi befejezéssel lehet kalkulálni.

A pénzből nem csak a 72 kilométer hosszú szakasz villamosítására futja. Korszerűsítik a térvilágítást és új vasúti távközlő rendszert építenek ki.

Gyömörén és Pápán új elektronikus biztosítóberendezést létesítenek. Gyömöre és Gecse-Gyarmat állomások között a pályát új nyomvonalra helyezik: ez az 5 kilométeres szakasz már 22,5 tonna tengelyterhelésű lesz és a vonatok óránként 140 kilométeres sebességgel közlekedhetnek rajta. A nyomvonal-módosítás miatt Szerecseny megállóhely új helyre kerül, és hogy megközelíthető legyen, megépítenek egy burkolt összekötő utat Szerecseny és Ilonkapuszta között (ami jelenleg földút). Ugyancsak az új nyomvonal következtében megszűnik egy útátjáró Gyömöre állomásnál, helyette a 83314-es számú utat meghosszabbítják Gyömörétől a Szerecsenyt Ilonkapusztával összekötő útig. A beruházás részeként Gyömöre állomást alkalmassá teszik 750 méter hosszú vonatok fogadására.

Látható, hogy a folyamat nem lesz gyors – különösen, ha ahhoz mérjük, hogy 2005-ben úgy tűnt, 2007-ben tartják az avatóünnepséget. Akkor az Európai Beruházási Bank hiteléből akarták modernizálni a pályaszakaszt. A villamos felsővezeték kiépítésére, az energiaellátás tervezési és kivitelezési munkáira kiírt közbeszerzési eljáráson 2005 végén eredményt is hirdettek, ennek ellenére semmi nem történt, miután a MÁV hamarosan úgy döntött, mégsem kölcsönt, hanem európai uniós támogatást kér.

Olvasóink írták

  • 1. Skip 2009. március 28. 21:47
    „soha nem fog ez elkészülni! már vagy 15 készül”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyakorlatozik a bevetési osztály

Győr - A Készenléti Rendőrség győri bevetési osztályának állománya egy hónapos kiképzésen vesz… Tovább olvasom