Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 3°C | 8°C Még több cikk.

Segélykérő tiltakozás útlezárással

Demonstrálók zárták el két órán át csütörtökön délután a győri Fehérvári út elején a főút egyik oldalát.
Demonstrálók zárták el két órán át csütörtökön délután a győri Fehérvári út elején a főút egyik oldalát: a környéken élők így hívták fel – immár sokadszor – a figyelmet megoldatlan, s csak hosszú távon megoldódni látszó gondjaikra.

Főútvonal, ráadásul nemzetközi TIR-útvonal is a győri Fehérvári út. A közvetlenül mellette lakók, élők szenvedik ennek minden hátrányát. Zajt, benzingőzt, azt, hogy a keresztező kis utcákból (Zombor, Otthon, Katona J. stb.) balra kikanyarodni szinte lehetetlen, az út egyik oldaláról a másikra gyalog átmenni valóságos bűvészmutatvány, s életveszélyes.
Többször, különböző formákban sürgették már a megoldást.

Jó két éve például a megyei közgyűlés elnökét és a város polgármesterét hívták meg helyszíni forgalomszámlálásra, az eseményről lapunk is tudósított (Kisalföld, 2003. március 31.). Akkoriban azt az ígéretet kapták a lakók, hogy megépül a Fehérvári út újabb bekötőszakasza, s ez az Ipar utcai csomóponttól északra lévő szakasz is új burkolatot kap (szélesíteni az adottságok miatt nem lehet). Igazi megoldást, a tranzit-teherforgalom elvezetését csak egy Győrt keletről megkerülő út jelentene – erre azonban egyelőre csak elképzelések vannak.

Két év alatt némiképp „változott a helyzet". Az ígéret szerint valóban épül a Fehérvári út új nyomvonala és az Ipar utcánál lévő csomópont. Az építkezés miatti forgalmi változások (zsúfoltság, dugók) nem könnyítették a csomóponttól a város felé eső részen lakók életét. Az építés jövőre befejeződik. De mi lesz utána?

Ezt szeretnék tudni azok a lakók is, akik tegnap délután fél négy és fél hat között engedélyezett demonstráción lezárták a Fehérvári út félpályáját a Körkemence utcától a Graboplastig. (A forgalmat rendőrök irányították.)

Hornyán Sándor, a demonstráció egyik szervezője a Kisalföldnek elmondta: azt várják az érintett lakók, hogy figyeljenek fel kéréseikre az illetékesek.

Azt szeretnék, ha hivatalos vizsgálóbizottság alakulna annak kiderítésére, a lakók és ingatlanaik védelme érdekében milyen intézkedések megtétele szükséges.

Nyilvánvalónak tartják, hogy az épülő új szakasz melletti ingatlanok veszítenek értékükből, nagyobb lesz a zajterhelés is. Úgy gondolják, a beruházás részeként elvégezhetnék (mint a Nádor aluljáró környékén) az érintett házak hangszigetelős ablakcseréjét...

A főút új szakasza az Ipar utcai körgeometriás jelzőlámpás csomópontig korszerű, a forgalmi igényeknek megfelelő lesz. A főút innen viszont a „régi" Fehérvári úton folytatódik, s az itt élők helyzete semmit sem javul. A rossz, felújításra váró burkolat miatt régóta kint vannak ugyan a sebességkorlátozó táblák, azonban a környék lakói szerint senki nem tartja be, senki nem ellenőrzi azokat következetesen.

A tegnapi demonstrációtól igazából arra várnak választ, mi lesz velük, hogyan viseljék el a következő tizenhárom évet, amire az elképzelések szerint megépülhet a keleti elkerülőút. (A jancsifaluiak gondjairól részletesebben is szólunk jövő szerdai városrészkörképünkben.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

''Győr jobb esélyekkel indul''

A 2007–2013 közötti időszakra szóló második Nemzeti Fejlesztési Terv alapvető váltást jelenthet, amelynek Győr egyértelműen haszonélvezője lehet, jobb esélyekkel indul, mint eddig. Győr szekere jól fut, a magyar városok között irigylésre méltó helyzetben van, de amikor kevesen sajnálnak bennünket, és sokan irigykednek, az kártékony lehet - mondta lapunknak Balogh József polgármester. Tovább olvasom