Kisalföld logö

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -6°C | 1°C

Rába kettős híd: a célnak megfelel, de...

Újra kétirányú rajta a forgalom, befejeződött a győri Rába kettős híd felújítása. Megnéztük a hidat és elcsodálkoztunk nagyon.
Négy híd felújítása szerepelt abban a csomagban, amelyet a város útkezelő szervezete hirdetett meg. A munkákat a Strabag zrt. nyerte. A csomagban a pinnyédi, a révfalui híd, az Ipar utcai felüljáró szükséges karbantartása szerepelt – legnagyobb „tételként" pedig a Rába kettős híd felújítása. (Ezekről részletesen július 19-i számunkban írtunk.) A hídmunkák együtt 167 millió forintba kerültek.

Pár napja befejeződtek a munkák a kettős hídon, újra kétirányú a forgalom a belváros és Sziget, Újváros között. Az átadási ünnepséget szeptember 5-re tervezték. Megnéztük, milyen lett a kettős híd – és nagyon elcsodálkoztunk.

Rögtön a feljáratnál, az óratoronynál szemet szúr, hogy az útszegély öt-tíz centivel magasabban áll a mellette begyűrődött járda aszfaltjánál, a résben szépen nő a gaz.

Igaz, ez még nem maga a híd, csak a feljárója. Afféle „kirakat". Ha már itt tartunk, említsük meg, hogy a Radó-szigeti járdaszakasz sem része a két híd egyikének sem. Így hát hagyták is, ahogy volt, csupán az úttest szélén egy csíkban bontották fel (a szigetelés miatt) s aszfaltozták le újra. Ez a csík erősen kirí a környezetéből. A megmaradt, régi aszfaltjárda ugyanis sima. A hidak új járdáin viszont látszik, hogy az aszfaltot kézzel terítették-tömködték.

Egyenletességről ugyanis nem nagyon lehet beszélni, noha akkora huplik azért nincsenek, hogy bele lehessen botlani.
Az aszfalt vágott kővel felszórva. Ezt majd szépen beletapossák a gyalogosok, vagy elhordják a cipőjük talpában, a fölösleg előbb-utóbb úgyis eltűnik. Azt mondják a szakemberek, hidakra a beázás és a csúszásveszély miatt ez a technológia az előírt.

A hidakon viszont szép sima az aszfalt, az más technológiával készült. A szélekig. A magas járdák és az úttest között ugyanis sávban ferdére van csinálva. Nyilván, hogy az esővíz ne álljon meg a széleken, hanem elérje a lefolyókákat. Ezek kellően mélyebben is vannak.
Az óvatlan kerékpáros jó nagyokat zöttyenhet bennük, de magára vessen, aki túl közel megy a magas járdaszegélyhez. Ezek az útszéli aszfaltcsíkok megint csak „kézi munkával" készültek.
Állítólag ez is előírás a szigetelés miatt. Attól még persze lehetne egyenes, egyenletes is.

A Rába kettős híd egyik sajátossága, hogy a járdák belső, út felőli oldalán Z alakú acélprofil van, ezek korrózióvédelméről is gondoskodni kellett. Burkolattal is. Ez a burkolat a hidak végénél véget ér lezáratlanul, mintha elfogyott volna az anyag...

Hát, ezeket láttuk. Lehet, hogy a felújítás műszaki céljának, vagyis a híd szigetelésének megfelel, csak hát... A belváros szívében, a város egyik jellegzetességén, a turisták által is kihagyhatatlanul látogatott helyen elég csúnya ez a felújítás. Észre lehetett volna venni, amíg az építők nem vonulnak el a helyszínről. Mi akkor éppen nem jártunk arra, de talán nem is a mi dolgunk lett volna...
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét sok a szúnyog Győrben

Az esős időjárás és a meleg miatt idén nyáron nem először van szúnyoginvázió Győrben. Tovább olvasom