Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Rába futóműveken San Francisco utcáin

San Francisco–Győr - A San Franciscó-i közlekedési vállalat, az MTA 331 trolibuszából 273 Rába futóműveken fut. A következő években ez az arány 100 százalékos lehet.
– Az amerikai nagyvárossal 1998 óta van kapcsolatunk – kezdi a történet felelevenítését Farkas Ákos, a győri Rába Futómű Kft. értékesítési igazgatója. – Amerikába Csehországon keresztül vezetett a győri vállalkozás útja. A cseh Skoda járműgyár értékesített trolibuszokat az USA-ba, s a Skodának a Rába régi beszállítója.

A Rába futóművel szerelt Skoda trolibuszok Daytonba és San Franciscóba kerültek, ez utóbbi településen a különleges földrajzi viszonyok miatt nagy igénybevételnek vannak kitéve mind a tizenkét méteres, mind pedig a csuklós trolibuszok, amelyek tizennyolc méter hosszúak. Aki már látott egyetlen részt is a San Francisco utcáin című krimiből, jól ismerheti a város földrajzi adottságait, a nagy emelkedőkkel és lejtőkkel tarkított terepen közlekedő híres drótköteles villamosokat. Emellett persze 514 dízelbusszal és 331 trolibusszal is rendelkezik a helyi közlekedési vállalat.
– 1998-ban 150 szett mellső és hátsó futómű került San Franciscóba, ezt követően pedig évente ötven darab szett leszállításával értük el a meghatározó mennyiséget – mondja nem kis büszkeséggel Farkas Ákos.
A Rába futóművek San Franciscó-i története ezzel persze nem ért véget, sőt, jövőre egy újabb fejezet kezdődhet. A Rába menedzsmentje májusban tárgyalt az MTA közlekedési vállalat vezetőivel arról, hogy jövőre, 2009 végén nagyszabású csereprogramba kezdenek az MTA-nál, s minden leváltott autóbusz és trolibusz Rába mellső és hátsó futóműveket kapna. A meghatározó többség akár száz százalékra emelkedhetne.

Jellegzetes San Franciscó-i utcakép: a drótköteles villamos és a Rába futóművekre szerelt trolibusz meghatározó szerepet játszanak a helyi közlekedésben. Fotó: Rába
Jellegzetes San Franciscó-i utcakép: a drótköteles villamos és a Rába futóművekre szerelt trolibusz meghatározó szerepet játszanak a helyi közlekedésben. Fotó: Rába


San Franciscón kívül többek között Londonban, Moszkvában, Szentpéterváron, Rómában, Buenos Airesben, Teheránban, Tokióban közlekednek tömegközlekedési járművek Rába futóműveken. Budapest és a BKV kivétel, a magyar fővárosban a Rábára igaz az a magyar mondás, hogy senki sem lehet próféta a saját hazájában. Legalábbis az Ikarus megszűnése óta nem.

 

Olvasóink írták

  • 3. Brad 2008. június 14. 00:02
    „A combino-knak semmi köze a rába tengelyekhez.

    Az meg még jól is jött, hogy árban az egyik legjobb ez EU-ban, ha egy fele ekkora villamost nézünk az is majdnem ennyibe kerül. Továbbá a kötbért buszban fizették ki, még ez is jól jött.

    Nem kell ettől hasraesni, de azért senki nem mond nemet ha "ingyen" kap buszokat. Az a kevés busz amit így szerzett be a BKV az meg egyáltalán nem oszt nem szoroz a dolgokon, sokkal inkább a nagyobb tenderek. Na az igen, az engem is bosszant, hogy abban nincs hazai szereplő.”
  • 2. H.Feri 2008. június 11. 23:49
    „Kedves Noir!
    Egyetértek veled, ez valóban nagy hiány, hogy a nagy BKV, még ügyet sem vet hogy a hazai terméket helyezze előnybe, így legalább mondhatta volna, hogy "védem a hazait". Pedig ha a RÁBÁ-tól vett volna olyan buszokat, melyben a RÁBA futóművei vannak beszerelve, az egy tekintélynövelő dolog lett volna! De hát sajna nem így volt, inkább az ostoba "Hernyóvillamosokba" öli minden pénzét! Hát nemde?”
  • 1. Noir 2008. június 11. 19:19
    „Jellemző a magyar ipar támogatása. A BKVnak semmibe nem került volna kikötni a beszállító felé hogy mekkora hányad legyen a magyar hozzáadott érték. Ostoba parasztjai.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Veszendő magyarság Brazíliában

Győr - A Magyarok Világszövetsége Győri Társaságának előadás-sorozatában kedden Pongrácz Attila… Tovább olvasom