Kisalföld logö

2018. 05. 26. szombat - Fülöp, Evelin 13°C | 25°C Még több cikk.

Parkolni sem könnyű

Autóba ültünk és megpróbáltunk parkolni Győrben. Számoltunk is: az üres helyeket és a jobb híján szabálytalanul parkoló autókat. Tapasztalatunk szerint egy a tízhez az arány, vagyis 3 szabad helyre 30 szabálytalanul parkoló autó jut.

Kattintson a képre >> A Klastromnál: A szálloda lefoglalja a parkolót vendégeinek, s még ezek a helyek is foglaltak.
A győri parkolóház nyitásának csúszásáról szóló írásunk után (Parkolópályára került a parkolóház – Kisalföld, április 15.) tucatszám érkeztek a telefonok szerkesztőségünkbe. A hívók fele kifogásolta, hogy a belváros egyik legforgalmasabb utcájába tervezték az óriásgarázst, ahol a be- és kihajtás dugót okozhat. Így ha enyhíti is a parkolási gondot, tetézi azt egy másikkal.

Más azt mondta, le kellene zárni a jogi és hatósági zűrzavart, s megnyitni a garázst, különben soha nem oldódik meg a belvárosi parkolási káosz.

Aki autósként próbált már helyet találni, annak sok újdonságot nehéz lesz mondani. Néhány érdekességgel azonban szolgálhat körutunk, amelyet tegnap háromnegyed tizenegykor kezdtünk. Egy átlagos nap átlagos problémáival néztünk szembe.

A Zechmeister utca elején még találtunk néhány parkolóhelyet, a Jókai utcához közelítve azonban egyre kevesebb volt a szabad parkoló. A Virágpiac előtt minden hely foglalt, olyannyira, hogy a buszmegálló mögötti összes szabad – de nem felfestett – helyet is kihasználták az autósok. Kicsivel tovább, a Klastrom Szálló előtt a szokásos kép várt minket: a jobb oldali sáv valamennyi helyét lefoglalta a hotel, szemben csurig a parkoló. A Bécsi kapu téren 25–30

autó áll, mindegyik szabálytalanul. Igaz, ha a közelben akartak parkolni, ez az egy lehetőség maradt számukra. A legközelebbi szabad hely – összesen három darab – négy-ötszáz méterre volt tőlük: a három szabad parkolóra tehát harminc szabálytalan autós jutott. Ez az arány egyébként nagyjából igaz a többi városrészben is, de egyelőre maradjunk még a belvárosban.

A reménytelen helyek

Az Árpád úton épült, de még zárva tartó parkolóház környékén egyetlen szabad hely sem volt, a Richter Terem felé haladva hármat azért találtunk. A Rába Hotel előtt, illetve a műszaki áruház melletti parkolóban ismét a Bécsi kapu téri „szindróma" fogadott minket: üres helyek híján szabálytalanul parkoló autók sora. Jellemző egyébként – tegnap legalábbis bizonyíthatóan az volt –, hogy a hivatalok, a pályaudvarok (busz- és vasúti), illetve a városháza és a posta előtt reménytelen munkaidőben parkolóhelyet találni. Nem jobb a helyzet az éjjel-nappali boltok (például a színház melletti), de a nagyobb áruházak (Kisduna Áruház) előtt sem.

Garázsokból boltok lettek

Korábbi cikkeinkre utalva nyilvánvaló, hogy a helyzet nemcsak a belvárosban, hanem a többi városrészben is hasonló. Marcalvárosban a közelmúltban komoly felháborodást váltott ki a lakók körében, hogy a Riesz Frigyes utcában felhúzott hetvenlakásos épülethez mindössze ötven parkoló épült. A lakótelepeken – Adyvárosban és az említett Marcalváros I–II-n – az egyik legnagyobb probléma éppen az, hogy a panelekhez annak idején nagyon kevés parkolót terveztek, s hiába építettek utólag több mint háromszázat, ez is kevésnek bizonyult. A közterület-felügyelet vezetője ezt három okkal magyarázta: sok garázst üzletté minősítettek át, egyre több családban van két autó, illetve sokan az utcán hagyják üzemképtelen járművüket. Azt is hozzátette: naponta többször végeznek ellenőrzést a lakótelepeken.

Parkolási rendelet kellene

A szabálytalan parkolásért legfeljebb tízezer forintos helyszíni bírságot szabhat ki a közterület-felügyelet. Nem egy olyan példát látni – panaszolták a minap olvasóink –, hogy a büntetést épp ők fizetik, akik ha hat óra után végeznek a munkával, nem tudnak megállni otthonaik előtt. Tudják, hogy szabálytalan helyen parkolnak, de jobb megoldást nem tudnak. Konkrét példát is mondtak: nemegyszer előfordult Adyvárosban, a Fekete-iskola szomszédságában épült tízemeleteseknél, hogy a lakók a füvön hagyták autójukat este, reggel pedig büntetőcédula várta őket. Mi a megoldás?

Felmerült, hogy a megoldást egy parkolási rendelet megalkotása jelentené, amely a gépkocsik számának jövőbeni alakulásával is számolva határozza meg az egy lakáshoz kötelezően megépítendő parkolókat az építtető területén és költségén. Ebből egyelőre semmi sem lett. Az is igaz, a győri közgyűlés legutóbbi ülésén a Rónai Jácint utca–Szövetség utca–Báthory utca–Damjanich utca által határolt területen a rendezési tervet úgy módosította, hogy lakásonként a törvény szerinti maximális, azaz másfél parkolóhelyet kell biztosítani.

A közlekedési fórum témája lesz ez is

A győriek a parkolási helyzettel a legelégedetlenebbek: ez derül ki a legfrissebb felmérésből, amelyet idén februárban hoztak nyilvánosságra. Az ezután következő két dobogós hely is a közlekedéssel kapcsolatos területé: a megyeszékhelyen élők elsősorban a tömegközlekedés és az úthálózat problémájára szeretnének már megoldást találni. A Kisalföld által szervezett fórum témái is ezek, szerdán a Petőfi művelődési házban fel lehet tenni a parkolással, közlekedéssel kapcsolatos kérdéseket az illetékeseknek.

Kapcsolódó anyagok >>

Jobban jár, aki a házban parkol (2004-02-27) >>
Kész, de mégis zárva a győri parkolóház (2004-04-06) >>
Mit kell tudni a győri parkolóházról? (2004-03-16) >>
Parkolóház 260 autó számára (2003-06-27) >>


 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felülvizsgálják a játszótereket

Szakértők szerint ha a csaknem százezer hazai játszópark mindegyikét újjáépítenék, ahhoz közel… Tovább olvasom