Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Parkolási gondok Marcalvárosban

Parkolási rendelet megalkotását szorgalmazza a marcalvárosi önkormányzati képviselő, aki a szerinte tragikus győri helyzetért a városépítési irodát teszi felelőssé. A városi főépítész azt hangsúlyozza: a rendezési terv további nyolcvan parkoló építését tartalmazza a vitatott két ingatlan körül.
„ Betelt a pohár" – nyilatkozta a Kisalföldnek a legújabb marcalvárosi társasházépítésekről Horváth László. Marcalváros II önkormányzati képviselőjét nem maguk a fejlesztések, hanem azok megvalósulása zavarja. A Riesz Frigyes utcában nemrégiben felhúzott hetvenlakásos épülethez mindössze ötven parkoló épült, az is térszint alatt, miközben a földszinten tizenegy üzlet is található. Szerinte nem sokkal jobb a helyzet az ingatlan közvetlen környezetében most épülő 96 lakásos társasháznál, ahol minden bizonnyal csak száz alagsori parkolóhely fogja szolgálni a lakókat.

A helyi politikus úgy véli, már az óvodások rajzaiból kitűnik, hogy a kisgyerekeknek világos, a lakásokhoz és az üzletekhez autók is tartoznak – Győrben azonban ez nem természetes. Ezt már csak azért sem érti, mert Marcalváros egyik legnagyobb problémája éppen az, hogy a panelekhez annak idején nagyon kevés parkolót építettek, amelyekhez ugyan az elmúlt években képviselői közbenjárással további háromszázat alakítottak ki, de ez is kevésnek bizonyult.

Horváth László az általa az egész városra jellemzően tragikusnak minősített helyzetért az városépítési irodát teszi felelőssé. Megjegyezte: a megoldást egy parkolási rendelet megalkotásában látja, amely a gépkocsik számának jövőbeni alakulásával is számolva határozná meg az egy lakáshoz kötelezően megépítendő parkolókat az építtető területén és költségén. A szükséges lépéseket már megtette ehhez, amit szerinte az irodának kellett volna már évekkel korábban kezdeményezni. A képviselő azt javasolja, hogy a rendelet elfogadásáig épülő lakóépületek körüli parkolóépítést a város oldja meg közterületen önkormányzati pénzből.

A Kisalföld kérdésére Székely Győző, a városépítési iroda hatósági csoportvezetője elmondta: az engedélyezett épületeknél a telken belüli parkolószám megfelel az előírásoknak. Németh Iván városi főépítész arról tájékoztatott, hogy a két ingatlan körül a rendezési terv további több mint nyolcvan parkoló helyét tartalmazza, amelyeket az önkormányzat épít ki az építési ütemeket követve. Hozzátette: míg a régebbi lakótelepeken jóformán csak a közterületeken lehetett parkolni, addig az újabb, kilencvenes években készült tervekben a parkolók döntő többségét a telken belül kell kialakítani.

Cseh Ferenc, a győri közterület-felügyelet vezetője tapasztalatai alapján állítja, hogy a lakótelepeken kevés a parkolóhely. Szerinte ennek három oka van: sok garázst üzletté minősítettek át, egyre több családban van két autó, illetve sokan az utcán hagyják üzemképtelen járművüket. A szakember elmondta: naponta többször végeznek ellenőrzést a lakótelepeken, s a szabálytalan parkolásért legfeljebb tízezer forintos helyszíni bírságot szabnak ki. „Ennél többet tenni nem tudunk" – tette hozzá. Cseh Ferenc nem osztja azt az olvasói véleményt, hogy a városnak addig nincs joga ellenőrizni, amíg nem épít elegendő számú parkolót. P úgy véli, hogy minden városrészben találni üres parkolóhelyeket, de a lakóknak kényelmesebb, ha az ablak alatt tudhatják az autót, mint néhány száz méterrel távolabb.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bormustra két napon át

A zsűri megállapítása szerint jól kezelt, tiszta borokat neveztek be a termelők a napokban 17.… Tovább olvasom