Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 12°C Még több cikk.

Pár héttel aszfaltozás után fel kellett bontani a Petőfi híd utáni körforgalom egy szakaszát

A Petőfi téri körforgalom egyik útszakaszát alig pár héttel az aszfaltozás után fel kellett nyitni, mivel a kivitelezők több fedlapot súlyosan megsértettek, s így veszélybe került Révfalu és Sziget fűtése a hideg idő beköszönte előtt.


13 óra 52 perc

"A Petőfi tér Rába úti kivezető szakaszát 350 mm átmérőjű, közműalagútban vezetett távhővezeték keresztezi.

A közműalagutat fölülről beton fedlapok zárják le. A fedlapokat a körforgalom kiépítéséhez kapcsolódó közműépítés és forgalmi sáv kialakítás munkálatai során a kivitelező cégek több helyen beszakították.

Több fedlap olyan mértékben megsérült, hogy a távhővezetékre beton és föld került. Az okozott kárt a kivitelezők GYŐR-SZOL Zrt. felé nem jelezték, arra csak egy július végi hálózatellenőrzés során, az út aszfaltozását követően derült fény.

Mivel ez a távhővezeték a teljes Révfalu és Sziget városrész távhőellátását biztosítja, a GYŐR-SZOL úgy döntött, hogy a hibát a lakosság ellátásának biztosítása érdekében még a fűtési idény előtt ki kell javítani.

Ehhez az új aszfaltréteg felbontására volt szükség. A munkák időpontját a környék útfelújításait végző konzorciummal egyeztetett időpontban végeztük.

A javítás költségeit a hibát elkövető cégek viselik" - válaszolta kérdésünkre Ozsvárt Tamás, a GYŐR-SZOL Zrt. kommunikációs menedzsere.

9 óra 27 perc

Információnk szerint a GYŐR-SZOL Zrt. munkatársai dolgoznak jelenleg a szóban forgó szakaszon.

A győri holding sajtóosztályát megkérdeztük az új aszfalt felbontásának okáról. Amint megérkezik a hivatalos válasz, természetesen közöljük azt olvasóinkkal.

A győri Petőfi hidat követő körforgalom aszfaltozására július végén került sor - ekkor pár napra le is kellett zárni a hidat -, s erről portálunk többször be is számolt.


 

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. Oreg35 2011. szeptember 07. 13:22
    „32. Frenky99
    Nem csőcseréről van szó! Beszakadt fedlapok javításáról, hogy ne jusson víz a közmű csatornába!”
  • 33. blise 2011. szeptember 06. 21:24
    „Az a baj a mai újságírással (és nem csak a Kisalfölddel), hogy nem a jó kérdéseket teszik fel, és hagyják magukat lerázni, az ilyen olyan szóvivők mellébeszéléseit elfogadni. Nem hiszem el, hogy nem lehet ezt másként csinálni, borsot törve az illetékesek orra alá.”
  • 32. Frenky99 2011. szeptember 06. 20:23
    „Ez ám a komolyság, "először megeszik a levest aztán utána jönnek rá hogy meg kéne főzni" .....
    Szerencsétlen egy ország ez, nem értem miért nem lehet felmérni a csövek állapotát az aszfaltozás előtt és akkor kicserélni.......??”
  • 31. Lívia66 2011. szeptember 06. 18:54
    „" a kivitelezők több fedlapot súlyosan megsértettek" Tessék bocsánatot kérni !”
  • 30. Star-Spangled 2011. szeptember 06. 18:40
    „Igy volt ez mindig!!!!!!”
  • 29. Hedon 2011. szeptember 06. 18:39
    „#28
    Kicsit megelőztél de Én is leírom:
    A városi útkezelőnek ha lenne vér a pucájában akkor a következő helyreállítást írná elő:
    1. A munkagödör előtt és utána legalább 10-10 m hosszban aszfalt és betonréteg felmarása.
    2. Az újonnan készített betonréteg acélhálós megerősítése (a gödör fölött nehogy süllyedjen)
    3. Végül ismételten finiseres (tehát gépi) aszfalt bedolgozás, min. 10 t hengerrel.

    A 2x2 -es gödörszerű betömködés ráadásul kézi aszfaltterítéssel garantálni fogja
    az örökké észrevehető hepe-hupát + garantált lesz az utólagos süllyedés.
    Félek hogy marad az utóbbi ,,tesco gazdaságos" megoldás.”
  • 28. mir 2011. szeptember 06. 18:22
    „És mi lenne ah az egészet újraaszfaltoznák a környékét az újra feltúrt útszakasznak és nemcsak a gödröt aszfaltoznák le? Igaz ez nem a nyugat hanem a vadnyugat.”
  • 27. mir 2011. szeptember 06. 18:13
    „Tegye fel a kezét akit ez meglepett. Én győrben még nem találkoztam olyan felújított útszakasszal amit aztán pár hét vagy hónap után nem szedtek fel egy darabon. Röhej ami megy ezen a téren.”
  • 26. Hedon 2011. szeptember 06. 17:14
    „Nekem csak néhány kérdésem lenne a cég szóvivőjéhez..
    akarom mondani kommunikációs menedzseréhez.
    1. Volt-e előírva szakfelügyelet?
    2. Elő volt-e írva a közmű keresztezések megerősített védelme ?
    pl. hasonló lemezeléssel mint ahogy most a munkagödör széle védve van?
    3. A hálózatellenőrzést vajon nem inkább a felső aszfaltréteg terítése
    előtt kellet volna elvégezni?

    Egyébként a beszakadásnak a felszínen látható nyoma nem volt
    így a kivitelezők nem biztos hogy észlelhették, szinte naponta járok arra
    kismotorral nem vettem észre semmit. A múlt pénteki bontást persze igen.

    Végül: Tisztelt Győszol csak szólok, hogy ugyanez a távhővezeték
    keresztezi a Kossuth L. utcát is a Pető panzió kapubejárójának magasságában.
    Ma délután ott éppen egy markológép szedte vissza a régi pályaszerkezetet.

    Így talán ott már marad elég idő ellenőrizni azt a keresztezést, mielőtt az
    aszfaltozást ott is elkezdenék.”
  • 25. drlara 2011. szeptember 06. 16:56
    „Még midig ott tartunk ebben a városban, hogy a pénz istene a minden! GYŐRSZOL-nál nagyon nincsenek rendjén a dolgok, és a város vezetése falaz nekik! Mi lenne, ha egyszer belátnák, elismernék, BOCSÁNATOT KÉRNÉNEK!!!! és hibájukat saját terhükre- nem a lakosságra, a tiszteséges polgárokra átruházva- árbevételükre, nyereségükre kijavítanák????? Miért oly nehéz végre megtanulni, és nem össz-vissza hazudozni?”
  • 24. nasi12 2011. szeptember 06. 15:36
    „Mivel több alkalommal itt a fórumon is megvédtem az ott dolgozókat, és a beruházást, ezért az én haragom, az eset miatt még nagyobb, mint a fórumozó társaimé.
    Természetesen, aki hibázott, annak nincs pardon, holnaptól csak a kapanyél dukál neki, ám mielőtt karóba húznánk valakit, (teljesen jogosan,) előtte vizsgáljuk meg tüzetesebben is a probléma okát.
    Nézzük mi a véleménye erről egy szakértőnek!
    Mivel a barátom, Németországban a volt NDK-s városok felújításában segédkezett nagy szorgalommal, (és jó pénzért) azt mondja, ott kicsit másképpen történtek a dolgok.
    Hosszú tervezés és egyeztetés után állhattak csak neki a melónak.
    Úgy kezdték, hogy lezártak egy utcát teljesen, majd előre gyártott betonelemekből gyorsan kiépítettek egy közmű alagutat.
    Pontos időzítés szerint, minden résztvevő megjelent és belerakta, amit kell. (víz, gáz, telefon, fűtés, elektromos művek, üvegszálas kábelek, mindent-mindent csak oda)
    Minden műveletnek volt felelőse, és minden művelet elvégzését fotóval, vagy akár videóval is igazoltak.
    A próbaüzem után lefedték, és kész.
    A különbség, hogy többé nem kell a földben keresgélni a csöveket, hiszen ettől kezdve az alagútban minden megtalálható, így az utat többé nem kell felbontani hiba esetén.
    Mivel a lehető legjobb anyagokat építették be, és név szerint dokumentálva van, hogy az adott csomópontot ki kötötte be, így a munka is minőségi, tehát a legkevesebb az esély a hibára.
    Hosszú tervezés, sebészeti pontosságú végrehajtás, ez a titka az egésznek.
    - - - -
    Persze még mindig jobb most, becsületesen kijavítani a hibát, mint télen -20°C -ban.”
  • 23. OCC 2011. szeptember 06. 14:38
    „SZÉGYEN.........”
  • 22. Sziget 2011. szeptember 06. 13:46
    „A környék útviszonyaihoz tartozik a Burcsellás köz állapota is. A "Szellemház" építése és nem építése miatt hosszú évekig zárva volt a Kossuth utca és a Bercsényi liget közötti szakasza. Télen eltávolították a kerítéseket és földdel betemették a sarkon tátongó gödröt, azóta ismét lehet közlekedni a közben. Először arra gondoltam, hogy tavasszal, amikor az idő engedi, majd lebetonozzák. Ez máig nem történt meg. A forgalom miatt a föld egyre sűllyed, és a gödör kezdi visszanyerni eredeti formáját. Jelenleg kb. fél méter mély. Nyáron kértem írásban az Útkezelő Szervezetet, hogy szüntessék meg a balesetveszélyes állapotokat. Válaszra sem méltattak.”
  • 21. .viki27. 2011. szeptember 06. 13:08
    „Szerintem azért kellett felbontani mert így lehet arra hivatkozni,hogy ezért nem lehetett végig megcsinálni az utat a Kossuth utcáig!Emberek be kell fizetni a súly adót itt az ideje az elköltésnek hülyeségre!”
  • 20. blise 2011. szeptember 06. 12:50
    „Szívem szerint hoznék egy olyan szabályt, hogy aki miatt fel kell bontani ilyen kockákban az új utakat, azokat aszfaltoztathatják le az egészet elölről... Volt ott ellenőr aki aláírta?”
  • 19. elihu 2011. szeptember 06. 12:30
    „Ez Győrben teljesen általánosnak mondható. Nem is értem ebből minek született cikk?”
  • 18. Oreg35 2011. szeptember 06. 12:05
    „Mit csodálkoztok! A dicső városvezetés majd csak akkor jelenik meg, ha nagy mellénnyel át kell adni a " produktumot "!
    Hogy az milyen körülmények között született az kit érdekel. Sőt! Ti alattvalók csak ne kritizáljatok, hanem köszönjétek meg hogy kaptatok valamit a pénzetekért! Ez Győr! Minden értetek van!!!”
  • 17. mitzekatze 2011. szeptember 06. 12:04
    „Szerintem az lenne meglepő vagy inkább csoda, ha nem kellett volna felbontani. Ebben a városban ez mindig így megy. Gondolom "pénzügyi okai" vannak....
    Na meg így sokkal jobban örülünk, ha végre elkészül és végre lehet közlekedni. :P”
  • 16. T_McVay_01 2011. szeptember 06. 11:54
    „Azért mielőtt félre csúszna a dolog.
    A helyszínen valóban az újonnan épült aszfalt van felbontva,
    azonban a hunyó a hőtávvezetékes társaság.
    Az aszfaltozás előtt a közművek illetékesei nyilatkoznak,
    hogy az eltakarás, konkrét esetben az aszfaltozás részükről
    akadályba nem ütközik az-az elkezdhető.

    Tehát a felelősöket a Győrhőnél(most már Győrszol) kell keresni.”
  • 15. pappe 2011. szeptember 06. 11:14
    „Egy olyan városban, ahol egy több, mint kihasználatlan parkolóházat (Révai) dupla áron adnak tovább én már semmin sem csodálkozom...”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Digitális Médiaközpont a Széchenyi István Egyetemen

Hatalmas érdeklődés kísérte a Széchenyi István Egyetemen kialakított, átadás előtt álló Digitális… Tovább olvasom