Kisalföld logö

2018. 10. 22. hétfő - Előd 6°C | 15°C Még több cikk.

Pápai út: még nagyobb dugók lesznek

Győr - A jövő héttől még nehezebb lesz a közlekedés Győr déli határánál, a Pápai úti csomópontnál. Kezdődik az aszfaltozás, és az átkötések miatt időnként a jelzőlámpákat is kikapcsolják.
A 83-as főút (Pápai út) és a Győrújbarát felé vezető út kereszteződésében útépítési munkák miatt nehéz a közlekedés. Megtörténik a reggeli csúcsidőben, hogy Győrújbarátig ér a várakozó kocsisor. A munkálatok finise pedig csak most következik, a jövő héttől még több türelemre lesz szükségük az autósoknak.

Mint már írtunk róla az útmunkák (benne a csomópont-átalakítás) a Family Center építéséhez kapcsolódnak. Az üzletközpont, ahogy lapunknak korábban dr. Bálint Krisztián projektmenedzser elmondta, gyorsan és ütemesen készül. A kapcsolódó útépítés viszont bonyolultabb, lévén hogy a Pándzsa patakot is érinti, környezetvédelmi és vízügyi okokból is speciális munkákat kellett először elvégezni. Az üzletközpont beruházója, ahogy tudjuk, többet is vállalt, hiszen a csomópontot már eleve úgy készíti, hogy később, a tervek szerint pár év múlva, amikor itt körforgalom létesülne, ne kelljen a most elvégzetteket bontani.

Finiséhez érkezik az útépítés, kezdődik az aszfaltozás és a jelzőlámpák áthelyezése. Fotó: Bertleff András
Finiséhez érkezik az útépítés, kezdődik az aszfaltozás és a jelzőlámpák áthelyezése. Fotó: Bertleff András

Ráadásul a helyzet még nehezedik. Kezdődik az aszfaltozás, ami várhatóan két hétig tart. A jövő héten végzik a jelzőlámpák átépítését, ezért számítani kell rá, hogy időnként kikapcsolják ezt a forgalomirányítást.

A 83-as főút kezelője, a Magyar Közút Kht. (noha a munkákat nem ő végezteti) fokozott megértést, türelmet és figyelmet kér az erre közlekedő autósoktól. Ugyanezt kéri a rendőrség is, mert a tapasztalatok szerint nagyon sok a türelmetlen vezető. A dugók és a megszokottól ugyancsak eltérő forgalmi viszonyok miatt rengeteg a szabálytalanság, a veszélyes előzés, a kocsisorokban szlalomozás. Ha az amúgy is nehéz közlekedést még baleset, koccanás is akadályozza, óriási dugók keletkezhetnek.

Jobb híján valóban csak a türelem segíthet a következő hetekben, vagy az, hogy aki teheti, Győrbe jövet felhajt az autópályára, s más lejáratot keres (például a Veszprémi vagy a Fehérvári út felé). Lehet, hogy a nagyobb távolsággal még időt is nyer, de ha nem, legalább biztonságosabban és nyugodtabban autózhat.

A szóban forgó útépítések szeptemberben befejeződnek. Információnk szerint az ideiglenes forgalomba helyezést október 3-ra tervezik, addigra minden készen lesz (a műszaki átadás-átvétel hivatalos procedúrája várhatóan már nem érinti a közlekedést).

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Fafnír 2008. szeptember 08. 23:45
    „Todoer. A közlekedési rendőr szerepe manapság a fenemód ádáz, "száguldozó" autósok regulázása a közútkezelő által kintfelejtett 30-as táblánál és nem a forgalomirányítás. Így amit nem tudnak, azt ne is várjuk el tőlük. :)”
  • 28. Peti85 2008. szeptember 08. 20:48
    „todoer! Bocs...teljesen igazad van...onnan engedné ahonnan sokan vannak...nem lenne üresjárat...
    Pitti a sáv eltolás meglehetne...csak akkor a lámpa nem irányithatna, mert a baráti felé kanyarodót külön kezeli nem? Csak akkor lehetne ha rendőr irányitaná...Legalábbis szerintem.”
  • 27. Pitti 2008. szeptember 08. 19:38
    „A munka ütemezését a város szabályozhatta volna, ui. a város adja ki az engedélyt és ebben mindenféle kikötést is állíthat, pl. iskolakezdésre legyen meg. (ekkor nem szempont, hogy többletköltséggel jár, mert ami muszály, azt muszály).
    De ha már így alakult, nem lehetne sáveltolást alkalmazni, hogy befelé is meglegyen a két sáv? Így a forgalmat továbbra is a működő lámpák vezérelnék. A forgalom mindíg nagy volt ebben a csomópontban, de ezelőtt megfelelt az áteresztőképessége. Csak az a baj, hogy felére vették az áteresztőképességet. Érdekes, hogy még autópályán is megoldható a sáveltolás, itt nem???”
  • 26. todoer 2008. szeptember 08. 18:46
    „Gyakran járok Budapestre és többször láttam hogy torlódás esetén a működő lámpák ellenére rendőr irányította a forgalmat.Ilyen esetekben a rendőr jelzéseit kell figyelembe venni,mivel az "erősebb"mint a jelzőlámpa utasítása.A rendőr tudná rugalmasan kezelni melyik irányból milyen hosszan engedi a forgalmat , a lámpa programozása nem .”
  • 25. Cs.Béla 2008. szeptember 08. 15:26
    „Szerintem pár gyakorlott forgalomirányító rendőre könnyebbé tehetné az átjárást (ha már egyszer úgy is kikapcsolják a lámpákat)
    Volt már itt halálos baleset kikapcsolt lámpa miatt!”
  • 24. Autós társadalom egy tagja 2008. szeptember 08. 13:28
    „Nekem csak egy kérdésem lenne:
    Miért kell minden üzletközpontot a 83-as út kivezető (vagy bevezető) szakaszához építeni?
    Amúgy is eléggé sz..r a helyzet, és még az utólag kialakított csomópontoknál elhelyezett közlekedési lámpák még jobban megfogják a forgalmat, nem beszélve arról, hogy jóformán már minden hónapban leszűkítik egy sávra valamilyen útépítés, útjavítás miatt. Alapban nem értem, hogy miért nem körforgalmakat alakítottak ki, és ott, ahol kellene szabályozott kereszteződésnek lennie - más helyeken a városban - , ott miért nincs?!”
  • 23. busszal utazó 2008. szeptember 07. 21:43
    „Örüljetek, hogy itt még nincsenek akkkora dugók, mint Budapesten.”
  • 22. Fafnír 2008. szeptember 07. 20:27
    „Az egész pápai úti dugáshoz csak annyi kérdés lenne, hogy ezt nem lehetett volna egy kicsit számító, mondhatni furmányos és ördögien ravasz módon úgy ütemezni, hogy az őszi, egyébként szezonálisan kiszámítható forgalomnövekedésre elkészüljön?? :)”
  • 21. Peti85 2008. szeptember 07. 16:30
    „georgbb! Én se azt mondtam hogy minden szép és jó..ezzel én is tisztában vagyok!
    todoer!Oda irtam a végére azt hogy az sem lenne jó...szóval nem az a jó megoldás, egy szóval nem mondtam...
    A működő lámpáknál minek kéne a rendőri irányitás?Majd ha kikapcsolják akkor remélhetőleg lesz rendőri irányitás!”
  • 20. utazgató 2008. szeptember 07. 16:19
    „A sok háborgónak nem jut eszébe, hogy autóbuszok is közl ekednek és azal is lehetne utazni. (Legalább addig, mig az építkezés folyik). Hány autóval kevesebb lenne az úton. A gyerek az Aporba vagy más iskolába busszal is el tudna menni Csanakról vagy Győrújbarátról stb... Nem kellene a kedves szülőnek az iskola ajtóig vinni . Mindjárt gyorsulna a reggeli közlekedés, de ez a város többi részén is így van.”
  • 19. todoer 2008. szeptember 07. 16:19
    „Kedves Peti85 !
    Ha Ön szerint az a megoldás hogy az M1 másik leágazójában lejönni akkor még nem járt a Szent Imre úton reggeli csúcsforgalomban , egy órán belül kb 5 alkalommal sorompó , a sor vége a Kakas vendéglőnél .O K ne dolgozzanak éjszaka de nappal igen, ne csak imitálják a munkát és mellesleg a szabálytalankodókat fotózó 5 rendőr közül 2 akár a forgalmat is irányíthatná .”
  • 18. georgbb 2008. szeptember 07. 14:44
    „Kedves peti85!
    Ha evégezted az iskolát és esetleg olyan beosztásba kerülsz, akkor intézd már el légyszi azt, hogy ha az aszfaltot keresztbe vágják és b...nak rá hogy észreveszed vagy sem, illetve 1-2 hétig úgymarad TE EZT nem fogod megengedni...Több helyen is csak akkor veszi észre az ember hogy volt egy kicentírozott felnije amikor már nem az, mert 60-as tábla után hopp nincs aszfalt...Az ilyeneket közveszély okozás miatt börtönbe tenném...”
  • 17. Oklahoma 2008. szeptember 07. 14:42
    „Mint mindemn munkának nyilván ennek is van határideje. A határidőhöz pedig tartozik egy elfogadott ütemterv. A munkák gyorsítása szinte minden esetben többletköltségekkel jár. Ha a beruházó (építtető ) gyorsítani szeretne, akkor annak többletköltségét neki kell állnia. Hétvégi munka, éjszakai műszakpótlék, aggregátorok, munkaterület munkavégzésre alkalmas kivilágítása, tartalékgépek helyszni biztosítása. Megjegyzem a kivilágításhoz a munkagépek lámpája édeskevés-160 C-fokos aszfaltot totál vízgőzben nem lehet reflektorok nélkül hengerezni. Furcsa lehet de az útépítőket is hazavárják. Valamiért az építtetönek ez a tempó elegendő, nyilván szinkronban van az áruház készültségi állapotával. Nem véletlen, hogy a tervezett körforgalom sem most épül, hisz bolond lenne a Family Center egyedül megfinanszírozni azt. Nagy hiba volt mengedni, hogy a Baumax önálló csomópontot építve - nem egy esetben jelentős torlódást okozva -nyilvánvalóan ki akarja vonni magát a csomópont átépítés költségeiből. Az is igaz hogy van még néhány bevásárlóközpont (Tesco, Kika, Metró stb ) akik vastagon érintettek abban, hogy az a kereszteződás minél előbb (már eleve az kellett volna) körforgalmúra átépüljön”
  • 16. kitekat 2008. szeptember 07. 09:51
    „Szerintem ha éjjel lennének kint se dolgoznának. Sajnos!
    Olyan sok a léhűtő ott, mintha válogatták volna (tisztelet a kivételnek).
    Amúgy Pittivel értek egyet, nincs lehetetlen csak tehetetlen...”
  • 15. Peti85 2008. szeptember 07. 09:35
    „Ja lehet készülni a következő csomópont építkezésre...Likócson körforgalmat építenek...
    További jó háborgást...”
  • 14. Peti85 2008. szeptember 07. 09:31
    „Komolyan?Nem mondod...nem hiszem el..azta...de tudod nem csak munkagépekkel dolgoznak...próbálj meg egy kitűzési feladatot megoldani igy...pl ha szükséges valamit pluszban kitűzni vagy ellenőrizni...szerintem próbáljátok ki...na mindegy...
    Amugy meg az igaz hogy elég sok olyan van aki baszik dolgozni...tapasztaltam, amikor csatorna aknát rakattam le...ugy hogy ebben egyetértünk...én azt nem mondtam hogy minden igy szép és jó ahogy van...de ha háborog az ember attól mi lesz jobb?semmi...
    Megtehetnék azt is hogy a forgalmat feldobják az M1esre hogy a másik leágazókon belehet jönni Győrbe...nekik is könnyebb lenne...de az se lenne jó...
    Nem tudom te mit szólnál ha lenéznék a munkád?Ez útépítőmunka nem útkaparó...Ha elmaradunk a nyugattól akkor is!”
  • 13. Pitti 2008. szeptember 07. 09:04
    „Peti85!
    Láttál már munkagépet? Bármilyet?
    Annak saját lámpái vannak. Arra is képes, hogy megvilágítsa azt a területet, amin dolgozni fog. Hihetetlen, nem ??? Pont úgy van kitalálva. Ráadásul a saját villanyát fogyasztja, nem kerül többe, ahogy az autósoknak sem, ha felkapcsolják a kocsi fényeit.
    Tudod, miért látni sok lapátra támaszkodó szakit? Egyrész, mert a Béla dolgozik most, másrészt pedig magában röhög azon, hogy ez a sok idióta autós jól megszívja.
    Más oldalról. Minden munkás, szerviz, stb. kötelezett arra, hogy az aáltala végzett munkát mielőbb, tudása szerinti legjobb minőségben végezze el. Ugyan már az útkaparókra is igaz ez ?”
  • 12. Peti85 2008. szeptember 07. 08:40
    „Igen..szerintem is...biztos örömüket lelik abban hogy káoszt okoznak...ha te mondod:)
    Káosz? Biztos hogy csak az építők miatt van?Lehet ha a cipzárelvel beengednék a kocsikat egymás elé a sofőrök, akkor picikét jobb lenne...Ha meg itt tartunk a rendőrök nem hiába voltak kint fényképezni...mert az hogy levan zárva egy útpálya nem jogosit fel senkit hogy szabálytalanul előzzön meg ilyenek.
    Itthon is dolgoznak éjjel ha kell meg hétvégén is...na de akkor most ho lmarad az hogy a hétvége a családé mint ahogy a kereskedők esetében is ezért harcolnak? Na? Szerintem ez itt megint nagy ellentmondás...
    A színvonal az meg összehasonlíthatatlan...de most nem is arról volt szó...
    Amugy meg nem tiltakozás ez...csak nem háborgok azon hogy jaj építkeznek...mellesleg út és vasút építőmérnök leszek hamarosan...”
  • 11. Inalka 2008. szeptember 07. 08:28
    „Peti85!
    Felháborító, ahogy és amit írsz. Te hivatalból tiltakozol a forumokon?
    Nem tudom, hogy te jártál-e arra a reggeli KÁOSZ-ban? Hogy megnyugtassalak én naponta járok arra. Külföldön nem szokatlan, ha éjszakai is dolgoznak útépítéseken, hogy mielőbb átadhassák a forgalomnak az utat. ( Ja és sokkal jobb minőségben csinálják meg az utakat). Nálunk miért nem ez a cél?
    Japánban 1 ember 3 óra alatt kijavít egy csőtörést útbontással úgy, hogy nem tudod a 4. órában csőtörés volt.
    Jó ezt a színvonalat nem várom el, de azért gondolkozzunk el dolgokon.
    És egy kicsit jósolok.
    Előre megmondom, hogy akkor fognak aszfaltozni, munkagépekkel átvonulni a 83-son, amikor a legnagyobb forgalom lesz. Mi magyarok ilyenek vagyunk. A munkások, és sajnos építésvezetők élvezik, hogy milyen káoszt okoznak. Reggelente sok dolgozó nézi, hogy az autósok mit szenvednek, hogy időben beérjenek dolgozni.”
  • 10. Peti85 2008. szeptember 07. 08:19
    „Képzeld hallottam...csak tudod akkor sem ugyan az mint ha nappal lenne...minden kis zegzugot nem tudnak kivilágítani...és igy nem is végezhető a munka rendesen (mert nem csak abból áll amit épp látsz vagy nem látsz...)...és ha meg megtennék akkor az lenne a baj hogy minek világitják ki mert igy mégdrágább...az az igazság sokaknak az se jó ha építenek az se jó ha nem...tök mindegy mit csinálnak meg hogy csinálják...arról meg nem én tehetek hogy gyárban éjjelezel...Tudod menj ki pl németekhez mondjuk az autópályára...és nézd meg hány építőmunkás dolgozik szombat vasárnap...egy sem...na bumm mi van akkor? Csak lehet arra fele más a közlekedés morál meg a felfogás és nem verik a szájukat hogy építkeznek...Nektek az lenne a jó hogyha a kereszteződést gyárban elöre lelehetne gyártani aztán egy nap alatt szétszedik ezt és beteszik az újat...Háborogjatok csak...”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Révfalu szolgálatáért

Győr - Sokévi kutatással készített helytörténeti munkáját adta át Győrnek Bogcha-Novák Zoltánné,… Tovább olvasom