Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

`Palotaforradalom´ az új buszmenetrend miatt Ménfőcsanakon?

Győr-Ménfőcsanak - Az utóbbi napokban több zúgolódós megjegyzést is kaptunk Csanakról az új buszmenetrend miatt. Akadt, aki "palotaforradalomként" jellemezte a helyzetet. Gangl András, a városrész önkormányzati képviselője szerint "ez azért mindenképp túlzás", de azt elismerte, hogy "vannak hibák, melyeket javítani kell".


"A Volános menetrend-változásos cikkükhöz kiemelkedő számú hozzászólás érkezett, és a nagyon nagy többsége kritizálja az új menetrendet. Valamint Ménfőcsanakon szinte már palotaforradalom tört ki, aláírásgyűjtés van, a részönkormányzat pedig tagadja, hogy elfogadta volna a változásokat és egyetért vele" – írta egyik olvasónk.

"Oda persze több busz is megy"

"Sajnálattal hallottam, hogy a 40-es buszjáratunkat elveszik, s helyette nyomoroghatunk majd a marcalvárosiakkal. Úgy gondolom, mi miért nem érdemlünk meg saját buszvonalat, ami jó volt a lakosságnak, miért kell megszüntetni.



Buszos kalamajkák Győrben és Ménfőcsanakon. Fotó: Kisalföld-archívum.
Buszos kalamajkák Győrben és Ménfőcsanakon. Fotó: Kisalföld-archívum.



Ha jól tudom, mi is vagyunk annyi lélekszámban mint a gyirmótiak és a szentivániak (oda persze több busz is megy). Úgy gondolom, hogy ebben a mai világban két dolog fontos: az emberek családja és megélhetése" – kezdte egy másik ménfőcsanaki lakos a település portálján.

"Kérdem én, ha valaki délután 4-ig dolgozik, hogy fog időbe például az óvodába érni?"

"Szerintem jó pár ember a 40-es busz megszűnésével vagy elkésik a munkahelyéről, vagy nem ér haza időben. Az óvodák és iskolák sajnos nem vállalnak felügyeletet gyermekeinkre, kérdem én, ha valaki délután 4-ig dolgozik, hogy fog időbe például az óvodába érni?

Sajnos, a nagymamák is még aktív dolgozók! Úgy hallottam, hogy a ménfőcsanaki részönkormányzat is támogatta a 40-es busz megszüntetését. Ezt nagyon szomorúan hallom, nagyon sok ember közlekedik busszal, nincs mindenkinek autója" – folytatta a hozzászóló.

"A változások nem kőbe vésettek"

A panaszok kapcsán megkérdeztük Gangl András önkormányzati képviselőt, a részönkormányzat képviselő-testület vezetőjét.

"Valóban sok észrevételt kaptunk: pro és kontra egyaránt. A menetrendváltozás a csütörtöki közgyűlésen is téma volt, de azt szeretném hangsúlyozni, hogy a változások nem kőbe vésettek. Pontosan ezért kérjük, hogy minél többen írják meg és jutassák el hozzánk ésszerű javaslataikat, ötleteiket. Ezeket az interneten keresztül is lehet közölni, a legcélszerűbb, ha a már létező fórumba kerülnek. 

A nyári időszak alatt a Volán teszteli az új rendszert – folyamatosan számlálják az utasokat, sőt, 10 olyan buszt is beszereztek, melyek automatikusan képesek nyilvántartani az utasforgalmat –, s szeptemberben még lesz lehetőség finomítani a menetrendet" – mondta Gangl András.

Két jogos és orvosolandó panasz

Arra a kérdésünkre, hogy melyek a leggyakoribb panaszok, a képviselő a következőket válaszolta: "rengetegen keresnek meg azzal, hogy Csanakról nem lehet egyenesen eljutni sem a megyei kórházhoz, sem több temetőhöz.

Ezt jogosnak érzem, melyen változtatni szükséges. Ezen kívül az is elég szerencsétlenül jött ki, hogy az Ipari Parkba csak átszállással tudnak eljutni a dolgozók. Így oda-vissza 500 forinttal többe kerül az út naponta, mely nyilvánvaló nagyon megterheli minden család kasszáját".

"A legnagyobb pozitívuma ugyanakkor az új menetrendnek, hogy Csanakról könnyebben elérhető a belváros" – tette hozzá Gangl András.

Palotaforradalom? "Ez azért túlzás"

Azt a felvetésünket, hogy az egyik olvasó "palotaforradalomként" jellemezte a helyzetet, Gangl András úgy kommentálta "ezt azért túlzásnak tartom. Senki nem szeretne rosszat a csanakiaknak, de azt is meg kell érteni, hogy a végletekig nem szabad pénzt pazarolni esetleg üres buszjáratokra".

"A legtöbb ilyen jellegű panasz Ménfőcsanakról érkezett"

A Kisalföld Volán Zrt. hét eleji nyilatkozatában említést tett arról, hogy "a legtöbb ilyen jellegű panasz Ménfőcsanakról érkezett, a 22-es és a 40-es vonalak összevonása miatt, mivel így bizonyos ménfőcsanaki megállóhelyekről (Ormos utca, Új élet út) nem lehet közvetlenül eljutni Adyvárosba".

Igaz, megjegyezték, "Ménfőcsanak legtöbb megállóhelyéről azonban továbbra is biztosított a kapcsolat a 32, 33, 34, 36, 37, 37Y vonalak révén".



VEKE: a városrész lakóinak többsége nyer az átalakítással

"A 2009. június 16-tól bevezetésre kerülő menetrend több olyan elemet is tartalmaz, amelyet tanulmányunk is javasolt, amit még az év tavaszán a ménfőcsanaki részönkormányzattal egyeztettünk is.

Ilyen – többek között – a 22-es és a 40-es autóbuszvonalak összekapcsolása is. Fontos megemlíteni, a szűkös, korlátozott anyagi lehetőséget is, amit a város a közösségi közlekedésre tud fordítani" – írta Dobronyi Tamás, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Győr helyi tagszervezetének vezetője a ménfőcsanaki fórumba

"Úgy tűnik, mintha ez a lépés Ménfőcsanak számára hátrányos lenne, pedig a városrész lakóinak többsége nyer az átalakítással. A ménfőcsanakiak régi problémája volt, hogy bármely autóbuszvonalat is használták, csak jelentős kerülővel, Adyvároson át tudtak eljutni a városközpontba, pedig az utasok többsége utóbbi helyre utazik, és csak kisebb részük megy a Tihanyi Árpád útra.

Az új rendszerben ezért került lerövidítésre ez a vonal, miközben Adyvárost Ménfőcsanak legtöbb megállóhelyéről a többi vonal (32, 33, 34, 36, 37, 37Y) továbbra is elérhetővé teszi, még ha némileg ritkábban is" – folytatta Dobronyi Tamás.

A teljes levél itt!  


Olvasóink írták

86 hozzászólás
  • 86. Freehill 2009. június 26. 18:21
    „mecsoka 83: estefelé nyilván Marcalváros felé utaznak többen, nem a város felé, abban az irányban indokolt a viszonylag sűrű követés (bár ebben az időszakban mondjuk nem is lett sűrűbb!). Viszont ahhoz, hogy Marcalváros felé tudjon járni a 22A, kénytelen a belváros felé is menni - még ha akár egyetlen utas sincs rajta - mert anélkül nem tudna visszamenni! Az igaz, hogy a csuklós-szóló elosztáson van mit korrigálni, de azt várhatóan korrigálni is fogják. Az utasszámlálás nem feltétlenül kérdőívezést jelent, lehet, hogy csak az út mentén lévő autóból figyelik a járatok zsúfoltságát: ezt nem csoda, ha nem veszed észre! Amúgy tavaly volt kérdőíves kikérdezés az ingyenes városi újságban, bárki kitölthette volna, de sajnos igen passzív volt a lakosság, Te akkor kitöltötted?”
  • 85. bucinudli 2009. június 25. 09:04
    „Bocs Mecsoka!
    Ez a matematika még mindig nem stimmel.
    "Nem a buszok közti különbségre írtam, hanem, hogy mennyivel előbb kell elindulni, ha 9re akarok beérni. 7kor (mert messze lakom a megállótól) és beérek 9re, vagy 8kor és beérek 9re."

    Hát ha azt írtad, hogy mennyivel előbb kell elindulni, az szerintem 1 óra különbség. (8 óra helyett 7 órakor.)”
  • 84. bucinudli 2009. június 24. 16:17
    „moderálva off”
  • 83. mecsoka 2009. június 24. 08:26
    „NagyGábor! Azért hülyeség, mert szimpátiából még mindig kamuzhat valaki a megkérdezéskor is. Nekem még egy netes kérdőív is elég lenne, persze névvel címmel meg szemig.számmal. Persze itt is lehet kamuzni, na mindegy :)

    A nagy utasszámlálásról meg még annyit, hogy 18:35tel jöttem haza. Amíg kiértünk Marcalvárosba 2db 22As is jött velünk szembe 15perc alatt. Mindegyiken 5-6utas. Ezeket aztán tényleg fontos volt sűríteni... Egy alapos felülvizsgálat még ráférne a rendszerre. (és engem még soha nem talált meg utasszámláló. miért? szeretem a kérdőíveket! :D)”
  • 82. mecsoka 2009. június 24. 08:19
    „bucinudli! mecsoka és nem macsoka :D Igaz nem 2,5 hanem 2óra. Nem a buszok közti különbségre írtam, hanem, hogy mennyivel előbb kell elindulni, ha 9re akarok beérni. 7kor (mert messze lakom a megállótól) és beérek 9re, vagy 8kor és beérek 9re.”
  • 81. mecsoka 2009. június 24. 08:14
    „Freehill! Tudom rosszul írtam. De a 8:15ös nem ment be Csanakra, így nyertünk 5percet. Ugyanakkor ért be mint anno a 8:10es ami Csankon át ment. Szóval ugyanott voltunk.”
  • 80. bucinudli 2009. június 23. 18:18
    „moderálva off”
  • 79. bucinudli 2009. június 23. 17:03
    „Bocs helyesbítek: 70. hozzászólásban”
  • 78. NagyGábor 2009. június 23. 15:39
    „Kedves Zotya975!

    Szerintem ha 92 óta nem jársz busszal, akkor nem Neked kellene emgmondanod, hogy hány ember száll le a kórháznál, és hány a Belvárosban.

    Kedes Mindenki!

    Az egész aláírásgyűjtésnek az a nagy bökkenője, hogy olyanok is aláírnak, akik évek óta nem ültek buszon, és egyszeűen a hangos emberek és hangzatos szavak mögé beállnak, hogy szegény nyugdíasok, szegény óvodások, satöbbi. Igenis szegény többség, akiket a hangos kisebbség (Adyváros felé menők) így sarokba próbálnak szorítani.

    Szóval az aláírá mellé azt kellene feltűntetni, hogy az illető személy hetente hányszor megy Adyvárosba és hányszor a Belvárosba, természetesen busszal. Aki egyikre sem használja, annak az aláírását alapból törölni kell, aki pedig gyakrabban megy a Belvárosba, és mégis aláírja, az meg valószínűleg fel sem fogta, mit írt alá. Sajnos ilyenből is tuti van bőven. Szerintem itt csak egy megkérdezéses utasszámlálás segítene, azaz A Ménfőcsanak felől jövő / felé menő összes buszon mindenkit megkérdezni az úticéljukról, és hogy milyen gyakran mennek oda. Illetve azt megkérdezni, hogy neki konkrétan a régi vagy az új rendszer a jobb. Ha az interjúolás egy héten mene minden nap, akkor ez nagyjából 4 ember 1 heti munkája lenne, de lehet, hogy meg kellene lépni. Hozzá kell tenni, hogy a témában a marcalvárosiak is érintettek, mert a régi 22-es visszaállítása nekik is jelentős minőségi romlást jelentene.”
  • 77. bucinudli 2009. június 23. 15:39
    „Kedves Macsoka!
    Elnézést, de azt hiszem, hogy egy kicsit elszámolta magát.
    A 8:19-es és a 7:15-ös busz között nem 2,5 óra az eltérés. (a 37. buszról van szó)
    Ha Ön a 7:05-ös buszra hivatkozik, mert esetleg az nem megy be Marcalvárosba, az is messze van a 2,5 órától.
    (71. hozzászólásban)
    Szóval egy kicsit azt hiszem rosszul számolt.”
  • 76. Freehill 2009. június 23. 14:57
    „"A buszon gyűjtötték az aláírásokat, és már akkor meg volt a 350. Hogy a falunapon mi volt, azt nem tudom."

    Ha feltételezzük, hogy mind a 350 aláírás valóban autóbuszon keletkezett, ez akkor is csupán a busszal utazó csanakiak (9000 fő lakos * kb. 0,35 részarány = 3150 fő) 11%-a. Ettől még akár 89%-nak jó lehet! A Volán adatai szerint kb. 70% járt jól, tehát ezt nem cáfolják az aláírások. (Arra is kíváncsi lennék, hogy mi volt a kérdés: "állítsák vissza a 40-es buszt", VAGY "állítsák vissza a 40-es buszt ÉS vegyék vissza a sűrűbb követést, a rövidebb menetidőt és a marcalvárosi kapcsolatot nyújtó 22-est, valamint a 22E gyorsjáratot", a két eset eléggé eltér!)

    ""Azért az ilyen aláírásgyűjtéseket a bölcsebb döntéshozók nem szokták annyira komolyan venni ---"´ hát ez a szomorú."

    A folytatás kimaradt az idézetből "(csak ha más irányú vizsgálat is igazolja a felvetés jogosságát)". Ha más irányú vizsgálat is igazolja, akkor természetesen jogos, és figyelembe kell venni a petíciót. De itt nem ez a helyzet.”
  • 75. Bognárné 2009. június 23. 14:28
    „amúgy részemről lezárom a témát. Mindenki (köztük én is) meg fogja szokni ami van. Akinek jó, az örüljön, akinek meg nem az ne vegyen többet bérletet, találjon ki valami alternatívát a busz kikerülésére. Én biciklizni fogok.”
  • 74. Bognárné 2009. június 23. 14:14
    „Freehill: A buszon gyűjtötték az aláírásokat, és már akkor meg volt a 350. Hogy a falunapon mi volt, azt nem tudom.
    "Azért az ilyen aláírásgyűjtéseket a bölcsebb döntéshozók nem szokták annyira komolyan venni ---"´ hát ez a szomorú.
    Valaki egy régebbi hozzászólásában taxit kívánt nekem. Kérem, ezügyben keressen, meg szívesen igénybe venném.
    jessicának: " Mi volt a 40-esben jó,a kórházon kivül?lLegyenszives ezt magyarázza meg nekem.40-es lasú is volt hosszú volt,körbejárta a félmegyét."-------mivel körbejárta a fél megyét (ezt amúgy külön írjuk) sok kapcsolódási lehetőséget biztosított, és nem csak a belvárosba igyekvőket szolgálta ki. A temetőnél jó volt a marcalvárosi iskolásoknak, a temetőbe igyekvőknek, a kórházas megállókban a kórházba és a SZAKRENDELÉSEKRE menőknek illetve az ady városi iskolákba, ovikba járóknak, aztán a vásárcsarnok orra előtt volt a fel- ill. leszállás és a Nádor aluljárónál lesz egy nagy Lidl oda is jó volt, meg a városba is beértél. A 22-esnek ezzel szemben van megállója a Gerence úton 2-szer, a Lajtán 2-szer meg a város felé.
    De még mindig nem tudom: hogy működik az utasszámlálás, mikor volt/lesz és mi a célja. Nyilván az emberek muszájból is használják azokat a vonalakat amik vannak, tehát nem egészen értem, mi fog változni. (esetleg)”
  • 73. Freehill 2009. június 23. 13:42
    „Azért az ilyen aláírásgyűjtéseket a bölcsebb döntéshozók nem szokták annyira komolyan venni (csak ha más irányú vizsgálat is igazolja a felvetés jogosságát), mivel általában az aláírók 80%-a egyáltalán nem érintett, csupán nem akart barátságtalan lenni az aláírásgyűjtővel. A konkrét esetre vonatkoztatva, szerintem a Volán utasszámai azért hitelesebbek, mint az, hogy ki hány aláírást tud összegyűjteni jelentős részben olyanoktól, akik életükben nem ültek buszon...”
  • 72. Freehill 2009. június 23. 13:41
    „#66: lásd az előzőeket. Különben a könnyen megjegyezhető, ütemes menetrend igenis utasvonzó tényező, de persze valóban el lehet (kell) térni tőle, ha az utasok többségének érdeke azt kívánja! (Az viszont azért túlzás, ami a 37-es menetrendjében korábban volt. Meg vasárnap az a közel 3 órás lyuk sem volt annyira barátságos.)”
  • 71. Freehill 2009. június 23. 13:41
    „mecsoka #57: eddig 8.15-kor indult a 37-es, nem 8.10-kor. Persze indulhat korábban is, de ahhoz kifelé is korábban kellene indulnia, akkor viszont nem érnék el azok a szülők, akik a gyerekeiket kísérték az iskolába, és mennének haza. A mostani időpont egy kompromisszumos megoldás: ha nem jó, akkor el kellene dönteni, hogy ki a fontosabb: a 9-re járók, vagy a gyerekeket kísérő szülők. A Volán akkor indítja a járatot, amikor az önkormányzat kéri!”
  • 70. mecsoka 2009. június 23. 13:17
    „#68 Most jön a meglepő fordulat.... nem is vagyok csanaki (de használom a járatot) Na, mi lehet a megoldás? :D
    Majom? Jómodort nem tanult? Komolyan mint az oviban...
    Jah, egy két perc. Végülis csak 11perc késéssel ért múltkor az Új élet utcába a 22es :)

    Látom, nem várhatom el, hogy egy kis józan ésszel végiggondolják amit írtam. Persze tök logikus 5perccel eltolni egy (egyetlen egy szem) járatot azért, hogy ne lehessen vele időben beérni... de most tényleg! Mondja már meg valaki ennek mi értelme volt! Komolyan kérdezem. Nem baj, induljunk el 2,5órával előbb. Végülis a helyzet egyáltalán nem abszurd, 10kmre a várostól már tényleg a világvége. Jah, hogy városrész vagyunk? Még jobb... Hogy egyre kevesebb az utas? Ne mondja! Nem is értem miért...

    Azt sem értem miért zavarja magukat annyira az, ha szeretném ha visszaállítanának egy 22:20ast, és 2db gyirmóti járatot? Egyetlen szóval sem mondtam, hogy csinálják vissza az egészet. De egyből nekiesnek az embernek... tipikus. További szép napot!”
  • 69. bucinudli 2009. június 23. 09:13
    „Goldmunddal (67. hozzászólás) teljes mértékben egyetértek.”
  • 68. jesicca 2009. június 22. 23:52
    „66. mecsoka
    Mi volt a 40-esben jó,a kórházon kivül?lLegyenszives ezt magyarázza meg nekem.40-es lasú is volt hosszú volt,körbejárta a félmegyét.A győri útig sokszor 35-40 perc alatt ért ki.Most a22-es 29-percen belül általában kiér,1-2 perces késések vannak maximum,de az sem jellemző.Egy falunapi bulit meg nemkellene holmi aláirásokkal elrontani.Szórakozni megy az ember nem a hétköznapi dolgokkal foglalkozni.Abban a több mint 300 aláirásban a buszal nemjáró haverok,rokonok aláirása is bent lehet.Ha kell önöknek a kórház felé busz azt intézzék el,de ne a 40-el.A 22E-re is vannak csanaki felszállók a Szigethy Attila uton,ha 40-es miatt az megszünne akkor ők inditanának ujabb aláirást?”
  • 67. Goldmund 2009. június 22. 23:03
    „Mondjuk az azért irreális, hogy a 9-re járó dolgozónak passzoljon a járat.
    Van a műszakos munkakezdés: 6, 14, 22 órakor. Van a hivatali/iskolai kezdés fél 8 - 8 körül. Ezekre koncentrál a tömegközlekedés. Aki máskorra jár, annak előfordulhat, hogy holtideje van munkába menéskor, ezt tudomásul kell venni.”
86 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Laptopot kaptak az ovisok

Nyúl - Egyedülálló, hogy óvodások laptopot kapjanak. A humán erőforrás operatív program keretében… Tovább olvasom