Kisalföld logö

2018. 04. 20. péntek - Tivadar 12°C | 22°C Még több cikk.

Őskövületek húsz átjáróban

Nyolc éve érintetlen iparvágányokon zötykölődnek a győriek. Csődöt mondtak a felszámolásukra irányuló próbálkozások, s az is kiderült, hogy a pályák hasznosítása gazdaságtalan. A jelek szerint a megoldás még várat magára.
A győri útkezelő szervezet mérnöke, Tóth Péter kiteríti a térképet és húszig jut a számolással. Ennyi felesleges vasúti átjáró, használaton kívüli iparvágány keresztezi Győr útjait, amelyek a valaha virágzó ipari létesítményeket szolgálták ki. Több éve tettek ugyan kísérletet arra, hogy az illetékes Nemzeti Közlekedési Hatóságnál kezdeményezzék a megszüntetésüket, ezt azonban csak az iparvágányok tulajdonosai kérhetik. Vagyis a megszüntető határozat hiányában nem szedhetik le a vasúti átjáróra vonatkozó előjelző táblákat, így érvényben marad a KRESZ szerinti sebességkorlátozás és előzési tilalom, függetlenül attól, van-e miért lassítani egyáltalán.

Elvétve egy-két pálya már megszűnt, a Móricz Zsigmond rakparti például beruházás nyomán, valamint néhány magánterületen, utóbbi azonban sajnos nem terjedt ki a közterületre nyúló szakaszra.
Újvárosban szintén felbontották a vágányt, az átjáró és a betontalpak azonban megmaradtak.

A Széchenyi István Egyetem közlekedési tanszékén tornyosuló dossziék közül 2001-es keltezésű a legkorábbi. A tervekben akkor foglalkoztak először azzal, hogy az elhagyatott szakaszokat valami módon bekapcsolhassák az elővárosi vasúti közlekedésbe. A szakemberek hiába vették sorra az előnyöket: mert a közúti forgalom zavaraitól függetlenül működne, az utazás lerövidülne, nagy a kapacitása, s több, sok embert foglalkoztató munkahelyet érintene, a hátrányok sora a gazdaságtalanság oldalára billentette a mérleget. A kötött pályás városi vonal a nagyvasúti forgalmat túlságosan zavarná, a kiépítésbe fektetni pedig ugyancsak sokat kellene – több mint egymilliárd forintról van szó. Bár naponta 4000 utast szolgálna ki, ez a teljesítmény csekély a ráfordításhoz képest – vélték a közlekedési szakemberek.

Az egyetem és a városi főépítész pénteken egyeztetett egy március végéig kidolgozandó tömegközlekedési koncepcióról. A fentiek után feltehetően az iparvágányok hasznosítása nélkül. A probléma tehát a zötykölődéssel egyelőre marad.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb körforgalom a József Attila-lakótelepen

Zöld és Hédervári. Két győri út egy-egy forgalmas szakaszán folyik a lázas munka, előbbiben… Tovább olvasom