Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 14°C Még több cikk.

Óriási lépés előtt a Győri Ipari Park: 180 hektárral bővülhet a területe

Elviekben a csütörtöki közgyűlés a Győri Ipari Park fejlesztésének immáron 6. üteméről dönthet.

A ötödik fejlesztési ütem során 17 hektáros területet integráltak a kisalföldi megyeszékhely ipari parkjába.

Ennek a bővítésnek az ünnepélyes átadását - az eseményen Borkai Zsolt győri polgármester és Molnár Csaba akkori kancellária miniszter is részt vett - 2009. decemberében tartották, de a gazdasági válság miatt ez az új rész a vártnál sokkal lassabban telt be.

Balogh Lászlóval, a Győri ipari Park igazgatójával készített júliusi interjúnkból ugyanakkor kiderült, miszerint "most már valóban nincsen sok szabad hely itt sem".

Ennek megfelelően nem meglepő, hogy a nyári szünetet követő első őszi győri közgyűlésen (szeptember 29.) terítékre kerül az ipari park bővítésének kérdése.

A Győri Ipari Park madártávlatból.
A Győri Ipari Park madártávlatból.

Az előterjesztést Révi Zsolt városi főépítész jegyzi.

Az előterjesztésből az olvasható ki, hogy a tervezett bővítési területet "északról a meglévő vasútvonal, keletről a Szentiváni Tsz. telephelye, délről a Tibormajori út, nyugatról a Győri Ipari Park területe határolja".

Amennyiben a közgyűlés támogatja a rendezési terv módosítását, akkor 180 hektárral növekedhet a jövőben a Győri Ipari Park területe.


Kattintson a nagyobb képért - forrás: Győr.hu.
Kattintson a nagyobb képért - forrás: Győr.hu.

Információnk szerint a 180 hektáros területet két nagyobb egységre kívánják osztani a későbbiekben.

A keleti oldalon az ipari park szerves folytatásként kisebb telkeket szeretnének kialakítani, míg a nyugati oldalon kifejezetten nagyobb telkeket akarnak kínálni az érdeklődő vállalkozásoknak – elsősorban nagy területigényű logisztikai telepek számára.

A győri önkormányzati képviselők elé kerülő módosítás egyik meghatározó eleme, hogy az előterjesztésben rögzítik a keleti elkerülő út nyomvonalát is az M1-es autópályáig, illetve a 14-es főútig.

Az infrastrukturális fejlesztéseknek azonban nyilvánvalóan az anyagi hátterét is meg kell majd teremteni, s ehhez szinte bizonyosan pályázati pénzekre lesz szükség.

Vagyis a bővítés egyelőre sokkal inkább elvi, mintsem gyakorlati kérdés.

Kattintson a nagyobb képért - forrás: Győr.hu.
Kattintson a nagyobb képért - forrás: Győr.hu.


Portálunk a csütörtöki közgyűlésről online tudósít! Kezdés 17 órakor.


Olvasóink írták

  • 18. dsj 2011. szeptember 30. 08:56
    „Ez szerintem rendben van. Győr erre van "ítélve". Munkahelyek csak így jöhetnek létre, a stand up dumakormányzás e tekintetben (is) tehetetlen.
    Az persze nem szerencsés, hogy az ország továbbra is megosztott és kiegyensúlyozatlan, de ez részint geopolitikai adottság, részint a dicsőséges "országmentő" politika következménye. Volna min és mit javítani, de a Győri Ipari Park fejlődésének háborítatlanul hagyása fontos érdek, ezért ne nyúljon hozzá a politika, s az állami porszívó is maradjon távol, bármennyire is ínycsiklandó falat lenne ezt is lenyelni.”
  • 17. urbaniastapista 2011. szeptember 29. 22:26
    „#16.
    Teljesen igazad van az utolsó mondatban.
    Magyarország egyik legjellemzőbb látlelete, hogy épül 5-6 ezer munkahely egy olyan vasút mellé, ahol félóránként jár(hatná)nak a vonatok, és nincs egy megállóhely. Ezért fogunk beleállni a földbe. Sajnos.”
  • 16. mstummer 2011. szeptember 29. 20:37
    „Ez várható és logikus lépés volt. Igazából azt sajnálom hogy az Audi nem az Ipari parkban épült. Sokkal jobb helye lett volna ott.
    Nem értek egyet azokkal akik szerint így féloldalas a város. Sokkal értelmesebb ha az ipari vállalkozások közel vannak egymáshoz. Nem kell az egyiktől a másikig sokat autózni/szállítani. Környezet és pénzkímélő a cégeknek. Szvsz egy dolog hiányzik. Egy vasúti megálló,de az nagyon.”
  • 15. Alerich 2011. szeptember 29. 18:46
    „9..Most igaztalanul bántod Pancsert.Győrnek és környékének ez az út!Magyarország mint agrár-nagyhatalom -védjük a Magyar földet- ha volt is ilyen,az elbaltázott EU-csatlakozással ez már lejárt lemez!Az újkori Győr meg,-jószántából vagy nem,mindegy-iparváros lett.A globalizáció elleni harc meg,bárki-ide értve vezérünket is-bármit mond,nem egy tízmillós ország harca!Ráadásul a háború már eldőlt!Annak mindenesetre örülök,hogy -idézőjelben-pártpolitikailag semlegesen senki nem hánytorgatja fel,hogy az ipariparkot,ha jól emlékszem a szocik kezdték el.Aki meg a terv kezdetlegességén rágódik,olvassa a cikket,miszerint:"bővítés egyelőre sokkal inkább elvi, mintsem gyakorlati kérdés."”
  • 14. pancser 2011. szeptember 29. 18:31
    „Akinek van fogalma mekkora terület az a 180 ha az azt mondja fantasztikus. Csak gratulálni lehet Győrnek ennek a leendő metropolisznak. Itt van jövő, munka, növekvő lakosságszám, új létesítmények, kultúra, gazdagság ígérete.
    "Tündérnéne" örüljön még az ük-ük unokái és élvezni fogják e döntés előnyeit.”
  • 13. elemér 2011. szeptember 29. 17:44
    „Kinai példát nem lehet követni. Ötvenegy % állami, vagy Kinai tulaj a gyár és 10 éves szerzödés. Technologiát pedig közben átkell adni. Új technologiát azt lehet otthol fejleszteni titokban. Ennyit ér a nagy Kinai piac és a jelenlét. Mo. az kis piac és exportra dolgoznak. India is követeli az 51%-ot. A globalizmus legnagyobb nyertesei a multik és Ázsia vagyis BRIC államok. Ruszkiknak viszont csak addig megy, mig magassak az olaj árak.”
  • 12. okda 2011. szeptember 29. 16:54
    „Amennyiben valós a lehetőség, hogy eladjon Győr területeket ipari parknak nem ellenkezik az ország feltörekvő terveivel,de azt is figyelembe kellene venni, nincs már magyar föld,magyar tulajdonban. Hol termelünk ennivalót a dolgozó népnek, vagy azt is eladjuk és kölcsön vesszük euróért ?”
  • 11. elemér 2011. szeptember 29. 15:25
    „Hivatalos, "jogi" szabályozási forma, kötött elemekkel, stb. nagyon gagyi. Ma lehetöség van ilyesmit bemutatni a világnak. Itt van például Birmingham Alabama, de lehetne igy Györt is bemutatni a város honlapján. SZ.E.-n a diákoknak ezt adnám feladatnak. Tanuljanak is ott valamit, necsak bulizzanak. http://tinyurl.com/43q2roh”
  • 10. bn 2011. szeptember 29. 12:48
    „#8: amit Te linkeltél, az egy látványterv, promóció, hogy a fejlesztés eladható legyen, de köze sincs térképhez. Itt nem kell eladni, ez egy hivatalos, "jogi" szabályozási forma, kötött elemekkel, stb.

    egyébként Mexico City-é ez: http://tinyurl.com/3zluh77 , ebből nekem úgy tűnik, hogy ott is ovisok rajzolják a terveket...

    PSSZT!”
  • 9. Tündenéne 2011. szeptember 29. 12:34
    „pancser, ez az Ön cikke, az Ön helye :)”
  • 8. elemér 2011. szeptember 29. 11:50
    „Igy kell bemutatni ma valamit a világnak. http://tinyurl.com/3tt23w5”
  • 7. bn 2011. szeptember 29. 11:43
    „Hm... Akkor milyennek kellene lennie?”
  • 6. elemér 2011. szeptember 29. 11:21
    „Hidd el hogy értek hozzá.;))”
  • 5. bn 2011. szeptember 29. 11:08
    „#3: Jaj, Elemér... Ha nem értesz hozzá (hogy milyen térképrészlet ez) akkor inkább PSSZT...
    Egy településrendezési terv ilyen, műszaki tartalma van műszaki embereknek.”
  • 4. pancser 2011. szeptember 29. 10:38
    „Már megint megjelentek a károgók, pedig de nagyon sokan örülnének a negyede fejlesztésnek is. Az irány jó, látható az is, hogy ami a fejlesztéseket illeti ez egy felfelé mozgó spirál, az egyik sikeres fejlesztés vonzza a következőt!”
  • 3. elemér 2011. szeptember 29. 10:28
    „Mielött elfelejteném, nagyon pocsékok azok a képek (forrás-Györ), mintha ovodás készitette volna. Manapság ilyen alkotás nevetséges.”
  • 2. elemér 2011. szeptember 29. 10:23
    „Ezek egyszerüen raktárok és nem teremt sok munkát, mint az Audi. Ez a globalizmus jelképe. Kinában egy gyár, van hogy 100,000 embernek teremt munkát.”
  • 1. urbaniastapista 2011. szeptember 29. 08:39
    „Szóval tovább féloldalasítják a várost. Mint a szocializmusban, minden munkahely egy helyen, csak most tömegközlekedés nélkül.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bringasmus: tekerj haza két keréken egy külföldi egyetemről!

Kalandkedvelő Erasmus hallgatókat vár a Bringasmus projekthez az a győrújfalui fiatalember, aki… Tovább olvasom