Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 8°C Még több cikk.

Óriásberuházás a láthatáron

Bruttó 6,5 milliárd forintot kínált a nyertes ajánlattevő a Győr keleti részén található honvédségi ingatlanegyüttesért, amelynek területén ipari övezet jöhet majd létre.

Ekkora beruházásra kevesen vállalkoznának, úgy tudjuk, az Audit is magában foglaló Volkswagen-konszernről lehet szó. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tegnap a hír bejelentésén túl csak annyit tett közzé, hogy az ajánlattevőt a szerződés aláírását követően nevezik meg; az adásvételt pedig hamarosan megejtik. A Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésében lévő három ingatlan közel 200 hektár területű, s a Natura 2000 természetvédelmi területen fekszik. Értékét már jelezte, hogy a kiírásban egymilliárd forint ajánlati biztosítékot kért a vagyonkezelő.

 A volt honvédségi gyakorlótér ipari övezetté válik, területén logisztikai-feldolgozóipari parkot hoznak létre.
A beruházás nagysága eleve szűkíti azoknak a körét, akik szóba jöhetnek. Ha a Kisalföld információi helytállóak, akkor az Audi beruházásáról lehet szó. Erre egy tavaly októberi hír is utal, akkor Brüsszelben az Audi győri leányvállalatát egy 150 milliárdos fejlesztés kapcsán hozták szóba; olyan gyártócsarnokról beszéltek, ahol új generációs motorokat és motoralkatrészeket gyártanának. Az elhangzottakat akkor nem kívánták Győrben az Audi részéről érdemben kommentálni, mint ahogy most sem teszik.

Mit jelenthet ez a beruházás az itt élők számára? A vagyonkezelő közleményéből idézve: „A terület  értékesítése lehetőséget teremt a régió fejlesztéséhez, egy nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű feldolgozóipari beruházás megvalósításához, amely nagyszámú – többezres nagyságrendű –, közvetlenül teremtett új munkahelyet eredményezne, megelőzné a minőségi munkaerő elvándorlását, továbbá oktatási és szakképzési szempontból is jelentős pozitív hatást gyakorolna a régióra. (...) A beruházás tervezett kezdőidőpontja 2010." Hozzá kell tenni azt is, hogy egy ekkora beruházás Győrt 200 ezres nagyvárossá teheti, s nem csupán motor- és motoralkatrész-, hanem autógyártásról is szó lehet.

A rózsaszínnel jelölt területről van szó, amely tökéletes egy nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű feldolgozóipari beruházás megvalósításához.
A rózsaszínnel jelölt területről van szó, amely tökéletes "egy nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű feldolgozóipari beruházás megvalósításához".


A városházi illetékesek értesülésünket nem kívánták kommentálni. Tény ugyanakkor, hogy a győri közgyűlés idén  február 25-i ülésén már  határozatban támogatta az  ingatlanegyüttes területének belterületbe vonását és ipari övezetbe  sorolását – enélkül nem valósulhatna meg a fejlesztés. Lehetséges bizonyítéka ez annak, hogy a győri önkormányzatnak is rendkívül fontos az Audi esetleges bővítése.

 A világ legnagyobb motorgyára. Az Audi Hungaria Motor Kft.-nél valamivel több mint 5 ezren  dolgoznak, a gyárterület mérete jelenleg 1,6 millió négyzetméter (160 hektár). Tavaly 1,4 millió motort gyártottak Győrben, a válság előtt pedig 1,9 millió darabbal csaknem elérték a kétmilliós lélektani határt. Ezekkel a számokkal a világ legnagyobb motorgyáráról beszélünk.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. Hedon 2010. július 06. 22:11
    „Egy jó hír az mnvzrt honlapjáról:

    Közlemény szerződéskötésről - Győri ingatlanegyüttes

    Az Állami tulajdonban és a Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésében lévő Győr, 5510/5, 5510/6 és 5510/7 hrsz-ú ingatlanokból álló ingatlan-együttes értékesítésére meghirdetett nyilvános pályázati eljárása eredményeként a nyertes pályázóval - az Audi Hungária Motor Kft-vel - 2010. június 28-án sor került az adásvételi szerződés megkötésére.”
  • 25. antilibsi 2010. július 04. 09:47
    „adalfold! A minimálbéres rabszolgamelóról meg csak annyit, hogy ezt az Audiban még nem tapasztaltam, pedig évek óta ott dolgozom, mégpedig soron. Ellenben azt igen, hogy rendesen be vagyok jelentve, a cég rendesen leadózik utánam, a bérem mellett egyéb, nem elhanyagolható juttatásokban is részesülök, külföldi kiküldetésekre mehetek ( melósként! , nem "minimálbérért"), a bérem minden hónapban határidőre megérkezik a számlámra, ezenkívül pedig van egy biztos munkahelyem ( ez a válság alatt bebizonyosodott a gyakorlatban is). Ilyen munkahely Magyarországon valószínűleg csak a Mercedes lesz az Audin kívül, amikor felépül ( érdekes, hogy a hozzád hasonlók már most támadják). Ez aztán a kizsákmányolás!”
  • 24. antilibsi 2010. július 04. 09:34
    „Fióka ! Még valamit a "zsidó" tőkével kapcsolatban.
    "1933-ban Hitler magához hívatta Porschét, és népautó tervezésére adott megbízást. A feladat úgy szólt, hogy a kocsi 100 km/h sebességgel legyen képes haladni, 4-5 üléses legyen, motorját léghűtéssel kell ellátni, és az ára ne haladja meg az 1000 márkát. "
    A forrás a Ferdinand Porsche életrajzból van a wikipédiából.
    Echte zsidó tőke , mi?”
  • 23. Fürgeszarvas 2010. július 04. 09:25
    „6. fióka 2010.06.16. 13:20
    "hozzák a zsidó tőkét adjunk el mindent" - Orvos látott már ? Ha nem, akkor sürgősen kezeltesd magad , aztán menj el turul szobrot építeni Bösztörpusztára ! Persze ahhoz nem kell annyi munkáskéz,meg annyi szobor sem ! Vagy menj el egy ősmagyar vállalkozóhoz dolgozni,akkor megtudod azt,hogy mi a minimálbér,hogy mi az , amikor nem kapod meg a különböző juttatásokat , szabadságot , nem jelent be hivatalosan és sorolhatnám a végtelenségig ! Öregem ! Nem kellene demagógnak lenni ! A másik észrevételem : régi német konszern és zsidó tőke ? Hmmm ! Nem semmi a gondolatod ! Persze előtted a világ, van hová fejlődnöd még az agykapacitásod bővítése érdekében !”
  • 22. antilibsi 2010. július 04. 09:03
    „fióka 6. Milyen zsidó tőke ? Miről beszélsz? adalfold 3. Milyen minimálbéres rabszolgameló? Láthatóan azt sem tudod, miről beszélsz!”
  • 21. nyá 2010. június 25. 14:28
    „Akinek Győr élhetetlen az beszélgessen el egy kicsit egy fővárosival, vagy költözzön "fel" az oly nagyra tartott/becsült Budapestre és utána nyilatkozzon az élhetőségről !”
  • 20. Freehill 2010. június 19. 12:32
    „Ha fejlődik a város, az mindenképpen jó, bár nekem is vannak kételyeim, hogy ez az AUDI ill. Ipari Parkhoz képest nem annyira kiemelkedően nagy terület rögtön 200 ezres nagyvárossá teszi Győrt. De úgy legyen :). Úgy érzem, Győr jelenleg éppen a kisváros és a nagyváros határán van, tehát valóban fontosak lennének az ilyen bővítések, hogy megerősödjön a város (pl. a régióközponti szerep szempontjából is).
    bussz #5, nekem is a villamos jutott először eszembe :). Nagyobb városban sokkal színvonalasabb ÉS gazdaságosabb közösségi közlekedést lehet csinálni.”
  • 19. fióka 2010. június 18. 15:42
    „mindezek ellenére 30millió embert etetünk világszerte"
    Ez nettó ökörség, ne haragudj, honnan vetted?--->na látod ezaz amit nem reklámoznak el tudod képzelni mi lenne ha ez valójában nyilvánosságra kerülne?”
  • 18. Agent 2010. június 17. 11:25
    „"egyszerűen rákényszerítik az embereket a kilátástalan,alulfizetett cégeknél való munkavégzésre"
    Hmm, van rengeteg ismerettségem multiknál, nincsenek alulfizetve, ráadásul senki nem kényszerítette őket, hogy az adott helyen dolgozzanak, más persze ha valakinek van nyolc általánosa, vagy egy sajtpapír diplomája (pl. művelődésszervező/könyvtár szakon), értelemszerűen ők - szerintünk mindig alul lesznek fizetve, bár ha annyira rossz itthon a pénz, akkor a határ nyitva áll, meg lehet próbálni elhelyezkedni.

    "mindezek ellenére 30millió embert etetünk világszerte"
    Ez nettó ökörség, ne haragudj, honnan vetted?

    "Anno a magyar tulajdonba lévő iparban és gazdáknál dolgozók sokkal nyugodtabb és biztosabb életük volt"

    Igen, meg persze "Kádár alatt jobb volt", ezt is hallottam már:) Ember, a világ megváltozott, akartunk rendszerváltást? Igen, ez pedig ezzel jár, alkalmazkodni kell.

    "miért haltak éhen multik nélkül"
    ?”
  • 17. fióka 2010. június 17. 11:07
    „16. Agent 2010.06.17. 10:42--->ne duzzogok dolgozom én is és nem panaszkodom hál istennek nem kell nélkülöznie a családomnak,de sajnos mi vagyunk kevesebben és a gazdasági politika olyan ebben az országban,hogy egyszerűen rákényszerítik az embereket a kilátástalan,alulfizetett cégeknél való munkavégzésre és nehogy azt higye valaki,hogy ez a természetes mert abszolút nem földrajzi fenkvésünkből kifolyólag mi egy agrárország vagyunk voltunk lepusztítottak leromboltak minden hazai feldogozó üzemet mindezek ellenére 30millió embert etetünk világszerte ide behozzák a külföldi mocskot a gazdákat meg tönkreteszik mert monopól helyzetet gerlyesztettek és kénytelenek sokszor áron alul eladni a termékeiket amiket külföldön 50-100szoros áron adnak tovább teljessen kizsákmányolják az országot a gazdaságot és a népet.Ez normális szerintetek mindenki örül mint marci hevesen ha elhangzik,hogy jön egy multi lessz munkahely az amikor kivonulnak akkro meg mindenki sír rí.Anno a magyar tulajdonba lévő iparban és gazdáknál dolgozók sokkal nyugodtabb és biztosabb életük volt tessék csak visszanézni úgy 5-10 évre ,hogy működött a gazdaság,hogy éltek az emberek miért haltak éhen multik nélkül.Ne értsen félre senki természetes,hogy a fejlődni kell ,de hamár feljődünk azt tegyünk és az országunk érdekében ne azt amit kintről mondanak a politikusainknak.”
  • 16. Agent 2010. június 17. 10:42
    „15, hát igen, egyszerűbb is kifogást keresni és otthon duzzogni:) Viszont ha így állnék hozzá, valószínűleg mára egy aluljáróban tengetném az életemet, ez meg mégsem életcél:)”
  • 15. fióka 2010. június 17. 10:15
    „11. Agent 2010.06.16. 20:26 --->hát öreg én az ördögnek nem adnám el magam tökéletessen tükrözi pár hozzászólás milyen sikeressen mossák át az agyatokat tévesztenek meg benneteket a médiával meg a diagramokkal és kimutatásokkal csak a sok vak épp nem látja fától az erdőt.Tökéletesse működik a vakítás ti azt is elhinnétek ha azt írnák szennyvízgyárakat kell telepíteni az országba mert mennyi munkahelyet és milliárdokat hoz az országnak.Nagyon szánalmas egy-két hozzászólás tökéletessen tükrözi,hogy a politika megtette hatását az agyatokban.
    10. enzso 2010.06.16. 18:52--->még mindíg nem cáfoltál meg ,de annyira ne erőltessed az agyad mert innen hallom ledobta a láncot.”
  • 14. knifemaster 2010. június 17. 08:39
    „Ha minden akkor festő és karosszériaüzem lesz azon a területen.Bár ezt már lehetett hallani 2008-ban is.”
  • 13. Agent 2010. június 16. 20:42
    „12, miért? Egy multi simán megad egy tapasztalt, nyelveket beszélő mérnöknek 4-500 bruttót, azért az mégsem annyira rossz pénz nem?”
  • 12. kamillas 2010. június 16. 20:28
    „"megelőzné a minőségi munkaerő elvándorlását" Nos, szerintem a minőségi munkaerő bérigénye kicsit túlmutat a multik bérszínvonalán. Az előbb említett dolgozói réteg már most is azokon a helyeken keresi a kenyerét, ahol bevett gyakorlat a megüresedő állások zárt körből történő betöltése. Ez a beruházás sok mindent fog okozni, de hogy a város nem lesz 200 ezer lakosú, az borítékolható, hiszen jelenlegi állapotában is élhetetlen. Fióka hozzászólásához kapcsolódóan egy olvasnivaló a többieknek: "Rózsadombi paktum". Egyébként az egész világon ritkaságnak számít az a fajta totális privatizáció, ami nálunk zajlik. A magyar államnak, ergo a népnek, nincs már semmije, lassacskán azt a földet is eladják (na, kinek?) amin éppen állunk.”
  • 11. Agent 2010. június 16. 20:26
    „9, ha jön egy cég, beruház, know-how-t hoz, felpezsdíti a hazai beszállítói piacot, munkahelyeket teremt, lehet nála dolgozni és megfizet (igen, úgy, hogy teljes bérre bejelent, adózik, stb, ahogyan a a multiknál szokás), akkor felőlem a vállalat tulajdonosa maga az öreg ördög is lehet, nem érdekel.”
  • 10. enzso 2010. június 16. 18:52
    „Fióka: várj az ilyen értelmes hozzászólásaiddal míg kitollasodik a hátad:D”
  • 9. fióka 2010. június 16. 16:29
    „7. Agent 2010.06.16. 13:36-->meg lehet cáfolni!”
  • 8. Piit 2010. június 16. 15:42
    „Valóban a 3. és a 6. hozzászólás minden bizonnyal "építő" jellegű volt, csak az értelmet nem lelem benne.
    Sajnos az ipari-park kinőtte a területét, és már csak a zöld kárára képes növekedni. A természet és a gazdasági növekedés között kell dönteni. Egyikoldalon a teknősök (megjegyezném, hogy részben katonai terület és azért maradhatott meg eddig, így). Másik oldalon a gazdaság, ami minden városlakóra kihathat mivel mégiscsak adó formájában a városban csapódik le, illetve a jelenlegi munkanélküliek fellélegezhetnek, igaz lehet, hogy csak áttételesen (építőipar, beszállítók, árforgalom stb.). Lehet keménykedni egy esetleges pl. új AUDI gyártócsarnok ellen, de aki ezen a véleményen van, az elégedjen meg azzal ami van, és nézze tovább a barátok köztet.
    Hány piramis van Mo-n?”
  • 7. Agent 2010. június 16. 13:36
    „6, értelmes hozzászólás volt a javából.”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mi lett a kekszgyári kéményrobbantás ügyének a vége?

A kisalfold.hu a nagy port felverő ügy utóéletéről kérdezte a Győri Útkezelő Szervezetet. Tovább olvasom