Kisalföld logö

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -8°C | -1°C Még több cikk.

Orbán: az Audi 900 millió euró beruházással bővíti győri kapacitásait

Az Audi mintegy 900 millió euró (252 milliárd forint) beruházásban bővíti győri kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1.800 munkahelyet hoz létre - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke csütörtökön Budapesten


18 óra 23 perc - Az Audi 900 millió eurót fektet be a győri üzemébe 2013-ig


 Az Audi mintegy 900 millió euró (252 milliárd forint) beruházásban  bővíti győri kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1.800  munkahelyet hoz létre  - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök  és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke csütörtökön  Budapesten.  

A beruházás eredményeként 2013-tól évente több mint 125 ezer gépkocsit gyártanak az Audi magyarországi telephelyén, az Audi  Hungaria Motor Kft-ben.   

Orbán Viktor miniszterelnök közlése szerint a beruházás nyomán  tágabb értelemben hatezer új munkahely jön létre Magyarországon.   

Az Audi AG elnöke azt emelte ki, hogy a német autógyártó a  termelés bővítésével a beszállítókat és szolgáltatókat is beleértve  több mint 15 ezer embernek biztosít munkát.  

A beruházásról szóló döntést csütörtökön délelőtt hozta meg az  Audi felügyelő bizottsága.   

A 900 millió eurós beruházáson felül 23 millió eurót (6,5  milliárd forint) költött a cég 200 hektáros földterület  megvásárlására. Arra az újságírói kérdésre, hogy akadályozza-e a  beruházást az, hogy a terület természetvédelmi övezetben van, Orbán  Viktor azt mondta: "az összes feltételt előállítottuk és  előállítjuk, mindenben a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően  oldjuk meg a problémát". Az Audi elnöke pedig ehhez hozzátette:  "nincs szükség B tervre" a terület használatánál.  

A magyar állami támogatás összegét nem közölték a  sajtótájékoztatón, de a miniszterelnök utalt arra, hogy a  Nemzetgazdasági Minisztérium erről szóló előterjesztését a kormány  minden bizonnyal jóváhagyja. Orbán Viktor hozzáfűzte: a kormány  minden egyedi támogatásnál figyelembe veszi az új munkahelyek számát  és a megtérülést is.    

Orbán Viktor arról tájékoztatta az újságírókat, hogy "a  gigantikus beruházás után az Audi termelése két százalékkal növeli a  magyar gazdaságot", azaz két százalékponttal emeli a magyar GDP-t, a  magyar nemzeti összterméket.   

Rupert Stadler a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az Audi  2015-ig 50 százalékkal 1,5 millióra akarja növelni az eladott  gépkocsik számát. Ehhez van szükség új kapacitásokra, amelynek  helyszínéért nagy harc folyt a Volkswagen csoporton belül. A  versenyszempontok alapján a győri telephely az infrasturktúrával, a  rugalmas és kompetens munkaerővel valamint a kedvező bérstruktúrával  nyerte el a beruházást - mondta újságírói kérdésre válaszolva az  elnök. Rupert Stadler megjegyezte: annak ellenére nyert a  magyarországi helyszín, hogy Kínában 30 százalékkal kedvezőbb a  bérstruktúra.   

Galéria! Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke sajtótájékoztatót tart a Parlament Delegációs termében, ahol bejelentették, hogy az Audi mintegy 900 millió euró (252 milliárd forint) beruházással bővíti győri kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1.800 munkahelyet hoz létre. MTI Fotó: Illyés Tibor

A jövőben az Audi győri gyárában teljes gyártási folyamat zajlik  majd, a karosszériagyártástól kezdve a fényezésen át az  összeszerelésig. A gyártott típusok között lesz az A3-as új  változata is. Győrben Audi TT Coupé, Roadster, A3 Cabriolet  típusokat gyártanak.  

Az Audi Hungaria - a korábbi tájékoztatás szerint - az év első  felében 681 milliárd forint árbevételt ért el, szemben a 2009 első  félévi 490 milliárd forinttal. Az év első hat hónapjában 32  százalékkal több, közel 880 ezer motor készült el, és a bázishoz  képest 25 százalékkal több, 21.493 jármű gördült le a  gyártósorokról. Ebből 9.625 az Audi TT Coupé, 3.330 a TT Roadster és  8.538 az Audi A3 Cabriolet típus volt.   

A magyarországi leányvállalatot 1993-ban alapították. A győri  telephelyen 1998-ban kezdték meg az összeszerelést 200 fővel, ma  pedig már 5.700 főt foglalkoztat az Audi Hungaria. A kezdetek óta  3,89 milliárd eurót ruházott be az anyacég a győri gyárba, és ezen  felül van a most bejelentett 900 millió euró.   

Orbán Viktor már jelen volt az Audi fejlesztéseinek egyik másik  magyarországi mérföldkövénél, 2000-ben a győri gyárban a  négyhengeres dízelmotor gyártócsarnokának avatásán.   

Kedden egy másik autógyártó jelentette be magyarországi  kapacitásainak bővítését. A magyar  kormányfő és az Opel/Vauxhall  alelnöke közösen tartott sajtótájékoztatón azt közölte, hogy 500  millió euróós beruházásban bővítik az Opel szentgotthárdi  motorgyárát, ami közvetlenül ezer új munkahelyet jelent. A  beruházáshoz az Opel egyedi kormánydöntéssel 7,5 milliárd forint  állami támogatást kap.

17 óra 32 perc - Az MSZP az Audi-beruházásról: felvilágosult döntést hozott Orbán Viktor

Az MSZP üdvözli a Audi elnökének bejelentését a győri gyár  kibővítéséről, és felvilágosult döntésnek tartja, hogy Orbán Viktor  kormánya az ügy mellé állt, annak ellenére, hogy a beruházást még az  előző kormány készítette elő.  

Józsa István, az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának szocialista alelnöke azt követően nyilatkozott, hogy  csütörtökön Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi  AG igazgatótanácsának elnöke együtt jelentette be: az Audi mintegy  900 millió euró (252 milliárd forint) beruházással bővíti győri  kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1.800 munkahelyet hoz létre.    

Galéria! Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke sajtótájékoztatót tart a Parlament Delegációs termében, ahol bejelentették, hogy az Audi mintegy 900 millió euró (252 milliárd forint) beruházással bővíti győri kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1.800 munkahelyet hoz létre.MTI Fotó: Illyés Tibor

Józsa István úgy vélekedett, hogy a beruházás támogatásával jó  döntést hozott a kormány, hiszen az a haza beszállítónak ad majd  munkát már az építkezéssel is, azt követően pedig a  munkahelyteremtés nem csak Győrre korlátozódik, hanem jelentősen  érinti a hazai beszállítói kört is.  

Felhívta a figyelmet, hogy Európában egy-egy ilyen beruházásért  nagy verseny folyik az országok között. Így - fűzte hozzá -  követendő és helyes gyakorlat, ha egy kormány által előkészített  ügyet a következő kormány folytatja.  

A szocialista képviselő hozzátetette: több nagy beruházást  készített elő a szocialista kormány, amelyet reményeik szerint az  Orbán-kormány folytat, hiszen az nemzetgazdasági érdek. 

17 óra 5 perc - Az Audi 900 millió eurót fektet be a győri üzemébe 2013-ig

Az Audi mintegy 900 millió euró (252 milliárd forint) beruházással bővíti győri kapacitásait 2013-ig, és ezzel közvetlenül 1.800  munkahelyet hoz létre - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke csütörtökön  Budapesten.  

A beruházás eredményeként 2013-tól évente több mint 125 ezer gépkocsit gyártanak majd az Audi magyarországi telephelyén. 
 
Orbán Viktor miniszterelnök közlése szerint közvetve és közvetlenül négy-, illetve hatezer új munkahely jön létre.   

Az Audi AG elnöke azt emelte ki, hogy a német autógyártó a  termelés bővítésével a beszállítókat és szolgáltatókat is beleértve  több mint 15 ezer embernek biztosít munkát.

Korábban:

Az Ingolstadtban megjelenő Donaukurier című napilap mai számának internetes kiadása szerint 1800 új munkahelyet teremt az Audi Győrben, s 850 millió eurót ruház be. A részleteket hivatalosan csütörtökön fél ötkor jelenti be a Parlamentben Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.

Az Audi székhelyén megjelenő napilap - amely megbízhatóságáról ismert - úgy tudja, csütörtökön ül össze az Audi felügyelő-bizottsága, hogy a hivatalos döntést meghozza a győri beruházásról. Ezután Rupert Stadler repülőre ül, s Orbán Viktor miniszterelnök társaságában a Parlament Delegációs termében bejelenti az Audi újabb, nagy szabású beruházását, amelyről a magyar újságok hónapok óta találgatnak, a német lapok - Automobilwoche, Handelblatt, Donaukurier - pedig szinte minden tényt megírtak már.

A fejlesztés eredményeként az eddigi összeszerelés teljes értékű autógyártássá alakul, ami azt jelenti, hogy a karosszériaelemek is itt készülnek, valamint festésük és fényezésük is Győrben történik.


Folytatás az autopro.hu oldalon >>

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Agent 2010. szeptember 25. 16:46
    „22.
    "Mit tett:Csődbe vitte a Videotont,"
    A videoton jelenleg az egyik legnagyobb hazai cég, sikeres is, illetve számos autóipari cég beszállítója.
    http://www.videoton.hu/
    "Magyar beszállitók??
    Mindent kintről hoznak!"
    Hülyeségek állítása előtt nem árt tájékozódni, nem kevés hazai beszállítója van a cégnek.”
  • 26. Agent 2010. szeptember 25. 16:42
    „"De miért is nem mennek az autógyártók Kínába?"

    :):):):):) Nézz ennek utána, nem kevés európai autógyártónak van kínában hatalmas gyára, lévén a kínai belső piac rajong a presztizsmárkákért, ráadásul ez a piac hatalmas.”
  • 25. kőmarad 2010. szeptember 24. 18:13
    „addig oké hogy munkahely. de mi van a gyönyörű erdővel amit kiirtottak. meg a védett növényekkel és a földön heverő madárfészkekkel. ez szomorú.”
  • 24. szocdem 2010. szeptember 24. 09:28
    „Tapsika!

    De miért is nem mennek az autógyártók Kínába???
    Lássunk 6 jó okot:
    1. Mert a vezetőik felmérései szerint idén már csak 30%-al kisebb ott a bértömeg mint itt, ami beruházás végére (gyártás még nincs is!!) a nemzeti váltópénzük évrő évre való 10%-os felértékelése miatt máris éép annyi lesz mint itt.
    2. A kifejezetten drága modellek nehezen tudnak versenyezni a Japán és Koreai gyárak Kína-kompatibilis termékeivel.
    3. A Kínai állam egy fityinget sem ad a vállalkozónak! (Aki vállakozik, legyen pénze, különben ne kezdjen mások zsebére milliárdos beruházásba)
    4. Kínában a külföldi cég vámszabad területen működik, a terméke ezért a Kínai belföldesítéskor vámkötelessé válik, (mint volt nálunk pl. a VN radiátor) ami tovább feszíti a profit iránti elvárásokat.
    5. A gyárterület nem kerülhet külföldi cég tulajdonába, csak a gyártáshoz használt eszközök.
    6. Lehet valódi tulajdonos is a külföldi, de akkor un. "vegyes" vállalatot kell alapítania a Kínai kormánnyal. Ez esetben tulajdonossá válik a gyárban, hotelben, stb. Ezt viszont a vándorló vállakozók nem szeretik, hiszen a "társnak" betekintési joga van a cég könyveibe! Ott ezért nagyon nehéz eladni az olyan dumát, hogy pl. egy sok milliós Audin csak 30 ezer forint az adózás előtti haszon!!(Kisalföld) Ráadásul a korrupció is nagyon gázos - nem úgy mint itt,- mert az állami tsztviselők akik lenyelnek ekkora hazugságokat, azok a köztéren kivégeztetnek...(nem úgy mint itt.)

    Megjegyzem: az olcó kisz kínai, aki szerintünk éhbérért melózik, (30%-al kevesebbért) az 50 Ft-nak megfelelő összegből vesz egy ebédet, Mi 500-700 Ft-ért. A többi munkerő újratermelési költség szintén arányosan alacsony voltáról már nem is beszélve!!!!
    Nem kell 8 osztály sem ahhoz hogy értsük: a Kínai melósok bére vásárlóértéken épp annyit ér mint a nyugateurópai melósoké!!! (A valutaváltás csak mutyi, nem érinti csak a bankokat.

    Mindennek tükrében viszont a Kínai pénz rövidesen épp annyit fog érni meint egy Euro, vagyis a gyártás költségei ugyan akkorák lesznek mint Európában - kivéve MAgyarországot, ami lelkesen egész népével támogatja ezt az Ön,- és országkirablást..”
  • 23. AHA 2010. szeptember 23. 21:59
    „Indygo
    Igen,biztos neked is igazad van.De fogalmad sincs arról,hogy egy vállalkozó mennyi járulékot fizet be az államnak! Még minimálbérre is.Plusz a saját költségei.Amit egy melós soha nem fog megérteni.A másik,hogy a vállalkozó üldözött lett a saját hazájában,mert kb, 7-féle hatóság lesi nap mint nap,hogy lecsapjon és jó kis büntetést varrjon a nyakába.Tudod,ha van cigid azért,ha nincs meg azért.
    Kíváncsi lennék,hogy az Audi és beszállítói mennyit tesznek a közösbe.Megmondom! A nagy büdös fütyit!
    2 eladott autó árából fedezik a dolgozói után a járulékokat!
    ..és még a hatóságok is messze kerülik.Volt valaha munkaügyi ellenőrzés például?
    Dehogy! Be sem tehetik a lábukat,mert ott belső ellenőrzés van.
    De ti 100 000 FT-os emberkék ezt soha nem fogjátok megérteni.
    Mindez mellett én is támogatom,legyen Audi,meg fejlesszen.
    CSAK.....”
  • 22. sündör 2010. szeptember 23. 21:37
    „Adjon az Isten!
    Magyar beszállitók??
    Mindent kintről hoznak!
    Kínaiak nem a spájzban hanem az Audi gyárában vannak!
    Széles Gábor is sok ezer munkahelyet ígért!
    Mit tett:Csődbe vitte a Videotont,
    Ikarust csődbe vite,privatizálta magának,majd kivitte Kínába a gyártását!
    Most az Echo-tvén reklámozza magát és narancs-köztársaágukat!
    Győr zsoltika királya pedig bejelenti hogy amennyiben megválasztják olimpiai bizotsági elnöknek is,akkor is megtartja polgármesteri és parlamenti mandátumát!
    3 fizetést kívánok minden kedves olvasómnak!

    Szebb Jövőt!”
  • 21. Prérifarkas 2010. szeptember 23. 21:20
    „Agent-Lakattkarolyamapparat
    Teljesen igazatok van. És azoknak is akik köszönik az ott dolgozók eddigi munkáját, mert ez nekik köszönhető!
    A natura2000 meg vicces dolog egy laktanya területén.
    Lehet szidni a multit mert azt a legegyszerűbb, de néhányan nagyon jól okosan látják a különbséget a kizsigerelő vállalkozó és a multi közti különbséget.
    Ja és dolgozni kell itt is ott is.
    A sok okosnak milyen más ötlete van munkahely teremtésre?”
  • 20. háté 2010. szeptember 23. 21:07
    „Nagyon örülök, hogy visszatérnek Győr hagyományos gyárai--
    --bocs, hiszen ez a rabszolga oldal, nyalunk-nyalunk.

    O.V. és bandája akkor vihogjon, ha majd újjáépíti az olaj, a cukor, stb. gyárainkat aminek a lerombolásához, vezetőszerepet játszott,-vagy asszisztált!”
  • 19. sorok_közt 2010. szeptember 23. 20:50
    „elempéeszdéesz!

    A szívem szakad meg a futrinkáitokért...”
  • 18. Primax 2010. szeptember 23. 20:48
    „El ne feledjük, hogy Horváth Edének ezügyben elvitathatatlan érdemei vannak Győrben.
    Köszönjük, Ede bácsi !”
  • 17. Lakattkarolyamapparat 2010. szeptember 23. 20:29
    „Az Audinak is lennének magyar beszállítói ha a magyar vállalkozók tudnák teljesíteni a feltételeket. De mint többször is bizonyságot nyert, hogy a sírás-ríváson kívül az elvárt minőségre a jelentkezők többsége nem képes. A kivétel, (mert van ilyen is) erősíti a szabályt. Oda viszont a sírdogáló minimálbéres terepjárós, melósokat kizsigerelő hogy neki tengerparti nyaralásra is tellő vállalkozó elmehetne tanulni.”
  • 16. mir 2010. szeptember 23. 20:21
    „13

    a kecsekeméti mercedes gyártelepítésről meg a szocik alatt döntöttek de lehet újjongani hogy kinek az érdeme de tök felesleges bár egy magadfajta elvakultnak hiába mondom.”
  • 15. Agent 2010. szeptember 23. 20:08
    „Tegyük halkan hozzá, hogy a kormánynak annyi köze van ahhoz, hogy egy autóipari cég kit választ beszállítójául, mint vízilónak a 200 méteres hátúszáshoz:)”
  • 14. Agent 2010. szeptember 23. 20:07
    „3.
    "Mert most sem arra törekedett sem az Audi,sem a kormány,hogy nagyobb számban magyar cégek legyenek a beszállítók."

    Nem kezdeném el ecsetelni, hogy milyen feltételeket kell teljesíteni ahhoz, hogy a VW konszern beszállítója lehessen egy vállalat,ennek ellenére az audinak számos környékbeli beszállítója van, tehát a jelenlegi 1800 új audis állás legalább ennyi új munkahelyet jelent közvetve a beszállítók által.”
  • 13. Patriot 2010. szeptember 23. 20:03
    „Opel bővítése után egy nappal Orbán egy újabb gyárbővítést jelentett be, ezzel végleg a sírba küldte az mszp-t.
    Pont az októberi választások előtt, ez egy igazi sikertörténet.

    Csak a FIDESZ!

    :D”
  • 12. gabmaster 2010. szeptember 23. 19:59
    „"Felhívta a figyelmet, hogy Európában egy-egy ilyen beruházásért nagy verseny folyik az országok között."
    Miért a sereghajtó Magyarország nyerte meg a versenyt
    Talán Magyarország adta a legtöbb kedvezményt,
    vagy majd az amerikai és a kínai exportot is tudják szállítani( ezek szerint közel vagyunk mindkét országhoz.)
    Lassan Lassan megvalósulni látszik Rákosi kijelentése " A Vas és az Acél országa leszünk!´”
  • 11. bojtár 2010. szeptember 23. 19:59
    „2. OldSpice 2010.09.23. 18:35-->eszed sok van szerinted mit tehet itt bárki kétharmados töbséggel szemben ???kezdődik a parasztvakítás megint örüljetek 10 év múlva meg majd sírtok.”
  • 10. Patriot 2010. szeptember 23. 19:50
    „Kinek az érdeme, kinek az érdeme, kine.......?

    A befektetőé! Ennyi.”
  • 9. átlagember 2010. szeptember 23. 19:43
    „A magyar hangja (Sz.P.) nem volt itt?”
  • 8. gáborgábor 2010. szeptember 23. 19:36
    „NEM A VIKTORKA ÉRDEME,csak a mellét dülleszti. de a lényegen nem változtat”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A súlyos beteg kisfiú elektromos motorcsónakot kapott Gönyűn

A 10 éves gönyűi Rajmund ritka csontrákban szenved. Most csütörtökön nagy kívánsága teljesült:… Tovább olvasom