Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | -1°C

Önnek bejön a körforgalom a Fehérvári úton? Szavazzon!

Győr - Bár már hetek óta elkészült, pénteken adták át hivatalosan a körforgalmat a Fehérvári úton. Ön szerint az új csomópont segít a város egyik legterheltebb útszakaszán? Most nem csupán megírhatják véleményüket, de még szavazhatnak is!


Hat év alatt több mint ötmilliárd forint állami, városi, vállalkozói pénzt költöttek a Fehérvári útra

A Graboplast, a város és az állam pénzéből lett biztonságosabb Győr egyik balesetveszélyes kereszteződése. A Fehérvári útra hat év alatt több mint ötmilliárd forintot költöttek.

A megyeszékhely egyik legforgalmasabb csomópontját építették át idén tavasszal. A Graboplast-gyárnál, a Fehérvári út és a Mészáros Lőrinc utca kereszteződésében 18 méter átmérőjű körforgalmat alakítottak ki.

Borkai Zsolt polgármester a pénteki avatóünnepségen elmondta: a beruházás 90 millió forintba került, amiből 45 milliót maga a padlógyártó cég vállalt közérdekű kötelezettségvállalásként. A maradék összegből 25 millió forintot az önkormányzat, 20 milliót az állam állt. A politikus megemlítette, hogy a város idén kétmilliárd forintot költ útfejlesztésekre. Úgy vélte, eredményes volt a lakosság 2005–2006-os tiltakozása, hiszen a korszerű csomópont gyorsítja a forgalmat, javítja az ott élők helyzetét.

Balogh József, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, győri országgyűlési képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy négyéves előkészítő munka előzte meg a beruházást.

Átadták a körforgalmat a Fehérvári úton - Fotó: H. Baranyai Edina

Győr rendkívül nagy forgalmat lebonyolító Fehérvári útjára, a 81-es számú főútra több mint ötmilliárd forintot költöttek az elmúlt években. Hat éve készült el a főút bevezető szakaszának első üteme a József Attila úti körforgalomig. Erre kétmilliárd forintot az állam, további félmilliárdot az önkormányzat költött. A második ütemet – benne a Győr–Celldömölk vasútvonalon átívelő, négynyílású felüljáróval és a Fehérvári út–Ipar utca–Szigethy Attila út csomópontjában lévő jelzőlámpás körforgalommal – éppen három éve adták át, ugyancsak állami-városi összefogással. Az Árkád-körforgalmat 2006 őszén avatták fel, a költségeket az üzletközpont építtetője fizette. Azóta állami pénzből felújították a Fehérvári út Szigethy Attila út és Mészáros Lőrinc utca közötti szakaszát.

Korábban

A körforgalom építésének célja az volt, hogy a hamarosan elkészülő, új bevásárlóközpontokhoz könnyű (vagy inkább könnyebb) legyen a közlekedés.

Arról nem beszélve, hogy a megnövekedett bevásárló forgalmat valószínűleg már tényleg nem bírta volna el az egyébként is agyonterhelt út, illetve a korábbi csomópont.




Amikor még dolgoztak a gépek a körforgalmon. Videó: Cseh Róbert.


A közlekedési szakemberek szerint a körforgalom segítségével a forgalom áramlása dinamikusabbá válik és jobb forgalombiztonsági feltételek valósulnak meg a közlekedők számára.



A jóból nem árt meg a sok? Győr x-ik körforgaloma.
A jóból nem árt meg a sok? Győr x.-ik körforgaloma.



A beruházás 75 millió forintba került.


A körforgalom főbb műszaki jellemzői

Általános adatok:
- Körforgalom külső sugár: 18,5 m
- Körpálya burkolat szélessége:8,5 m
- Járható gyűrű: 1,5 m
- Belső nem járható kör sugara:10 m
- Csomóponti ágak száma: 4

Körforgalom becsatlakozó ágainak úthossza összesen:
- 123 m országos közút
- 127 m helyi közút

Átépítendő járda és kerékpárút hossza:
- 366 m

Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.  


Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. Memmy 2009. június 30. 21:58
    „Jézusom, Yeno, neee... ez nagyon fájt.. mielőtt lehordod a cikkírót inkább te is gondolkozz... Az nem 10. akar lenni, hanem hogy x-edik... mióta írnak római számmal ilyesmit, sőt a római számot mióta írják kisbetűvel??? úristen, és még büszkén szóvá is teszed hogy ez nem a tizedik körforgalom, hát nemtudom sírjak vagy nevessek.
    Amúgy nagyon jó ez a körforgalom, kellett már nagyon.”
  • 27. Parasztbasztato 2009. június 29. 20:42
    „Tocsek;a muszaki egyetemen is dilettans ..<moderálva>... vannak,ezek szerint.Anglia tele van lampas korforgalmakkal,mindegyik kivaloan szuperal.Mondjuk,itt vezetni is tudnak az emberek...”
  • 26. Zso-ka 2009. június 28. 19:09
    „A GARDENIA helyén mindent ekqrtak,amit csak lehetett! Ami ott van,az egy agyrééém!
    Valakiknek nagyon ez volt az érdeke...
    RÁBA mellé Duna-center??!!
    Ezért kár volt elbontani a gyárat!”
  • 25. Poncius_01 2009. június 27. 18:38
    „Nem tudom hogy ennek a körforgalomnak és úgy általában a körforgalmak
    megkérdőjelezése a cikkíró naivságából adódik vagy tudatosan egy bizonyos
    jelzőlámpás lobbi megrendelésére történt.
    Akinek kétsége van a körforgalmak hasznossága felöl elég ha megnézi a néhány hete
    átadott likócsi (Audis ) körforgalmat és a póba üzemben működő Dumacenteres
    (egykori Gardénia) jelzőlámpás csomópontot. Az "Audis" körforgalom kiválóan üzemel
    még csúcsidőben is, míg a Gardéniás lámpa már most képes kocsisorokat összehozni
    még vasárnap délutánonként is. Az oda épített 2+4 sávos aszfalttengerről annak
    áttekinthetetlenségéről nem is beszélve.
    Építettek 2+4 sávot melyből a két szélsőt csak a 150 LE feletti autók előzésre
    vagy helyismeret nélküli - főleg külföldiek - használják akiket aztán szinte senki
    nem enged besorolni.
    Egyébként anno ez a csomópont is körforgalomra volt tervezve, ( lásd a beruházó web oldalán a műszaki leírást )de a "lámpás lobbi" - egyetemen oktató tervezők, a Baross út téli díszkivilágítást ingyen végző villamos cég és az üzemeltető csoport - megfúrta ezt az elképzelést.

    A cikk írójának figyelmébe ajánlanám, hogy annak járjon utána hogy vajon milyen indokok alapján vetették el azt hogy a 83-as út - Régi pápai út kereszteződés, az ipari parki felüljáró Audi felöli oldala vagy éppen a ,,Dunacenteres" csomópont a józan ész és költségek ellenére ne körforgalmaknak épüljenek.
    Vajon mennyibe kerül évente pl. csak a Dunacenteres csomópont jelzőlámpa üzemeltetés költsége ? (áramfogyasztás, vezeték szakadások, túlméretes járművek miatti bontás majd ismételt szerelés, éjszakai sárga villogó üzemmód )”
  • 24. szaki0212 2009. június 27. 11:54
    „Tisztelt sok hozzászóló!
    Sok lámpa ütemezése, ideje nem a közlekedést segíti, de a kőrforgalmakban a mai napig nem tudnak, illetve nem akarnak normálisan közlekedni az autósok. Én naponta sokat járok a fehérvári úti kőrforgalmakban, (árkád, ipar út) és szerintem az egyik legtutibb csomópont. Sok baleset? Az emberek agyában kéne rendet tenni, és mindjárt zökkenőmentesebb lenne a közlekedés. A pirosnál meg kéne állni, a kereszteződésbe nem behajtani ha azon nem lehet átmenni, stb., sorolhatnám még tovább, de a sok" piacon vett jogsis, ki a király az utakon "autósnak minek. Azok úgy ostobák ahogy vannak.”
  • 23. knifemaster 2009. június 27. 09:11
    „22.
    Azért mert van tanszék,még nem biztos, hogy "életképes".”
  • 22. tocsek48 2009. június 27. 08:13
    „Lehet, hogy az x-dik körforgalom , de ...!
    A Műszaki egyetemen is elmondták, hogy vagy a körforgalom, vagy a lámpás kereszteződés , mert ezek sokkal egyszerübbek . Vagyis az Árkádnál és a Fehérvári ut - Ipar utnál levő kombinált / lámpás körforgalmú / csomópont sokkal veszélyesebb !!

    Emlékszem még , hogy amikor az ugynevezett kis körgyörgyürüt átadták , akkor is a lámpák programozásával volt gond .

    Vagyis egy olyan városban , ahol van Közlekedési tanszék az Egyetemen , érthetetlen, hogy gyenge ütemezésü lámpás kereszteződések találhatóak !!”
  • 21. urbaniastapista 2009. június 27. 07:11
    „Ha egyszer a győri közlekedéstervezők és megrendelőik is végre a köz érdekét szolgálnák, akkor már rég alkalmaznák ahol csak lehet, a jobbra kis ívben kanyarodó külön sávokat (amilyen a 82-es út és a Veszprémi körgyűrű csomópontja is lett végül némi kétsávos bénázás után). Körforgalmat mindenhova, ahol elfér. A Kossuth utcai aszfalttenger egy agyrém. A lámpák két (és fél) csoportnak jó:
    - aki megépíti a kétszer akkora aszfaltfelületet hozzá, mint ami egy jól kialakított körforgalomhoz kellene,
    - az üzemeltetőnek, aki többszörös pénzt húz le évente a városról
    A felbosszantott autós dühöng, mert mindenkinek nem tehet a lámparendszer a kedvére, rugalmatlansága miatt rengeteg üres zöldet mutat, ezzel megvalósítja a nemrég sokat szapult műdugót.
    A gyalogosnak nálunk még némileg biztonságosabb egy lámpa, mint egy pőre zebra, de ha lassan is, azért arra haladunk, ahol a gyalogos átkelési gondolatára is megáll mindenki, hogy átengedje. Az óráját és a tüdejét ne nézze se a gyalogos, se a biciklis Győrben, Első sor urainak, hölgyeinek az nem számít.”
  • 20. gaalftt 2009. június 26. 23:53
    „Vitatkozni lehet, de sokkal jobb ott közlekedni, mint régen.
    A 83-as uton telepitett lámpás keresztezödést pedig tehették volna a polgármesteri hivatal kapujába, ott több haszna lenne. A jelenlegi helyén a BricoStore-ig duzzasztja vissza a forgalmat. Ilyen logikával beépithettek volna féltucat fekvörendört is, minden száz méteren egyet! Einsteinnek igaza volt: mindennek van határa, kivéve az emberi hülyeséget ! És akkor még nem kérdeztem, mi van a METRO keresztezödéssel? Ha a körforgalom drága, állitsanak oda egy rendört ! Bármi jobb, mint a mostani életveszély.”
  • 19. Goldmund 2009. június 26. 22:54
    „13.hsz-ra:
    Ettől az impotens bandától ennyi telik.
    Ma mentem arra, egyszerűen tovább mentem a szembe jövő oldalon, így kikerültem a Kökemence utcai lámpát is. Aztán a Szigethy Attila úti körforgalomnál mentem át. Kérdés, hogy ha több a szembe jövő biciklis, meg lehet-e ezt csinálni.”
  • 18. farkasbalintm 2009. június 26. 20:59
    „@16. hozzászólás Torrente 2009.06.26. 20:29 - mert sajnos a többség VEZET, és nem KÖZELEKEDIK :S
    engem is csapott már el majdnem ott 1-2 kocsi, de úgy voltam vele, hogy audinál sz*rabb kocsi nem üthet el :)”
  • 17. Parasztbasztato 2009. június 26. 20:57
    „"Korforgaloma".. Kedves ujsagiro,kuldhetek onnek egy Ablakzsirafot?”
  • 16. Torrente 2009. június 26. 20:29
    „Nekem csak egy kérdésem lenne! Miért kellett ezeknél a többsávos körforgalmaknál, (Iparút-Fehérvár út, Árkád) annyira közel tenni a gyalogátkelőhelyet??? A lámpa zöldre vált, a delikvens úgy húz bele a pirosba jobb felé, a zebrán, mint a vadliba! Gondoltam, majd felfigyelnek rá, de nem! Ott a gyalogosnak zöld van, az autósoknak piros, de a mai napig belezúgnak a piros jelzésbe!!”
  • 15. nasi12 2009. június 26. 20:16
    „-idézet-
    -"Balogh József, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke,
    győri országgyűlési képviselő arra hívta fel a figyelmet,
    hogy négyéves előkészítő munka előzte meg a beruházást."-

    Nem csak előkészülgetni kellett volna Józsi Bácsi, tizenkét évig, hanem mindent szépen megépíteni.
    Azok mellé a megépült objektumok mellé kellene emelt fővel oda állni,
    amelyeket a városunkból elvont anyagiak visszaadásából építettek.

    Azt, hogy már nem ő a Bürgermeister, ezt sajnos elfeledte.”
  • 14. gig-big 2009. június 26. 15:05
    „Bejön?
    BE.
    De az a csapat nyakkendős majom a képen....nem ők csinálták, nem az ő pénzükből készült...szakesz...”
  • 13. -upho- 2009. június 26. 15:04
    „Sajnos a kerekpar utak szelessege, vonalvezetese ismet tanubizonysagot tesz a tervezo inkompetenciajarol. Talan egyszer nem az iroasztal mogul vagy az autobol kinezve kellene a tervet kikinlodnia magabol.”
  • 12. véleményformáló 2009. június 26. 13:32
    „Ahogy mostanában épülnek az áruházak , és fejlesztéseket végeznek Győrött, már lassan megszokottá válik egy - egy körforgalom kialakítása, ami nem is a hagyományosat jelenti, hanem a két vagy többsávosat. Meg lehet szokni , csak elsőként oda kell figyelni és türelmesnek lenni a közlekedés folyamán.”
  • 11. Primax 2009. június 26. 12:49
    „Egy, ami biztos :
    A "régi" állapotoknál százszor jobb így.”
  • 10. Yeno 2009. június 26. 12:05
    „A cikk szerzöjének valami van a matematikai érzékével és a Györi helyismeretével ugyanis györben jóval több körforgalom van mint 10! Tényszerü dolgokat kéne irni hülyeséget mindenki tud azért nem kellene gázsit felvenni vagy utánna kellene keresni !!!!!”
  • 9. Yeno 2009. június 26. 12:00
    „Valamelyik <moderálva>... beleszeretett a körforgalomba de csak velorexre van jogsija és nem is tud nagyban gondolkodni mint a fönöke!!!!!”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Díjak a megyei köztisztviselői napon

Győr - A Győr-Moson-Sopron megyei köztisztviselői napon Borkai Zsolt, Győr Megyei Jogú Város… Tovább olvasom