Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Önnek bejön-e az új belvárosi közlekedés?

Győr – Ha már a kampányfinisben hivatalosan is sikerült átadni az új belvárosi közlekedést, akkor autóba vágódtunk, s teszteltük, kóstolgattuk kicsit a rendszert. Önnek tetszik az új belvárosi közlekedés? Szavazzon! Videóval.

Az utóbbi hetekben fenekestől felfordult a belváros közlekedése – erről számtalanszor írtunk is már –, de alig véletlenül pont most az EP-választások előtt adták át hivatalosan a gyökeresen megváltoztatott közlekedési rendet.

Ami nem igazán tetszik az autósoknak

Ezzel kapcsolatban tán a legtöbbet hangoztatott kritikák, hogy a lámpák átprogramozása miatt nem elég hosszú a "zöldhullám" – vagy megfordítva: az autósnak kell szabálytalanul gyorsnak lennie –, illetve nehéz megszokni (főleg a Jókai út esetében) az új irányt.




Egy kis autókázás a Szent István úton: ne hagyják ki kommentárjainkat!
Videó: Cseh Róbert.


Utóbbival nehéz mit kezdeni, Magyarországon alapból nem nagyon szeretik az emberek az új dolgokat - valószínűleg itt is erről van szó.

Pedig ha jobban belegondolunk, szükséges és jó ötlet volt a Szent István utat előbb megnyitni, hisz így nem kell a Városházára igyekvőknek plusz kört tenni a vasútállomás előtt.

Teszteltük a rendszert 

A Szent István út apropóján azonban autóba vágódtunk, s leteszteltük a lámpákat viszonylag békés, kevésbé forgalmas délelőtti időben. (Csak remélni tudjuk, hogy ebből senki nem von majd le elhamarkodott konzekvenciákat párthovatartozásunkat illetően. A délelőtti autókázás nagyon egyszerű oka egyébként: ekkor volt szabad időnk.)

Abda irányából kezdtük túránkat, s a kagylós benzinkútnál rögtön nem is működött a lámpa. A Honvéd ligetnél csípett nyakon bennünket az első piros, de mivel szinte a pole pozícióból indulhatunk, itt sem akadt gondunk, mint ahogy a Bisinger sétánynál és a Nádor aluljárónál sem.

Nem úgy az utánunk következő nyolcadik-kilencedik "vonalnak" – ezeket az autósokat már megállásra kényszeríttette a lámpa a hídnál.

Szabálytalankodva sem sikerült

Miután megfordultunk az Árkádnál, ismételten jó helyzetből vághattunk neki a másik iránynak.

Ennek ellenére erősen nyomnunk kellett a pedált – körülbelül 60-65-tel haladtunk –, s így is megfogott minket a lámpa a Szent István út és a Munkácsy út találkozásánál.

Ez így nyilvánvalóan nincs jól, ráadásul a reggeli csúcsban nem egyszer már a Szent István út és a Jókai út kereszteződésénél megálljt parancsol a piros.

További probléma, hogy a Városi Bíróság előtti zebránál könnyen kisebb dugó alakulhat ki, s ehhez nem is kell túlságosan sok gyalogos.

Hozzászólásaikban fejtsék ki Önök is véleményüket, de plusz feladatként próbálják meg politizálás nélkül. Higgyék el előnyükre fog válni!

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. nasi12 2009. június 05. 22:58
    „T. patriot!
    Aki sokat jár arrafelé az pár nap múlva már megszokásból közlekedik, ám aki ritkán közlekedig ott, hát annak nagyon kell figyelni az biztos.
    Tégy egy próbát.
    Ha érkezik egy ismerősöd (pl. rokon) kocsival, aki még nem járt arrafelé, ülj be mellé és teszteld le hogyan veszi az akadályt.
    Az a jó csomópont, ahol ha még soha nem járt egy idegen, akkor is azonnal és gondolkodás nélkül, kiismerje magát.
    gerald!
    Az ötleted nekem "tecccik"
    Érdemes lenne néhány vonalat megmozgatni érte.”
  • 54. kisem 2009. június 05. 21:17
    „Márpedig Kedves Patriot, a 14-es busz éppen azt teszi. Bizony egy félkört leír, mert nem biztos a pilóta abban, hogy idejében ki tud majd sorolni a külső sávba. A Budai út irányába mutató sávban meg igen is kötelezővé kellene tenni a haladási irányt, hogy még véletlenül se körözhessen tovább a körforgalomban a delikvens. Ennyit még az úgynevezett balfácánok is megérdemelnének, hogy módjuk legyen okosodni. Sokszor nem ártana a szamárvezető!”
  • 53. patriot 2009. június 05. 20:39
    „Nem keresztez ott senki semmit!
    Mindössze olvasni kell tudni, meg annyi minimális látással kell rendelkezni,hogy lássa a felfestett "csíkokat"!
    Amennyiben sávot akar váltani használja az indexet!
    Eddig csak balfácánok okoztak ott balesetet másoknak, zömében azok akik körforgalmi rendnek megfelelően akarják használni, és a szélső sávban akarnak körözni.”
  • 52. kisem 2009. június 05. 20:31
    „ad. #51.)

    Kedves Patriot, megtartom a jogsimat annak ellenére, hogy pl. az ÁKÁD-nál lévő körforgalomnál több, veszélyhelyzetet teremtő ellentmondás található.
    Nézzük az egyiket. Jön a jónép a Budai út felől, besorolhat 3 sávba. Ebből a baloldali OK, a másik kettő már többesélyes. Kiírva a középső felett: Mosonmagyaróvár, Centrum, a jobboldali fölött: 14-es út ... Erre a 14-es buszok besorolnak a jobboldaliba, hogy ne kelljen sávot váltaniuk a közeli megálló megközelítéséhez, de ezzel keresztezik, ill. keresztezhetik a középső sáv forgalmát. Elég csak egy kicsi figyelmetlenség...
    Vagy fordítva, a Szent István út felől. A felfestett szaggatott vonalat értelmezve -sajnos elég sokan- jobbról keresztezik vagy próbálják keresztezni az ÁRKÁD parkolójába tartókat. Pedig ennek elkerüléséhez elég lenne csak a kötelező haladási irány felfestése az adott sávban és máris egyértelművé, de legalább is egyértelműbbé válna a dolog.”
  • 51. patriot 2009. június 05. 20:12
    „Akinek meghaladja a szellemi képességét az Árkádnál ill.a Fehérvári úti körgeometriás csomópontban való közlekedés,az haladéktalanul adja le a jogosítványát a legközelebbi okmányirodában!”
  • 50. gerald 2009. június 05. 17:39
    „Ha valakit érdekel az elképzelésem:
    [IMG]http://screendash.com/4865.png[/IMG]
    Tehát megszűnne a torlódás a Teleki-Pálffy, Pálffy-Gárdonyi kereszteződésben. Következésképp a Szent István út Teleki lehajtó sávjában eltűnhetne a feltorlódó sor.
    ÁMEN!”
  • 49. VargaP 2009. június 05. 17:09
    „Hát igen. Ellenzékiként tiltakozni, parkolókat megszüntetni, hatalomban visszaállítani, stb, stb. hát ennyit Győr belvárosának közlekedéséről, meg a lámpák nem beállításáról. Lehet, hogy a Rendőrség állítja a forgalmat, és teszteli hová kell tenni trafit? Polgármesteri Hivatal!! Szakembert, szakember, és ne politikusi hóbortot”
  • 48. Goldmund 2009. június 05. 16:37
    „46.hsz: "bizony az Árkádnál lenne még mit finomítani"
    Enyhe kifejezés.
    De hát miért nem finomítottak eddig? Évek óta megvan a körforgalom, pár hét alatt kiderültek ezek a hibák (bár legtöbbjét laikusként láttam előre). Aztán évek óta marad minden a régiben.

    Az a legnagyobb baj, hogy én már nem is hiszem, hogyha bárhová írok, hogy balesetveszélyes, célszerűtlen, nem így kellene, akkor bárki illetékes elgondolkodik rajta. Volt, hogy megtettem (a lakásom környékén volt egy baleset, amit abszolút lehetett látni, hogy előbb-utóbb megtörténik). Akkor a közös képviselő bejárást kezdeményezett a rendőrséggel és az útkezelővel, én meg leírtam, hogy kéne megoldani a dolgot. Nemcsak arra a konkrét helyre tértem, ki, hanem a környéken levő hasonló elcseszett dolgokra. Nos, az útkezelő el sem jött a bejárásra, a nekik hivatalosan elküldött levélre egyik (só)hivatal sem jelzett vissza.

    Ezért nem látom értelmét, hogy itt is sok oldalban leírjam, mennyi elfuserált dolog van a győri közlekedésben.”
  • 47. Primax 2009. június 05. 15:48
    „Igen.”
  • 46. nasi12 2009. június 05. 15:23
    „T. gerald!
    Természetesen az építő jellegű kritikákra kellene a legjobban odafigyelni, ha normális a hangneme.
    A Fehérvári úton levő körforgalom szerintem is telitalálat, bizony az Árkádnál lenne még mit finomítani.
    Mivel anno leendő közlekedésgépészként, tanultunk némi közlekedésszervezést, és közlekedésbiztonságot is, ezért én óvakodnék addig pálcát törni a megváltozott elképzelés felett, amíg nincs módomban, különböző időpontokban is kipróbálni a nehezebb kereszteződéseket.
    Tisztelve a forgalomtervezők munkáját, én inkább lelkesíteni szeretném a hozzászólókat, mert így olyan problémák is a felszínre kerülhetnek, amire senki sem gondolhatott az elején.
    Ha valaki inkább politikai küzdőtérnek tekinti ezt a fórumot, ahol a közlekedők, és a lokálpatrióták is elmondhatják ötleteiket, és problémáikat ez ügyben, azoknak szerettem volna felhívni a figyelmét arra, hogy máshol kellene azt a meccset lejátszani.
    Nem méltó a fikázó hangnem, egy ekkora változásnál, egy ekkora város polgáraival szemben.”
  • 45. Borkai 2009. június 05. 14:43
    „Ki az a Németh Zoltán? Mit keres még mindig itt? Volt egy ilyen alpolgármester a történelemben, de annak elkentem a száját és megvontam a jog és hatásköreit? Vagy mégsem? Na mindegy, majd megkérdezem barátomat, Papp Lacit azt a nőcsábász jegyzőt! Vagy már Ő sincs itt a városházán? Lehet, az utóbbi időben picit sok volt a "hivatalos" kiküldetésem és keveset voltam itthon. Se baj, a város pénzén tettem...”
  • 44. Goldmund 2009. június 05. 13:55
    „Na, azért az ÁRKÁD-körforgalmat sem kéne magasztalni!
    A sávok irányítása itt-ott félreérthető, az útjelző táblák félrevezetőek, egy-egy sávkialakítás ostobán van megoldva, a gyalogosoknak az egyik zebránál nincs idejük átmenni. A bicikliseknek néhol nincs elég hely, és zökkennek az útra le- és felhajtáskor. Hirtelen ennyi jutott eszembe.
    Lehet, hogy az Ipar út - Fehérvári útnál levő jobb, azt nem nagyon ismerem.

    "Az alap, az elgondolás kiváló."
    Nem, ez úgy marhaság, ahogy van, és a "szakemberek" helyett inkább az utca emberének a véleménye lényeges, mert ők közlekednek egyik vagy másik útvonalon autóval, gyalog, busszal, biciklivel stb. Ne akarja nekem egyetlen szakértő sem megmagyarázni, hogy jobb lett, ha én a saját bőrömön érzem, hogy rosszabb lett.”
  • 43. gerald 2009. június 05. 13:39
    „#42. hozzászólás nasi12
    Valami konkrétum? Vagy csak ennyire futja "netthuszárokat, és a politikai bérsercintőket kivételesen azonnal kitiltanám innét" Kikre "teccik" gondolni? Tetszett mostanában közlekedni a belvárosban.
    Amúgy lehetséges egy megoldás: a Pálffy utcát egyirányosítani kellene a Schwarzenberg útig és vele egy időben egyirányosítani a Gárdonyi utcát a Szent István útig. Így kialakítható lenne kvázi egy körforgalom a Révfalusi hidat megcélzok számára akik jórészt okozói a Teleki úti dugókért! Zökkenő mentes lehetne a Pálffy Gárdonyi kereszteződés. Vélemény?”
  • 42. nasi12 2009. június 05. 13:23
    „A közlekedésben is megtörténik végre a rendszerváltás, és a régi elavult, korszerűtlen, rendszertől végre megszabadulhatunk.
    Az alap, az elgondolás kiváló, de azt mindenki tudja, a finombeállítás a pontosítás még csak ezután jön.
    Azt ne feledjük az új, az ismeretlen rendet, nekünk, a közlekedés résztvevőinek is meg kell tanulni!
    Még most is kiver a víz, ha rá gondolok, mit éreztünk akkor mi autósok, mikor életünkben először zöld jelzésnél, jogosan beindultak a gyalogosok is. (hogy örülünk most, az általa nyert szabad perceknek)
    Hányszor kerültünk életveszélybe, mire mindenki megtanulta, hogyan is kell egy soksávos körgeometriájú jelzőlámpás csomópontban szabályosan közlekedni. (mára bebizonyosodott, másképpen nem is lehetne már azt az irdatlan áradatot levezényelni)
    Nagyon örülök, hogy sokan mondják el most a véleményüket a jobbítás szándékával, hisz bizonyára sok olyan apróbb hibára is fény derül majd, amire a tervezők talán nem is gondoltak.
    Mivel ez most az életünket, a kényelmünket (kényelmetlenségünket) fogja hosszú időre meghatározni, ezért én a netthuszárokat, és a politikai bérsercintőket kivételesen azonnal kitiltanám innét, és cserébe szorgalmaznám minél több szakértő megszólaltatását is itt.
    A ,,helesírás" tényleg bosszantó, de főleg annak, akinek nincs más mondanivalója, és a sorok mögött nem látja a jó szándékot. (én nem küldenék vissza egy lottó ötösről szóló értesítést csupán azért, mert tele van helyesírási hibával)”
  • 41. gerald 2009. június 05. 13:20
    „Pedig a Jókai út azon szakaszán tanulságos lenne mindennap elmennie azoknak akik közpénzek felett rendelkeznek. Valami csak csak felrémlene.”
  • 40. Goldmund 2009. június 05. 13:09
    „Más útépítési munkák kapcsán is az volt az érzésem, hogy cél csupán az, hogy munkát (és bevételt) adjanak a csókosok cégeinek. Szerintem ez a "holnapra megforgatjuk az egész világot (=győri közlekedést)" című agyrém is ezért született. Hozzá még az a fenomenális ötlet, hogy így a városházán ugató nagykutyáknak nem kell még egy sarokig, a Jókai utcáig elautózniuk.

    Ugyanakkor meg kell mondani őszintén, nem csak ez a vezetés cseszi el a dolgokat a közlekedés terén. A Balogh-korszak nagy eredménye volt a Nádor aluljáró, ami önmagában jó dolog, csak a vele készült forgalmi megoldások (Tihanyi Árpád út 2x1 sávos maradt, balesetveszélyes bicikliutak kialakítása) tolták el a dolgot.

    Ami meg a közlekedési szakembereket illeti (akik 31.hsz. szerint bizonyára hónapokon át elemezték a helyzetet, mire sikerült ilyen katasztrofális megoldást kiötölniük), nos ők fényesen bizonyították tehetségüket akkor is, amikor Nádor aluljáróba a Szt. István út felől lehajtva először megszűnt a belső sáv, majd újra megnyitották a balra (Mészáros Lőrinc út felé) kanyarodóknak. Akkor is kérdezték az illetékeseket, értelmes válasz nem jött, azán fél évvel később csendben megváltoztatták a dolgot.
    Úgy, ahogy minden normális ember számára az első pilllanattól logikus lett volna.
    Ha ugyanezek a "közlekedési szakemberek" dolgoztak itt is, akkor nem csodálkozom!”
  • 39. gerald 2009. június 05. 12:39
    „#31. hozzászólás nmt
    Régebben karácsonykor talán, most meg mindennap. Van Győr szemüveged vagy csak narancs vagy piros.
    A sokakkal meg mivel ők vannak többen nem jártak jól. Nem akarják, hogy jót tegyenek vele. Nem akarnak bosszankodni se a lámpákra se egymásra. A rákfene az egész átalakításnak az oka: Aradi Vértanúk útjára le lehet fordulni balra! és ebben a kereszteződésben bejött még egy irány hiába vették ki a Jókai úti balra le forgalmat.
    Miért jó, hogy egy marginális forgalmú Városházközre a Szent István útról le lehet hajtani? Kinek jó ez? Megérte-e? Nullázni a kör geometrikus kereszteződésébe költött pénzt? Újból két irányosítani Gárdonyi utcát végig? Miért kell újból veszélyeztetni kisiklások biztonságát, egészségét? Mi lesz a Gárdonyi Pálffy kereszteződésben? Ott #:32. AHA se lámpa se körforgalom. Még egyszer: ki kell tenni 4 webkamerát a Szent István útra a képeket meg fel kell tenni a városház honlapjára. Németh Zoltán meg kommentálhatná mit is látunk.”
  • 38. Ikrob 2009. június 05. 12:20
    „AHA!
    Oké, így már jobb :))”
  • 37. AHA. 2009. június 05. 12:17
    „A gázolás nem az átállítgatásból történik, hanem figyelmetlenségből.”
  • 36. mir 2009. június 05. 12:13
    „"Ha nem tud futni, maradjon otthon a fenekén"

    Akkor te biztos tudsz teleportálni. Mert én még szinte le sem lépek a járdáról már villog a lámpa. Nem beszélve hogy előttünk már 2 gázolás is volt az ökör átállítgatások miatt.”
55 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jelöltként ígérte, majd miniszterként átadta a körforgalmat

Három évvel ezelőtt Molnár Csaba még országgyűlési képviselő jelöltként ígérte a likócsiaknak azt a… Tovább olvasom