Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 5°C | 14°C Még több cikk.

Olvasónk megvette a megyei matricát, de minek? Két hónapja nem tudja használni az M1-es győrszentiváni lehajtóját

Olvasónk hiába vásárolt megyei matricát, két hónapja nem tud közlekedni az M1-es autópálya győrszentiváni fel- és lehajtóján. Mi ilyenkor a helyzet? Utánajártunk.

Legideálisabb esetben is május közepétől augusztus végéig tart a győrszentiváni útzár

Mint arról portálunk beszámolt, az említett csomópontot május közepén zárták le a Győrt keletről elkerülő új út építése miatt, s várhatóan csak nyár végén nyitják meg.

Összességében tehát legjobb esetben is több mint három hónapos időszakról van szó.


Videó: Cseh Róbert

Így zárták le a győrszentiváni csomópontot május középén - fotók: Cseh Róbert

Íme, az irányadó rendelet

A szóban forgó ügyben a következő kérdéseket tettük fel a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nek: - ilyen esetekben jár-e bármilyen kompenzáció a megyei matricát vásárló autósnak?

- Ha igen, mit tudnak ajánlani az érintett autósoknak?

- Ha nincs kompenzáció, mi ennek az oka?

Mint megtudtuk, jelen helyzetben az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007 (III.26.) rendelet az irányadó.

"Nem kell díjat fizetni a közút lezárásának vagy forgalma korlátozásának, elterelésének az időtartama alatt azon az egyébként díjköteles útszakaszon, amelyet a Kkt. 14. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott szervek - a közút kezelőjének és a díjfizetés ellenőrzésére jogosult szervezetnek előzetes vagy szükség esetén egyidejű tájékoztatása mellett - terelőútként jelöltek ki.

Az úthasználati jogosultsággal nem rendelkező gépjárművek - a korlátozást vagy terelést elrendelő szerv ettől eltérő tájékoztatása híján - a terelőútként kijelölt díjköteles utat a díjköteles szakaszra hajtást követő első díjköteles szakaszhoz tartozó lejáróig használhatják díjmentesen" - szól a rendelet.


A keleti elkerülő építéséről szóló hírfolyamunkat ide kattintva tekinthetik meg!

A papíron három kilométeres különbség a valóságban jóval több

"Jelen esetben az M1 autópálya 112 - Győrszentiván és 115 - M1-81.sz. főút közötti szakasza a hivatalos terelőút. A megyei matricával az adott megye teljes díjköteles úthálózata használható, hiszen az e-matricás útdíjszedési rendszer átalánydíjas.

Egy lehajtó-felhajtó lezárása nem akadálya a többi szakasz valamint egyéb lehajtó-felhajtó használatának" - közölte portálunkkal Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivője.

Ehhez tömören csak annyi kiegészítést tennénk: a két autópálya lehajtó-felhajtó között ugyan papíron valóban csak három kilométer különbség van, összességében mégis jóval nagyobb kerülőt kell megtenni a Győri Ipari Parkon át Győrszentiván irányába.

Folyt. köv. hamarosan a kaotikus győrszentiváni közlekedési helyzetről

Arról nem beszélve, hogy az idei nyáron Győrszentivánt gyakorlatilag minden irányból nehéz megközelíteni az útépítési és -felújítási munkálatok miatt.

A körülbelül 8000 lélekszámú településrészt övező, már-már kaotikus közlekedési helyzettel hamarosan folytatjuk a témát.

Nyitóképünk illusztráció!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Együtt tűnt el a 16 éves Veronika és Dominik Győrből

A két 16 éves fiatal vasárnap engedély nélkül távozott a lány győri otthonából, azóta nem adtak… Tovább olvasom