Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Októberig maradnak a belvárosi parkolók

A Jókai úti óriásgarázs körüli mizéria miatt októberig csúszik a győri „parkolózár".
A  közgyűlésnek ma azt fogja javasolni Eredics Imre alpolgármester és Gergely Zoltán belvárosi képviselő, hogy az április 1-jére hirdetett belvárosi parkoló-megszüntetéseket halasszák el október 1-jéig. 

A hivatalos válasz szerint a Jókai úti óriásgarázs körüli mizéria miatt csúszik a győri „parkolózár".  Októberig nagy valószínűséggel megmarad az a hatvanhárom parkolóhely a győri belvárosban, amelynek megszüntetéséről tavaly novemberben határozott a győri közgyűlés.  Legalábbis akkor, ha ugyanaz a testület támogatja az alpolgármester és a képviselő javaslatát, mely a mai ülésen azt indítványozza: az április 1-jei határidőt tolják ki fél évvel. 

A parkolózár – amelyről először a Kisalföld írt – azt jelenti, hogy a belvárosi parkolóhelyek negyede megszűnik.  Amennyire biztos, hogy a közgyűlés áldását adja az alpolgármester előterjesztésére, úgy az is, hogy a parkolók megszüntetését nem veszik le a napirendről.  Októberben tehát valóban felszámolják a helyeket. 


A tegnapi sajtótájékoztatón az alpolgármester mellett Gergely Zoltán, a belváros önkormányzati képviselője (és a városháza sajtószóvivője) lapunk kérdésére válaszolva kijelentette: az önkormányzat nem hátrált meg, a halasztásnak nem ez az oka. A Jókai úti parkolóháznál kell keresni a választ: az óriásgarázs ugyanis – amelynek parkolóhelyeivel számoltak, amikor az utcai helyek megszüntetését tervezték – a sokadik fellebbezés miatt (amelyet egyébként törvénytelennek ítél meg a győri városvezetés) biztosan nem kapja meg a használatbavételi engedélyt április 1-jéig.

Így papíron már vállalhatatlanul kevés lenne a parkoló a belvárosban, bár Eredics Imre hangsúlyozta: elég soha nem lesz a hely a központi magban. Az alpolgármester újfajta, „európai" szemlélet meghonosítását szeretné a megyeszékhelyen, ahol az autósoknak nem jelent problémát, ha két-három percet gyalogolniuk kell, s a külső utcákat is használják parkolásra.

Eredics egy felmérésre hivatkozott, amely szerint a belváros környéki parkolók átlagos kihasználtsága mindössze 40 százalék. A Kisalföld többször célzott arra, hogy a parkolózárral tulajdonképpen a Jókai úti óriásgarázst szeretnék helyzetbe hozni, annak kihasználtsága ugyanis még mindig nagyon alacsony, csupán néhány százalék. Eddig egyértelműen nem mondták ki az illetékesek, de most megtették: valóban azt szeretnék, ha a parkolóház helyeivel is számolnának végre a győriek.

De még fontosabb cél – tették hozzá –, hogy ezzel elérjék a gyalogoszóna bővítését, illetve a tömegkezlekedés forgalmi gondjainak csökkentését. Eredics és Gergely Zoltán is arra hivatkozott, a parkolási tarifa az óriásgarázsban olcsóbb, így azoknak, akik hosszabb időre szeretnének megállni, gazdaságosabb ott várakozniuk.

A képviselők annyit üzentek az ellenzéki politikusoknak, hogy ne a médián keresztül mondják el véleményüket a parkolómegszüntetésekről és az általuk „Eredics-bilincsnek" titulált kerékbilincs-bevezetésről; ezekről ugyanis a városvezetés már korábban egyeztetett a hatóságokkal. Gergely Zoltán először is tisztázta, a súlyosabb szankcionálás szükségességét ő vetette fel (ezt aztán támogatta Eredics Imre), ugyanis a kirívóan sok szabálytalanságra és a kaotikus helyzetek csökkentésére más hatékony módszer nincs; a cetlis büntetésnek alig van visszatartó ereje Győrben.

A majdani győri és a budapesti rendszer között egyébként nagy a különbség: míg a fővárosban a díjfizetés nélküli parkolásért is jár a kerékbilincs, Győrben csak a szabálytalan parkolásért. A súlyosabb szankció, az elszállítás akkor lenne alkalmazható, ha a jármű balesetveszélyt okoz vagy a forgalmat akadályozza. A közgyűlés ma dönt arról, ennek részleteit kidolgoztassa-e, ha igen, akár már a következő közgyűlésen megszülethet a rendelet a kerékbilincs bevezetéséről. (A témához kapcsolódó álláspont a 4. oldalon.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ha nincs parkoló, nem számít a tábla

A győri közgyűlés csütörötkön dönt arról, kidolgoztatja-e a kerékbilincs bevezetéséről szóló tervezetet. A szankcionálást a szabálytalanul parkoló autók számának emelkedése indokolja – áll az előterjesztésben. Az sem titok, hogy a kerékbilincs esetleges bevezetése összefügg a belvárosi parkolóhelyek április 1-jei
megszüntetésével. Tovább olvasom