Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Oktatásügy: eszmények és valóság

Győr-Moson-Sopron - Miközben az Európai Unió saját kitűzött céljait rendre alulteljesíti, a magyar oktatásügy – az ismert nehézségek ellenére – egyelőre ˝hozza a számokat˝ – derült ki hétfőn a megyei tanévnyitó értekezleten.


Turbók Arnold Bertalan, a megyei pedagógiai intézet igazgatója azzal toldotta meg dr. Cseh Sándornak, az Apáczai Csere János-kar dékánjának szavait, hogy magyar, matematika és történelem tárgyakból idén a megyei diákok érték el a legjobb átlagot az országban. Az intézményvezető szerint mindez a pedagógusok mellett a ˝Nyugat-Magyarországon működő kultúra gyümölcse˝ is egyben.

A két jó híren kívül már szinte csak a megoldásra váró gondokról, feladatokról esett szó a Szakács Imre közgyűlési elnök és Firtl Mátyás alelnök aktív részvételével zajlott eseményen.

Dr. Cseh Sándor előadásában feltárta a hivatás szinte valamennyi kihívását: nincs nemzeti oktatáspolitika, nincs pedagógus-jövőkép, a természettudományos tárgyak tervezett, ˝integrált˝ oktatása pedig a természettudományos ismeretek integrált elsajátítását nehezítheti. Az Európai Uniónak sem sikerült teljesítenie saját oktatáspolitikai célkitűzéseit...

Az új tanévre vonatkozó minisztériumi rendeletek közül a szülőket is érdekelheti, hogy a szakképzés már az általános iskola után elkezdődhet és a 9. évfolyamot elvégzett, 15. életévét betöltött diákokkal tanulószerződés köthető. Kötelező hatósági vizsgálatot idén a középfokú felvételi eljárás rendjére, illetve a délutáni foglalkozásokra rendeltek el, a tantestületeknek pedig minden félév zárását követően kötelező lesz elemezniük, értékelniük a végzett pedagógiai tevékenység hatékonyságát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rock mint zajforrás

Garázsbandák idegesítik a belvárosiakat, a lakótelepieket is. Tovább olvasom