Kisalföld logö

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 32°C Még több cikk.

Nyugdíjasoknak ingyenjegy - hétfőtől

Elsejétől mindenkinek jegyet kell váltania a buszokon. Aki nem teszi meg, júliustól megbüntetik.

Olyan hiteles és megbízható adatbázis létrejöttét reméli a szaktárca a regisztrációs jegy márciusi 1-jei bevezetésétől, amely alapját képezheti az igényekhez jobban igazodó menetrendek kialakításának – kiderül ugyanis, hogy mely viszonylatokon pontosan hányan utaznak. Ezt a ˝nullaforintos˝ jegyfajtát azoknak kell kérniük, akik ingyenesen utazhatnak, így a 65 éven felülieknek, a 6 évnél fiatalabbaknak, a hadirokkantaknak, valamint a menekülteknek.

A szabályozás a vasúttársaságokra, valamint a helyközi és távolsági autóbusz-közlekedésre vonatkozik, azaz a megyében a győri, a soproni és a mosonmagyaróvári helyi járatokra nem. Ugyancsak nem kell ilyen jegyet váltani a helyközi buszokon, ha az utazás helyi viszonylatban történik, például Ménfőcsanak és Győr vagy Sopronkőhida és Sopron között.

Gyalogh Ádám, a Kisalföld Volán munkatársa mutatja a regisztrációs jegyek mintáit. Fotó: H. Baranyai Edina
Gyalogh Ádám, a Kisalföld Volán munkatársa mutatja a regisztrációs jegyek mintáit. Fotó: H. Baranyai Edina

A díjmentesen utazók az ingyenes regisztrációs jegyet a buszokon a sofőrtől, a vasúton a gépesített pénztárban, ha ilyen nincs vagy zárva van, a vonaton a jegyvizsgálónál kérhetik. Az utasok az internetes vasúti jegyértékesítési rendszert is igénybe vehetik abban az esetben, ha a regisztrációs jegyen kívül más jegyfélét is vásárolnak, például pótjegyet.

Telefonon is rendelhető regisztrációs jegy feláras vonatokra, például az intercityk esetében, továbbá lehetőség van hatvan nappal előbb, elővételben kérni a regisztrációs jegyet. A vasúton a regisztrációs jegy érvénytartama korlátozott, az érvényesség napján az utazást meg kell kezdeni.

A tikettet az utazás végéig meg kell őrizni és ellenőrzéskor fel kell mutatni. Aki ezt elmulasztja, 500 forint pénzbírságra számíthat, büntetést azonban csak július 1. után szabnak ki, addig tart a türelmi idő.


Hány napra szól a bérlet?

Szerkesztőségünkbe érkezett egy sms, melynek írója azt nehezményezte, hogy 30 a napos buszbérlet csak 27 napig érvényes. Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója reagált a felvetésre. Azt írta, hogy a bérletjegyek érvényességét a 48/2007. (IV. 26.) gazdasági minisztériumi rendelet szabályozza. Eszerint a 30 napos bérlet bármely kezdőnappal kiváltható, és a kezdőnapon 0 órától a tárgyhónapot követő hónap azonos napját megelőző napon 24 óráig jogosít utazásra. Ebből következik, hogy például a február 2-i kezdőnappal megváltott 30 napos bérlet március 1-jéig, vagyis 28 napon jogosít utazásra, ugyanakkor a március 10-én megváltott 30 napos bérlet április 9-én 24 óráig érvényes, azaz 31 napig. A vezérigazgató megjegyezte, hogy a havibérlet a tárgyhónap 1. napjától a tárgyhónapot követő hónap 5. napján 24 óráig érvényes, vagyis érvényességének időtartamát nem befolyásolja, hogy az adott hónap hány napos. Hozzátette, hogy az említett jogszabály rendelkezik úgy, hogy a két bérletfajta ára azonos.

Olvasóink írták

  • 13. adamasz1977 2010. március 02. 13:58
    „Már vártam az ilyen reggi féléket, akik összemossák ezzel a vizitdíjat:))) Elmondanám regii, hogy az Eü.-ért fizetünk most is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A fizessen mindenki viszont én is támogatom, talán akkor nem kéne plussz 1 milliárddal kisegíteni a volánt! javaslat: 6 éves korig 10%, 18-ig 50%, 18- nyugdíj 100% nyugdíjtól halálig 20% Persze ezek érvényesek a helyijáratra! És láss csodát majd:)))”
  • 12. fortuna54 2010. február 28. 20:37
    „Azért valamennyit fizethetnének a nyugdijasok is.Vagy a szegény munkanélküliek,nem érdemelnék meg? Lassan már a munkába járók,maradnak le a buszokrol,vonatokrol.”
  • 11. ladarevolution 2010. február 28. 12:44
    „Ez kb annyira lesz jó h megtudják mennyi bevétel lesz majd akkor, ha mindenkinek fizetni kell majd.

    Remélem azt azért valahol érzi mindenki hogy az már tény hogy mindenki fizetni fog egyszer, csak az a kérdés hogy mikor :)”
  • 10. janika 2010. február 28. 05:52
    „Adjanak a kedvezményezetteknek "jegy-tömböt" és az utazáskor érvényesítetteket a cégek adják le oda ahova pénzt kapnak érte. zn ennyire egyíszerű! Sőt elelnőrizni is lehet,hogy a jogosúlt utazik -e vele. Tehát gyűjtse sofőr, vagy akalauz és adja le a nap végén.”
  • 9. reggi 2010. február 27. 20:36
    „Azt, hogy ki-hova-mikor utazik magánügy. Ennek mások számára történő megismerése viszont személyiségi jog -mondaná az ombudszmanó! De kérdezném, hogy amikor a térítés nélkül utazók számával megegyező "állami"(adófizetők által befizetett) összeg térítésére tart igényt a Volán és BKV, stb, akkor mennyi legyen az annyi? Előbb vagy utóbb eljutunk ahhoz a felfogáshoz, hogy aki nem veszi igénybe a tömegközlekedést annak is járni fog az "állami" támogatás. Mint az EU szerinti pl. ha nem tartasz tehenet akkor fizetnek. Hát elég szomorú vagyok...Egyébként szerintem akkor nem lehetne , csak kevésbé visszaélni a jegyekkel ha pl. 100 ft lenne az "ingyenes". Szerintem akkor reálisabb lenne a kép az utazókról. De láttunk már olyant, hogy népszavazás lett a 300 Ft-os vizitdíjról. Lenne erre is barom párt aki elindítaná a folyamatot - a "reform" és a zemberek érdekében, mert a kurmány ellehetetleníti a zembereket. Idézet az ollózó plagizáló sohsehazudtamvekkerviktortól.”
  • 8. miracle 2010. február 27. 20:24
    „tosa2
    Nem éppen. A kalauz érvényesíti (ha egyáltalán és nem elég a felmutatás), de a jegy marad annál, aki "vette". A pénztártól tudják meg, mert ott rögzíti a gép, hogy valaki "vett" jegyet Győrbe, mert valamikor, valamelyik vonattal majd utazni fog. Erre viszont nem lehet menetrendet tervezni, hogy valamikor valamelyikkel.
    Egyébként tényleg nem vall nagy észre, hogy azzal méretik fel, hogy mennyi pénz jár, aki majd kapja...”
  • 7. Freehill 2010. február 27. 15:30
    „#5: jogos az észrevétel, bár az is tény, hogy jelenleg bizonyos járatokon az utasok 50%-a nem fizet, a szolgáltató viszont ekkor is csak egy fix, az 50%-nál jóval alacsonyabb ellentételt kap. Tehát a probléma is valós, az más kérdés, hogy nem biztos, hogy ez a jó megoldás. Egy chipkártyás rendszer sokkal több információt adna, nem hátráltatná a közlekedést, persze a megvalósítása elég drága (de egyszeri) tétel lenne.

    #6: hiába érvényesíti a jegyet (pl. vasúton golyóstollal ráírja a vonat számát és a dátumot), mivel az az utasnál marad, tehát abból statisztikát nem lehet készíteni.”
  • 6. tosa2 2010. február 27. 12:37
    „3. A jegyet érvényesítik, amikor utaznak vele, vagyis a sofőr, vagy a kalauz érvényesíti,így
    kiderül, mikor használták fel!”
  • 5. heat 2010. február 27. 12:33
    „Elvileg ez azért van, hogy a máv és a volán olyan arányban kapja a kedvezményes jegyek utáni támogatást, amennyien UTAZNAK. Csakhogy ez nem így van, hanem annak arányában, ahányan JEGYET VÁLTANAK. Ez óriási külömbség! Mi van akkor, ha a sofőr - mondjuk a főnökei bíztatására - naponta 100 nullás jegyet is elad plusszban? Ki ellenőrzi, hogy a vasúti jegypénztárban nem adnak olyanoknak is jegyet, akik fel se szállnak a vonatra, de így támogatják a vasutat? Ki ellenőrzi azt a mobilpénztárost, aki naponta elad 1000 nullás jegyet és tartja a markát a 15-Ft-os jegyenkénti díjért? És még sorolhatnám, hogyan tudn(án)ak az államtól még több pénzt kicsikarni, ráadásul teljesen alaptalanul.
    Megint egy okos találmány... (a tűzhöz közel állóknak!)”
  • 4. farkasbalintm 2010. február 27. 11:34
    „én csak azt nem értem, hogy ami amúgy sem termel nyereséget, sőt úgymond veszteséget termel, mert hát ugye utazik, ami költség, de ingyen, amiből meg nincs bevétel, akkor még minek megfejelni egy plusz hülyeséggel, ami szintén plusz költséget termel, semmi gyakorlati haszna, és még a mai környezettudatos szemléletbe sem fér bele a tök fölöslegesen elhasznált papír. nem, nem az ingyenes utazást nehezményezem, csak ennek a regisztrációs jegynek a logikáját nem értem, hogy minek.

    miért nem lehet mondjuk csinálni, egy ´nyudíjasbérletet´, amit mondjuk a nyugdíszelvény mellé kapna az, aki igénybe szeretné venni a szolgáltatást, esetleg az adott önkormányzatnál lehetne igényelni? (6 évnél fiatalabb gyerek meg úgysem gyakran utazik tömegközlekedéssel egyedül, úh abban az esetben szülő igényelhetné)
    és mondjuk gyerekeknél évente kéne érvényesíteni (mert egyszer csak elmúlik 6 éves, és akkor már kell neki is a rendes bérlet), a többi kategóriába tartozóknak pedig kb soha, mert az az állapot már csak az elhalálozással fog megszűnni.”
  • 3. miracle 2010. február 27. 11:03
    „1. Vasúton a menetrendtervezéshez egyáltalán NEM használható. A jegyen nincs a vonat száma, csak a viszonylat, így nem lehet tudni, hogy mikor is utaznak.
    2. Bizonyára nagyon megbízható és hiteles lesz az az adatbázis, ha július 1-ig nyugodtan tehet rá az utas nagy ívben, mert semmilyen következménye sincs, ezért a vasúti pénztárnál nem fog beállni a 2 km-es sorba, az biztos. (türelmi idő)”
  • 2. lolita 2010. február 27. 10:23
    „Ingyenes utazas jeggyel-hetfötöl ervenyes!:)))))De jo!!!!!”
  • 1. Freehill 2010. február 27. 10:21
    „A 6 évnél idősebbek díjmentesen utazhatnak? De jó :)))
    Illetve a képet látható urat sem ártana még egyszer megkérdezni, hogy mi a neve...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Profik szemelhették ki a trafót

A telepvezető zavarta meg Gyarmaton a szennyvíztisztító trafóját a helyéről lerántó tolvajokat, akik… Tovább olvasom