Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 7°C | 10°C Még több cikk.

NyME: Csúszik a fizetés kis része

Győr - Fizetésük csúszására panaszkodik a Nyugat-magyarországi Egyetem győri karának több szerződéses oktatója. Az intézmény vezetősége szerint néhány egyedi esetről van szó, igaz, kisebb anyagi problémák adódnak.
Minden félév után fizetnek azoknak a „számlás" oktatóknak, akik nem főállású oktatóként dolgoznak az intézményben. Az első szemeszter után januárban szokták megkapni pénzüket azok, akik időben leadják számlájukat, idén azonban a győri Apáczai kar több oktatója a mai napig nem kapta meg ezt az összeget. Ami egyébként nem kevés; van, aki havi százezer, azaz összesen több mint félmillió forintjára vár. Az egyik, névtelenséget kérő oktató elmondta, korábban is elfordult két-három alkalommal néhány hetes csúszás, most azonban hónapok óta csak ígéreteket kap.

Herczeg László, a Nyugat-magyarországi Egyetem gazdasági főigazgatója szerint valóban van kisebb csúszás, ez azonban (már) csak néhány oktatót érint.

– 80-90 számlás dolgozónk van, akiknek az első félév után 14 millió forintot fizetünk ki. Több mint 13 milliót már elutaltunk, harmadát február, a többit március közepén, ami valóban néhány hetes elmaradást jelent. Mára azonban csak 5-6 oktatónak maradtunk adósak, ennek azonban nem az az oka, hogy nem tudjuk kifizetni őket – mondta Herczeg László, aki technikai okokkal magyarázza a késést. Januártól ugyanis új időszámítás kezdődött az intézmény életében: egyesült a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskolával, ami azt jelenti, hogy az összes informatikai – nyilvántartási- és pénzügyi-számviteli – rendszert új, közös alapokra helyezték. Ez pedig nehézségekkel jár, többek között a beérkezett számlák egy részét sem tudták maradéktalanul feldolgozni. Több hónap, mire minden zökkenőmentesen működik majd, a fizetés azonban ennyit nem csúszik: ígérik, néhány napon belül mindenki megkapja a járandóságát.

Óraadók: A karnak 80-90 számlás dolgozója van, mára csak 5-6 oktatónak maradtak adósak. Fotó: H. Baranyai Edina
Óraadók: A karnak 80-90 számlás dolgozója van, mára csak 5-6 oktatónak maradtak adósak. Fotó: H. Baranyai Edina

Felröppent az a pletyka is, hogy a szombathelyi főiskolával történt integrációnak isszák a levét a győriek. E szerint a Vas megyei intézmény „szívja el" a győri forrásokat, mivel az ottani új szakok akkreditálásához számos doktori fokozatú oktató (költséges) alkalmazására van szükség. A gazdasági vezető szerint ez abszurd, hiszen a szombathelyi kar önálló egyetemi központként működik, különálló költségvetéssel, s technikailag sem vonhat el pénzt a többi kartól. Azt azonban Herczeg László sem tagadja, hogy az integrációval „két szegény partner házasodott össze"...

Annak ellenére ugyanis, hogy a győri Apáczai a kifejezetten prosperáló karok közé tartozik – azaz több a bevétele, mint a kiadása –, s a hallgatószámot és a költségtérítéses képzésben részt vevők arányát tekintve is jó helyen áll, küszködik kisebb-nagyobb nehézségekkel. A biztonsági- és takarítószemélyzetet biztosító alvállalkozó cégnek például nem tudnak mindig időben fizetni, gyakori az 1-3 hónapos csúszás. Ezt azonban az együttműködés évei alatt eddig mindig sikerült megbeszélni és kezelni.

Jelenleg a pénzügyi problémák legfőbb oka az intézményben az, hogy még mindig nem érkezett meg az az 550 millió forintos pályázati pénz, amelyet elvileg december végén kellett volna megkapnia az egyetemnek. A fejlesztési pályázatokon elnyert támogatást eddig a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal folyósította (időben), januártól azonban a Magyar Gazdaságfejlesztő Zrt. vette át a feladatot, amely azóta húzza-halasztja a fizetést.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háromszázzal kevesebben tanítanak, mint egy éve

Győr-Moson-Sopron - A leépítések és az intézménybezárások miatt csaknem háromszázzal kevesebb pedagógus tanít a megye általános iskoláiban az idei tanévben, mint a tavalyiban. A rendszerváltás óta nem történt ilyen drasztikus változások a közoktatásban. Tovább olvasom