Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 13°C Még több cikk.

Nem kispályázik: a független győri képviselőjelölt HÉV-rendszerű vasutat valósítana meg

Géber József Győr elővárosi közlekedésében HÉV-rendszerű vasutat kíván megvalósítani a Győrszentiván-Belváros-Győr-Ménfőcsanak útvonalon. Szavazás.
Mint arról múlt heti elemző írásunkban beszámoltunk, mindösszesen csak három független képviselőjelölt - Bárány István a 4-es körzetben, Vaderna Margit a 14-esben, míg Géber József a 15-ösben - méretteti meg magát a kisalföldi megyeszékhelyen az október 12-i önkormányzati választáson.

Közülük a "Csanakiakkal Csanakért!" mottóval induló Géber József nem kispályás elképzeléssel rukkolt elő választási programjában: Győr elővárosi közlekedésében HÉV-rendszerű vasutat kíván megvalósítani a Győrszentiván-Belváros-Győr-Ménfőcsanak útvonalon.


Videó: Cseh Róbert


A helyiérdekű vasút (röviden HÉV) francia eredetű kifejezés; olyan vasutat jelöl, amelynek megépítéséhez egy térség, régió érdeke, s nem országos érdek fűződik.
HÉV szerelvények a szentendrei végállomáson
HÉV szerelvények a szentendrei végállomáson


`Kis körrel´ indulna meg a kötöttpályás közlekedés Győrszentiván és Ménfőcsanak között

"2012-ben készült el az a tanulmány, mely az élhetőbb város érdekében helyezte előtérbe a kötöttpályás közlekedést.

Úgy vélem, ha csak `kis körben´, Győrszentiván és Ménfőcsanak között gondolkozunk a megvalósítás lehetőségeiről, már ezzel is sokat segítenénk Győr közlekedési problémáin.

Köztudott, hogy a 83-as főút reggelente egyre jobban bedugul, miközben a város közlekedési ütőerein egyre kaotikusabb helyzetek fordulnak elő.

Amennyiben bizalmat szavaznak a csanakiak nekem, többek közt ezt a tervet képviselném öt éven keresztül a győri közgyűlésben" - mondta Géber József.











"Biztos vagyok benne, hogy több milliárd forintot kellene erre áldozni"


Arra az újságírói kérdésre, miszerint milyen költségvetéssel lehetne megépíteni a kötöttpályás közlekedési rendszert Győrszentiván és Győr-Ménfőcsanak között, a független képviselőjelölt úgy válaszolt: "biztos vagyok benne, hogy több milliárd forintot kellene erre áldozni.

Az is tény ugyanakkor, hogy uniós pályázat segítségével Győr költségvetése elbírna ilyen nagyságú projektet, igaz, ehhez a forrásokat át kellene csoportosítani a Városházán".


Géber József szerint Győr közlekedési gondjain sokat segítene a HÉV - fotó: Cseh Róbert
Géber József szerint Győr közlekedési gondjain sokat segítene a HÉV - fotó: Cseh Róbert


A Városháza fókuszában is szerepel az elővárosi közlekedés fejlesztése 

A kisalfold.hu nyár elején írt arról, hogy hat győri városrészben épülnének elővárosi vasúti állomások az elkövetkező évtizedben.

Ennek érdekében a győri önkormányzat már pályázott megvalósíthatósági tanulmányok készítésére, melynek célja a városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszer komplex megújításának vizsgálata volt.

Ennek eredményeképp a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ honlapján olvasható összefoglaló is elemzi Győr elővárosi közlekedésének jövőbeni fejlesztési lehetőségeit.

A dokumentum szerint nem csak Adyvárosban és Marcalvárosban lenne új vasúti megálló, hanem Újvárosban (a Dunacenternél, részben P+R funkcióra), az Ipari Parkban, a 83-as úti áruházaknál, valamint Ménfőcsanakon az új, Mediterrán lakóparknál is.

Íme, a tervezett vasúti megállóhelyek Győrben - kattintson a nagyobb képért!
Íme, a tervezett vasúti megállóhelyek Győrben - kattintson a nagyobb képért!

Géber József a következő problémákra hívta fel még a figyelmet a 15-ös választási körzetben: a Mediterrán lakóparkban gyakorlatilag nincs összefüggő járda, mint ahogy az itt felnövő gyerekek számára grundszerű sportolási lehetőség sem.

A független képviselőjelölt szerint az említetteken kívül Csanaknak szüksége lenne egy igazi közösségi térre is, ahol találkozhatnának, összejárhatnának a helyi fiatalok.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Opel fanatikusok foglalták el Győrt! - fotók

Opel-rajongók találkoztak Marcalvárosban, s nem akármilyen fotókat küldtek portálunknak! Tovább olvasom