Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Nem kicseng, foglalt a rendőrségi vonal

„ Csúcsidőben” a rendőrségi telefonközpont megtévesztő hangjelzése miatt úgy tűnhet, senki nem veszi fel az ügyeleti telefont.
Mivel sokan nem segélyhívásra, hanem csak informálódásra használják a számot, a várakozók száma a legrosszabb esetben elérheti a huszonhetet is.


SMS
„ Azért az nonszensz, hogy a rendőrség ügyeletes számát 20 percen keresztül nem lehet elérni! Feltörték Győrben az autómat, de sem a 107-en, sem a 112-n nem vették fel" – panaszolja olvasónk.


Egy átlagos hétköznap – mint aznap délután is, amikor a kérdéses eset történt – a 107-es és 112-es segélyhívó vonalakon százas nagyságrendben érkezik hívás a kapitányságra, tudtuk meg Kocsis Tündétől, a Győri Rendőrkapitányság szóvivőjétől.

A technikai rendszer összesen harminc hívást tud egy időben fogadni, az ügyeleti szolgálat azonban természetesen nem tud egy időben mind a harminc, csak három bejelentővel foglalkozni, így a sorban állók száma a legrosszabb esetben elérheti a huszonhetet is.

A hosszasan kicsengő telefon még magánügyben is frusztráló, nemhogy akkor, ha valaki bűncselekmény áldozata lesz, a hiba azonban ezúttal nem a „humán rendőrségi gépezetben", hanem a technikai rendszerben van.

– A több mint tíz éve kiépített megyei segélykérő központ hangjelzései megtévesztőek: foglaltság esetén nem képes a foglaltságot vagy a várakozás tényét közölni, helyette csengetési hang hallható, amely alapján úgy tűnik, hogy az ügyeleten nem veszik fel a telefont... – mondta érdeklődésünkre a szóvivő. A helyzetet rontja, hogy ha a várakozó leteszi a telefont, majd megismétli a hívást, ismét a „várólista" végére kerül, mivel a központ a legrégebben várakozót kapcsolja először tovább... Nagyon ritkán nem kizárt, hogy a bejelentő hosszabb ideig kénytelen várakozni; a tényleges várakozási idő utólag is visszakereshető.

Így történt ez az olvasói SMS írójának esetében is, akinek hívását – mint minden másikat – rögzítette a berendezés.
– A bejelentő összesen 11 percet várt, mire elmondta panaszát, ebbe beletartozik a híváskezdeményezés és a bontás megismételt folyamata alatt eltelt idő is. Összesen háromszor hívta a 107-es segélyhívó számot, elsőként 5., két perccel később a 11., majd újabb egy perc elteltével a 21. várakozó volt a sorban – mondta Kocsis Tünde, aki hozzátette: mint ahogy a legtöbb esetben, emberi tényező is oka a problémának, igaz, nem a rendőrség oldaláról. Sokan ugyanis sajnos nem veszik figyelembe, hogy a segélyhívó szám – ahogy neve is mutatja – sürgős segítségkérésre szolgál, és a beérkezett hívások többségében csak felvilágosítást kérnek a rendőrségtől – például arról érdeklődnek, mikor van ügyfélfogadás –, ami értékes időt vesz el a valóban sürgős, azonnali rendőri intézkedést igénylő bejelentésektől. Azonnali rendőri beavatkozást nem igénylő esetekben a megyei rendőr-főkapitányság központi, 96/520-000-ás telefonszámán fogadják a hívásokat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Részönkormányzatot alakítanának

Ötvennyolc lokálpatrióta részvételével alakuló közgyűlést tartottak Újvárosban. Céljuk Újvárosnak az… Tovább olvasom