Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Nem járhat Győr és Budapest között magánbusz

Nem adott engedélyt a minisztérium az OrangeWays-nek belföldi távolsági autóbuszjáratok indításához. A cég azonban nem adja fel.

11 óra 22 perc - Az Orange Ways nem adja fel 

Azt követően, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium nem járult hozzá belföldi expresszbusz-szolgáltatásának elindításához, az OrangeWays Zrt. továbbra is keresi annak lehetőségét, hogy a nemzetközi viszonylatokban igen sikeres komfort kategóriás szolgáltatásait a belföldi utasok is mielőbb igénybe vehessék - tudta meg a kisalfold.hu.

"Meggyőződésünk, hogy a komfort kategóriás szolgáltatás iránt fennálló jelentős piaci igény kielégítése érdekében található olyan megoldás, amely egyúttal a közszolgáltatók érdekeit is figyelembe veszi" - mondta el Kovács Miklós, az OrangeWays vezérigazgatója.

"Az így bevezetendő üzleti alapú szolgáltatások úgy szolgálhatnak ki egy sajátos piaci szükségletet, hogy közben az állami költségvetést is tehermentesítik" - tette hozzá Kovács Miklós.

A vezérigazgató hangsúlyozta: "a szolgáltatás olyan fogyasztói kört céloz meg járataival, amelyek igényeit jelenleg a közszolgáltatók nem elégítik ki.

Ezért bízom benne, hogy hamarosan születhet olyan megoldás, amelynek nyomán a hazai utazóközönség is megismerheti a külföldön nagy népszerűségnek örvendő menetrend szerinti prémium buszszolgáltatásainkat."

8 óra 23 perc

A KHEM emlékeztet arra, hogy a cég tervei szerint Budapest és több vidéki nagyváros között közlekedtetett volna menetrend szerinti autóbuszjáratokat, ami a vonatkozó előírások szerint kizárólag a szaktárca hozzájárulásával lehetséges.

"A közlekedési minisztérium a jogszabályi feltételek alapos mérlegelése után arról tájékoztatta a vállalatot, hogy az engedélyt nem adhatja meg" - közölte a KHEM.

Mint arról a kisalfold.hu beszámolt: az OrangeWays Zrt. Budapestről öt nagyvárosba - Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra, Szegedre és Debrecenbe - indított volna naponta többször közlekedő buszokat, az erre vonatkozó kérelmet adta be a közlekedési minisztériumba.

A cég szerint - amely több nemzetközi autóbuszjáratot is közlekedtet - korábbi közleményben úgy nyilatkozott: tisztességes versenyhelyzetet lát abban, hogy az általa beindítani kívánt vonalakat és szolgáltatást a magyarországi autóbuszos közlekedésben résztvevő mintegy 9.000 autóbuszhoz viszonyítva 10, maximum 30 százalék eszközzel végezné.

Az OrangeWays jelezte azt is, hogy olyan fogyasztói kört céloz meg járataival, amelynek igényeit a jelenlegi állami tömegközlekedési lehetőségek nem elégítik ki. Hangsúlyozták, hogy a cég mindezt saját üzleti kockázatára, állami finanszírozási igény nélkül végezné.


Tisztességes üzlet? A Kisalföld Volán vezetője másképp látta

"Nem tisztem megítélni a szóban forgó pályázatot, de azt gondolom, hogy gazdasági szempontból nem reális ez az ajánlat" – mondta szeptemberben portálunknak Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója.

"A piaci versenyhelyzetre hivatkozni pedig nem helytálló, hisz ha zöld lámpát kap az Orangeways terve, akkor egyértelműen a Volán-társaságok jelenlegi piacára pályázik, és így a Volánok kerülnek hátrányba.

A Volánok az állammal kötött közszolgáltatói szerződés alapján kötelesek a szolgáltatást a teljes hálózaton biztosítani. Nekünk menetrend alapján olyan települések között is szolgáltatást kell nyújtanunk, ahol veszteséges az utasok szállítása, miközben az Orangeways a húsos fazékból a legjobb falatokat hasítaná ki. Mindezt nem tartom egyenlő feltételeknek.

Arról nem szólva, hogy így az eddigieknél is nehezebb volna az egyre nagyobb számban veszteséges területeken kiszolgálni az utasok igényeit, s a fejlesztéseket biztosítani" - magyarázta Pócza Mihály.
 


Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. adalfold 2009. október 10. 10:30
    „jaj de szomorú vagyok ,hogy nem járhat.:(
    cion agitprop magyarell. kisvadföld!”
  • 52. omarhulm 2009. október 08. 15:50
    „50. mecsoka:
    + amit kifelejtettél: nem lesz veszteségkiegyenlítés, kompenzáció, ergó, így kb a járatok 95%-a megszűnik...
    49.:
    nem, Volán belső-hír”
  • 51. fióka 2009. október 08. 14:43
    „44. omarhulm 2009.10.06. 21:42--->a Máv-se marad ugyanis ha nem kapja meg a hitelt a decemberi fizetéseket nem tudják már kifizetni.”
  • 50. mecsoka 2009. október 08. 11:48
    „tessék, mai hír. nem megszüntetik a buszokat bp és győr közt, hanem később fognak indulni mint a vonat”
  • 49. Agent 2009. október 07. 19:18
    „48, akkor maradjunk annál, hogy rémhír.”
  • 48. omarhulm 2009. október 07. 16:06
    „45. Agent:

    Én ezt nem egy újság/internet hírből tudom, legyen elég ennyi...”
  • 47. Hozzászóló 2009. október 07. 08:31
    „A Déli-pályaudvar mellől indul magánbusz Budapest és Zalaegerszeg között. Na az miért mehet?”
  • 46. enzof 2009. október 06. 23:21
    „Aki nem fizet a fejeknek,az nem kap engedélyt...
    Ilyen egyszerű a történet...”
  • 45. Agent 2009. október 06. 21:49
    „Egy hiteles forrást azért linkelhetnél....”
  • 44. omarhulm 2009. október 06. 21:42
    „Agent ez neked is szól!
    A kérdéses vonalon, még 2 hónapig lehet élvezni (vagy nem élvezni) a Volán szolgáltatásait, ezek után csak a MÁV marad!!!”
  • 43. Agent 2009. október 06. 21:41
    „Esetleg vonják vissza a Győr-BP között közlekedő IC járatok engedélyét is:)”
  • 42. omarhulm 2009. október 06. 21:37
    „#39 kismami25:

    Miért van az, hogy valaki úgy ír hozzászólást, hogy az előzményeket el sem olvassa???
    (26-os hsz.; Decembertől nem lesz Győr-Bp. Volánjárat.) Akkor hogyan is bukna a volán az OW miatt?”
  • 41. Agent 2009. október 06. 21:36
    „38, ha megszűnik a falvak közötti A-ból B-be közlekedés, akkor annak az égegyadta világon semmi köze nem lesz ahhoz, hogy a piacon vannak magáncégek. Már ne haragudj, de ez ugyanaz a szitu, mintha kötelezne valaki, hogy a béka segge alatti színvonalon tevékenykedő hazai közgyógyellátást használjam csak azért, mert fizetek TB-t.
    Gondolkozzál már egy kicsit légyszíves, miért szűnne meg a volán járat Győr és BP között?? A diák és a kisnyugdíjas akik az utazóközönség túlnyomó részét alkotják, nem fog átszállni drágábbra, ez a szolgáltatás azoknak szól, akik hajlandóak többet fizetni a magasabb színvonalú ellátásért - te meg úgy állsz ehhez a pofonegyszerű képlethez, mintha az az ördög műve lenne. Ez a szolgáltatás egy piaci kínálati rést igyekezne betömni és be is fogja, ha előbb nem, hát 2012-től, ha tetszik , ha nem.

    Ja és még valami, áruld már el miért nyereségesebb a Győr-BP viszonylat ami x %-os engedménnyel utazó diákokkal, valamint ingyen furikázó nyuggerekkel van tele, mint egy falusi viszonylat?”
  • 40. Silence 2009. október 06. 20:55
    „Meg vannak erős emberek akik eltolják innen a biciklit. Jó sokan.
    Meg vannak értelmes emberek akik tesznek azért , hogy nekik jobb legyen és ha tehetnék fizetnének a szolgáltatásért.
    Meg vannak olyanok akiknek jó a konzerv meleg kaja is.
    Meg vannak olyanok is akik nem tolják el a biciklit, de az sem tetszik nekik , hogy ilyen posvány őskövület nagyvállalatok (élen a BKV-val) meg a sleppjük a haladás útjába állnak. :)
    Ha viszont a rendszer rossz akkor azt kell megszüntetni vagy átalakítani, vagy esetleg újratervezni.
    Továbbra sem fogadom el, hogy én azért ne mehessek wifis, lcd tv-és, légkondis buszon (ha akarok) jobb körülmények közt, hogy te mindig mehess A-ból B-be két falu között. Ne haragudj 2009-ben ez már nagyon gáz, főleg úgy hogy 2004 május 1-jén csatlakoztunk a EU-hoz. Röhej.”
  • 39. kismami25 2009. október 06. 20:46
    „Persze hogy a volán nem engedi, mert bukna rajta...rengetegen kihasználnák a másik ajánlatot! Ugyanis egy példa: utaztam Győr és Budapest között volán busszal, már Győrben megtelt a busz, szóval remek volt 200 km-t állni, sőőt az hogy ha autópályán halad a busz nem is lenne szabályos az, h emberek állnbak a buszon! Kifizettem a drága jegyet, és hosszú órákat állhattam, ráadásúl úgy hogy 24 hetes kismama voltam! Azért adjak ki ennyi pénzt, hogy aztán órákat álljak a zötykölödő buszon.. persze a nyugdíjas nagymamák mindig sipítoznak, hogy had ülljenek le, képesek bárkit felállítani, és ez sajnos még Győr és pest között is megtörténik, de a kismamákra senki nincsen tekintettel?!
    Szóval, ha a másik ajánlat még ha pár ezer ft-tal drágább is lenne akkor is rengetegen lennének olyanok akik kihasználnák, mert CSAk annyi ambert engednének fel a buszra amennyi ülőhely van, és nem kellene hosszú száz km-ket álldogálni a drága pénzükért!
    Szóval a kisalföld volán, csak elvesz és kizsákmányol, cserében persze mit is biztosít?”
  • 38. AranyKözépút 2009. október 06. 19:54
    „Vannak gyenge emberek. Nem fogják fel, hogy a Volánt KÖTELEZIK a veszteséges vonalak működtetésére és ezt csak úgy tudják bevállalni, de én is csak úgy vállalnám be, hogy akkor a nyereséges vonalakkal kárpótolják magukat. Ha a nyereséges vonalakról származó bevétel megszűnik, akkor nem fogják tudni működtetni 2 kisfalú között sem a buszokat. Bocsi, de nekem még fontos, hogy a falusi emberek is eljussanak A-ból B-be, úghogy egyetértek a döntéssel.”
  • 37. Silence 2009. október 06. 19:45
    „1.Én csak azt akartam jelezni, amennyivel drágább annyival lehet több is a szolgáltatás, és valószínű lenne is rá igény. De ezt néhány baromarcú nem engedi, mert ha nekik jó az nekem rossz alapon. Az eszem megáll! Most akkor mi van itt, kérdem én újra? Remélem a Gazdasági Versenyhivatal felrúgja majd ezt a határozatot mint a büdös bogarat.
    2.Ha meg sehogyan nem megy, majd a 2012-es piacnyitáskor élvezhetjük az OW-t akkor viszont már nem fog számítani ennek a bürokrata, önző elitnek az akadékoskodása. És akkor már jöhet más is. Na akkor lesz majd verseny. És aki bénázik az majd mehet munkát keresni. Zrt ide vagy oda.
    3.Írjanak a Bajcsányéknak, hogy adják nekik olcsóbban a gázolajat, mert versenyképtelenek.”
  • 36. Gab2000 2009. október 06. 18:35
    „Egy piaci alapon működő társaságot aki nem kap állami támogatást miért kell korlátozni.
    Majd a piac eldönti, hogy meg él vagy csődbe megy”
  • 35. omarhulm 2009. október 06. 18:20
    „#34 Silence!

    Ha már az összehasonlítgatsz, írd le a 70 km-es övezetet (Győr-Pozsony táv) is. Vagy az már nem hangzik olyan jól?

    -Teljes árú (kb 70km-es övezet): Orange: 2500ft ; KV: 1120ft
    -26 év alatt Orange : 2500ft ; KV (ha diák) 560ft

    Amúgy ebben a témában hagyjuk, már a Volánt, az úgysem lesz jelen a Budapest járaton, nem is értem a Kisalföld minek idézi a Pócza M. egy régebbi nyilatkozatát, ami már nem is időszerű. Ez aztán a vitageneráló "napilap".”
  • 34. Silence 2009. október 06. 17:41
    „Ezek akik csak a profitot akarják, de azért a következő szolgáltatást is nyújtják.
    - ingyenesen:kávé - forró csoki ,krémcsoki, cappuccino ,csokis cappuccino
    Multimédiás szolgáltatások:
    -Valamennyi ülőhelyen saját audio központ
    -Csatorna és hangerő beállítási lehetőség
    -Ingyenes és elvihető fülhallgató
    E-buszjegy
    Egyes járatokon WIFI (bevezetés alatt). stb....

    Egy kis összehasonlítás, hogy mennyire drága avagy sem. Budapest>>Pozsony 200Km>> 5000. -HUF
    A Kisalföld Volánnál a menetdíj 200 Km-ig 2920.-HUF

    Gyorsan körülnéztem a neten, és egy ilyen BOVA Busz használtan,1 évesen csupán csak 62 milló forint:)
    http://href.hu/x/a917”
53 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendkívüli közgyűlés: hogyan lehet életben tartani a Petz-kórházat?

A megyei önkormányzat csütörtökön tartja rendkívüli ülését, amelynek fő napirendi pontja a győri… Tovább olvasom