Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Nem hibáztak a megyei Credok

Győr–Budapest - A fővárosi tömegközlekedésben is bizonyítottak a megyében gyártott Credo autóbuszok, amelyeket a BKV gépkocsivezetői teszteltek különböző vonalakon öt napon át. A sofőrök főként a buszok menettulajdonságait, befogadóképességét és az alacsony üzemanyag-fogyasztást dicsérték.

Budapest legforgalmasabb járatain meghibásodás nélkül szállították az utasokat a 100 órás tesztelés alatt a csuklós Credo BN 18 és az alacsony padlós Credo BN 12-es autóbuszok október végén.

Az utasok dicsérték a tágas és kényelmes utasteret, a Credókra jellemző alacsony zajszintet, a szokásosnál nagyobb mennyiségű, kényelmes utazást biztosító ülést.

A fővárosi tömegközlekedésben is bizonyítottak a megyében gyártott Credo autóbuszok. Fotók: www.credobusz.extra.hu

– Az autóbusz-vezetők többek között a járművek menettulajdonságait, befogadóképességét és az alacsony üzemanyag-fogyasztást dicsérték – mondta el a Kravtex cégcsoport ügyvezető igazgatója, Krankovics István a tesztsorozat után.

A Credo csuklós busz üzemanyag-fogyasztása – más, hasonló típusokhoz képest – 100 kilométerre vetítve 15–20 literrel kevesebb, ami a tesztelés időszaka alatt napi 30–40 liter üzemanyag megtakarítását jelenti.
– Különösen annak örülünk, hogy sikerült bebizonyítani a Credo autóbuszok üzemeltetési alkalmasságát fővárosi körülmények között is. Így bízunk benne, hogy a jövőben termékeink szerepet kapnak a BKV – egyébként teljesen elöregedett – autóbusz-állományának már elkerülhetetlen cseréjében – hangsúlyozta Krankovics István.

Az autóbuszok a cégcsoport két üzemében készülnek, a vázak gyártása a mosonmagyaróvári Kühne Zrt.-ben, az összeszerelés és kikészítés pedig Győrben történik. A Kravtex rövidesen átadhatja megrendelőjének az 500. Credo autóbuszt. Január közepén felavatja Mosonmagyaróváron, a Kühne területén felépített mintegy 11 ezer négyzetméteres új autóbuszgyárat, létrehozva ezzel az ország legkorszerűbb és legnagyobb autóbuszgyártó kapacitását.

Olvasóink írták

  • 12. Geri 2007. december 31. 13:10
    „második galéria 1. kép sofőrt ismerem a www.toramfoto.fw.hu-n”
  • 11. Geri 2007. december 31. 12:19
    „bocs tudom hetedik "scania" rendszámát az volt az első:FKU 451
    DE A FALUNKBAN 3 SOFŐR VAN 1-ET ISMEREK SZEMÉLYESEN 2-ŐT PEDIG LÁTÁSBÓL”
  • 10. Geri 2007. december 31. 12:11
    „TÁVOLSÁGI és tudom de scania van ráírva.De azóta már tudomásom szerint tőbb van rendszámai:JYJ 091 JYJ 092 KIC 698 KIC 699 KIC 700 KSM 091 a hetedik sofőrje a falunkban van de nem tudom a rendszámát de tudom hogy az az egyetlen ami nem autómata váltós és nem 3 ajtós csak 2 (KIC 700 sofőrje is a falunkban lakik)
    és kössz a honlap "címét"”
  • 9. azannyakiskésit´ 2007. december 19. 16:19
    „Geri!
    A Kisalföld Volán helyközi állományában nincs Scania márkájú, csak Scania alvázas autóbusz. Ezek típusa Ikarus EAG E94F.
    Számuk pedig nem hét, hanem öt darab a kisalföldi flottát tekintve.
    Itt találhatsz róluk fotókat: www.tormafoto.fw.hu

    Üdv, késecske”
  • 8. Geri 2007. december 16. 17:09
    „AZ előző hozzászólásomhoz:Kisalföl volán távolsági csuklós!!! Credo nincs.Scaniákból 7 van.A helyi járatú buszok is jók(a kisalföld volánnak)

    Gergőnek üzenem hogy igaza van de Kitty-nek is.(Ismerek egy buszsofört aki ugyanezt mondta.)”
  • 7. Geri 2007. december 16. 16:55
    „Nekem tetszik csak kár hogy a kisalföld távolságiba nincs.De jók a scaniák. Erős az ajtaja. Én szeretem mind a (aszthiszem) 19 volánt. Kedvencem a kisalföld.”
  • 6. azannyakiskésit´ 2007. november 10. 18:35
    „Kitty!

    A firkász annyira bizonyára ért a témához, mint te.

    Ugyanis:
    Az Európában megszokott autóbusz-kialakítás, miszerint a motor a padló alatt, vagy a hátsó tengely mögött kap helyet, (ellentétben a személygépkocsikkal, ahol a motor a vezető előtt van, egy nagyméretű fémkeretben) csak egy rövid "ütközési zóna" kialakítását teszi lehetővé. Ismereteiddel ellentétben ez minden buszban így van, nem csak a Credokban. Ez tehát rossz érv a Kravtex termékeivel szemben.
    Másfelől egy F1-es versenyautóban rengeteg az ütközés energiáját elnyelő szerkezeti elem a vezető előtt, tehát még csak az alapvető felépítési sajátosságokkal sem vagy tisztában egy versenyautóval kapcsolatban.

    Másrészt:
    A sofőr munkahelye az első szériák óta másfélszeresére nőtt. Hamár annyira szereted a személykocsikat összehasonlítani az autóbuszokkal, megemlíthetem azt is, hogy egy Credo vezetőtere háromszorosa egy személygépkocsiénak.

    Harmadrészt:
    Te csúsztatsz, mikor azt írod, hogy a befogadóképessége kisebb a busznak, mint egy Volvo-nak. A 19.5´-os kerekek lehetővé tette kisebb kerékjárati dobok és az utánfutóban, a harmadik ajtó utáni 800 mm magas padló több ember befogadására teszi alkalmassá a BN 18-ast, mint amennyien a Volvo 7700-asában elférnek.

    Konklúzió: legalább annyira értesz a csúsztatáshoz, mint az újságírók.”
  • 5. Egy autóbuszvezető 2007. november 07. 21:40
    „Teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval.
    A Credo olyan, mint az első magyar Suzukik. Papírbusz. Kizárt dolog, hogy Budapesten megállná a helyét.”
  • 4. Kitty 2007. november 06. 22:27
    „Hehe, csúsztatás.

    Az egész cikk.

    Befogadóképessége kissebb mint a Volvoé.

    Üzemanyag fogyasztás oké hogy kissebb, mivel kissebb motor van benne. Ez olyan mintha egy robogót hasonlitanánk össze egy BMW X3-assal.

    Sofőrök munkahelye szűk. NAgyon sok sofőr panaszkodott már rá országszerte. Frontális ütközéskor kettő lábtörés 100% mivel nincsen a buszban gyűrődési zóna. Azaz kb ugy ülsz benne mint egy F1-es autóban, lábad totál kinyulik az elejébe.

    S sorolhatnánk még. Ez a cikk is a firkászok hozzánem értésén alapul. Nekik csak az a lényeg, hogy valamit irjanak, mert ki van adva nekik X sor, hogy meg tudják irni. Egy dologhoz értenek. A csúsztatáshoz.”
  • 3. Gergő 2007. november 05. 16:28
    „Szerintem is nagyon jók az új Credok!”
  • 2. Kis Bela 2007. november 05. 10:31
    „Az én szívem meg attól dobbant, hogy korábban teljesen megszünt a Magyar Autóbuszgyártás. Sikerült derék Széles Gábor uraméknak teljesen tönkretenniök. Buzgó Hazafiként és szorgos Üzletemberként. Maguktól, minden Hipp-hopp nélkül is.

    Az autóbusz egyebekben , ha még Credo is, nem Valódi Magyar Alkotás, szerintem inkább közlekedési eszköz, avagy jármű. Hacsak nem a Magyarok fedezték fel esmeg a társasgépkocsit.

    Nem szükséges a harangzúgás, ha egyszer végre valamilyen épkézláb produkcióra vetemedünk.”
  • 1. Karli Laszlo 2007. november 05. 03:25
    „Ez a teljesitmeny szerintem minden dicseretet megerdemel.Komolyan megdobbant a szivem mikor a cikket olvastam.Gyori lakoskent figyelemmel kisertem a Credo buszok karrierjet.Szamomra azert fantasztikus mert valodi uj magyar Alkotas szuletett .
    Utaskent csak dicserni tudom a Credo buszokat!
    A kormanynak javasolnam,hogy minden anyagi segitseget adjon meg a fejleszteshez es a gyartashoz,nehogy a kesobbiekben az legyen a sorsa mint annyi mas kivalo magyar termeknek-hipp-hopp es egy kulfoldi szereplo megvette ,majd milliardokat keresett-keres rajta! Gratulalok! Karli Laszlo”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fehér karácsonyra számíthatunk?

Nyíregyháza–Budapest - A nyíregyházi időjós szerint idén végre fehér karácsonyra számíthatunk.… Tovább olvasom