Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Nem adott elsőbbséget a buszos - szemtanúk jelentkezését várják!

Nem adott elsőbbséget egy busz Győrben és járműve sárvédőjével egy biciklis első kerekének ütközött.

Szeptember 14-én, szerdán, 13.10 órakor haladt egy Credo autóbusz Győrben a Tihanyi Árpád úton a Nádorvárosi aluljáró irányában.

A Tihanyi Árpád és Mester utcai körforgalomból kihajtva nem biztosított elsőbbséget a még gyalogjárdán haladó gyalogosnak és a kerékpársávon a kereszteződésbe már behajtó biciklisnek, s járműve sárvédőjével a bicikli első kerekének ütközött.

A gyalogos idejében észlelve az autóbusz elsőbbségadásának elmulasztását, visszasietett a járdaszigetre.

A Győri Rendőrkapitányság várja a gyalogos hölgy jelentkezését.

Kéri hogy mindazon szemtanúk, akik a balesetet látták, vagy arra vonatkozóan bármilyen információval tudnak szolgálni, tegyenek bejelentést személyesen a kapitányságon – Győr, Zrínyi utca 54. - , vagy hivatali időben a 96/520-092, valamint az ügyelet 107, 112 telefonszámán.

Olvasóink írták

40 hozzászólás
12
  • 40. humer 2011. szeptember 19. 12:06
    „Nos az a körforgalom is egy állatorvosi ló tervezési szempontból.
    Nyilvánvalóan nem írnák le az újságírók, hogy a buszos hibázott, ha nem így történt volna, esetleg akkor arról írnának.
    A körforgalom elégé beláthattalan és balesetveszélyes. ha jól tudom a kreszt, akkor van olyan szituáció, hogy lehet a kerékpárosnak elsőbbsége. (lassan halad és korábban megkezdi az áthaladást, mint ahogy a gépjármű/busz eléri a körforgalom stop vonalát)”
  • 39. Tündenéne 2011. szeptember 19. 11:29
    „Még mielőtt megtámadnának, én is szoktam kerékpározni :) nem vagyok a bicajosok ellensége. Csak rájuk is vonatkozik a KRESZ, no meg az életösztönnek is működnie kéne - tisztelet és megbecsülés annak a kevés kivételnek, aki szabályosan közlekedik!”
  • 38. Tündenéne 2011. szeptember 19. 11:08
    „A kerékpárosok rengetegszer fittyet hánynak a közlekedési tábláknak... Elsőbbségadás? Egyirányú utca? Behajtani tilos???
    Körül lehetne nézni egyszer-kétszer a Dunakapu tér környékén, ahol ugye minden utca egyirányú erre vagy arra - megyek este a kocsival a szűk, teleparkolt utcában (hálisten nagyon lassan), és az utca közepén jön velem szemben a kivilágítatlan biciklis apuka a szintén kivilágítatlan, kb 6-7 éves kisgyerekével...
    Ha már a gyerek is így tanul bele, mit várjunk a felnőttektől?”
  • 37. bugyortudor 2011. szeptember 17. 22:40
    „Véleményem szerint olyan, hogy autós-biciklis-gyalogos-motoros-buszos stb. stb. csupán egy bizonyos helyzetben létezik, egyébként a forgalomban közlekedőkről beszélünk, amelynek minden egyes elemére vonatkoznak a KRESZ szabályai. Azt egyik fél sem sértheti meg, különben a következményekkel számolnia kell. Vagy a balesettel, vagy a büntetéssel. Egy-egy szituációban bármelyikünk lehet éppen autós-biciklis-gyalogos..... Olykor pedig könnyelműsködünk, mert benne van a pakliban, hogy megússzuk baj nélkül, abba nem gondolunk bele, hogy a másik közben bosszankodik, stb.
    Sofőrök mesélték, hogy sokszor a közlekedő társak könnyelműsködései miatt nekik el kell dönteni, hogy az utasoknak mikor okoznak nagyobb sérülést: ha beletaposnak a fékbe, vagy ha fékeznek ugyan, de koccanás lesz a vége. Mivel már sokan voltak olyan szituációban, hogy a fékezés mellett döntöttek, a balesetet elkerülték, de az utasok, idősebb nénik ordibáltak vele, hogy mi a .....-ért kellett ekkorát fékezni, még a céghez is betelefonáltak emiatt. A sofőr meg hiába magyarázta, hogy kijöttek elé a kereszteződésben, és elkerülte a balesetet. Ugyanez a sofőr elképzelhető, hogy legközelebb a koccanás mellett fog dönteni. Az utasokat egy másik busz viszi tovább, de senki nem sérül meg, aki meg okozta a balesetet, valószínűleg kétszer is meggondolja, mielőtt ilyen helyzetbe kerülne újból.
    Azon kívül nem tudom elképzelni azt a szituációt, mikor jön egy böhöm nagy busz a körforgalomba, ha a biciklis már a kereszteződésben volt, akkor valószínűleg nem koccanás lett volna, hanem telibe találja a busz. A biciklisnek látnia kellett, hogy a busz bent van a körforgalomba, és feltételeznie kellett volna, hogy az onnan ki is fog menni. Mivel koccantak, egyszerre kellett egy bizonyos helyre érniük, a leírt helyzetükből ítélve meg arra tudok gondolni, hogy a biciklis gondolta azt, hogy még gyorsan átslisszanhat a busz előtt.
    Nemrég jártunk így a temető melletti körforgalomban autóval, de akkor szerencséje volt a biciklisnek, mert mi satufékkel meg tudtunk állni előtte.”
  • 36. pindla 2011. szeptember 17. 13:26
    „35. pindla
    Már csak fogalmazni kellene megtanulni...
    ...a sofőr pedig minden igyekezete ellenére odacsapta a csuklós ikarus hátulját _az egyik közvil oszlophoz_”
  • 35. pindla 2011. szeptember 17. 13:14
    „31. bugyortudor
    A legtöbb utas a fejét a hátsó felébe dugja, és akkor sem szól a sofőrnek, ha éppen az ülést hasogatják suhancok bicskával. Én egyszer utasként Szegeden éltem át azt, hogy az egyik jobbra kanyarodó sávban kerülni kellett egy lerobban autót, a sofőr pedig minden igyekezete ellenére odacsapta a csuklós ikarus hátulját. A díszléc fél méterre hajolt ki utána. Szóltam a sofőrnek, az meg leszólt, hogy tudja, és akkor mivan? Majd a végállomáson megnézi.

    "A telep felőli oldalon a bringásoknak csak balról jobbra lehet közlekedni."
    Szerinted az normális, hogy ha az egyik oldal felől érkezek, és azon az oldalon is van dolgom, akkor kétszer átmenjek (áttoljam) a kerékpárt a túloldalra? Ott lámpával védett zebrák sincsenek, vicces móka azon a négysávos darálón gyalog átkelni. Kétszer is. Nem érzed, hogy az egyirányú kerékpárút egy tervezési hiba? Még jó hogy nem egyirányú járdákat alakítanak ki. Egy vicc. Ha egy megoldást ép ésszel találnak ki, betarthatóan, akkor a kerékpárosok szabályosan közlekednek. Ha ilyen agyament baromságot találnak ki, szabálytalankodni fognak. A tervezésnél van a kulcs, hülyeséget nem kellene papírra vetni.

    Erre pont te írtad a legjobb példát. Azon a linken az értelmes tervezés mintapéldája látható, és voilá, működik. A kerékpáros szervezetek azt akarják évek óta, hogy egy szintbe kerüljenek a kerékpárosok és az autósok. Akkor nem kellene a zebrán áttolniuk a bicajt (ami megint egy tervezési hülyeség, a kerékpáros nem fogja áttolni a bicajt. Azért megy kerékpárral, hogy haladjon, nem azért, hogy a körforgalom túloldaláig 3szor szálljon le, és tolja 20 métert a bicajt, tripla idő alatt). Ennek ellenére most mit látunk? Ha új körforgalom van, kiparittyázzák a bicajosokat a járdára, balesetveszély a gyalogosok között, balesetveszély a zebráknál, balesetveszélyesek a visszavezetések.”
  • 34. kekec 2011. szeptember 17. 13:14
    „6. urbaniastapista 2011.09.16. 15:49

    "A buszsofőrök útálják a bicikliseket, mert fürgék, ki kell őket kerülni"
    Nemcsak a buszsofőrök _U_tálják a bicigliseket, és nem azért, mert fürgék, hanem azért, mert *nagyon nagy arányban* (legalább a fele) teljesen eszetlenül és pofátlanul mennek összevissza, pl. szembe nemcsak az egyirányúban, de a rendes úton is a (neki) balszélen, ami pláne ..... jó dolog, ugye, mikor kanyarodnék jobbra, ott meg hirtelen feltűnik a semmiből ...., aztán én oldjam meg, ő meg még meg is sértődik, ha ledudálom meg elküldöm .... ahova való lenne. Arról nem is beszélve, amit már említettek, hogy *rendszeresen* tekernek át - többnyire minden előjel nélkül - nagy tempóban a zebrán, és meg vannak róla győződve, hogy ugyanúgy elsőbbségük van, mint a gyalognak.

    11. vonalkód 2011.09.16. 16:10

    "A körforgalomba belépve balra, kilépve jobbra váltunk sávot nem?"
    Nem.

    31. bugyortudor 2011.09.17. 11:37

    "egyszerre 5-6 bringás közlekedik a behajtani tilos tábla ellenére, a forgalommal szemben!!!!! Ja, és természetesen elvárják, hogy elengedjük őket, holott ugye nincs elsőbbségük és még rossz irányba is közlekednek, vagyis autósként nem is kéne számítanom rájuk."
    Hát ez az. A .... rendőrök meg nagy ívben lesz¤rják; minap az Újlak u-i átjárónál megkérdeztem a franctudjamit* nézegető fakabátot, nem kellene-e rászólnia *tömegesen* a rossz irányba tekerő ....arcokra, azt mondja, nem ezért van ott! <moderálva....>”
  • 33. Alerich 2011. szeptember 17. 13:13
    „31.
    Érdekes elgondolás,de nem egészen világos.Mi van az egyirányú utcákkal,a kötelező haladasi iránnyal,a megállás,parkolás szabályozásával?Elég apró város lehet...”
  • 32. ruszki 2011. szeptember 17. 12:08
    „Nem értem a rendőrséget... Többször jártam már abban a körforgalomban gyalog. A kerékpárosok részére mindenhol ebben a körforgalomban elsőbbségadás kötelező tábla van. Tehát ki hibázott: egyértelműen a biciklis és nem a sofőr.
    Ha másik irányból haladt a biciklis, akkor meg a behajtani tilos tábla fogalmát sértette meg. A biciklist kellene elővenni a kresz szabályai ismerete végett és nem a szerencsétlen sofőrt.”
  • 31. bugyortudor 2011. szeptember 17. 11:37
    „Pindla!
    Én a Volánnál dolgozom. Nem kell keresni a buszsofőrt. Az időpont és útvonal alapján bármikor ki tudják keresni, hogy ki volt az!!! Ön minden valószínűség szerint buszsofőr lehet, hogyha ennyire tudja, hogy mit lehet érezni a buszon, és mit nem. Azon a buszon biztos utaztak emberek, legalább egynek észre kellett volna vennie az esetet és szólni a sofőrnek. Ennél fogva elképzelhetőnek tartom, hogy már rég jelentkezett volna valaki a Volánnál vagy a rendőrségen, hogy mi történt.

    Pont a Kisalföld Volán telepnél, az Ipar úton van két olyan kereszteződés is, amin keresztül megy a kerékpárút. (OMV kút van középen) A telep felőli oldalon a bringásoknak csak balról jobbra lehet közlekedni. Ennek ellenére reggel is, és délután is alig lehet kihajtani a kereszteződésből, mert egyszerre 5-6 bringás közlekedik a behajtani tilos tábla ellenére, a forgalommal szemben!!!!! Ja, és természetesen elvárják, hogy elengedjük őket, holott ugye nincs elsőbbségük és még rossz irányba is közlekednek, vagyis autósként nem is kéne számítanom rájuk. Nekik az úttest túloldalán kellene menni, ahova aztán a körforgalomnál, a lámpás kereszteződésben át is mennek, szóval nem értem, hogy miért nem tudnak eleve azon az oldalon közlekedni. Ebből is lehetett volna már számtalan baleset, nem is értem, hogy a mostanában a bringásokra is kiélezett rendőrök miért nem mennek oda egy fél napra. Minimum 100 bringást büntethetnének meg, mert forgalommal szembe mennek, nincs rajtuk a sárga mellény és soknak lámpája sincs....

    Valaki itt írta, hogy képzeljünk el egy olyan helyet, ahol nincs közlekedési tábla, minden az úttal egy szintben van stb...
    http://www.imagefactory.hu/index.php/2008/07/17/balesetmentesen-kresz-tablak-es-lampak-nelkul
    Van ilyen, és nincs baleset!!!!!! Nem is olyan messze, Németországban.
    B.”
  • 30. pindla 2011. szeptember 17. 10:10
    „Attól függetlenül, hogy kinek van igaza és ki hibázott, ez cserbenhagyás. Két jármű ütközése során mindkét járműnek meg kell állnia. Jelen esetben a buszos egészen biztosan elkövette a cserbenhagyás vétségét. Mielőtt bárki azzal jönne, hogy "nem vette észre", tapasztalatból elmondom, hogy egy rutinos sofőr azt is megérzi, ha egy kavics felverődött a lökhárítóra, nemhogy azt, hogy nekiment egy kerékpáros első kerekének. Itt a cserbenhagyás miatt keresik a buszsofőrt. Attól függetlenül, hogy ki a hibás.”
  • 29. kispao 2011. szeptember 17. 08:40
    „Ettől az esettől függetlenül, azt tapasztalom, hogy:
    1. A bringások tesznek rá, ha elsőbbség adás táblájuk van a kerékpár úton. Sőt néhányan még a pirosra is nagy ívben..., de még csak körül se néz, hogy kinek van éppen zöld és jön-e valami/valaki.
    2. A sofőrök egyre toleránsabbak, inkább figyelnek és számítanak a birka bringásra. Viszont a körforgalomból kilépéskor még mindig nagyon sokan nem indexelnek, amivel ugyanolyan balesetveszélyes szituációt okoznak mint a "lehajtott fejű bringások".”
  • 28. kurbli 2011. szeptember 17. 07:46
    „13. pongibongi!
    Amit írtál, az nem más, mint szemellenzős, elfogult, alapból rosszindulat, ráadásul általánosítás!
    Értelme semmi, mert ugyanezt lehetne írni a kerékpárosokról, kamionosokról, motorosokról, BMW-skekről, Suzukisokról, Opelesekről, de a babakocsisokról, és alapból mindenkiről!

    "Csoda hogy nem okoznak több balesetet! Ennyi!"
    Itt a pont! Pedig egész nap a forgalomban vannak!

    27. tonybacsi!
    Nem mindegy? szerintem nem csak városi, és vidéki busz közlekedik a városban, hanem sok olyan ami nem a volán tulajdona. Csak ha busz, akkor mindenki városi és sárga buszra gondol.”
  • 27. tonybacsi 2011. szeptember 17. 07:24
    „1,,
    ,AKI LÁTTA,AZ FELISMERI,VÁROSI,VAGY VIDÉKI!”
  • 26. bumburnyák 2011. szeptember 17. 00:05
    „Én láttam. Nem magát az esetet hanem a helyszínen felborult biciklit meg a buszt. A bringás volt a hunyó. Ha tényleg volt gyalogos, akkor a buszos is hibázott de nem a biciklissel szemben hanem a gyalogossal szemben. Bringásnak nem kell elsőbbséget adni zebránál. Meg különben is biciklist képtelenség lenne így elengedni, ha a járdán lévő bicikli úton haladva egy irányváltással ráhajt a zebrára sokkal nagyobb sebességgel mint egy gyalogos, akkor még a reakcióidő alatt simán elüti az autós.
    A gyalogosoknak meg üzenem, hogy zebránál is nézzenek balra a sofőr szemébe, egyik lábukat tegyék az úttestre határozottan mintha indulnának! Tuti elengedik. Ja, és ha látják hogy az autós észrevette (és nem egy elmebeteg aki még rálép a gázra, mert ilyen is van) és lassít akkor ne lépjen már vissza, mert ilyenkor én se engedem el. Ha gyalog megyek én ezt csinálom. Mindíg megálltak, még a kopasz redős tarkójú bmw-sek is.”
  • 25. Madarász 2011. szeptember 16. 20:22
    „3. Kérés az is, hogy a biciklis melyik irányból jött, mert ha már mondjuk az átjáró harmadánál volt, mikor a busz elé kanyarodott, mégis csak más a gyerek fekvése. Azért van itt egy kis keverés a dologban: Ha a gyalogos a gyalogjárdán haladt, hogy siethetett vissza a járdaszigetre?

    A másik, ami engem egy kicsit zavar, ez a kerékpársáv dolog, mert nem kerékpárútról van szó, hanem kerékpársávról, ez esetben ténylegesen melyikről van szó, nem tudni. A rendőrség csak tudja, kinek volt elsőbbsége, lehet, hgoy csak az újságíró fogalmazott pongyolán.”
  • 24. Alerich 2011. szeptember 16. 19:21
    „Bocs,most látom hogy a bezzegkülföldönözők kimaradtak!”
  • 23. Alerich 2011. szeptember 16. 19:11
    „Látom megint megy a "kasztosodás"!Kamionosok,buszosok,autósok,motorosok,biciklisek,gyalogosok-ki a hülyébb?A vakon merők,vagy a túl óvatosak?Vagy a közlekedés szervezők vagy a szabályalkotók?Szerintem egál!Ez csak általánosítás.Be kell látnunk,hogy statisztikailag ennyi a hülye közöttünk,és akik "normálisak",hát ,senki sem angyal. Minden eset más,bár vannak tipusosak,az átlag nem változik.Bugyuta reklámkampányokkal a rögzült személyiségjegyeket nem lehet megváltoztatni!Ez van!Aztán minden eset után kezdhetjük elölről,hogy:lelehetszállnia....-król,meg felakasztani a ....ókat!”
  • 22. westi 2011. szeptember 16. 18:57
    „Lacika1981
    Oké,de vigyázz! Ha idehaza közlekedsz bele ne keveredj!
    :-)”
  • 21. Lacika1981 2011. szeptember 16. 18:38
    „Tisztelt westi!

    Kicsit belekavarodtam mivel Angliában pont az ellenkező irányban mennek az autók és a körforgalomban lévő tényleg jobbról jön és nem balról mint Magyarországon és a többi európai országban. És ha már valaki a körforgalomban van azt kötelességem elengedni.”
40 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lakástűz, tűzoltóautó karambol Győrben - fotók

Tűzhöz riasztották a lánglovagokat pénteken délelőtt Győrben. Tovább olvasom