Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Négy diák híján az egész osztály megbukott?

A Kisalföld információi szerint az egyik győri szakképző iskolában négy diák híján mindenki megbukott.
A Kisalföld információi szerint az egyik győri szakképző iskolában négy diák híján mindenki megbukott a harminckettes létszámból. A hírt szerettük volna, mégsem ellenőrizhettük, ám azt az igazgató elismerte: a kilencedik osztályosok 50–60 százaléka bukással zárta a félévet.

Úgy tudjuk, az ominózus osztályból többen rendszeresen nem jelennek meg a tanórákon, inkább valahol ellógják az időt. A tanár magyarázatát figyelmen kívül hagyják, nem készülnek. De még így is meglepő, hogy csupán négyen nem buktak meg az osztályból, a többieknek pedig nem sikerült eredményesen lezárniuk a félévet.

Rossz érzés, hogy aki tanulni szeretne, azt az osztályból kinézik, folyton cikizik. Az osztályfőnöki órán meg lehetne beszélni a gondokat, de azon állítólag „a tanár úr törit tart". Arról, hogy miért tanulnak, vagy legalábbis miért kellene többet tudniuk, csak kevés szó esik. Az ide jelentkezőket egyébként is csak a választott szakma érdekli. Tizedik osztály után ezt megtehetik, ám addig sokuknak marad a bukdácsolás.

Ellenőrzik a lógást

Lapunk úgy értesült, az órákon való részvételt ellenőrzik az intézményben és az iskolából való távozást is csak nagyon indokolt esetben engedélyezik. Ugyanezt erősítette meg Horváth Miklósné, a Gábor László Műhely- és Építőipari Szakközépiskola igazgatója.

Törzslapra csak az év végi

– Igaz, viszonylag nagyok a bukásszámok, ám a félévi jegyek tájékoztató jellegűek, a tanulók előmeneteléről ezen keresztül értesítjük a szülőket – magyarázta Horváth Miklósné. – A törzslapra is csak az év végi jegyek kerülnek fel, így célszerűbb ekkor foglalkozni a bukásokkal.
Az igazgató szerint a diákoknak is meg kell szokniuk az új iskolát, a követelményeknek való megfelelés pedig nem mindig zökkenőmentes.
– A hozzánk jelentkező fiatalok egyből szakmát szeretnének tanulni – magyarázta az igazgató –, ennek pedig csak a 10. osztályt követően jön el az ideje. A kilencedikesek körében 50–60 százalék a bukások aránya. Nehéz a helyzetünk, mert a nálunk kezdők belevágnának a közepébe: egyből a szakmát szeretnék tanulni, de az csak a 10. osztály után következik.

Horváth Miklósné hozzátette még: nemcsak diákjaikat, azok szüleit is arra kérik, foglalkozzanak többet az általános tantárgyakkal, az órákra való felkészüléssel, ismereteik bővítésével.

Közös munkát takar

– Az ilyen, vagy az ehhez hasonló helyzetekben megkérdőjelezhető, milyen a szülő és az iskola kapcsolata – vélekedett Szuchy Erzsébet pszichológus –, hiszen a félévi értesítő öt hónap teljesítményéről szól. Véleményem szerint akár a szülői értekezleteken, vagy a fogadóórákon is többet lehetne erről beszélni. Ilyen tömegben a buktatás nem serkentést jelent, s a tanulástól akár egy életre elveheti a diák kedvét. A kamaszkort tekintve meglehet, a gyerekeket éppen most nem érdekli a tanulás, de ha a felnőtt a legmegfelelőbb eszközt veti be, hiszem, hogy közös munkával eredmény érhető el. Adott helyzetben ehhez akár egy pszichológus segítségét is igénybe lehet venni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sikere az országos hiphoptáncversenyen

Gyulán rendezte meg a Magyar Divat- és Sporttánc Szövetség évadnyitó országos versenyét hiphop tánc… Tovább olvasom