Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 9°C Még több cikk.

Nádorvárosi vasúti átjáró: ahol mindig várják a vonatot

A Nádorvárosban élők panaszainak többsége az Újlak utcai átjáróra vonatkozik. Önnek mi a véleménye?
Nádorváros régóta haragszik a sorompójára, ami a lapunkhoz érkezett levelek szerint továbbra is próbára teszi a türelmet. Emiatt veszélyes is, hiszen sok gyalogos nem várja ki a fehér jelzést. Panaszolják a lakók azt is, hogy gazos, gondozatlan a környék. Nézzük, mit mond a MÁV?

Életveszélyes a helyzet a hosszú ideig zárva tartó, Újlak utcai sorompó miatt, s a gyalogos, kerékpáros közlekedés megoldatlanságának köszönhetően. Főleg reggel jelent veszélyt, hogy a munkába és az iskolába igyekvők a piroson mennek át. „Nem büntetni kellene, hanem megoldást találni" – derül ki több olvasói levélből is.

A MÁV Zrt. válasza szerint a győri állomáson 2007-ben korszerű elektronikus biztosítóberendezés létesült, ez biztosítja az átjárót, aminek egyébként már az elhelyezkedése sem túl kedvező. Emellett összesen csaknem tíz méter széles, öt vágányt keresztez, amiből ráadásul „három jelentős vonatforgalmú vágány" – magyarázza a sajtóosztály. „A sorompó a vonattal járt vágányokon önműködő vezérlésű, előzárási ideje meghaladja a 45 másodpercet, azaz a sorompónak csukódnia kell, ha a közeledő vonat körülbelül 1500 méterre van a sorompótól. A jelentős forgalom mellett a sorompó további hátránya, hogy az induló vonatok esetében a jelzőállítás a sorompó kiürítési idejével késleltetve van, ráadásul a le- és felszálló utasok miatt a vonat többnyire a szabad jelzés ellenére sem mindig indulhat azonnal. Tovább növeli az elzárási időt a fűtőház és a kocsijavító tolatóforgalma is" – írja a MÁV, egyetértve azzal, hogy mindez alapján a sorompó gyakran van lezárva.

A MÁV sajtóosztálya közölte: nem várható a közeljövőben a várakozási idő csökkenése a vasúti átjárónál. Fotó: H. Baranyai Edina
A MÁV sajtóosztálya közölte: nem várható a közeljövőben a várakozási idő csökkenése a vasúti átjárónál. Fotó: H. Baranyai Edina


Ugyanakkor „műszaki-automatizálási eszközökkel ennek csökkentése nem várható" – szól a leglényegesebb, de nem túl biztató mondat. Hozzáteszik: éppen az átjáró kiváltására építettek ki Győrben több jelentős közúti-vasúti kereszteződést: 400 méterre közúti felüljáró, a másik irányban 400 méterre gyalogos-aluljáró, 700 méterre a Baross híd, 900 méterre pedig az új Tihanyi Árpád úti aluljáró is rendelkezésre áll – írják a társaság illetékesei.

A vasúti átjáró és környezetének állapota is célpont, mivel „minden tele szeméttel, a gaz egész nyáron talán kétszer volt levágva a sínek között, a postai kerítés és a sínek közti háromszög rendszeresen kimarad. Kinek kellene rendben tartani?"

A MÁV Zrt. szerint kétszer végeztek kaszálást idén a győri állomás területén, s az útátjáró szabad rálátásának biztosítása érdekében és a környező területen további három alkalommal kaszálták. „A MÁV a saját területén ezután is folyamatosan végzi majd a gazmentesítést" – reagál a vasúttársaság, hozzátéve, hogy a jobb oldali részen található postai iparvágány környéke gazos, de az nem MÁV-terület, s a tulajdonost fel fogják szólítani a gazmentesítésre. Ami a további kritikákat illeti, a szemetet rendszeresen elszállítják, idén például a közeli Rába-híd mellől és környékéről összesen 120 köbmétert vittek el.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Morpheus 2012. november 29. 23:30
    „18. Nem csak ítélőtábla és benzinkút van ott, hanem például 3 iskola (Kazinczy, Jedlik, Hild).”
  • 24. Mankapunka 2012. november 29. 00:59
    „NKH-s szabályok vannak rá,mennyire kell az átjárótól lennie az érzékelőnek.”
  • 23. Alfonz23 2012. november 28. 09:13
    „Akinek nem tetszik a várakozás, kerüljön, vagy várjon - ennyi. Olyan nincs, hogy mindenkinek jó legyen.
    Ugyanakkor: ha a vágányok forgalma és ezzel együtt a sorompók automata rendszerben szabályozottak (mint már többször írták az illetékesek), akkor vagy a rendszer programja hibás, vagy az érzékelők vannak elcseszett helyre telepítve. Lehetne finomítani.”
  • 22. w9000 2012. november 27. 20:34
    „#3 Orbison: Ott a pont. Szerintem is le kell zárni és ennyi volt. Megszűnnek a nyervogások...
    A másik helyen egyből újra felfedezték az ipar úti hidat és azóta nem téma. :-)”
  • 21. lacivélemény 2012. november 27. 16:03
    „sx486 !
    Nagy marhaságot írtál...had ne fejtsem ki...müszakilag elégtelen

    Ha nem szintbéli a kereszteződés, akkor műszakilag csak olyan megoldás jöhet szóba ,mint a nádor aluljárónál....az meg nem két forint.
    Szerintem reális esély erre legközelebb 2014-2021-es uniós kölségvetési ciklus második felében lehet(nyílván uniós forrásból)....akkor valósúlhat meg...és akkor sem csak önmagában, hanem az egész Hegyeshalom-Budapest vonal rekonstrukcióján belül(pl. jelenleg Kelenfőld-Tárnok-Székesfehérvár vonal)
    A NIF-nél úgy tudom jelenleg előkészítés stádiumában van...”
  • 20. kurír 2012. november 27. 07:38
    „Szerencsére "mindig" piros a lámpa,így ha viszem a kislányomat vonatokat nézni sohasem éri csalódás.”
  • 19. humer 2012. november 26. 00:45
    „myastheniagravis: igazán nem értelek ennyire sznob egy város: a kálváriáról kocsival járni az ítélőtábláig, az újlak utca felé. miért nem mész a felüljárónak, pár méter kerülő, ha már lusta vagy gyalogolni

    A gyalog-kerékpáros aluljáró jó ötlet, de az is kerül annyiba, mint egy gyaloghíd (1-2 milliárd) úgyhogy további 15 évig nem fog épülni ilyen.”
  • 18. Mankapunka 2012. november 25. 16:10
    „gravis

    100 ember miatt nehogy már változtatni kelljen egy 100 000 fős városban. Elég butyuta vagy,ha oda jársz tankolni.
    Végülis tedd azt,csak ne sírj miatta.

    Miért lenne félváros kerülés,hogy a vidéki aluljárón mész át? Nem mindenki jár bíróságra naponta 2-szer. Ítélőtáblára meg a többség életében be sem teszi a lábát. Elég gyér kifogás volt. Még van valami?”
  • 17. sx486 2012. november 24. 07:29
    „Vasutat fel kellene emelni az átjáró fölé.
    Így alatta lehetne közlekedni.... (vasutat úgy is kevesebben használják)”
  • 16. tkrs9980 2012. november 23. 16:58
    „teleport kellene”
  • 15. Loich 2012. november 23. 09:06
    „Kellene a röphid. Aki munkába menet gyalog vagy biciklivel ott áll a töküres átjáróba 10 percig, minden okkal tartja vérlázítónak, hogy töketlenkednek ezzel a dologgal 15éve. Nyilván átmegy a biciklivel a piroson a munka irányába a tétova csodavárás helyett. Ez mindig így volt és mindig így lesz. Én nem tudom elítélni. Felnőtt ember tudja mit kockáztat, ha jön a vonat... ami nyilván nemjön még percekig.”
  • 14. myastheniagravis 2012. november 21. 19:53
    „12. Mankapunka 2012.11.20. 11:56

    Tehát,aki a Kálvária utcában lakik,az nem tud az aluljárón átmenni,mert minden nap a bíróságra jár.

    Vagy mi van még azon az oldalon,hogy ott kell menni a belváros felé?

    Szerinted csak a Kálvária utca lakói használják?
    De miért kelljen megkerülni a fél városrészt ha csak éppen akár az itélőszékre megyek,vagy tankolni,esetleg éppen az 1-es utra kell mennem?
    1 baktert kéne odatenni aki nyitja - csukja a sorompót,minjárt nemkellene sokszor 10-15-20 peret várni hogy átmenjen az ember...”
  • 13. zakarias3 2012. november 20. 21:35
    „2.Teljes igazságod van a röphíddal kapcsolatban!Jó lenne helyette egy másik a gyalogosoknak,ahol a kerékpárosok is áttudnák vinni a kerékpárjukat!Töbet érne,mint a mélygarázs a Dunakapu téren.Az is igaz,hogy ezen kevesebbet lehetne szakítani!”
  • 12. Mankapunka 2012. november 20. 11:56
    „Tehát,aki a Kálvária utcában lakik,az nem tud az aluljárón átmenni,mert minden nap a bíróságra jár.

    Vagy mi van még azon az oldalon,hogy ott kell menni a belváros felé?”
  • 11. Goldmund 2012. november 20. 08:44
    „Ez kb. a százezredik cikk ebben a témában.
    Mindig volt hozzá egy rakás hozzászólás is, mindenki kifejtette véleményét (én is a magamét, úgyhogy nem fogom sokadszorra újra leírni)).
    Úgy látszik, uborkaszezon van a Kisalföldnél, mert megint elővették a gumicsontot.
    Ráérős levélírók pedig mindig lesznek, akiknek jobb dolguk nincs, ezért panaszkodnak a szerkesztőségnél.”
  • 10. tengerimaszat 2012. november 19. 21:10
    „sztem egy gyalogosok és biciklisek számára kialakított aluljáró kellene. Biztonságosabb lenne az iskolások érdekében is.”
  • 9. urbaniastapista 2012. november 19. 20:34
    „#7. Van másfelé, valóban, de amikor arra mész és tíz percen túl is zárva van, elmegy egy vonat, három perc múlva jön egy szippantósmenet, aminél megvárják, amíg a sofőr irányváltáskor végigballag a vonatján a másik végén levő vezetőfülkébe, majd újabb 5 perc szünet, elmegy egy másik vonat, majd három perc múlva mindenféle vonat nélkül egyszer csak felnyílik a sorompó. Ha ott laknál nyugat Nádorvárosban és mondjuk a Belvárosba vagy Újvárosba-Szigetbe tartanál, gyalog vagy biciklivel, akkor nem így beszélnél és te is háborognál a tipikus fentebb leírtak miatt.”
  • 8. miracle 2012. november 19. 16:33
    „A gazt bizonyára nagyon érdekli, hogy 1 évben 3-szor lekaszálják. 1 hét alatt megnő újra aztán hónapokig vígan elvan. Azt gyomirtani kellene, nem kaszával simogatni.”
  • 7. Mankapunka 2012. november 19. 15:58
    „Szépen le van írva,van másfelé alternatíva. Nem tudom,mi itt a gond? Tudom,hogy reggel dugó van a Baross-hídon,akkor nem megyek arra,hanem a Nádor aluljárónak.

    Ezér baj,hogy elkoptak a rendszerből a régi táblák. Sorompó 10 percen túl is zárva tartható.

    Megint megy a sírás,csak nem értem,hogy miért?”
  • 6. Rinpócse 2012. november 19. 15:22
    „Sajnos nagyon sokan átmennek piros jelzésnél,az ott lakók nagy örömére, mert olyankor a közeledő vonat , míg nem hagyja el az átjárót ,egyfolytában dudál,visít, köszönjük . Tény viszont,hogy nyáron volt olyan óra,mikor 7 percet volt szabad jelzés .”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Digitális fotópályázat - Európai örökség Győr-Moson-Sopron megyében

A megyei Europe Direct iroda digitális fotópályázatot hirdet Európai örökség Győr-Moson-Sopron… Tovább olvasom