Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Nádor aluljáró Győrben - Itt az ideje a ráncfelvarrásnak

Az idén nyolcéves aluljárót évente karbantartja a Győri Útkezelő Szervezet, mára viszont megérett a komolyabb beavatkozásra.
˝Ma megtörténik a győri Nádor aluljáró vasúti hídjának dinamikus terhelése, aztán a vonatok újra gyors tempóban közlekedhetnek. A híd alól már kiszedték a földet, kezdődik az északi oldalon magának az aluljárónak az építése˝ – adtuk hírül 2005 júliusában. Egy évvel később átadták a forgalomnak az építményt, amelyen a 2012. novemberi forgalomszámlálások alapján hétköznap mintegy 4500 jármű halad át.

Az idén nyolcéves aluljárót évente karbantartja a Győri Útkezelő Szervezet, mára viszont megérett a komolyabb beavatkozásra. A burkolat néhol felpúposodott, az aszfalt összecsúszott, másutt megrepedt, és némi takarítás sem ártana, főleg, hogy jó pár graffitis is otthagyta a kézjegyét.

A falak megértek egy takarításra. Az még kérdés, hogy a festés után teret adnak-e más művészeti attrakciónak. Fotó: Bertleff András
A falak megértek egy takarításra. Az még kérdés, hogy a festés után teret adnak-e más művészeti attrakciónak. Fotó: Bertleff András

– A hibák a természetes használatból erednek – mondta a Kisalföldnek Máthé-Tóth Péter szóvivő. – A munkálatokat tavasszal kezdjük. A Nádorváros felőli kerékpáros- és gyalogosfelületet újrafestjük, plexifalát megtisztítjuk. A belvárosi oldali csatlakozásnál a lépcsőtől a túloldal lépcsőfeljárójáig a falakat egy tisztítás után szintén újrafestjük. A graffitiket eltávolítjuk, és megelőzendő a további firkákat, egy olyan speciális bevonatot viszünk fel, amiről lemoshatók anélkül, hogy újra kellene festeni. Azt még nem döntöttük el, hogy adjunk-e felületet más művészeti attrakcióknak, hasonlóan a marcalvárosi aluljáróhoz. Erről még egyeztetnünk kell a főépítésszel és a múzeummal, különösen, hogy az aluljáró viszonylag szűk és sötét. S ha már a fénynél tartunk: bár panasz nem érkezett, úgy látjuk, hogy a kerékpáros oldal belső világítását célszerű megerősíteni.

– Elvégezzük ezenkívül mind a két oldalon a dilatációs hézagok javítását. A nádorvárosi oldalon szétrepedt az aszfalt, ázik a burkolatalap a hézagon át, ezért ki kell majd bontanunk. A belvárosi oldalon összecsúszott az aszfalt, felgyűrődés látszik, de szerencsére nem okoz károkat. Ezt is ki kell bontani, feltárni a hiba okát. Amint az időjárás engedi, nekifogunk a munkának.

Máthé-Tóth Péter hozzátette: a Baross híd tervezett felújítási munkálatainak ütemezéséről továbbra sincs információjuk. Ez azért probléma, mert el kívánják kerülni, hogy a Nádor aluljáró forgalmi lezárásokat igénylő munkálatai és a híd esetleges lezárása egybeessen.
 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt éjszakát töltött fizetés nélkül a győri szállodában - Hogyan?

Kiderül a férfi beismerő vallomásából. Nem éri meg követni a példáját, a rendőrség vádemelési… Tovább olvasom