Kisalföld logö

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 30°C Még több cikk.

Mountex-Vasárnapi túrák: november 11., Somló-vár

2007-ben eddig kilenc túrát szerveztünk, közel ezerötszázan tartottak velünk, szezonzárásként pedig közkívánatra a Somló-hegyre kirándulunk jövő vasárnap. Ha van kedve, s ideje is engedi, tartson velünk Mátyás király egykori erődítményéhez, a Somló-várhoz. S persze a családját se hagyja otthon!
A Mountex-Vasárnapi túrák idei utolsó kirándulásán a Somló-hegyre látogatunk. Jövő vasárnap a győri központi pályaudvarról 7 óra 56 perckor, Celldömölkre induló gyorsvonattal vesszük célba a Somló-hegyet. Celldömölkre pontban 9 órára fut be szerelvényünk, itt szállunk át a Somlóvásárhelyre tartó személyvonatra. (Értelemszerűen jegyet Somlóvásárhelyig érdemes váltani a túrára. A retúrjegy ára: 3000 forint.) A túrát követően 18 óra 35 perckor érkezünk vissza Győrbe, de ne siessünk ennyire előre!

Mátyás király nyomdokain

Miután leszálltunk a somlóvásárhelyi állomáson, a hegy lábánál, a Hegykapu étteremnél találkozunk a gépkocsival érkező túratársainkkal. Ezt követően kirándulásunk a Taposókút – Margit-kápolna – Szent István-kilátó – Somló-vár – Ilona-kápolna – Hotel Somló – Taposókút – Somlóvásárhely úton halad. A túra távja 11 km, szintemelkedése pedig 300 méter. A fő látnivalónak a Somló-vár ígérkezik. A Somló-hegy nyugati oldalán magasló vár a tatárjárás után épült a 13. században. A szabálytalan alaprajzú belső vár jelentős része ma is megtekinthető; belső udvarán ciszterna, keleti végén nyílt csarnok van. Látható a konyha kúp alakú kürtője. Kápolnájának tornya ritka emlékünk. Az építmény urai voltak a Himfyek, Mátyás király, Kinizsi Pál, Szapolyai János, míg 1563 és 1566 között a török birtokolta. Bottyán János kuruc tábornok 1707-ben kijavíttatta. A vár falán fehér márvány emléktábla őrzi a végvári hősök bátorságát.

Somlóvásárhely, a történelmi borvidék

Somló-hegyi barangolásaink csúcspontja a Szent István-kilátót lesz. A kilátó 432 méter magas, s vörös bazaltkőből épült 1938-ban Medgyaszay István tervei alapján. Innen csodás panoráma nyílik a várra, a Bakony hegyeire, sőt, szerencsés napfényes időben az Alpokaljáig (Kőszegi-hegység) is ellátni. Kiválóan látszik innen Doba község is, melyhez közigazgatásilag tartozik a Somló-vár és a kilátó is. Dobán áll az Erdődy-kastély. A harmonikus, emeletes, oldal- és középrizalitos kastélyt klasszicista stílusban építtette gróf Erdődy Kajetán. Napjainkban szanatóriumként működik. A 2007-es évben utolsó célpontunk Somlóvásárhely, a Somló-hegy környéki történelmi borvidék fővárosa lesz. A parányi település fennállásának ezeréves évfordulóját 1996-ban ünnepelte.

Gyűjtsenek Mountex-pecsétet!
November 11-én az idei esztendőben utoljára szerezhetnek Mountex-pecsétet a kiránduláson részt vevők. Játékszabályunk úgy szól, hogy aki három pecsétet összegyűjt az idei túrákról, az a túrázó 20 százalékos kedvezménnyel vásárolhat túrafelszerelést a Mountex győri boltjában.

Akinek a túrával kapcsolatban bármilyen kérdése van, annak a 30/276-26-29-es telefonszámon vagy a szeghalmi.balazs@kisalfold.hu e-mail címen szívesen válaszolunk.

Vasárnapi Kisalföld

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felsőoktatási rangsor 2007

Győr-Moson-Sopron - A „Heti válasz" idén is közzé tette a magyar felsőoktatásban jelenlevő közgazdászképzések, jogi karok, valamint szálloda, idegenforgalmi és vendéglátó-ipari képzések legfrissebb rangsorát. Tovább olvasom