Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 12°C Még több cikk.

Motoros rajzás az utakon

Győr - Gyorsan biztonságban motorozni nem olyan könnyű, mint az elsőre tűnik, ugyanis a technikai tudáson kívül fontos az is, ami a fejben van. A bukósisak, a zárt ruha használata mellett figyelni kell az útviszonyokra és az autósokra, nemcsak arra, hogy hány métert gurulunk egy keréken, vagy hogy leér-e a térdkoptató a Bakony kanyarjaiban.
Kezdődik a szezon:  A legtöbb ütközés a 85-ös, illetve a 82-es főúton volt 

Tavaly a megyében 942 közlekedési baleset történt, ebből 33 esetben motorkerékpáros, 59-ben segédmotoros volt a hibás. A motorkerékpárosok által okozott szerencsétlenségekből tavaly 3 volt halálos kimenetelű, 15-en súlyos és ugyanennyien könnyű sérülést szenvedtek. A segédmotorosok számlájára négy haláleset, 21 súlyos és 34 könnyű sérülés írható.

Tapasztalat, életkor, komolyság és persze rutin kell egy több száz vagy ezer köbcentis kétkerekűhöz. Fotó: Krizsán Csaba
Tapasztalat, életkor, komolyság és persze rutin kell egy több száz vagy ezer köbcentis kétkerekűhöz. Fotó: Krizsán Csaba

 – A sebesség rossz megválasztásából, a figyelmetlenségből, a kanyarodás szabályainak megszegéséből, a követési távolság be nem tartásából származnak karambolok – nyilatkozta a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője, Kocsis Tünde alezredes, aki hozzátette: a legtöbb ütközés a 85-ös, illetve a 82-es főútvonalon volt. 

A Győr és Környéke Motorosok Baráti Körének elnöke, Kokas Tibor „Kukori" szerint az autósok egyáltalán nem tisztelik a kétkerekűvel közlekedőket – csak nagyobb csapattal parancsolnak tekintélyt az utakon –, így azt tanácsolja, hogy a kezdők ne a legnagyobb csúcsforgalomban „teszteljenek". A vészhelyzeteket ugyanis nem akkor kell megoldani, amikor már benne vagyunk, hanem még kialakulásuk előtt kell megelőzni azokat. Fel kell ismerni a veszélyt az úton, és megfelelő időben lassítani; ehhez viszont nem árt a tapasztalat.

Halálos motorbaleset a 11-es főúton

Meghalt egy motoros vasárnap kora délután a 11-es főúton, Esztergom és Pilismarót között.
Az elsődleges adatok szerint a motoros - eddig tisztázatlan okból - áttért a szemközti sávba, ahol frontálisan ütközött egy autóval.
Erre figyelmeztet az egyik motorosmagazin főszerkesztője, műsorvezetője Fodor Donát is, aki tavalyi baleset-megelőző kampányuk sikerén felbuzdulva idén is megrendezi a nagyszabású „1 méteres sáv a motorosoknak" akcióját. A kapuvári származású fiatalember felhívásának célja a közlekedési kultúra javítása az autósok és a motorosok között. Ehhez a hétköznapokban motorral közlekedő sportolók, színészek, zenészek, a médiaszemélyiségek is csatlakoztak, mint Schobert Norbert, Kovács „Kokó" István, Kamarás Iván és Schmitt Pál.

– Budapest legforgalmasabb kereszteződéseiben egy héten át tízezer szórólapon adtunk tanácsokat a súrlódásmentesebb autós-motoros közlekedéshez. Örülnék, ha országos szintűvé válna ez a kezdeményezés, és Győrben is sikerülne megvalósítani az „1 méteres" akciót – jegyezte meg Fodor Donát.

A Győr-ménfőcsanaki motorszerelő-mester, Molnár Csaba „Csabci" évente 300–350 gyorsasági és túramotort „kelt életre".

Mint mondja, ennek többsége balesetekből származik és sajnos szezononként három-négy kuncsaftjától örökre el kell búcsúznia.

Kőkemény szigorítást javasolna, szerinte tapasztalat, életkor, komolyság és persze rutin kell egy több száz vagy ezer köbcentis kétkerekűhöz.
– Túl veszélyes hobbi ez – hangsúlyozza a Csabci motorklinika tulajdonosa – a kezdők és a tapasztalatlan fiatalok nincsenek felkészülve a nagy sebesség adta váratlan helyzetekre, valamint arra, milyen kordában tartani 180 lóerőt. Manapság már 10 százaléktól is elvihetünk egy 3 milliós „nagymotort", így a friss „A" kategóriás jogosítványosok felelőtlenül is vásárolhatnak. Azonban sok esetben a szülők is meggondolatlanok...

Több a motoros, mint tavaly
Győr nagy motorkereskedéseiben idén több vevőt várnak, mint tavaly. A térségben a Red Baron adja el a legtöbb használt motorkerékpárt; a Real Motorcentrumban közel négyszáz új és használt kétkerekűt vásároltak tavaly. Az utóbbi tulajdonosától, Papp Ernőtől megtudtuk, hogy ez a szám országos viszonylatban is jónak számít. Azonban a főszezon még csak most kezdődik: április csalogató jó ideje és a május nyári előszele az országutak vándorait a kereskedésekbe vonzza.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. zzrash 2008. április 23. 11:45
    „Egyre több a normális autós, eddig egyszer nem akart elengedni egy autós, azis böhöm mercis volt. Többieknek jelzek valahogy hogy köszönöm, azt hiszem erről szól a dolog. 10-20%tól elveszik a joggsit? Akkor a csomagküldő szolgálatoknak lőttek, mert néha letolnak az útról. A sok hétvégi autóssal kivan a tököm, mert előveszi a garázsból a féltve őrzött csilli villi autóját, és nemmer rámenni a murvára, mert poros lesz. Biciklisek közveszélyesek, itt nem a versenybringásokra gondolok elsősorban, hanem pl a bmx-es menő kiscsávóra, aki a múltkor a kereszteződésen átment nullakzezezve, mp3at hallgatva. Miért megyünk gyorsan motorosok? Mert jó érzés, 90 az sokkal kevesebbnek tűnik mint autóval, hamarabb megállok. Javul a morál az utakon, de még mindig a szomszéd tehene is dögöljön meg eszme van sok emberben. Így zárólag még annyit, hogy 20éves vagyok, és saját pénzből vettem a motoromat, nem apuci pénzéből, rendes védőruhám van, és nem rugdaltam még le senki tükrét, és ok nélkül nemis fogom”
  • 35. tutis 2008. április 23. 08:38
    „Egyszerűen el lehetne intézni a motoros kontra autós vitát azzal hogy nem teszünk kontrát..Emberek vagyunk, akár kocsiban, akár motoron ülünk. Ezt kellene felfogni.. Aki ráhúzza a motorosra direkt az autót, az számomra inkább patkány mint ember.. De pl az esztergomi motoros sem volt tiszta hogy 160-al az autóba csapódott..Viszont ha kicsit utánaszámolunk a baleseteknek (elég az ideieket megnézni) én pl csak az esztergomit tudom ahol a motoros volt a hibás. De kapásból 10 linket tudnék idetenni, ahol az autós volt a hibás.Egy baleset következményét a saját szememmel is láttam.
    Én nap mint nap motorral járok be melóba, és el kell mondanom hogy sokat fejlődött az autós társadalom is. Szinte alig akadok össze olyan emberrel aki direkt nem akar elengedni. Amire beérek a melóba már fáj a fejem mert annyit biccentgetek hogy megköszönjem hogy elengedtek. :) De mindenkinek megköszönöm, mert egy ilyen kis gesztus is sokat számít.
    Az ellentétről meg a média tehet,mert a motorosokat negatívként állítja be. Ezzel mossák a tisztes állampolgárok agyát..
    Ha nem lenne ennyi negatív reklám, máshol tartanánk..”
  • 34. Dreamen 2008. április 23. 08:36
    „Addig amíg ilyen oktatók adják át a tudást,hogy a barátnőmet aki most jár még parkolni sem tanították meg és lassan közúton vizsgázik.(belegondolni is rossz,hogy merjem egyedül elengedni ilyen tudással)Se éjszakai vezetés a vezetési órákat csak aláiratják és kapásból pótórákat vetet ,hogy idézve az "oktató urat"új telefont kell vennie belőle és mindezt röhögve teljessen közömbössen mondva mit foglalkozva vele,hogy esetleg ember életek tesz majd tönkre mert nem az a cél ,hogy a tudást a rutint átadja,hanem minnél több pénzt lenyuljon.Sajnos a barátnőm nem mondta meg az oktatója nevét mert fél hogy rendbe rakom,de kinyomozom és az tuti,hogy szétcsapom a fejét. Az ilyen saját kollégáját is megszégyenítő AUTÓ és MOTOR oktatónak. Ajánlom az ilyen sakkban tartott tanuló vezetőknek,hogy ne hagyják magukat az oktató azért van,hogy átadja a tudást és amíg én fizetek addig
    elvárhatom a megfelelő színvonalat.Az ilyenek kapásból fel kell nyomni az iparkamaránál meglátod egyből megváltozna a hozzááluk a kis önképzett kiskirályokna.Emberek éljetek azzal a kis jogaitokkal ami megmaradt különben feldarál az a világ.”
  • 33. Lucifer 2008. április 22. 19:07
    „drHannibalLecter2!
    Egyetértek :) (bár a stílus...az olyan Csernusos...)
    S azt hiszem,tudom,ki vagy :)
    Persze ,tévedhetek is...”
  • 32. drHannibalLecter2 2008. április 22. 11:56
    „A közlekedési morál Mo-on nulla.
    Autósként imádom a kísérteteket (értsd: kivilágítatlan kerékpárosok), akik vagy hazaérnek, vagy nem. Ha nincs szerencséjük, akkor nem, és kísértet válik belőlük. Legtöbbször kanyarodáskor még az irányjelzést sem teszik ki, mert nem trendi. Kérdés: ha egy kivilágítatlan kerékpárost elcsapok milyen büntetetéssel jár számomra? És be lehet-e bizonyítani, hogy nem volt kivilágítva? A gyalogosok meg arra mennek amerre látnak. Az autósokhoz meg inkább no comment (zárovonalazás, gyorshajtás, ittas vezetés, mobilozás, mindenáron való előzés, leszorítás). A közlekedők nagy része 1 nagy b@rom. A hétfői helyi lapban olvasom, hogy 1 ilyen b@rom megdöglött, megörültem neki, annak meg különösen, hogy nem vitt magával senkit ezúttal, csak magát. Nyáron megéltem egy leszorítást, pontosabban kettőt egymás után. 1 hivatásos betegszállító(se fény, se hangjelzést nem adott),meg mögötte 1 kisteher nyomott le az útról. Ott mentek kilométereken keresztül a s.ggemben, volt lehetőségük előzni, pláne a kistehernek, még helyet is csináltam nekik, de nem mentek el azok a büdös f@szok. Nem lehet olyan gyorsan haladni a közutakon, hogy ne akarjanak mindenáron megelőzni, még ha ezzel csal 10 másodpercet nyernek csak.
    Akit szabályszegésen kapnak az 100ezer forint bírság minimum, ha meg nem tudja kifizetni, irány a böri. Németországban így csinálják...... Elsőre 1 év jogsi elvétel, visszaesők esetében elöszőr 3 év majd 5, végül örökre bevonni!!!
    Olyan sok időt lehet megtakarítani 50 km-en ha 140 helyett 90-el haladsz a főutón? Megéri sietni? Megéri 200al nyomni egy 1100 km-es úton? Utálom a körforgalmat is. A körforgalomban lévőnek MINDIG ELSŐBBSÉGE VAN!!!! ÉS EZT NEM FOGJA FEL A TÖBBSÉG!!!!!ÉS INDEXELNI KELL AZ ELHAGYÁSAKOR!!!
    Hát igen az indexet sokan luxusfelszereltségnek tekintik, úgy látszik derogál a használata. A körforgalmat nagyon utálom, mert a legtöbb gépjárművezető indexelés nélkül hagyja el a körforgalmat, ember legyen a talpán, aki kitalálja, hogy most a benn lévő kikanyarodik-e, vagy továbbmegy..... Ennél fogva körforgalom roppant balesetveszélyes, ezt tapasztaltam én is. Megesett már jó párszor, hogy anélkül hagyták el a körforgalmat, hogy a szándékukat jelezték volna, 9 ilyet megvártam, a 10-iknél gondoltam elkött az én időm mert úgy nézett ki, hogy ő is kimegy előttem. Hát majdnem szívtam....de időben megálltam. A rokkantaknak való parkoló használata nagy szemétség Sokan még a WC-re is kocsival mennének, mert így kényelmes. Én elég messze szoktam megállni a bejárattól, mert egy kis séta jó tesz az embernek. Meg inkább gyalog közlekedek, vagy busszal a városon belül. Ritka az amikor kocsival, általában olyankor, mikor nagyobb mennyiségű cuccost szállítok. Egyszer vettem igénybe a rokkantaknak való parkolót.......... a nagy Tesconál éjjel 3-kor.....akkor mentem bevásárolni, a buliból hazafelé menet útbaejtettem a Tescot is..... Ilyenkor úgyse nagyon mozgolodnak a rokkantak....Az igaz, hogy rendkívül sok barom autós van, de csaknem ennyi a barom biciklisták száma, akik az irányváltáskor legtöbbször nem teszik ki a karjukat, nagyon gyakoriak a kivilágítatlan kerékpárosok. Az autósok által elkövetett leggyakoribb szabálytalanságok: mindenáron való előzés, zárovonalazás, mobilozás, ittas vezetés (ez vonatkozik a biciklisekre is), gyorshajtás, irányjelzés elmulasztása, stb. A motorosok: egykerekezés esztelen száguldozás, bukosisak nem használata stb. Tehergépjárművek, kamionok, gyorshajtás, aggresszivítás, stb. A gyalogosok meg mennek amerre éppen látnak, lustaság (pl: az egymástól 25 méterre levő zebra között félúton haladnak át az úttesten.
    A biciklisek és a motorosok kétkeréken járó szervbankok két okból kifolyólag is. 1. A barom autós, tehergépkocsis nem vesz tudomást róluk, hogy ők is a közlekedés résztvevői közé tartoznak.
    2. Mivel a bicajosok és a motorosok gyengén védett járműveken közlekednek, ezért nagyon sokszor a közlekedésben az általuk elkövetett hibáért legtöbbször az életükkel fizetnek
    A Kresz a bizalom elvét tanítja sajnos, mint kevés normális autós egyike kénytelen voltam ezt az elvet megfordítani, azaz a bizalmatlnság elvét alkalmazni a többi közlekedővel szemben.
    Vigyáznom kell magamra, mert belőlem csak egy van mások többen vannak, ezért könnyebben pótolhatók.
    Most pedig leírok egy tanulságos esetet, ami könnyen tragédiával végződhetett volna, ha nem figyelek oda nagyon. Az eset május 15-én játszodott le. Hazafelé tartottam autóval a Bartók B. úton, amikor szemből a Cseresznyés útról egy lüke kerékpáros kölök balra kanyarodva bevágott elém a Móvári Tesco hiper felé vezető Huszár Gál-ra anélkül, hogy jelezte volna ebbéli szándékát karjával (A Bartók-Cseresznyés út az egyenes haladási iránynak minősül, annak ellenére, hogy az út kanyarodik, na ebbe csatlakozik be a Huszár Gál, e három Y-t alkot egymással, a kanyarig Bartók, utána Cseresznyés). De szerencsére vészfékkel meg bírtam állni időben. Ez a lüke kölök május 15-én ünnepelheti eztán második szülinapját.Ha elcsapom, ő lett volna a hibás a vizsgálatok elvégzése után. De addig jól meghurcoltak volna, már a másnapi újság címlapjára kerültem volna, mint szemét gázoló. A vizsgálatok befejezte után meg az újság belső oldalán egy kétsoros apróbetűs hír jelent volna meg, hogy nem a gázoló volt a hibás. Ilyenkor mindig a ,,szemét" autóst veszik elő. Holott ebben az esetben a bicajos szegett szabályt, mégpedig elég durván. Nincs igazad ebben az esetben.
    Közelmúlt:Móvár Győr a Kimlei leágazónál 70-es tábla, kanyarodósáv, majd járdasziget,na ezen keresztül előzőtt egy autós meg, .Móvár: Kórház lámpája: autós jobbról előzi meg a buszt...Egyik délután: kórház előtt szlalomoz egy kocsi....hol záróvonalon keresztül, hol jobbról.....legalább 3 szabálysértést elkövetve. De a motorosok sem különbek:EGykerekezés, esztelen száguldozás (pont vasárnap voltam ennek szemtanúja az egyes főúton.....). Zéró toleranciát mindenre!A pontokat 10 évig hurcolja magával a renitens, a legkisebb szabálysértés is 5 pontot érjen, a minimális pénzbírság pedig 50000-től induljon felfelé!!!Zéró tolerancia a gyorshajtásra is, 5-10%-os sebességtúllépés esetén a helyszínen ugorjon a jogsi!!! Talán így rend lesz az utakon,s nem tekintik sokan versenypályának.... mert most az....Megy a versenyfutás a 2 perccel előbb való hazaérésért...”
  • 31. Zsoké 2008. április 22. 08:23
    „Jól mondod Motorország! Teljesen 1értek..
    A gondok ugye alapba a magyarországi vezetési kultúrával van..
    a másik,hogy manapság az emberek az autóikat sem becsülik meg,mert 0Ft-ért elhozza,és nem kell neki megdolgozni érte,hogy megtudja venni..
    a következő,hogy sajnos tényleg a média is tehet róla,mert elkezdődik az idény,és véletlenül valaki esik abból már világhír keletkezik..
    múlt hétvégén voltam motorosokkal túrán,igaz én kocsival mentem utánuk.. az aszfalt minősége miatt kb 20km/h-val mentek,és a jó minőségű aszfaltunk miatt eldőltek.. 1ből megálltam mögöttük,hogy nehogy valaki rájuk járjon. Kiszállva az autóból én magam majdnem hanyatt vágtam magamat..mind a jég pár csepp eső után..
    Magam is közlekedem mind autóval,mind motorral,de nekem nem esik nehezemre lejjebb mennem,hogy elférjen.. Miért nem lehet ezt megtenni? Ha őrült motoros akkor úgy is valahol az út szélén találkozom vele,ha meg normális akkor előbb hazaért,hát milyen jó neki :) Párszor voltam B.P.-en motorral.. Hát van aki figyel a motorosra,és elengedi,de van (sajnos) aki direkt "lezárja" a motoros előtti utat mikor meglátja,hogy jön..
    Természetesen azzal is 1értek,és tudtommal be is vezetik,hogy 1ből nem lehet korlátlan "A" kategóriát letenni,ami tényleg jónak találok.. 33évesen egy 400cm3-is burgmanon motorozom,és ez is elvisz bárhova ahova akarom,előzni is bátran előzhetek még 2 személlyel is,és még pakolni is tudok bele nem is keveset :))
    Mikor az autó jogsit csináltam még tanítottak vezetni az oktatók,ma már arra megy ki a "játék",hogy lóvé ide jogsi meg itt van.. (tisztelet a kivételnek)
    Valaki írta,hogy mindenkit felültetne a motorra,és vinné 1 karikát milyen is az.. Helyeslem,mert biztos megváltozna a motorosokról a véleménye.. Abba is biztos vagyok,hogy vannak motorosok között "donorjelöltek",de kérem nem mindenki olyan! Általában a motor Típusa elárulja a közlekedési "stílusát" a motorosról (de nem minden esetbe) Ami nagyon a LÉNYEG,hogy FIGYELJÜNK EGYMÁSRA,és a TOLERANCIA!!”
  • 30. sasa1 2008. április 22. 08:06
    „Sziasztok! Egy tanárom régen azt mondta, hogy az fél a vizsgától, aki már tanult valamit, mert ő tudja, hogy mi az amit nem tud.
    Ma úgy kap jogosítványt autós és motoros egyaránt, hogy még addig sem jut el, hogy felmérje mit nem tud! Ettől pedig vagy nagyon bátor lesz vagy nagyon félénk. Mindkettő veszélyhelyzetet okoz a közlekedésben.
    Jártam olyan helyen a világban ahol nem látszott a közlekedésen, hogy a szabályok betartásával közlekednek, egyszerüen csak együttműködtek. (ott több volt a motor mint az autó):)
    Vigyázzunk egymásra, akkor is, ha valaki szabálytalanul közlekedik!”
  • 29. Motorország 2008. április 21. 21:39
    „Az idö telt-múlt, szinén dolgoztam, és elmúltam már 21, mire tényleg úgy határoztam hogy megcsinálom a korlátlan motor jogsit (nö létemre, azért mi mégsem vagyunk olyan fizika erönlétben, ha bármi is történik, csak úgy felállítjuk a 180-240kg-okat..). Addigra volt már egy robogós balesetem, mindenféle védöfelszerelések nélkül lenyúztam magam egy poros út végett külföldön egy virslikerekü robogóval..
    Ma már van egy nagy motorom, amivel szeretném végre bejárni Magyarországot, de visszataszítóak az utak és a vezetök!
    Ha csak egyet említek a tapasztalatokból, mondhatni a "kedvencem", amikor látom, nagyon jön ám az autós, mivel megszoktam, sokkal többet nézek motoron a visszapillantómba, aztán megelöz, majdhogynem leszorít, persze megy ezerrel, és a következö háznál-bokornál befékez hogy majdnem belehajtok (a tipikus padlófék) és megáll, kiszáll, örül magának és bemegy a házba vagy leül cappuccinózni!
    ÜDvözletem”
  • 28. Motorország 2008. április 21. 21:29
    „Valóban, én is mihamarabb megszerztem a jogsimat, sikerült 19éve kormora megdolgozni érte, és ehhez kellett, hogy szüleim kijelentsék, mint két idösebb testvérem, akkor tehetem le, ha magam megdolgozom érte. Ezt minden kedves szülö figyelmébe ajánlanám, mert itt kezdödik el a dolgok értékelése, a komolyodás, és más emberek életének megbecsülése.. stb.
    Saját véleményem az, hogy 17 évesen még senkinek sem adnék a kezébe volánt! Söt! A mai komolytalan, életcéltalan fiatalok körében valóban szigorítanám 20 évre az autós jogosítványt, vagy 18 évtöl a két éves próba jogsit, szigorú feltételekkel, és több közúti ellenörzéssel: pl. péntek és szombat este. Hétköznap mindenki a dolgát végzi, nem akkor a legveszélyesebb ez a kororsztály. folyt. köv.”
  • 27. Motorország 2008. április 21. 21:22
    „Az utak 80%-a tutira rossz minöségü, tönkre teszik a közlekedési szközeinket, nem beszélve arról, hogy míg egy autósnak feleannyit kell figyelni a nem kis kátyúkra, foltozgatásokra, és hatalmas gödrökre, egy motorosnak ez sokkal nagyobb gondot okoz két keréken lavírozva! A komolyságnak és érettségnek, józan paraszti észnek nagy hiányát látom amikor útnak indulok, nem beszélve a toleranciáról és a bzalomról, amire egyébként a KRESZ épülne, hiszen nem mindenki profi és ennek millió egy oka lehet. Ha csak egy egyszerüt említek, próbáljunk meg olyan helyre eluazni ahol még sosem jártunk.. stb.
    Sajnos itt nem az a menö ha valaki gondolkodik is, hanem az ha minél butább. folyt.köv.”
  • 26. Motorország 2008. április 21. 21:13
    „Kedves hozzászólók, úgy látom, ha nálunk motrosokról van szó, vagy részt veszünk a közlekedésben, rögtön fejek fordulnak meg a dolog után. Nálunk ez még mindíg egy különleges közlekedési eszköznek számít, és pozitiv vagy negatív- de mindíg nagy érdeklödéssel figyelnek fel rá. Ez tény, hogy más országokban fele ennyire nem foglalkoznak vele, de dupla ennyire tiszteletbe is tartják! Vagy azért mert tényleg luxusnak számít, vagy azért mert szegényebbek csak ezt az eszközt engedhetik meg maguknak hogy eljussanak A-ból B-be. Nálunk mindegy miröl beszélünk, gyalogos-kerékpáros-autós-motoros stb. a közlekedési morálunk undorító, valóban intelligencia hiányos! folyt.köv.”
  • 25. R6 2008. április 21. 20:08
    „8 éve motorozok, a mostani a 6. motorom, hidd el több kilométer van mögöttem, mint egy átlagos autósnak :)

    Győr - Szinház mögött 3 autó koccant, mert az emlitett hölgy nem szépen lassitott hanem padlófék..

    Az unokaöcsémnek akkor feleslegesen tanitják, hogy a zebra előtt álljon meg és nézzen körbe! Jobb ha hirtelen átfut :)

    Németországban az autósok indexelve lehúzodnak, autópályán pedig tudják, hogy a legbelső sávban figyelni kell :)”
  • 24. Mc 2008. április 21. 19:49
    „Hát igen! Igazából ne a sport motorokról beszéljünk hanem arról hogy az országban hány olyan kissrác futkosik tuningolt robogoval akinek nincs is jogsia!! ebből 1000 szer több baleset van szerintem
    mert még a kresszel sincs tisztába az idiotája!
    meg az annya apja h hagya h így futkosson”
  • 23. sasiku 2008. április 21. 19:32
    „Na megint itt vannak az okoskodók.

    Én csak annyit mondok, h aki itt a motorosok ellen írogat, azokat felültetném 1 motorra, és 1000 Km után megkérdezném hogy most mi a véleményük. Úgymint érzés, és mint motorral közlekedőkkel szembeni viselkedés az úton.



    Véleményt akkor írj motorosról, ha már próbáltad.

    Igazi szabadságérzetet ad autó után motorozni :)”
  • 22. diazepam 2008. április 21. 19:19
    „kedves drnő!
    amiíg a motoros 170-el előz a 83-son addig felesleges a tükörbe nézni mert észre sem veszed. szerintem.
    kedves R6 -te is a két év alatt óriási tapasztalatot szereztél, szerezhettél. én 16 éve vezetek és ilyet nem merek kijelenteni. a munkámból kifolyólag én is láttam már jópár motorost meghalni, és láttam a hozzátartozóikat is. nem igazán felemelő érzés. ha én 90-100 al közlekedem (lényegében szabálytalanul) akkor még adjak a motorosnak 1 métert? miért? szóba kkerültek a németek. ott a motoros miért tartja be a szabályokat? miért nem előz ész nélkül lakott területen belül, autópályán ? talán ezért is van nagyobb tiszteletük, mint nektek itthon. amíg azemberek azt látják ,hogy megmutatjátok ki a jani, ki a hangosabb, addig ne csodálkozzatok..”
  • 21. Hajni** 2008. április 21. 19:08
    „R6!
    Tanuld meg,hogy kétféle motoros létezik:
    1.) aki már esett
    2.)aki esni fog
    Nem kívánom,hogy történjen Veled bármi,ha motorozol,de 20
    évesen ,friss jogsival még nem kell kijelentened,hogy nem okoztál
    balesetet és nem estél.
    Még egy kérdés:szerinted miért" donor jelölt" a hirtelen fékező
    középkorú hölgy?Miért pont őket említed? (én is az vagyok)Ez csak egy
    reakció a váratlan események észlelésekor.A férfiak nem szoktak
    hirtelen fékezni????? Mi a helyzet a követési távolsággal? Az
    inkább "donor jelölt",aki figyelmen kívül hagyja. A másik kérdés:mi a
    gondod a zebrán áthaladó nagymamákkal? Tudomásom szerint ott
    nekik van elsőbbségük,ha körülnéznek mielőtt lelépnek,ha nem.Van
    még mit tanulnod bőven!”
  • 20. R6 2008. április 21. 19:02
    „Wynetou!
    Én nem próbáltam általánsitani, irtam is de úgy látszik nem volt elég egyértelmü! :)
    Nem megyek rossz irányba, csak másfele (talán picit gyorsabban mint kéne és közelebb a záróvonalhoz, de indexelek és városon kivül is fel van kapcsolva a lámpám)!
    Ott van a probléma, hogy Te illetve a TÖBBSÉG (gondolom Te oda tartozol) "király, faszagyerek, menőzik" véleményen vagytok! Irhatnék nagy szavakat, életmódot-életstilust, de ha már a Norbi update és a Singliség is az inkább, nem teszek.

    A motorosok TÖBBSÉGE (ú mindenki többségben van magyarországon :) ) nem másnak motorozik, hanem magának! Az első lépés az elfogadásig (megértést nem is remélek), a buta téveszmék, előitéletek levetkőzése!

    Ha azok akik nem szeretik motorosokat, kölcsönösen elfogadnak minket az utakom, áldásom rá, lehet háborogni :)”
  • 19. drnő 2008. április 21. 17:42
    „Mindenkinek oda kéne figyelni a másikra.A megkülönböztető hangjelzést sem halljátok meg az autóban nem a motorost.A visszapillantó tükör az disznek van a kocsikon igaz??Ha használnátok akkor nem volna ennyi gond.”
  • 18. drHannibalLecter2 2008. április 21. 16:46
    „Na kirajzottak a hullajelöltek....”
  • 17. Wynetou 2008. április 21. 16:30
    „R6!
    Rossz irányba mész! Azt, hogy a sebességeket nem tartjátok be tudom, és valamennyire megértem, mert a sebesség adrenalin növelő, néhány órára király lehetsz.
    DE! Vannak írott és iratlan szabályok a közlekedés nevű társasjátékban. Az írott szabályok betartásáért a rendőrség felel(ne), az íratlanokért az inteligencia. Csakmert más halandó nem oly tökéletesen ura a közlekedésnek mint ti, azért még van helye a "sportdob"-tól hangos utakon. Autós és motorosként is mindenkinek vigyázni kell rájuk, gondolom ebben egyetértünk.
    Mibel a közlekedési morált a motorosok többsége (téged és néhányatokat kivéve) a legjobban semmisnek tekinti, ezért jogosan vívja ki a TÖBBSÉG ellenszenvét, és itt a többségen van a hangsúly.
    A motorosok technikai lehetőségéről annyit, hogy sógorom balesete után ezt a témát alaposan kiveséztük. Más véleményen vagyok.”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drága is, nem is a baráti tájház

Győrújbarát - Több év megszállott gyűjtőmunkáját dicséri az a szalmafedeles, régi tájház, amely… Tovább olvasom