Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Most debütál igazán az új győri buszmenetrend: szavazzon és írja meg véleményét!

A kisalfold.hu Marcalváros, Adyváros és a Belváros egy-egy forgalmas buszmegállójában vizsgáztatta az új győri menetrendet az utasok megkérdezésével. Videós riport.



11.55 - "Az egyetemistáknak csak kedden kezdődnek az előadások, szemináriumok" 

"A tanév első napján nem tapasztaltunk komoly gondokat az új menetrend bevezetése végett, de azt szeretném hangsúlyozni, hogy az elmúlt évek tapasztalatai alapján körülbelül 10 napnak kell eltelnie az iskolakezdést követően, mire konzekvenciákat vonhatunk le.

Azt szintén nem szabad elfelejteni, hogy az egyetemistáknak csak kedden kezdődnek az előadások, szemináriumok, ők hétfőn még nem utaztak busszal iskolájukba Győrben" - értékelt Mihályka Imre, a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatója.

"Ha szükséges lesz kisebb módosításokat végrehajtani az új helyi menetrenden, akkor ezt jelezni fogjuk a győri városházának. Döntés csak jegyzői engedéllyel születhet, hisz a győri menetrend gazdája a város.

Megjegyzem, kora délután jelenleg hétfőtől péntekig megerősített járatokkal közlekedünk, de tekintettel arra, hogy a diákoknak 16 óráig az iskolában kell maradniuk - igaz, sajtóhírek szerint ez alól az igazgató felmentést adhat nekik -, később ha szükséges, változtatást kell majd eszközölnünk a saját tapasztalataink alapján e téren.

A szóban forgó helyzet érvényes lehet a helyközi járatokra is"  - zárta szavait Mihályka Imre.

Hétfő, 10.37

Mint arról portálunk többször írt hosszasan, augusztusban életbe lépett az a helyi buszmenetrend, melyet a győri közgyűlés májusi döntése értelmében fél millió kilométerrel kurtítottak meg. A változások részletes elemzését ide kattintva tekinthetik meg!

Már-már gyanúsan békés marcalvárosi végállomás 

Augusztus elején azt is leszögeztük: bár egy hónappal tanév kezdete előtt bemutatkozott az új menetrend, az csak szeptemberben fog eldőlni, mennyire működőképes így Győr tömegközlekedése.

Nos, az első nap reggeli tapasztalatai nem olyan vészesek; legalábbis a rendszer összeomlásától nem kell tartani.

Utóbbi tény egyébként elsősorban a Kisalföld Volán menetrend szerkesztőinek köszönhető, akiknek - konyhai példával élve - hús nélkül kellett fogyasztható "húslevest" főzniük a nyár folyamán.


Videó: Cseh Róbert


A kisalfold.hu munkatársai kora reggel három forgalmas buszmegállóban tekintették meg a tanév első napján a helyzetet. Hét óra és fél nyolc között a marcalvárosi végállomáson nemhogy tömegjelenteknek nem voltunk szemtanúi, de úgy láttuk: viszonylag kényelmesen elfért mindenki a buszokon.

Az Ipari Parkba induló "25" jelzésű járat félig telt meg induláskor, a "22 A" jelzésű buszra még kevesebben szálltak fel, míg az "1 A" jelzésű busz gyakorlatilag üresen indult útnak Újvárosba.

A Belváros felől, 7 óra 30-kor érkező "22 A" tény, hogy rengeteg diákot szállított a marcalvárosi oktatási központokba, de heringjáratnak ezt sem tituláltuk volna. (Induláskor minden bizonnyal az volt.)






















Fotók: Cseh Róbert


"Az új vonalakat egyelőre nem tanultam meg, vagyis ismerkednem kell még az újáratokkal"


7 óra 40-kor már Adyvárosban, a Kodály Zoltán úton a Fakocsma előtt pásztáztuk a terepet. 7.45-kor futott be Győr centrumából a 17-es járat: a busz főleg diákokat hozott, a szóban forgó járat kihasználtsága körülbelül 75 százalékos volt.

Ennek ellenére azok az utasok, akikkel beszélgetni kezdtünk, nincsenek kibékülve az új menetrenddel.

"Adyvárosból a Belvárosba egyértelműen jóval kevesebb busz indul, így nekem is sokkal jobban össze kell hangolnom a reggelemet. Mindez persze nem megoldhatatlan feladat.

A legnagyobb gondot számomra az jelenti, hogy az új vonalakat egyelőre nem tanultam meg, vagyis ismerkednem kell még a járatokkal" - mondta a kisalfold.hu-nak Szarka István, aki egyetemistaként munkát is vállal a Belvárosban.

"Adyváros és Marcalváros egy-egy tízemeletes tömbjében falvakkal vetekedő lélekszám él"

"Fel vagyok háborodva, akik erről a menetrendről döntöttek, biztosan nem közlekednek busszal. Korábban 10 percenként járt busz Adyváros és a Belváros között, most a várakozási idő nem ritkán 20 percre vagy akár fél órára is emelkedhet.

Úgy gondolom, hogy Adyváros és Marcalváros egy-egy tízemeletes tömbjében falvakkal vetekedő lélekszám él, s ezeknek az embereknek az életéből naponta közel egy órát `loptak el´ a menetrend kilométer-csökkentésével" - hallottuk Bihari Máriától, aki Adyvárosból a Belvárosba jár dolgozni nap mint nap.

Finomabb szavakkal fogalmazta meg, de lényegében ugyanez a problémája Szalai Arankának, akit már a belvárosi Szent István úti megállóban faggattunk az új menetrendről.

"A 2-es buszon a jövőben várhatóan még nagyobb tömeg fog utazni"

"Sokkal jobban kell figyelni a csatlakozásokra, de azt is tegyük rögtön hozzá: ha a busz késik, akkor önhibánkon kívül is lecsúszhatunk egy-egy járatról.

Ezen kívül egyes járatokra valóban jóval többet (25-30 percet) kell várni a korábban megszokottnál, a 2-es buszon a jövőben várhatóan még nagyobb tömeg fog utazni, s bár ennek semmi köze nincs a buszmenetrendhez, de személy szerint nagyon bosszantónak találom, hogy a jegyautomaták továbbra sem működnek hibátlanul.

Az új buszmenetrendre a hideg, téli időjárás során újabb vizsga vár: biztos vagyok benne, hogy esős, havas idő esetén még többen veszik igénybe a buszokat" - vélekedett Szalai Aranka.


Szalai Aranka
Szalai Aranka



A jó dolgokat se hallgassuk el: a Széchenyi-egyetemet könnyebb megközelíteni busszal mostantól

Az új győri buszmenetrendnek azért akad pozitív oldala is: ilyen, hogy a Széchenyi-egyetemet még könnyebben közelíthetik meg a diákok.

"Mosonmagyaróvárról járok tanulni a győri egyetemre és hoszteszként is dolgozom.

Az ingyenes City-buszokkal mindig könnyedén eljutok Révfaluba, de ha használnom is kell a 9-es vagy 11-es járatot, akkor sincs okom panaszra: ezek a buszok sűrűn járnak" - közölte Kozma Lívia.


Kozma Lívia
Kozma Lívia

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. Coffee 2013. szeptember 05. 19:48
    „Manka
    Anno én is gyalog jártam innen Nádorvárosból a Révaiba,de utána a Kossuthba már azért csak felszálltam arra fránya buszra!:)
    Van az a" távolság" ami már nem biztonságos gyalog! Ma meg már pláne!”
  • 44. Freehill 2013. szeptember 04. 20:20
    „Mankapunka: de az üdítőnek nincs lelke, szemben az utasokkal :) Ha egyértelmű a helyzet, akkor is illik legalább a szemkontaktust felvenni velük, hogy nyugtázzák: igen, értik a helyzetet. Ugyan nem jutnak célba előbb, de mégis egy kis gesztus. Ha valaki megállás nélkül elhúz, sőt még oda se néz, azon joggal akadhat ki az utas.”
  • 43. Mankapunka 2013. szeptember 04. 00:39
    „Olyan busz minek álljon meg, amire már valószínű előtte sem fértek fel? Tele van egy rakodótér, akkor oda nem fognak több palettát felrakni? Tele van a polc üdítővel, akkor nem fognak még bepaszírozni mellé kettőt.

    tricse Mi gyalog jártunk iskolába, nem volt ilyen jó világ, hogy ajtótól ajtóig vigyenek, vagy az utcánkba vezessék be a buszt. 7 évesen kaptál lakáskulcsot, és viszont hallásra. Becsöngetésre jártunk be, mi időnkben még nem melegedő volt az iskola, mint most. :)”
  • 42. Dwatson 2013. szeptember 03. 22:40
    „39. Freehill 2013.09.03. 21:43
    Gyakran megtörténik,hogy reggel valamelyik 22-es nem áll meg a városháza megállóban,mert annyira tele van.”
  • 41. eger 2013. szeptember 03. 22:27
    „Aki tud, járjon bicajjal! Én 20 éve szálltam utoljára városi buszra, akkor a heringkénti utazás helyett választottam, nem bántam meg. Télen 5 cm hó nem akadály, ha ennél nagyobb, gyalogolok napi 2x3,5 km-t.”
  • 40. Freehill 2013. szeptember 03. 21:56
    „"Nagy stresszben vannak és nagy a felelősség rajtuk."
    Ez tény, és ezért minden elismerés megilleti őket, mert rajtuk csapódik le közvetlenül az emberek mérge. Ezért sajnos az is érthető, ha egyesek néha elvesztik a türelmüket.

    "Sok agyoniskolázott okostojás kitalált valamit aztán egyből ez működik Győrben."
    Azért ennél árnyaltabb a kép (nem hiába halasztotta el már egyszer a városi közgyűlés a témát, akkor lett volna igazán cudar világ, ha úgy történik, ahogy írod!), de sajnos a sokszor idézett mondás így is igaz: abból a bizonyosból - ez esetben a végsőkig lecsupaszított kilométer-keretből - senki sem tud "várat építeni", a legjobb szándékkal sem.”
  • 39. Freehill 2013. szeptember 03. 21:43
    „átlagember: "a buszsofőrök rugalmasan kezelik a megállókat (felsőbb utasításra). Hogy ez mit is jelent? Csak annyit, hogy ha akar megáll a megállóban felvenni az utasokat, de úgy is dönthet, hogy nem."

    Ilyen nincs! Félreértés ne essék, nem a Te szavadat kívánom kétségbe vonni, valaki valamit valahol félreérthetett, de hogy ilyen utasítást nem kaphattak a buszvezetők, az biztos! Még ha 100%-osan telített, és 20 percet késik, akkor is meg kell állnia, ha valaki vár a megállóban (és jobb híján tájékoztatnia kell az utast, ha nincs több hely). De megállás nélkül elhúzni a várakozó utas mellett alapvető fegyelmi vétség.”
  • 38. átlagember 2013. szeptember 03. 21:29
    „Kíváncsi vagyok, hogy valaki tapasztalta-e, hogy a buszsofőrök rugalmasan kezelik a megállókat (felsőbb utasításra). Hogy ez mit is jelent? Csak annyit, hogy ha akar megáll a megállóban felvenni az utasokat, de úgy is dönthet, hogy nem. Ezt egy buszsofőr mondta nekem reggel, miután leintettük, hogy bizony meg kellene állnia. Mivel nem akart késni a menetidőből, ezért nem tervezte a megállást.
    Egész úton szentségelt. Nagy stresszben vannak és nagy a felelősség rajtuk.”
  • 37. tricse 2013. szeptember 03. 20:50
    „32
    Manka én most rettenetesen nagyot csalódtam benned!:) Meg mertem volna esküdni,hogy Te is abból a fajtából vagy aki iskolás korában utált felkelni korán és az utolsó busszal épp hogy beért a suliba! Egy világ omlott össze bennem,hogy eminens,mintadiák voltál!:)”
  • 36. KeithNavarro 2013. szeptember 03. 17:36
    „Sok agyoniskolázott okostojás kitalált valamit aztán egyből ez működik Győrben.
    Egyet tudok mondani. Magyarország. Sajnos ez Magyarország.”
  • 35. Axl.Bundy 2013. szeptember 03. 14:43
    „Nem mindenki egyetemista...”
  • 34. pacman33 2013. szeptember 03. 13:02
    „30. ATX 2013.09.03. 09:50

    Vicces volt amikor először vettem automatából bérletet és 4000 Ft-ot százasokban adott vissza. Ott csörömpölt a gép 1 percig mire visszaadott. :) A végén már mindenki azt figyelte, hogy mi a fenét csinálok :)”
  • 33. pacman33 2013. szeptember 03. 12:58
    „26. acsali 2013.09.03. 07:58

    Nagyon elmés hozzászólás volt gratulálok. Sok emberrel te sem találkozhatsz. Az aktív lakosság használja zömében a buszokat bármi is jelent ez nálad.”
  • 32. Mankapunka 2013. szeptember 03. 11:21
    „tricse

    Akkor lemész korábban, és felszállsz arra, amelyikkel még eljutsz időben. Ugyan már, nektek mindenki kényelmes, aki nem a ti munkátokat végzi. Esik a hó, akkor egyértelmű, hogy nem 1 percre rá megyek bárhova.”
  • 31. kovacsnm 2013. szeptember 03. 11:00
    „00”
  • 30. ATX 2013. szeptember 03. 09:50
    „Az is röhej, hogy a bérletért sorba kelkl állni. Mert sokan (köztük én sem) nem fogják a nagycímletű pénzeiket egy automatába dugni, amely vagy visszaad vagy nem. Vagy a visszajárót huszasokban adja. Egyébként az is röhejes, hogy az összvonalas bérletet átkeresztelték "általánosra", az egyvonalast pedig megszüntették! Én csakis egyetlen egy járattal járok ki az Ipari Parkba és vissza, de kénytelen vagyok ezért 5600 forintot kiadni. Amúgy meg nyomorgás a köbön, ami a műszakos járatokon van. Ennyi pénzért már indíthatnának egy kisegítő buszt is. Na mindegy, mivel a végállomáson szállok fel még éppen hogy jut ülőhely, ezért nem panaszkodom tovább...”
  • 29. kurbli 2013. szeptember 03. 09:25
    „Ez az eredménye, amikor az önkormányzat mint megrendelő csak a kiadandó pénzt nézi, magasról tesz a városlakókra. Sz@rból nem lehet várat építeni!
    Az hogy pesti cég csinálta a menetrendet, nem jelent semmit, ugyanis megadta neki az győri önkormányzat a paramétereket, ebből győri se tudott volna mást kihozni.

    27. traktoros!
    "a sofőr megváltoztatta a járatszámot ami 22-lett"
    A sofőr nem változtatott meg semmit, nem is tud! A fedélzeti számítógép írja át, és tölti be a következő járatot, mint egy programot.”
  • 28. bussz 2013. szeptember 03. 09:22
    „Mondjuk kedves Kisalföld szerkesztők, ne tessék olyant állítani, hogy reggel 7 és fél 8 között nézegettek erre arra, mert pl a Honvéd ligetnél készült pár kép (11-es, City), az pl fél 9-kor volt reggel, épp azzal jöttem, tehát tudom! Akkor már persze, hogy nincs zsúfoltság a buszokon!”
  • 27. traktoros 2013. szeptember 03. 08:59
    „Tegnap délután a 20Y -os busszal utaztunk ami nekünk eddig jó volt , mi a 83 -as főút közelében lakunk és ez a járat érintette . Ugyanis amikor a busz megérkezett a végállomásra akkor a sofőr megváltoztatta a járatszámot ami 22-lett de nem tájékoztatta az utasokat amikor elindult Győrből mert akkor nem szállunk fel.Szerintem az új menetrend nagy kalap szart ér.”
  • 26. acsali 2013. szeptember 03. 07:58
    „Meg kell szüntetni a buszjáratokat, ha a többségnek nem tetszik. A többség ugyanis az ingyen utazó nyugdíjas réteg. Gyalogoljanak. A cikkeknél lévő "hozzászólok" részben általában ők kritizálgatnak unalomból, mert napközben az aktív lakosság dolgozik, a hajléktalan meg bódultan ténfereg az utcán, nem jut internet közelébe.
    Szerintem jó a közlekedési lehetőség Győrben.”
45 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dunakapu: épül a tér, elkezdődött a beruházás Győrben

A volt "Olasz fagyizó" bontásával a hét végén elkezdődött Győrben a Dunakapu téri beruházás. Tovább olvasom