Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Modern győri buszközlekedés: jönnek a totemoszlopok

Jövő tavaszra modern utastájékoztató rendszerrel bővül a győri tömegközlekedés. Hasonló berendezések Ausztriában segítik az utasok informálását a buszokon.

Közel három éve húzódó ügy végére tettek pontot péntek délelőtt a győri városházán. Egészen pontosan 2007. november 15-én került terítékre a győri közgyűlésen először az a téma, hogy a helyi tömegközlekedés korszerűsítésére - többek közt - olyan tájékoztató táblákat, "totemoszlopokat" állítanának fel a buszmegállókban, amelyek mutatják, hány perc múlva jön a következő járat.

"Minimális szinten tartani az újabb utasok lemorzsolódását"

A város ezzel a lépéssel kívánta megakadályozni, hogy az utasforgalom évről évre szembetűnő visszaesését.

"Jelenleg a győri közlekedésből körülbelül 35 százaléknyi részt hasítanak ki a járatok. Terveink szerint a modern tájékoztató berendezéseknek köszönhetően sikerül ezt a számot megőrizni, de legalábbis minimális szinten tartani az újabb utasok lemorzsolódását" – közölte Németh Zoltán győri alpolgármester.


Grazi megállóhely: a kijelző a következő járat indulásáig hátralévő időt jelzi.
Grazi megállóhely: a kijelző a következő járat indulásáig hátralévő időt jelzi.


GPS segít majd megoldani a nehéz helyzeteket 

Lássuk, milyen újdonságokra számíthat jövő tavasszal a buszokon utazó közönség.

A buszokba olyan eszközöket szerelnek, amelyek kijelzik és bemondják a következő megállót, illetve az átszállási lehetőségeket. A járművekbe fedélzeti számítógép kerül, így az irányítóközpontban mindig tudják, melyik merre jár.

Utóbbi, GPS alapon működő rendszer olyan szituációkban kiválóan jön majd, amikor vis maior helyzetek állnak elő.

Például alig pár hete beszakadt a Rónay Jácint út Révfaluban, vagy Szabadhegyen a sorompó meghibásodása okozott közlekedési káoszt, s csapdába ejtett több buszt.

Az új berendezésnek köszönhetően az ilyen váratlan helyzeteket sokkal hamarabb megtudja majd az irányítóközpont, s ennek megfelelően sokkal hamarabb képesek lesznek "egérutatkat" találni a szakemberek.

Bombariadó esetén: "sokkal hamarabb képesek leszünk tudatni az utazókkal a járatok kiesésének, késésének okát" 

Pócza Mihály, a Kisalföld Volán igazgatója szerint bombariadók esetén is hasznosak lehetnek a tájékoztató rendszerek, hisz "sokkal hamarabb ismertetjük majd az utasokkal a járatok kiesésének, késésének okát".

A programban utasszámláló berendezések is szerepeltek, igaz, a menetjegy-értékesítő automaták egyelőre kikerültek az eredeti tervből.

Így az 563 millió forintos projekt költségvetése 418 millió forintra csökkent, de a szakemberek egy későbbi lépésben számolnak a 24 buszjegy automata beszerzésével is.

A kisalfold.hu kérdésére, miszerint hány totemoszlopot üzemelnek be a győri buszmegállókban, Pócza Mihály úgy választolt: "húszat, s ezek a berendezések frekventált helyen fekvő buszmegállókba kerülnek".


Hamarosan újratöltik őket.
Hamarosan "újratöltik" őket.


Többször sikertelenül zárolt a közbeszerzés


Olvasóink joggal kérdezhetik, hogy mi tartott közel három évig a most megvalósuló szerződésig?

Nos, több alkalommal is eredménytelenül zárult a győri tömegközlekedés korszerűsítésére kiírt közbeszerzési eljárás, de negyedszerre végül siker koronázta a próbálkozásokat.

A tendert a Synergon Informatika Nyrt. nyerte el.

A szerződés aláírása előtt Pócza Mihály elmondta: "Magyarországon elemeiben egyedülálló rendszert sikerül létrehozni Győrben".

Németh Zoltán alpolgármester hozzátette: "Salzburgban és Graz működik jelenleg hasonlóan korszerű és sokoldalú utastájékoztatás".

 

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. poltergeist84 2010. augusztus 19. 00:36
    „Buggyant, Te nem vagy buggyant! :) Ez teljesen így van. Én is számtalan jólelkű sofőrrel találkoztam, de a legnagyobb amikor "Jó estét Uram," és "Kellemes utat!" közlésekkel találkozom. Ez nagyon jól esik nekem is, mert még fiatal vagyok, de aki így adja meg az udvariasságot, annak teljes szívemből viszonzom. Viszont olyan is volt, hogy egy sofőr direkt megvárta, amíg kiloholom a lelkem a buszmegállóig, mert késésben voltam, bevárt, majd az utolsó pillanatban becsukta az ajtót, és kövér gázzal eltűnt, miközben vigyorgott a visszapillantóóból rám. Nem értem mire volt ez jó, de ha emiatt jobb napja lett, akkor ettől sose legyen jobb. Szóval egy szó mint száz: a tapló mindenhol tapló. Buszsofőrben is, eladóban is, sima hétköznapi emberben is, minden kasztnak vannak taplói. Pont ezért nem szabad általánosítani, mert mindenütt megvannak a jólelkű emberek is, és Hozzájuk én is máshogyan állok. Sokat tudnék mesélni, mert nagy tömegközlekedő vagyok, és sok sofőrrel találkoztam, de azt hiszem, hogy Itt Győrben többségében normális emberek dolgoznak a buszokon, Persze kivételek mindenhol vannak... :)”
  • 83. buggyant 2010. augusztus 17. 19:35
    „kurbli, ne csüggedj, azért nem általánosít minden utas, nagy többségük nem. Tény, hogy sokszor járunk úgy, hogy a sofőr láthatóan játszadozik hóviharban is akár hogy az orrom előtt becsukja az ajtót, számtalanszor van ilyen, vagy hogy azért késem le a csatlakozást mert vitája van és nem indul tovább, sorolhatnám, sokféle dolog van. De a sofőrök túlnyomó része udvarias, én legalábbis ezt tapasztaltam, nekem is van olykor kirohanásom ha egy sofőr miatt kóricálnom kell egy órát mert lekéstem a csatlakozást, vagy mert reggel nem várja be míg a mögötte álló vidéki buszokról átsprintelnek az utasok mert rossz hajnalban 15-20 percet még ott ácsorogni... de tudjuk hogy nem mindegyik sofőr ilyen. Ez emberi dolog. Aki sofőrnek bunkó az otthon is az és tisztviselőnek ugyanolyan bunkó lenne. Úgyhogy ha te nem ilyen vagy, ne is vedd magadra, mi is tudjuk hogy a többszáz sofőrből pártíz amelyik megérdemli a kritikát. Úgyhogy szép estét.”
  • 82. ...:) 2010. augusztus 17. 19:15
    „kedves 7. hozzászóló

    kedves 7. hozzászóajánlom szives figyelmedbe h olvasd el mégegyszer, nem polgármester, hanem alpolgármester :D”
  • 81. kurbli 2010. augusztus 17. 12:06
    „71.!
    Köszönöm hogy ilyen hozzászólás is van.
    Sajna az ilyen utasból nincs elég. Jellemzőbb az a flegma viselkedés, pl amikor úgy néz rám, csak azt nem mondja "ess hasra, mert én fizetek"
    Erről mindig a tévéből a gyúrunk vazze jut az eszembe.
    Sokan nem is vesznek minket emberszámba, ahogy a boltban az eladót se pl, mert ő fizet!
    Ahogyan sokan telefonnal kézben tolják oda a pénzt, még csak nem is felém néz... (mintha kávét venne egy automatából) akárcsak az üzletben a pénztárnál is telefonálás közben fizet, de úgy mintha nem is ember, hanem gép ülne ott.
    Nem értem a sok mocskolódó embert, nekem hónapok telnek úgy el, hogy nem hallok mást utastól, mint: jó napot kívánok, vagy tessék mondani hol kell leszállni, stb.
    Én sem mondok mást, mint jó napot kívánok, vagy ott... kell leszálni.
    Sok embernek semmi se jó, nem lehet a kedvükre tenni, de így kerek a világ.”
  • 80. poltergeist84 2010. augusztus 17. 02:34
    „T. Freehill!

    Legtöbbször a reggeli járat hering, de most nyáron (a szabadságolások miatt gondolom) még egész elviselhető volt a dolog. Ami viszont durvább: a négykarikától induló 20-as, ami negyed háromkor indul visszafelé, Adyvárosba. Na azon, ha már a Rába gyárnál alig fér fel az ember. :) Most az Audiba folyamatos a felvétel, de oda is egyre többen járnak autóval, szerintem ezért lehet kevesebb az utas.
    24-esből tényleg kettő van, elnézést kérek, ezt valóban benéztem. Viszont a 20Y már Csanakon megtelik. :)
    Üdv: Poltergeist84”
  • 79. IkvaHírLACEE 2010. augusztus 16. 15:32
    „és a soproni hasonló jellegű fejlesztéssel mi van?”
  • 78. Miértmagyar? 2010. augusztus 16. 08:26
    „Nem értem!Nagyon sokáig tömegközlekedtem, soha nem fogalmazódott meg bennem ennyi negatívum, mint amit itt előadnak(meg általában a buszos cikkeken).Nem hiányzott a klíma, nem érdekelt mit csinál a buszsofőr, nem zavart, hogy nem laboratóriumi körülmények uralkodnak a buszon...mert ez van...Sajnos most autóval kell járnom dolgozni, mert megoldhatatlan máshogy a munkába járásom, ezért nekem kell lavíroznom a sok ostoba közlekedő közt, keringhetek 20 perceket parkolót keresve, izgulhatok mennyibe fog kerülni a féltengely cseréje, kaparhatom a jeges ablakot hajnalba -10 fokba......Emberek ez nem Japán/Németország!Ha fejlődni szeretnénk, Nyugat felé orientálódni, akkor kezdjük azzal, hogy értékeljük az apró pozitívumokat is.Nem folyamatosan mások hibáit keressük, majd azt megtalálva örömittasan fújtatunk, és hőbörgünk, akár ilyen fórumokon is!Legnagyobb baja az országnak, hogy indokolatlanul rosszabb a közhangulat, mint egy afrikai államban, ahol még enni se tudnak mit...Türelmetlenek vagyunk, kárörvendőek, irigyek!Kezdjük úgy a "nyugatasosodást, hogy magunkon változtatunk és mindenben a jót keressük, nem a rosszat!!”
  • 77. Elemér 2010. augusztus 16. 01:27
    „Az USA kocsira épült, magyarul ez szükséges. Mo.-n viszont ez nem szükséges és az üzemanyag is drága, érted ? Sokmindent megmagyarázok én itt a gyengébbeknek.”
  • 76. Primax 2010. augusztus 15. 21:37
    „" Én használtam buszt is, vonatot és még kocsit is. " ( 74. hozzászólás Elemér )
    Hihhhhhetetlen....:)
    " Tudom hogy játszák az eszüket azok akiknek kocsija van.;)" ( 74. hozzászólás Elemér )
    Na, ja, az USA-ban...”
  • 75. Roly 2010. augusztus 15. 21:07
    „jesicca Nem ismerjük egymást véletlenül??? Lehet te voltál kerek 2 óráig a némettanárom :D :D:D”
  • 74. Elemér 2010. augusztus 15. 21:04
    „Én használtam buszt is, vonatot és még kocsit is. Egyikkel se volt problémám.Tudom hogy játszák az eszüket azok akiknek kocsija van.;)”
  • 73. jesicca 2010. augusztus 15. 20:13
    „Ha véletlenül nem a belvárosban a megszokott helyen szállok fel a buszra hanem valamelyik végálomáson,többször hallottam már mikor nagyképüsköddve reklamálnak a forgalmistának,vagy a buszon a környékemen ülők szidják a Volánt.Mindig ugyanazt mondják,kocsiba ülök ha nem ugy lép a Volán ahogy nekem tetszik.Magamba mindig ezt szoktam megmosolyogni. Üljön kocsiba,nem a Volánnak kell havonta sokkal több pénzt kiadnia a kocsira hanem neki.5450 forintból anyit utazok amenyit akarok,oda ahova akarok,és a tavaly bevezetett új menetrendnek köszönhetően 1 járattal akár a város egyik végéből a másik végébe eljutok,a menetrendhez meg alkalmazkodok.”
  • 72. jesicca 2010. augusztus 15. 20:13
    „Ha véletlenül nem a belvárosban a megszokott helyen szállok fel a buszra hanem valamelyik végálomáson,többször hallottam már mikor nagyképüsköddve reklamálnak a forgalmistának,vagy a buszon a környékemen ülők szidják a Volánt.Mindig ugyanazt mondják,kocsiba ülök ha nem ugy lép a Volán ahogy nekem tetszik.Magamba mindig ezt szoktam megmosolyogni. Üljön kocsiba,nem a Volánnak kell havonta sokkal több pénzt kiadnia a kocsira hanem neki.5450 forintból anyit utazok amenyit akarok,oda ahova akarok,és a tavaly bevezetett új menetrendnek köszönhetően 1 járattal akár a város egyik végéből a másik végébe eljutok,a menetrendhez meg alkalmazkodok.”
  • 71. jesicca 2010. augusztus 15. 19:54
    „Látom tart a ki tudja jobban leszólni a Volánt és dolgozóit cimű verseny.Szerintem nagyon jó lesz ez az új rendszer.
    Aki nemutazik busszal az meg ne reklamáljon,mert őt nemérinti a dolog,nem kell itt burkoltan reklámoznia magát,hogy milyen nagy ember mert kocsivaljár.Senki nem kiváncsirá.
    A telefonálásrol pedig anyit,hogy a tisztelt utastársak is állandóan telefonálnak a buszon legtöbbször olyan hangosan,hogy zeng a busz a hangjuktól,az sokkal jobban zavarhatja a sofőrt mintha ő maga telefonálna.
    Rádiót se hallgasanak már a sofőrők? Ez igen,ez aztán beszólás a javából.Mit hallgasanak? Ahogy az utasok egymásnak szidják a dolgokat,hogy legyen mivel egymás elött menőzniük? Levegőt még vehetnek a sofőrők?
    Évek óta buszaljárok,de mindig volt és lesz is más magándolgom amivel foglalkozzak.Soha mengsem fordult a fejembe,hogy a sofőr dolgával foglalkozzak.Vigyen el a járat ahova kell és kész.”
  • 70. tungi 2010. augusztus 15. 18:29
    „Stan01-nek.
    Családi jegy (szülő(k)+ 2 gyerek) 620ft, oda-vissza 1240>334ft-os benzinnel az 3,7 liter benzin azaz 46 km;
    ez dízel autóval még több és nem kell egy fülledt, zsúfolt, buszon időhöz kötve utazni. Félreértés ne essék,én szivesen gyaloglok a belvárosba még sohasem mentem busszal.A gazdaságosság egy 4tagú családnál pedig a kocsi javára billen, ha már van akkor használjuk is. A közösségi közlekedésen pedig sok fejleszteni való van ha növelni akarják az utasok létszámát (járműpark, útvonalak, megállók átgondolása)”
  • 69. Elemér 2010. augusztus 15. 14:01
    „Ja persze, mert Mo.-n aki tud az Amerikába megy és nem kinába.;))”
  • 68. Primax 2010. augusztus 15. 11:44
    „67. hozzászólás Elemér !
    Gondolom - természetesen - ezt is Amerikában találták ki.
    Hol máshol...?”
  • 67. Elemér 2010. augusztus 15. 10:03
    „Ez ugy néz ki mint a reptéren a gépek vagy a vasut járat, mikor hol tart. Ilyesmit a mobilon is lehetne közölni.”
  • 66. Stan01 2010. augusztus 15. 09:41
    „néhány fórumozó nagyon elvan tévedve. Ez nem budapest és a bkv. A cigarettáról annyit, hogy a plexin keresztül érdekes lehet a füstöt arcba kapni. Érdekes módon én még egyszer nem láttam, hogy a dohányzó sofőr az utastér felé fújta volna... Jó lesz ez az utastájékoztató rendszer. Kíváncsian várom, melyek lesznek a szerencsés buszmegállók és az ebből fakadó fanyalgókat. Késnek a buszok? Vajon miért is? Igen az extra nagy autós forgalom miatt. Nem fanyalogni kellene, hanem letenni az autót és busszal járni. Akkor a volánnak is érdekében állna sűríteni a járatokat. Naponta sokszor egy fővel furikáznak az autók. Ha mindegyik felszállna egy-egy buszra, kevesebb lenne a forgalom az utakon, jobb lenne a városban a levegő és a közérzet stb stb. De amíg lusta disznók gyalogolni a buszmegállótól egyesek addig kár is jobbat remélni.”
  • 65. Stan01 2010. augusztus 15. 08:53
    „Pécsett már évek óta működik.”
84 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

MSZP: Három visszavonuló egy nagy visszatérő

A Fidesz után pénteken az MSZP is bemutatta az önkormányzati választáson egyéni körzetekben induló… Tovább olvasom