Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Mobilszerviz kerestetik

Győr-Moson-Sopron - Olvasói kérdés: Tavaly decemberben mobilkészüléket vásároltunk, amelyhez kaptunk garancialevelet, ami nemsokára lejár, és mint kiderült, nem is szabályos. A készülék meghibásodott és szerettük volna megjavíttatni, de ahol vásároltuk, az a bolt egyszerűen nem érhető el. Nem veszik fel a telefont, nem válaszolnak a levélre. Mi Sopronban lakunk és Budapesten vettük a telefont. Személyesen még nem volt módunkban megkeresni a boltot, mást, például rokont meg nem akarunk ezzel terhelni. Megpróbáltuk más helyen megjavíttatni a telefont, még ha fizetni is kellett volna érte, de senki nem vállalja. Most itt állunk tanácstalanul és nem tudjuk, mitévők legyünk.
– A levélből nem derül ki, hogy a jótállási jegyen fel van-e tüntetve olyan szerviz, ahová a javítás miatt fordulni lehet. Ha igen, lehet ott próbálkozni, ha nem, illetve a garanciajegy nem szabályosan lett kiállítva, akkor csak az az üzlet felel a készülék javításáért, amelyben a vásárlás történt – magyarázta el Horváth László, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei szervezetének elnöke. Ezért olvasónknak szerinte valószínűleg mindenképpen fel kell keresnie a vásárlás helyét, mert javítási igényét csak így érvényesítheti. Sajnos a leírtak alapján szerinte valószínű, hogy az üzlet már nem is létezik. Ha egy üzletlánchoz tartozik, akkor a vásárló a lánc másik üzletében vagy központjában érvényesítheti jogait. Ha viszont az üzlet jogutód nélkül szűnt meg, akkor a mai jogszabályok alapján nincs segítség. „Ez fogyasztói jogszabályaink egyik nagy hiányossága, ha megszűnik a bolt, a fogyasztó teljesen kiszolgáltatott, megkárosított." Példaként az elnök megemlítette az Elektropont üzletlánc megszűnését, amely ügyében már érkezett szervezetükhöz panasz, miszerint: javításra ugyan átvették a meghibásodott készüléket, de már hibásan sem lesz könnyű feladat a visszaszerzése.

Arra is felhívta szakértőnk a panaszos figyelmét, hogy egyik szerviz sem kötelezhető, még fizetés ellenében sem, a javításra. A vállalkozások eldönthetik, milyen készülékek javítását vállalják. Viszont érdemes tovább próbálkozni, több szervizt felkeresni, hogy találjon olvasónk olyat, amely használhatóvá teszi a mobiltelefont.

A Kisalföld a vásárlókért

Az ajándékvásárlás időszakában idén is fogyasztóvédelmi tanácsadással segítjük olvasóinkat. Ha üzletben, szolgáltatónál vitája támad, vagy csak szeretné tudni, milyen jogai vannak, írja meg kérdését, panaszát lapunknak. Levélben szerkesztőségünk postacímére vagy e-mailben a rimanyi.zita@kisalfold.hu címre küldhetik kérdéseiket. Partnerünk a tanácsadásban az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) Győr-Moson-Sopron megyei szervezete.


Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vizműnek tartozók többsége magánszemély

Sopron - Válságban és ünnepek idején sokaknál a nagybevásárlás élvez elsőbbséget a számlákkal… Tovább olvasom