Kisalföld logö

2018. 04. 20. péntek - Tivadar 12°C | 22°C Még több cikk.

Mint a Luca széke, úgy készül az Bajcsy-Zsilinszky út

Győr - Fél év sem lesz elég arra, hogy elkészüljön a Bajcsy-Zsilinszky út kétszáz méteres szakaszának felújítása. A csatornaszolgáltató azt állítja, a maga munkáját határidőre befejezte, amivel az útkezelő szervezet nem ért egyet.
A győri közgyűlés tavaly döntött arról, hogy másfél milliárd forintból többtucatnyi utat újítanak fel 2008-ban a városban. A programba bekerült a Bajcsy-Zsilinszky út Jókai és Munkácsy utca közötti, mintegy kétszáz méteres szakasza is. A képviselők az „igen" gombok megnyomásakor bizonyára nem gondoltak arra, hogy ezzel hosszú hónapokra nehezítik meg a belvárosban járók dolgát. Egyelőre nem sok jele van annak, hogy mostanában autók hajthatnak az útra. Kérdés, hogy a még a XX. század elején lefektetett, rossz állapotú ivóvíz- és csatornavezetéket kicseréltető Pannon-Víz zrt.-n, vagy a városi útkezelő szervezeten múlik mindez.

A Kisalföldnek Tőke László, a Pannon-Víz zrt. vezérigazgatója elmondta: azért csak július közepén tudták megkezdeni az 50 millió forintba kerülő munkát, mert márciusig egyeztettek a várossal az útfelújításokkal kapcsolatban, utána pedig ki kellett írniuk a közbeszerzési pályázatot, hogy kiválasszák a kivitelező céget. Kijelentette: a határidőt tartva november 4-én átadták a munkaterületet az útépítőknek. Kérdésünkre hozzátette azt is, teljesen rendjén való, hogy egy ilyen nagy beruházás három és fél hónapig tart.

A Bajcsy-Zsilinszky úton gyakran járó Barna Géza megértő, szerinte a felújítás nagy munka, amihez idő kell. Fotó: H. Baranyai Edina
A Bajcsy-Zsilinszky úton gyakran járó Barna Géza megértő, szerinte a felújítás nagy munka, amihez idő kell. Fotó: H. Baranyai Edina

„A külső, laikus szemlélők nem tudják megítélni, hogy a lassúnak tűnő munka mögött mi áll" – jegyezte meg a vezérigazgató. Magyarázatképpen hozzáfűzte: a munkásoknak négy-öt méter mélységben kellett dolgozniuk, s a csatornavezetéknek a teljes szakaszon mindössze 10 centiméteres lejtést kellett adniuk – az előbbi nagy óvatosságot, az utóbbi rendkívüli precizitást igényelt.

A városi útkezelő szervezet másként látja a történteket. Máthé-Tóth Péter tájékoztatásért felelős munkatárs azt közölte: az idei útfelújítási és közmű-rekonstrukciós munkák összehangolása januártól márciusig tartott. „Az egyeztetések végeredményeként kialakult, hogy a Bajcsy-Zsilinszky út Jókai és Munkácsy utca közötti szakaszán augusztus-szeptemberben végez ivóvíz- és csatornavezeték-cserét a szolgáltató. A munkálatok július 18. és november 4. között zajlottak... A Pannon-Víz zrt. a saját vállalkozójával kötött szerződésben rögzített határidőt tekintheti betartottnak, az ütemtervhez képest azonban csúszott" – hangsúlyozta.

Keddi pillanatkép: Az útépítők jelenleg a szegélykövezéssel vannak elfoglalva, amit a hét végére fejeznek be. Fotó: H. Baranyai Edina
Keddi pillanatkép: Az útépítők jelenleg a szegélykövezéssel vannak elfoglalva, amit a hét végére fejeznek be. Fotó: H. Baranyai Edina

A két szervezet között vita van abban is, hogy az útépítők még az idén elkészíthetnék-e a végleges aszfaltozást.

Tőke László úgy véli, a talaj tömörsége megfelelő, amely vizsgálatokkal is alátámasztott. Máthé-Tóth Péter szerint viszont nem árt az óvatosság, ha előzőleg négy-öt méter mélyen folyt a munka és talajvizet szivattyúztak ki a munkaárokból. „Nem elegendő igazolni a visszatöltött talaj tömörségét, összetételét, víztartalmát, műszaki megfontolásból szükséges a konszolidációs időszak kivárása" – magyarázta. Példaként említette, hogy jónak számító, 96 százalékos talajtömörség esetén a felszínen megjelenő egyenetlenség ötméteres mélység esetén akár 20 centiméter is lehet. Emiatt idén – december 15-ig – csak egy 6 centiméter vastag kötőréteg kerül az útra, majd megvárják az esetleges süllyedéseket és a végleges aszfaltozás kora tavasszal készül el. Szintén 2009-re marad a járda felújítása. Máthé-Tóth Péter hangsúlyozta ugyanakkor, hogy télen mind autóval, mind gyalogosan járható lesz a Bajcsy-Zsilinszky út. Szerinte egyébként a három és fél hónapos közműépítés után semmiképpen sem a két hete zajló útépítésen kellene a munkavégzés tempóját számon kérni.

Olvasóink írták

  • 7. Alajos 2008. november 21. 17:38
    „Kedves Takács Tamás Úr!
    Ha Ön itt lakna a közelben, nap-nap után élvezné az áldatlan állapotokat, kerülne hosszú hónapokon kilométereket a lezárt útszakaszok miatt, látná a hetekig nem történik semmi című előadást, és nem tartozna az érintettek közé, bizton más véleménye lenne.
    De mint a rákellenes szövetség bajnokától kérdezem: jól láttam, hogy az új út szegélyét az agyoncsorbult, bontott szegélyekből építik újjá?”
  • 6. knifemaster 2008. november 20. 00:17
    „#5
    Annak szoktak is ami be van fejezve...:)”
  • 5. TakácsTamás 2008. november 19. 22:00
    „Szerintem örülni kellene az útfelújításoknak, nem pofázni feleslegesen a sok rákkeltő idiótának!”
  • 4. Gab2000 2008. november 19. 21:03
    „Ja és egyszerre basszák fel az utakat Győrött a a Belvárosban a Felüljárón a Bajcsy-n
    Hé vezetők mekkora káosz lesz itt a Karácsonyi vásárlás indulásakor amikor az új forgalmi rendhez kezdik feltúrni festeni a Szent István utat Jókai utcát a Városház teret .

    Tisztelt Kisalföld nem kéne egy baleset számlálót is majd üzembe helyezni????”
  • 3. Gab2000 2008. november 19. 21:00
    „Röviden közröhej.”
  • 2. Alajos 2008. november 19. 21:00
    „Ismét ráleltem egy Kisalföld-gyöngyszemre!
    Miért nincs ennél a vitézkedő napilapnál egy kicsit bátrabb újságíró, aki megkérdezné a még hivatalban levő illetékeseket:
    1.Mennyi komolyság és realitás volt a hónapokig tartó tervezgetésben?
    2.Ezt a talajkonszolidációnak nevezett akármit mikor találták fel? A tervezéskor, határidő kitűzésekor gondolom még nem tartott ott a tudomány...
    3.Magánemberként: ami a belvárosi útépítéseken ez évben történt, az valami eszement polgárpukkasztó komédiának is csapnivaló!!! Ezt nagy tudású vezetők agyonmagyarázhatják; a véleményem az, hogy ekkora baromságokért még az átkosban is fejek tucatjai hullottak volna! Most meg biztosan jutalom-hegyek kerülnek kiosztásra...
    4.Ki fogja megfizetni a nem kimondottan talajtömörítésre készült magángépjárművekben keletkezett károkat, miközben az engedetlen anyaföldet konszolidációra próbálják rávenni?
    Már nem is felháborodott vagyok, csak háborodott, mert hittem az ígéreteknek.
    Senki sem szégyelli a történteket, kedves választott vezetőink?”
  • 1. stoller 2008. november 19. 19:33
    „Jó az ásás, ha más ás”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előbb-utóbb megveti a lábát Győrben a francia Tesco

Győr – A francia Tesco, ismertebb nevén az Auchan eddig inkább Budapesten és a főváros… Tovább olvasom